Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-19, 21:58
  #38521
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Kanske en urbota korkad fråga!

Men alltså har man begränsningar oavsett om det är nedsatt syn, rörelse eller annat sp borde väll de för i jisse namn framgå på kortet? De va ett jävla (ursäkta) fanskap till kackel om hennes påstådda handikapp! FÖ ett hån mot de som faktiskt INTE får lov att ha körkort.

Varför man inte tar upp vad transportstyrelsen gett henne för begränsningar är en gåta.... eller så är det som allt annat ... ett påfund som är kreativt men ohållbart om de juridiskt kunnande gör lite hemläxa... eller iaf säkrar oss i allmänheten att de vet att de är tunt som lökskal.

Arrrrghhh

https://www.transportstyrelsen.se/sv...t-med-villkor/

Tycker också att det är helt oväsentligt om hon kan köra när det är mörkt ute eller ej. Jag tycker själv det är ansträngande att köra i mörker på oupplysta vägar (särskilt om det regnar också) men omöjligt är det inte alls. Man kör lite saktare och försiktigare bara.

Så det snacket är bara bullshit!
Citera
2018-01-19, 22:07
  #38522
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tycker också att det är helt oväsentligt om hon kan köra när det är mörkt ute eller ej. Jag tycker själv det är ansträngande att köra i mörker på oupplysta vägar (särskilt om det regnar också) men omöjligt är det inte alls. Man kör lite saktare och försiktigare bara.

Så det snacket är bara bullshit!

Jo så är det ju för mig med och de allra flesta. Men hon pratar ju om ett optikerintyg dvs så antyder hon att det är en allvarlig begränsning. Och? Varför ingen ifrågasätter varför transportstyrelsen inte uttalat sig eller annat lämnar ju utrymme till frågor. Eller så är alla väl medvetna om detta och låter henne göra sig till åtlöje (på vår bekostnad vill jag påpeka)

Suck
Citera
2018-01-19, 22:08
  #38523
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Vem är MJ?
Har du läst någon sida i denna tråd? MJ= Michael Jacson
Citera
2018-01-19, 22:11
  #38524
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Har du läst någon sida i denna tråd? MJ= Michael Jacson
Oj!
Citera
2018-01-19, 22:13
  #38525
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Oj!
Ville bara vara lite ironisk. Lite har du väl hängt med i tråden?
Citera
2018-01-19, 22:16
  #38526
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Jag förstår mig inte på åklagarna i denna rättegången, man frågar om ovesäntligheter och, ja jag lyssnar på rättegången vilket ligger ute på soundcloud. Hela rättegången är till 90% ett sömnpiller. Det rör sig om maratonförhör på 6-7 timmar om dagen. Vem faan orkar hålla sig skärpt så länge?

Jag tänker på två omständigheter när du skriver detta.

Åklagare och polis är skyldiga att följa upp det som misstänkta/åtalade uppger om vad som förevarit. JM's många olika versioner om vad som hänt kan tolkas om att hon är totalt blåst och gradvis förstör vad som finns kvar av den lilla trovärdighet som hon har från början.
En annan möjlig tolkning är att hon tvingar åklagare och polis att följa upp alla versioner och därigenom lägger ut dimridåer så att vad som faktiskt har hänt ska försvinna eller i varje fall bli otydligt i dimman. Utredningsresurser läggs på strunt i stället för på seriöst utredningsarbete.

Jag tänker också på domaren i tingsrätten som genom sitt agerande och sina frågor vid några tillfällen IMHO visade att han följde med och var helt medveten om vad som var JM-hitta-på och vad som var verkligt. Tingsrättens dom speglar ju också att domare och nämndemän var väl insatta i vad som faktiskt förevarit.

Jag har inte följt särskilt noga vad som hänt i HR före i dag. Mitt intryck är ändå att inget betydelsefullt nytt framkommit som talar för att HR skulle döma annorlunda än TR. Med reservation för mordet på Aki, som innehåller fler oklarheter än mordet på Göran. Även om det finns massor med indicier så är gärningsbeskrivningen vid mordet på Aki otydlig. JM's ansträngningar under lång tid för att få Aki föraktad, hatad och mördad och vid hans död snabbt kunna inkassera livförsäkringar talar ju ändå sitt tydliga språk. Att JM efter mordet i TR talar om hur bra allt var mellan henne och Aki och att dom skulle flytta tillsammans visar snarast på hennes förmåga att hitta på historier som hon tror ska eliminera de misstankar som finns mot henne.
Det som är trist med utredningen av mordet på Aki är ju att mycket talar för att JJ, JB och DB varit delaktiga men att ännu har ingen av dom kunnat bindas vid själva mordet. Det hade troligen varit annorlunda om utredningen startats efter mordet och inte efter över ett år och efter ännu ett mord.

Citera
2018-01-19, 22:16
  #38527
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Ville bara vara lite ironisk. Lite har du väl hängt med i tråden?
Absolut! men när det plötsligt börjar hänvisas till MJ gång efter annan så börjar jag undra. MR är den fysiske mördaren. Enklare om man använder samma begrepp som tidigare i tråden, om det är MR man menar förstås.
MR= Mohammad Rajabi = den person som knivhögg
__________________
Senast redigerad av EndastJag01 2018-01-19 kl. 22:20. Anledning: xx
Citera
2018-01-19, 22:35
  #38528
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Absolut! men när det plötsligt börjar hänvisas till MJ gång efter annan så börjar jag undra. MR är den fysiske mördaren. Enklare om man använder samma begrepp som tidigare i tråden, om det är MR man menar förstås.
MR= Mohammad Rajabi = den person som knivhögg
Kan hålla med dig, dessa MJ, MR osv kan bli lite förvirrande. Själv har jag en lapp bredvid datorn med alla dessa förkortningar.
Citera
2018-01-19, 22:38
  #38529
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Kan hålla med dig, dessa MJ, MR osv kan bli lite förvirrande. Själv har jag en lapp bredvid datorn med alla dessa förkortningar.
Precis! Därför är det bra att det finns en tydlig linjer. Ja, jag är lite petig, men kanske det blir rätt sedan...
OCH den här märkliga människan JM!
Citera
2018-01-19, 23:03
  #38530
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Några citat från dagens HR-förhandling, förhör med JM.



Citaten är enstaka urval från dagens referat som EK publicerat.

Mitt intryck är att inget nytt framkommit, mer än att det möjligen blivit, om möjligt, ännu mer tydligt än tidigare att JM's påståenden om varför hon inte är skyldig, helt saknar grund. Kvarstår att hon bevisats skyldig. Jag har svårt att se hur HR kan komma fram till något annat även om det är lite spännande att se vad dom kommer att säga om mordet på Aki.
En fällande dom med ett tydligt påpekande om att hon haft medhjälpare som ännu inte kunnat bindas för hur dom bidragit vid mordet på Aki vore väl ett rimligt avslut. Just nu, i avvaktan på att mer framkommer om "medhjälparna" och deras insats.

Tackar för detta.
Inget nytt under solen då från Johanna idag i hennes sista förhör, det som genomsyrat hennes förhör i såväl tingsrätt som hovrätt är hennes offerkofta och tycka synd om sig själv beteende.
Från lyxliv i flyktingbranschen till en dömd fängelsekund på Hinseberg snart då är det som väntar för madame Möller.
Citera
2018-01-19, 23:04
  #38531
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Tackar för detta.
Inget nytt under solen då från Johanna idag i hennes sista förhör, det som genomsyrat hennes förhör i såväl tingsrätt som hovrätt är hennes offerkofta och tycka synd om sig själv beteende.
Från lyxliv i flyktingbranschen till en dömd fängelsekund på Hinseberg snart då är det som väntar för madame Möller.
Och - från hennes perspektiv - att ingen fattar att hon är ett offer!
Citera
2018-01-19, 23:12
  #38532
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag tänker på två omständigheter när du skriver detta.

Åklagare och polis är skyldiga att följa upp det som misstänkta/åtalade uppger om vad som förevarit. JM's många olika versioner om vad som hänt kan tolkas om att hon är totalt blåst och gradvis förstör vad som finns kvar av den lilla trovärdighet som hon har från början.
En annan möjlig tolkning är att hon tvingar åklagare och polis att följa upp alla versioner och därigenom lägger ut dimridåer så att vad som faktiskt har hänt ska försvinna eller i varje fall bli otydligt i dimman. Utredningsresurser läggs på strunt i stället för på seriöst utredningsarbete.

Jag tänker också på domaren i tingsrätten som genom sitt agerande och sina frågor vid några tillfällen IMHO visade att han följde med och var helt medveten om vad som var JM-hitta-på och vad som var verkligt. Tingsrättens dom speglar ju också att domare och nämndemän var väl insatta i vad som faktiskt förevarit.

Jag har inte följt särskilt noga vad som hänt i HR före i dag. Mitt intryck är ändå att inget betydelsefullt nytt framkommit som talar för att HR skulle döma annorlunda än TR. Med reservation för mordet på Aki, som innehåller fler oklarheter än mordet på Göran. Även om det finns massor med indicier så är gärningsbeskrivningen vid mordet på Aki otydlig. JM's ansträngningar under lång tid för att få Aki föraktad, hatad och mördad och vid hans död snabbt kunna inkassera livförsäkringar talar ju ändå sitt tydliga språk. Att JM efter mordet i TR talar om hur bra allt var mellan henne och Aki och att dom skulle flytta tillsammans visar snarast på hennes förmåga att hitta på historier som hon tror ska eliminera de misstankar som finns mot henne.
Det som är trist med utredningen av mordet på Aki är ju att mycket talar för att JJ, JB och DB varit delaktiga men att ännu har ingen av dom kunnat bindas vid själva mordet. Det hade troligen varit annorlunda om utredningen startats efter mordet och inte efter över ett år och efter ännu ett mord.

Om man nu har tillräckligt mycket på fötterna för att ev åtala de vuxna barnen för Aki-delen, så måste man väl ta det från början, som ett helt nytt fall i TR? Åtalet är ju inte utformat som anklagelser mot barnen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback