Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-19, 18:20
  #109
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Hänger alltid kavjen på stolen.
Citera
2018-03-19, 19:16
  #110
Medlem
Ascendancys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Tyvärr är detta en liten del av den försämrade samhällsservicen som pågått sedan massinvandringen. Många arbetsplatser envisas om att ha mångfald, trots att det försämrar servicenivån avsevärt. Det märks överallt numera. På vissa restauranger kan de knappt svenska.

Det är således bara ett symptom av det stora problemet. Om 10 år är det ännu värre.

Har du någon gång jobbat med ett serviceyrke? Anledningen till att servicen tappar i kvalitet har att göra med att gäster inte vet hur i helvete man beter sig mot andra människor, och tror att dom står över personalen för att dom jobbar som servitriser.
Citera
2018-03-19, 19:21
  #111
Medlem
Ascendancys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Varför tror man att man är ”väluppfostrad” för att man gör gamla bögborgerliga hemliga signaler med besticken? Är det inte lättare att försöka vara tydlig så slipper man bli kränkt och böla över att andra inte snackar samma löjliga fikonspråk? Man blir inte adlig bara för att man apar efter adelns beteende.

Tack. Jag jobbade en sväng på Hotell/Restaurang nyligen och jag har aldrig ens hört talas om "bestick i kors"-skitet. Lite intressant att jag sen ska känna mig dåligt uppfostrad på grund av det.

Vad fan sägs som att ni går och klappar till ringklockan och säger åt valfri människa ur personalen att du ska på toa och ej har ätit klart?
-"Neeeej jag ska lägga besticken i kors och fattar dom inte det är det blattejävlarnas fel!"
Citera
2018-03-19, 19:24
  #112
Medlem
Ascendancys avatar
Finns det ens några Hotell idag som inte inkluderar frukostbuffé i deras rumspris? Om någon har kastat din mat, gå och ta ny mat då för fan? Och om det har med brist på platser att göra, varför tror ni att det är okej att paxa platser med korsade bestick om det är ont om plats?
Citera
2018-03-19, 19:34
  #113
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ascendancy
Finns det ens några Hotell idag som inte inkluderar frukostbuffé i deras rumspris? Om någon har kastat din mat, gå och ta ny mat då för fan? Och om det har med brist på platser att göra, varför tror ni att det är okej att paxa platser med korsade bestick om det är ont om plats?


IBIS AccorHotels
Citera
2018-03-19, 20:07
  #114
Medlem
Brukar alltid svina till det lite extra de tillfällen jag äter hotellfrukost ensam, i den mån det är möjligt utan att tillkalla sig länsman - såklart. Gillar inte belåtna typer i hotellsamanhang, småbarnsfamiljer därtill då de oftast för ett himla liv. När jag äter hotellfrukost vill jag göra både själva hotellet, men även dess andra gäster, medvetna om att jag faktiskt betalat för att kunna uppföra mig oförskämt vid frukostbordet, och det ska resten av ekipaget helt enkelt finna sig i.

Betalar man för hotell har man rätt till både att svina och bete sig hur fan man vill - allt annat är käbbel..
Citera
2018-03-19, 20:21
  #115
Medlem
AA-suiteds avatar
Bestickens placering har tyvärr tappat betydelse i och med att det inte har lärts ut lika flitigt till de yngre generationerna. Jag har förståelse för personalen som säkerligen har träffat på massvis med situationer då en gäst har lämnat frukosten med besticken korsade trots att han eller hon inte har avsikten att återvända.

Att lämna jacka eller tröja är tyvärr det enda säkra kortet nu i vintertider. På sommarens förhoppningsvis heta morgnar där man bara bär t-shirt får man förlita sig på tur. Det där med att lämna snusdosan var ett bra tips om man använder snus. Samma sak fungerar säkert med cigaretter om man har oturen att vara beroende av det.
__________________
Senast redigerad av AA-suited 2018-03-19 kl. 20:23.
Citera
2018-03-19, 20:57
  #116
Medlem
Vad är problemet? Finns det inga andra lediga platser? Om man nu måste avbryta frukosten och gå att bajsa så undrar jag vad det värsta som kan hända är. Det är väl bara att hitta ett annat bord. Det är ju inte du som måste diska allt detta porslin som bärs iväg innan man är färdig.

Om någon nu burit ut juicen så hämta en ny. Buffé innebär ju att man kan ta nästan hur många glas man vill.
Citera
2018-03-19, 20:59
  #117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ascendancy
Har du någon gång jobbat med ett serviceyrke? Anledningen till att servicen tappar i kvalitet har att göra med att gäster inte vet hur i helvete man beter sig mot andra människor, och tror att dom står över personalen för att dom jobbar som servitriser.

Ok, så det är en slags hämd från servicepersonalen för att gästerna "börjat" bete sig sämre?!

Har jag uppfattat det korrekt?
Citera
2018-03-19, 22:17
  #118
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Paradoxal
Brukar alltid svina till det lite extra de tillfällen jag äter hotellfrukost ensam, i den mån det är möjligt utan att tillkalla sig länsman - såklart. Gillar inte belåtna typer i hotellsamanhang, småbarnsfamiljer därtill då de oftast för ett himla liv. När jag äter hotellfrukost vill jag göra både själva hotellet, men även dess andra gäster, medvetna om att jag faktiskt betalat för att kunna uppföra mig oförskämt vid frukostbordet, och det ska resten av ekipaget helt enkelt finna sig i.

Betalar man för hotell har man rätt till både att svina och bete sig hur fan man vill - allt annat är käbbel..

Gäller det allt du betalar för?
Beter du dig svinigt och oförskämt på restauranger och biografer också?
Citera
2018-03-20, 00:50
  #119
Medlem
WLHSs avatar
Många intressanta inlägg och lösningar. Jag bor relativt ofta på hotellet både privat och i tjänsten. Jag hälsar alltid på frukostvärden så att personen lägger mig på minnet. Sen plockar jag ihop min frukost. Ytterst sällan som min halvfärdiga frukost kidnappas för att jag ska hämta mer juice etc.
Citera
2018-03-20, 03:11
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ascendancy
Tack. Jag jobbade en sväng på Hotell/Restaurang nyligen och jag har aldrig ens hört talas om "bestick i kors"-skitet. Lite intressant att jag sen ska känna mig dåligt uppfostrad på grund av det.

Vad fan sägs som att ni går och klappar till ringklockan och säger åt valfri människa ur personalen att du ska på toa och ej har ätit klart?
-"Neeeej jag ska lägga besticken i kors och fattar dom inte det är det blattejävlarnas fel!"
Fast du har ju brister i din uppfostran, eller snarare kunskapsbrist inom ditt yrke, om du inte känner till bestickreglerna. Däremot håller jag med om att det ofta är förvirrande huruvida folk har ätit klart eller inte, eftersom för många klappmongon som lägger besticken lite hur som helst släpps in på restaurang idag. Ge det lite tid så utvecklar du snart en kusligt exakt känsla för vad som gäller i varje specifikt fall
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback