2018-03-30, 19:43
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Hatpropaganda, avhumanisering, offer, det här är inte termer som typiskt förknippas med rättvisa. Visst man talar om att offer ska få rättvisa, men idealet är ju om offer inte finns alls, då har man uppnått optimal rättvisa.

Jag vet inte om du är seriös med vad du påstår, jag vet ju ungefär i allmänhet var du står men det här är ett något mer bisarrt resonemang än det brukar vara.
Det som är bisarrt är att ni fortsätter hävda att ni på något sätt står för rättvisa när allt ni gör och säger är motsatsen.

Det räcker liksom inte att hävda att man står för rättvisa, precis som att det inte blir demokrati bara för att man döper landet till Demokratiska republiken.

Ni är fascister. Inget annat. Finns inget rättvist med identitetspolitik, hatpropaganda, kvotering pga gener, etc.
Citera
2018-03-30, 19:45
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Vem vet hur en rasbiolog tänker. Det kan väl du förklara?

Jag tänker inte förklara dina argument, det får du försöka göra själv.
Citera
2018-03-30, 19:46
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Det som är bisarrt är att ni fortsätter hävda att ni på något sätt står för rättvisa när allt ni gör och säger är motsatsen.

Det räcker liksom inte att hävda att man står för rättvisa, precis som att det inte blir demokrati bara för att man döper landet till Demokratiska republiken.

Ni är fascister. Inget annat. Finns inget rättvist med identitetspolitik, hatpropaganda, kvotering pga gener, etc.

Det är ju tur för oss att vi inte förespråkar rättvisa nu när man fått lära sig att rättvisa oundvikligen leder till folkmord. Då är jag hellre t o m fascist. (obs, det förutsätter att jag tror på det du säger, vilket jag naturligtvis inte gör, och det gör du knappast själv heller)
Citera
2018-03-30, 19:51
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Det är ju tur för oss att vi inte förespråkar rättvisa nu när man fått lära sig att rättvisa oundvikligen leder till folkmord. Då är jag hellre t o m fascist. (obs, det förutsätter att jag tror på det du säger, vilket jag naturligtvis inte gör, och det gör du knappast själv heller)
Vad tror du på?
Citera
2018-03-30, 19:52
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Jag tänker inte förklara dina argument, det får du försöka göra själv.
När tänkte du förklara dina egna argument?
Citera
2018-03-30, 19:53
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Andra gången du projicerar vad du står för och försöker lägga det på andra som står på motsatt sida enligt er.
Citera
2018-03-30, 19:58
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ni har ingenting med diversitet, inkludering och rättvisa att göra.

Ok. Det blir lite förvirrande nu. Så hur är det med dig, är du för eller emot diversitet, inkludering och rättvisa?
Citera
2018-03-30, 19:59
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
När tänkte du förklara dina egna argument?
Vad är det du inte förstår?
Citera
2018-03-30, 20:01
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ok. Det blir lite förvirrande nu. Så hur är det med dig, är du för eller emot diversitet, inkludering och rättvisa?
Jag är för frihet.

Du är för förtryck.

Vi båda anser att just våra ideologier leder till diversitet, inkludering och rättvisa.

Ditt sätt har dålig track record.
Citera
2018-03-30, 20:05
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Vad är det du inte förstår?
Allt. Tex hur du kan använda Japan som exempel på ett land som "diversitet, inkludering och rättvisa". Vet du något alls om Japan?

Och om Sverige nu är så bra, varför är ni världens mest rabiata feminazis? Går inte ihop.
Citera
2018-03-30, 20:08
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Jag är för frihet.

Du är för förtryck.

Vi båda anser att just våra ideologier leder till diversitet, inkludering och rättvisa.

Ditt sätt har dålig track record.

Jag vet inte vad ditt sätt är, inte heller vad du tror att är mitt sätt. Men om du anser att din ideologi ska uppnå dessa värderingar så anser Jordan Peterson att du är en vänsterextremist som kommer att bidra till folkmord.
Citera
2018-03-30, 21:40
Avslutad
Citat:
När folk argumenterar emot diversitet, inkludering och rättvisa ringer så många varningskkockor att jag är väldigt vaken.
När någon dessutom försöker associera de värderingarna med fascism och massmord börjar man visserligen undra om man är vaken eller om det är en absurd dröm.
Det är ett sätt att försöka få folk att tro att fascism i själva verket handlar om demokratiska värderingar.

Hitler var ungefär som Schyman, en tant som håller torgtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in