Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-19, 18:20
  #109
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Hänger alltid kavjen på stolen.
Citera
2018-03-19, 19:16
  #110
Medlem
Ascendancys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Tyvärr är detta en liten del av den försämrade samhällsservicen som pågått sedan massinvandringen. Många arbetsplatser envisas om att ha mångfald, trots att det försämrar servicenivån avsevärt. Det märks överallt numera. På vissa restauranger kan de knappt svenska.

Det är således bara ett symptom av det stora problemet. Om 10 år är det ännu värre.

Har du någon gång jobbat med ett serviceyrke? Anledningen till att servicen tappar i kvalitet har att göra med att gäster inte vet hur i helvete man beter sig mot andra människor, och tror att dom står över personalen för att dom jobbar som servitriser.
Citera
2018-03-19, 19:21
  #111
Medlem
Ascendancys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Varför tror man att man är ”väluppfostrad” för att man gör gamla bögborgerliga hemliga signaler med besticken? Är det inte lättare att försöka vara tydlig så slipper man bli kränkt och böla över att andra inte snackar samma löjliga fikonspråk? Man blir inte adlig bara för att man apar efter adelns beteende.

Tack. Jag jobbade en sväng på Hotell/Restaurang nyligen och jag har aldrig ens hört talas om "bestick i kors"-skitet. Lite intressant att jag sen ska känna mig dåligt uppfostrad på grund av det.

Vad fan sägs som att ni går och klappar till ringklockan och säger åt valfri människa ur personalen att du ska på toa och ej har ätit klart?
-"Neeeej jag ska lägga besticken i kors och fattar dom inte det är det blattejävlarnas fel!"
Citera
2018-03-19, 19:24
  #112
Medlem
Ascendancys avatar