2018-03-24, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag menar inte att just bli styckmördad av galningen, men väl annat obehagligt när man befinner sig i skrothögen ensam tillsammans med honom som kastar verktyg och har svårt att ta ett nej..
(Kim MÅSTE ha varit medveten om hans konflikter med "alla andra journalister" innan henne..)

Tror inte många journalister skulle banga för en sån intervju ändå, om de var intresserade av människor som är annorlunda. Att han hade ett hett temperament betydde inte att han skulle kunna vara en farlig person. Om man har den inställningen som journalist, att man måste akta sig för allt, då kan man skriva socialreportage om bortsprungna hundar, vädret, lokalföreningens vara eller icke vara och kakrecept.
Citera
2018-03-24, 15:24
Medlem
Har dom särskilda avdelningar för sexualförbrytare i DK också?
Citera
2018-03-24, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Ville Kim Wall bli mördad? Det skulle ju förklara varför hon följde med en så uppenbart inte frisk man ned i en ubåt.

I Tyskland kom det för några år sedan fram att det finns forum på nätet där kannibaler får kontakt med folk som vill bli dödade och uppätna. Jag tror Kim Wall var en sådan person, OCH att Madsen försöker skydda hennes heder och eftermäle genom sina utsagor, som den gentleman han är.
Du får tipsa försvaret om denna utomordentliga teori!
Citera
2018-03-24, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000

Hoppas att de INTE har det.
Citera
2018-03-24, 15:29
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jamen ärligt - vad fan är det med alla juristhypokondriker i media? Farhågorna svämmar över.
Varenda dansk professor eller inom krim som uttalar sig anser ju att han är bland det mest psykopatiska de sett, för var dag beskrivs hur snaran dras åt kring planering. Förklaringsbördan ska vi inte tala om.
Sen är det mig veterligt några danska advokater jag sett som tuggar om risk för 6 månader gällande griftefriden blahablaha och två på expressen som går i skift och jämför med rent skräp. Serious?
Hemska brott men hur kan man jämföra med den grillade frun eller tjejen i betongblocket?!
Fall 1 saknades delar så det inte ens fanns dödsorsak, även om det fanns massor med försvårande omständigheter i mitt tycke - i det andra i stort sett nada zip zero.
Däremot anser jag att straffsatsen ska höjas markant vid brott mot griftefriden, helt patetisk för nåt så vidrigt. Speciellt när mördare satsar på just detta - det är ju ren skit med tanke på avräknad tid. Lagen borde vara betydligt mer avskräckande.

Här ska tilläggas en gravt sönderhackad vagina, en helt weird sexualitet, plockat med sig material - och en RPU som sen påtalar en livsfara för allmänheten + NOLL trovärdighet.
Att kvarhålla samma grad av tvivel sen innan rättegång finner jag ärligt mer än märkligt.
Släpps han ut ska jag kapa bron till Danmark, bevaka kustremsan med eget artilleri.
Mest puckat skriver nog Catarina Lundbäck. När jag läser vad hon skriver eller säger i korta klipp så tänker jag oftast, vad fan pratar hon om, har vi kollat på samma rättegång? Högst okunnig vill jag påstå. Var precis samma sak i Arbogarättegången. Skriver liksom gärna om vad folk har på sig, hur de ser ut osv men förstår inte det juridiska och drar egna, konstiga slutsatser.
Citera
2018-03-24, 15:30
Medlem
Citat:

De som döms till forvaring pga sedlighetsbrott hamnar på Herstedvester:http://www.anstaltenvedherstedvester.dk/F%C3%A6ngslets-opgaver-1459.aspx
Citera
2018-03-24, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hoppas att de INTE har det.
Lisa Holms mördare fick kokhett vatten kastat i ansiktet och Anders Eklund blev misshandlad med ett verktyg så det är ingen garanti ändå
Citera
2018-03-24, 15:33
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
Sen kommentar - men kolla även ögonvrårna...
Jag vet, det blir läskigt när man förstorar bilden. Är så man undrar om han tryckt ner hela sitt ansikte i hennes blod, när han skar av halsen t.ex. Eller, som sin "idol" Vlad Dracula, sugit blod.
Numera så förvånas jag inte av någonting alls när det gäller Slaktar-Madsen.
Citera
2018-03-24, 15:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Lisa Holms mördare fick kokhett vatten kastat i ansiktet och Anders Eklund blev misshandlad med ett verktyg så det är ingen garanti ändå

Vad säger du? Detta kullkastar ju helt Merwinnas uppgifter att Madsen - om han fälls för mordet - kommer åtnjuta den största respekt på fängelset.
Citera
2018-03-24, 15:37
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
Håller med om det här med den avslappnade festen. Det var inte fråga om en ståtlig farvälfest, då gänget dagen efter skulle på bröllopsfest.
Just precis, en avslappnad fest i gröngräset. Hur kan någon ens börja dra in Magdalena Ribbing i partyt?
Då är det något allvarligt fel.
Citera
2018-03-24, 15:39
Medlem
Citat:

Så är det uppenbarligen att sitta i fängelse. Men vad gnäller de individerna för? Kanske de borde skänka en tanke till vad de själva har gjort för vidrigheter och varför de hamnade på kåken?
Citera
2018-03-24, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
De som döms till forvaring pga sedlighetsbrott hamnar på Herstedvester:http://www.anstaltenvedherstedvester.dk/F%C3%A6ngslets-opgaver-1459.aspx
Men där sitter inte livstidsdömda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in