Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Jag vet inte om Kim hade jävligt dålig självkänsla, men hon BORDE ha läst Ribbings böcker för att förstå vad det var som gällde, eftersom hon uppenbarligen inte hade fått den uppfostran hemifrån.
Menade att DU har dålig självkänsla och bristande social kompetens om du tror att man måste följa Ribbings vett och etikettböcker. Det är bara gamla tanter, såna som också läser Svensk Damtidning för att få senaste nytt om kungafamiljen, som tar Ribbings böcker på allvar.
Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Och det är aldrig ”modernt” att bete sig illa, egoistiskt eller hänsynslöst gentemot sina medmänniskor.
Varför gör du det då? Speciellt mot ett mordoffer som inte kan försvara sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Ja, han borde ha vägrat henne att åka iväg med en vilt främmande man på det där sättet. En man med lite stake hade gjort det.
Du menar en översittarman, en som bestämmer allt, som Madsen? Räcker det som "
lite stake"? Även om den är alltför utsliten och överanvänd? Det enda som man nog kan ta fasta på är att även om Madsens stake är överanvänd så stämmer det nog att den är jävligt liten. Är ofta så med perversa förövare och dessutom har han så små händer, vilket kan tyda på en pytteliten stake. Ovidkommande, men lite kul.
Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Jag vet att hon hade rykte av sig att alltid komma för sent - eller i sista minut. Eller att hon inte började sina jobb i tid osv. Men det är inte "modernt". Det är bara ouppfostrat. Det är inte ok att komma för sent exempelvis och förutsätta att man fortfarande är välkommen. Att bjuda hem folk och sen själv planera att vara borta mellan 19-22. Det är ouppfostrat hur mycket du än försöker göra det till charmigt, modernt, typiskt Kim eller något annat ursäktande.
Det finns bara två personer här som uppför sig oerhört ouppfostrat, det är du #
sno och
#Merwinna. Ouppfostrat, oempatiskt, omoraliskt och helt utan heder eller skam.
Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Och du försöker ursäkta en sak som inte är ursäktbar.
Hade det varit helt normalt att inte vara hemma då när gästerna kommer hade paret väl kunna skriva en lapp på ytterdörren och informera gästerna om var de kan hitta mat/dricka. Eller möjligtvis bett dem att återkomma någon annan gång när det passade dem bättre. Inte hade Kim ens behövt överlägga saken med sin pojkvän om det nu var ok för gästerna att klara sig själva.
Jag har redan sagt att pengarna inte spelar någon roll när det gäller sådana här etikettbrott.
Har du kortslutning i hjärnan eller vad menar du med detta inlägg? Det här är en mordtråd som handlar om Madsens bestialiska tortyrmord på Kim.
DET mordet är en sak som inte är ursäktbar.
Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Det enda jag har velat påpeka att Kim - i likhet med Madsen (ensamföretagare ;-) ) - prioriterade sig själv när det väl gällde. Hon hade många andra karaktärsdrag gemensamt med galningen. Och dessa karaktärsdrag bidrog till att det blev just Kim - inte tant Agnes - som styckmördades.
Någon här försökte påstå att orsaken till valet var Kims genomgripande snällhet. Det stämmer ju inte. Hon var inte genomsnäll och icke ego. Tvärtom hon prioriterade bort andra om de stod i vägen för hennes karriär.
Ungefär som Madsen prioriterade bort andra när det passade honom bättre.
Hur sjukt är inte det här du skriver? Du jämför Kim med Madsen som har konstaterade störningar som narcissism, psykopati, starkt avvikande sexualitet osv. Du tycker att hon har många likheter med Madsen?
Så då kan man säga att hon faktiskt fick skylla sig själv, hon var ju så lik Madsen så såklart föll hon honom i smaken och fick bli hans offer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Håller med här. Kim Wall har nu blivit inkarnationen av den Heliga Jungfrun i mångas fantasi...
Jag skrattade till när jag läste det där... Om det inte hade slutat så tragiskt, så hade det varit farsartat, alltihop.
Håller med, och därför tror jag också att det var något annat och starkare som drog. Och inte bara arbetstillfället.
Tänk vilket mörker och hat som kan skapas i hjärnan av avundsjuka, brist på ett meningsfullt liv, empatibrist och frustrationen över att inte ha alla de goda egenskaper och framgångar som de man sprider sitt förakt mot. Som mordoffret Kim. En helt vanlig tjej som också var en duktig och driven journalist. Som hade planer i sitt liv och framtidsdrömmar med pojkvännen.
Erkänt duktig och hade fått priser och utmärkelser för det. Nu var flytten till Kina och framtiden ihop med pojkvännen det som strax skulle bli av. Allt fick ett abrupt slut när Madsen slaktade henne.
En fråga, är det någon slags avundsjuka mot hennes journalistframgångar som gör att du alltid förtalar henne? Eller, att hon var ung och vacker och levde i ett lyckligt förhållande? Eller, att hon var älskad och omtyckt av så många och hade många vänner?
Eller är det så att du på något perverst sätt njuter av att kränka en brutalt dödad person?
Vad ger skitsnacket om Kim dig? Den frågan ställer jag också till #sno.
Och, framförallt, vad tillför förtalet och kränkningarna mot Kim mordtråden för viktiga detaljer?