2018-03-30, 10:23
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Jaså, dessa länder har uppnått rättvisa. Det var spännande nyheter.

Betydligt mer än någon kommunistisk diktatur.
De brukar ofta nämnas när det gäller nämnda värderingar.

Citat:
Edit: och jag gissar att helt plötsligt gäller inte några historiska oförrätter, annars kan vi hitta ganska många brott mot mänskligheten även bland dessa länder bara för ett halvsekel sedan.

Peterson kopplar ju samtida värderingar till historiska fenomen, så nej, antar jag.
Och jag måste ju tolka ditt svar som att det inte finns några exempel på länder som präglas av dessa värderingar och samtidigt begått massmord.
Citera
2018-03-30, 10:26
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Din vän wikipedia vet: https://en.wikipedia.org/wiki/Mass_killings_under_Communist_regimes

Och vilka av dessa länder präglades av diversitet, inkludering och rättvisa?
Citera
2018-03-30, 10:31
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Betydligt mer än någon kommunistisk diktatur.
De brukar ofta nämnas när det gäller nämnda värderingar.
Korrekt, jag missförstod dig. Nu är vi överens om att tex feminister har uppnått målet för länge sedan och gapar nuförtiden inte alls om jämlikhet.
Citat:
Peterson kopplar ju samtida värderingar till historiska fenomen, så nej, antar jag.
Och jag måste ju tolka ditt svar som att det inte finns några exempel på länder som präglas av dessa värderingar och samtidigt begått massmord.
I Sverige har vi bara tvångssteriliserat "sinnessvaga", varit banbrytande inom rasbiologi och orsaken till att judarna i Tyskland fick särskilda pass 1938. Det gick säkert bra för alla dem.

Men identitetspolitiken blir nog bra denna gång.

Att försöka om och om igen tills man lyckas är ju recept på framgång.
Citera
2018-03-30, 13:29
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
I Sverige har vi bara tvångssteriliserat "sinnessvaga", varit banbrytande inom rasbiologi och orsaken till att judarna i Tyskland fick särskilda pass 1938. Det gick säkert bra för alla dem.

Och detta menar du då gjordes i akt och mening att uppnå diversitet, inkludering och rättvisa?
Citera
2018-03-30, 16:33
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Och vilka av dessa länder präglades av diversitet, inkludering och rättvisa?
Alla utav dom. Det snackades bullshit då med ser du. Det ska låta fint och sedan urarta till tyranni. Vakna istället?
Citera
2018-03-30, 16:45
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Och detta menar du då gjordes i akt och mening att uppnå diversitet, inkludering och rättvisa?
Diversitet uppstod som mål i mitten av 70.talet.
Innan det var vi stolta och homogena.
Citera
2018-03-30, 19:18
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:

Det är väl klart, folkmord är själva definitionen av rättvisa om jag har förstått Jordan rätt.
Citera
2018-03-30, 19:24
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Vem vet hur en rasbiolog tänker. Det kan väl du förklara?
Citera
2018-03-30, 19:31
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Alla utav dom. Det snackades bullshit då med ser du. Det ska låta fint och sedan urarta till tyranni. Vakna istället?

När folk argumenterar emot diversitet, inkludering och rättvisa ringer så många varningskkockor att jag är väldigt vaken.
När någon dessutom försöker associera de värderingarna med fascism och massmord börjar man visserligen undra om man är vaken eller om det är en absurd dröm.
Citera
2018-03-30, 19:33
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Det är väl klart, folkmord är själva definitionen av rättvisa om jag har förstått Jordan rätt.
Ja, varför tror du folkmord uppstår?

Offernarrativet. Hatpropaganda. Avhumanisering.

Exakt som feminism med andra ord.

Varsågod: https://m.imgur.com/a/tB97u
Citera
2018-03-30, 19:37
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
När folk argumenterar emot diversitet, inkludering och rättvisa ringer så många varningskkockor att jag är väldigt vaken.
Lustigt.

Hur inkluderad känner sig raketforskare som måste be om ursäkt till hela världen för att feminister inte gillar hans kläder?

Hur inkluderade känner sig pojkar i skolan?

Män som åker tunnelbana?

Män som kör bil?

Och en kommunist som nämner ordet rättvisa! Tragikomiskt.
Citat:
När någon dessutom försöker associera de värderingarna med fascism och massmord börjar man visserligen undra om man är vaken eller om det är en absurd dröm.
Ni har ingenting med diversitet, inkludering och rättvisa att göra.
Citera
2018-03-30, 19:39
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ja, varför tror du folkmord uppstår?

Offernarrativet. Hatpropaganda. Avhumanisering.

Exakt som feminism med andra ord.

Varsågod: https://m.imgur.com/a/tB97u

Hatpropaganda, avhumanisering, offer, det här är inte termer som typiskt förknippas med rättvisa. Visst man talar om att offer ska få rättvisa, men idealet är ju om offer inte finns alls, då har man uppnått optimal rättvisa.

Jag vet inte om du är seriös med vad du påstår, jag vet ju ungefär i allmänhet var du står men det här är ett något mer bisarrt resonemang än det brukar vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in