2018-04-11, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fezzik
På tal om ingenting så har Högsta domstolen fortfarande inte tagit något beslut om prövningstillstånd, deras målnummer är B 1549-18

Edit
Inget datum utsatt för föredragning

Hittar inget ställe på HDs hemsida att lägga in ärendenumret på. Snart måste vi ju få veta om eller när ärendet tas upp där. Jag hoppas att de ger avslag.
Citera
2018-04-11, 14:47
Medlem
Fezziks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hittar inget ställe på HDs hemsida att lägga in ärendenumret på. Snart måste vi ju få veta om eller när ärendet tas upp där. Jag hoppas att de ger avslag.

Ett sätt att få veta, det är att fråga Högsta domstolen, nu är jag ingen rättshaverist men en gång varje vecka så skickar jag ut ett email för att få svar.
Citera
2018-04-11, 16:52
Medlem
Citat:

Hoppas givetvis också att hon får avslag! Leif GW uttalade sig vid något besök i Nyhetsmorgon nyligen att det är endast 10% som HD tar upp. Han trodde att Johanna skulle få avslag - nu händer det väl att vår gode GW har fel ibland - men jag tror och litar på hans ord!
Citera
2018-04-11, 16:53
Medlem
Citat:
Ett sätt att få veta, det är att fråga Högsta domstolen, nu är jag ingen rättshaverist men en gång varje vecka så skickar jag ut ett email för att få svar.

Men om du har sån koll så hoppas jag att du kan delge oss andra när beslutet kommer.
Citera
2018-04-11, 16:55
Medlem
Citat:

Hur fungerar det, har HD ingen tidsram att förhålla sig till, kan de dra ut på det ett längre tag innan besked kommer? Bra av dig att du mailar de varje vecka!
Citera
2018-04-11, 19:15
Medlem
Loquitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramafikation
Noterar att Rikspolisstyrelsen har laddat ner dina filer... mycke bra där!

Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Då har någon hos polisen läst filerna då, det är mycket bra, verkar vara en skum konversation,

Iofs tycker jag ofta att polisen laddar ner filer som läggs upp här på fb, men jag håller med, dom verkar inte så smarta i den klanen när man sitter öppet och diskuterar och spekulerar om hur deras morsas man har blivit mördad..
Citera
2018-04-11, 21:04
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Hoppas givetvis också att hon får avslag! Leif GW uttalade sig vid något besök i Nyhetsmorgon nyligen att det är endast 10% som HD tar upp. Han trodde att Johanna skulle få avslag - nu händer det väl att vår gode GW har fel ibland - men jag tror och litar på hans ord!
Vad innebär det om HD tar upp det?
Gäller det bara brotten mot hennes föräldrar eller kommer mordet på Akis också att tas om i så fall?
Citera
2018-04-11, 21:49
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loquita
Iofs tycker jag ofta att polisen laddar ner filer som läggs upp här på fb, men jag håller med, dom verkar inte så smarta i den klanen när man sitter öppet och diskuterar och spekulerar om hur deras morsas man har blivit mördad..

En morsa som bett 3 av sina ungar om hjälp att mörda, kräver att de ska ljuga för hennes skull och som dessutom pekat ut sin son som möjlig mördare.

Sonen hade visst alibi och var den som öppet visade känslor i TR och ändå skyddade sin mamma. Döttrarna tycks vara mer kyliga och diskuterar mordet på Aki öppet. Kanske de diskuterar för att de ska uppfattas som oskyldiga.

(Btw. Dottern AB var i vintras skriven på en adress i Hagnestahill - 5 vuxna skrivna i en kåk värderad runt 3 miljoner. Undrar vem som äger huset som ligger väldigt nära en plats där en Johanna hittades död nära en gångstig - mystisk ouppklarad händelse)
Citera
2018-04-11, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad innebär det om HD tar upp det?
Gäller det bara brotten mot hennes föräldrar eller kommer mordet på Akis också att tas om i så fall?

Bara sånt som är nytt och/eller kan förändra domen.
Citera
2018-04-11, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
En morsa som bett 3 av sina ungar om hjälp att mörda, kräver att de ska ljuga för hennes skull och som dessutom pekat ut sin son som möjlig mördare.

Sonen hade visst alibi och var den som öppet visade känslor i TR och ändå skyddade sin mamma. Döttrarna tycks vara mer kyliga och diskuterar mordet på Aki öppet. Kanske de diskuterar för att de ska uppfattas som oskyldiga.

(Btw. Dottern AB var i vintras skriven på en adress i Hagnestahill - 5 vuxna skrivna i en kåk värderad runt 3 miljoner. Undrar vem som äger huset som ligger väldigt nära en plats där en Johanna hittades död nära en gångstig - mystisk ouppklarad händelse)

Kan väl inte vara så svårt för en insatt att ta reda på det. Du tycks ju veta en hel del ;-). Hur kan dottern ha råd att köpa en kåk för 3 miljoner? Sånt är offentliga uppgifter. Kan du, som har koll, gräva i det?
Citera
2018-04-11, 22:30
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Kan väl inte vara så svårt för en insatt att ta reda på det. Du tycks ju veta en hel del ;-). Hur kan dottern ha råd att köpa en kåk för 3 miljoner? Sånt är offentliga uppgifter. Kan du, som har koll, gräva i det?

Är antagligen ett hus som hyrs, rimligen av pojkvännen som hon har barnen med eller ägs kåken av någon i dennes släkt. Såg att huset är köpt -12. AB är visst folkbokförd i Årby. Hon kanske har det lite trassligt och on/off med barnens pappa - precis som lillasyster JB verkar ha det med sin kriminelle Jafar.

Jag kommer inte åt lagfartuppgifter, men det går att köpa. Nog är jag nyfiken på hur det är i Johanna-nystanet och spanar in de flesta trådarna, men har ingen lust att betala för lagfartsuppgifter. Kanske någon med abonnemang på uppgifter kan kolla?
Citera
2018-04-11, 22:34
Medlem
Fezziks avatar
Citat:
Men om du har sån koll så hoppas jag att du kan delge oss andra när beslutet kommer.

Högst troligen kommer någon reporter på någon tidning att hinna före mig med denna nyhet, men det är bara för att denna reporter eller mer troligt andra reportrar spammar Högsta domstolen mer än vad jag gör. Ingen ska dock komma och anklaga mig för att inte ha försökt.

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Hur fungerar det, har HD ingen tidsram att förhålla sig till, kan de dra ut på det ett längre tag innan besked kommer? Bra av dig att du mailar de varje vecka!

Jag tror att det här är ett högintressant fall, så medans jag och andra frågar Högsta domstolen över vad dom vill besluta så kommer dom att nonchalant att undvika att besvara våra frågor bara för att visa på att dom står över det hela. Någonting som jag håller med om. Tänk dig här det gamla talesättet -Vaktad gryta kokar aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in