2018-03-24, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpo
Med alla attiraljer som han tydligen tog med på färden med Kim (kamera, vässade halvmeterlånga mejslar, såg, mattkniv, kockkniv, spännstroppar, tillsågade järnrör, vattenslang med nytt spolmunstycke) lyckas Madsen ändå glömma att stoppa ett SD-kort i kameran? Nä, dra den andra...

Ja ska bli intressant vilken kniv det är man hittat, kökskniven eller mattkniven...

Ang PMs, som vissa hävdar, brist på IT-kunskap. Djursings bok skrevs för flera år sedan så hans uttalande om PMs datakunskaper kan helt läggas bort. PM skrev en blogg, använde sig av Facebook, hade en iphone, arbetade intensivt vid datorn dagarna innan dådet. Det är rent tramsande att försöka inbilla sig att han inte kunde söka sig ut på darknet eller lagra i mappar/filer med lösenord. Ett vittne tar ju upp att PM frågar honom om siten "Rotten", själv fattade praktikanten ingenting...
Citera
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Fan, vi är inte tråkiga, här är vi misstänksamma, söker ledtrådar och gör vårt bästa för att hitta ännu mer som skall sätta Madsen i förvaring. Aktivt nattarbete och mycket kaffe!
Det är läskigt på den bilden jag laddade upp när man ser den lilla blodfläcken vid näsvingen.
Det äckliga är att jag tycker att det också ser ut som intorkat blod i hans skäggstubb och mungipor.
Eftersom han intresserar sig för kroppsvätskor (bland allt annat äckel) skulle det inte alls förvånat mig om han sugit i sig av hennes blod, när han skar av halsen, som sin historiske idol Dracula även kallad Vlad Pålspetsaren.
Sen kommentar - men kolla även ögonvrårna...
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Men hans uppgift om total dataokunnighet ska tas på allvar för att? Det är tur du kan vägleda oss i härvan av danskens lögner, sanningar och halvsanningar i ljuset av din djupa kunskap om människors sanna natur. Och dansken är enligt, denna din djupa kunskap, oskyldig till mord.

Det var ju Djursing som sa detta om M:s datorokunnighet. Och detta visste han sedan lång tid tillbaka, det var inget som M hade slagit i honom efter den 10 augusti 2017.
Citera
2018-03-24, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
En stillsam fråga: varför blir du förbannad för att Kim prioriterar att göra en intervju under sin egen fest?

Jag är varken sårad eller förbannad. Jag påpekar bara fakta.
Citera
2018-03-24, 13:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jo, jag VET att hon hade en dialog med sin pojkvän sedan 11 mån tillbaka. En pojkvän som hade blivit introducerat till hennes föräldrar dagen innan..

Kanske den sortens pojkvän inte hade pungkulor nog att sätta ner foten och tala om för den stora journalisten att det faktiskt inte var ok att ändra på planerna för sin egen skull bara så där i sista sekund.

För helt oavsett om pojkvännen gick med på det så hade ju ingen frågat gästerna..

Otroligt fräckt att bjuda dem för att fira - bara för att sen själv sticka hemifrån för att man ha råkat få ett erbjudande man var rädd att gå miste om.

Vilken normalmänniska skulle bjuda hem folk för att sen inte vara hemma när gästerna väl anländer?

Madsen och Kim tycks ha detta egodag gemensamt. Han släppte också allt när det väl vankades kinkysex med ett kjoltyg - eller åtminstone en eventuell, kanske, möjligtvis, chans till det.

Ja, han borde ha vägrat henne att åka iväg med en vilt främmande man på det där sättet. En man med lite stake hade gjort det.
Citera
2018-03-24, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmabum
Det hade blivit tydligare om jag skrivit att fördömer henne, än att du skuldbelägger. Jag menar inte inte att du skrivit att hon får skylla sig själv.

Men jag började nästan skratta när du började dra in Magdalena Ribbings något konservativa etikettsregler för planerade middagar och försöker tillämpa dem på den verklighet som Kim och hennes vänner befann sig i socialt och yrkesmässigt. Att hon skulle ha varit hänsynslöst är ju en spekulation som inte känns trovärdig. Du har ingen aningen om ifall man förde dialog med vänner kring detta eller inte. Och som sagt, om hon skulle dyka upp på sin egen avskedsfest efter en kortare u-båtsfärd, så skulle det nog anses vara ganska värdigt och typiskt henne.

Jag vet att hon hade rykte av sig att alltid komma för sent - eller i sista minut. Eller att hon inte började sina jobb i tid osv. Men det är inte "modernt". Det är bara ouppfostrat. Det är inte ok att komma för sent exempelvis och förutsätta att man fortfarande är välkommen.

Att bjuda hem folk och sen själv planera att vara borta mellan 19-22. Det är ouppfostrat hur mycket du än försöker göra det till charmigt, modernt, typiskt Kim eller något annat ursäktande.
Citera
2018-03-24, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du jämställer hela tiden mördarens och offrets hänsynslöshet ditt jävla kryp. Den ene stack in halvmeterlånga vässade mejslar i den andra. Hon hade å sin sida brutit mot Magdalena Ribbings etikettregler. Hur störd kan man vara och samtidigt ha internettillgång?

Och du jämför alltså en svårt psykiskt störd människas beteende med en prisad och högtutbildad journalists etikett och beteendemönster.
Citera
2018-03-24, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
De hade mer än så gemensamt. Även risktagandet, den omogna, rotlösa livsstilen och en viss brist på sunt bondförnuft - som inte behöver vara kopplat till intelligens i övrigt. De borde ha gift sig i stället!

Det har du rätt i - även om jag inte håller med om slutsatsen ;-)
Citera
2018-03-24, 13:15
Medlem
Citat:
Det var ju Djursing som sa detta om M:s datorokunnighet. Och detta visste han sedan lång tid tillbaka, det var inget som M hade slagit i honom efter den 10 augusti 2017.

Jag påtalade din inkonsekvens i att använda danskens uttalanden, vi första eller andrahandskälla, som bevisföring.
Citera
2018-03-24, 13:17
Medlem
kugutts avatar
Bara slenger inn lite info som iallafall jag har missat. I Dagbladets live uppdatering säger Kims pojkvän att det var han som ringde Sirid mordnatten. Om andra har missat denna detalj( jag har "försvenskat" lite) les här:

VITNE(pojkvän): i loppet av natten forsöker jag att ringa polisen. Jag ringde Kims foreldre, som jag mötte första gång kvelden innan. Jag ringde Peter Madsens kone som kom til hangaren. Hon var min enda link til någet som helst. Jeg insisterade på at hun måste beretta mig nåt. Hon ropar at jeg skal sluta å fråga om ubåten. Innan jeg har frågat om ubåten, så vidt jeg kan kommer ihåg.
sitat slut
Citera
2018-03-24, 13:18
Medlem
Citat:
De hade mer än så gemensamt. Även risktagandet, den omogna, rotlösa livsstilen och en viss brist på sunt bondförnuft - som inte behöver vara kopplat till intelligens i övrigt. De
borde ha gift sig i stället!
Journalister som reser runt och gör reportage har en omogen livsstil, gäller detta bara kvinnliga journalister eller gäller det även manliga journalister som exempelvis Lois Theureux?
Citera
2018-03-24, 13:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du jämställer hela tiden mördarens och offrets hänsynslöshet ditt jävla kryp. Den ene stack in halvmeterlånga vässade mejslar i den andra. Hon hade å sin sida brutit mot Magdalena Ribbings etikettregler. Hur störd kan man vara och samtidigt ha internettillgång?
Hahahaha, det sista. Den satt rätt i krysset.

Självklart är det heltossigt att fundera över en två timmars arbetsintervju.
Hon stack liksom inte utomlands. Vännerna lär känna sin Kim och tiden då hon eftersöktes är fruktansvärd för dem. Att göra sig till språkrör för dem, likt en snipig moraltant, för att få skuldbelägga offret indirekt är gravt patetiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in