Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-19, 14:08
  #97
Medlem
Dra ut stolen en bit och luta sedan ryggstödet mot bordet medan du hämtar mer mat. Den signalen borde även restaurangpersonal med lönebidrag förstå.
Citera
2018-03-19, 14:57
  #98
Medlem
Roddarens avatar
Det är en fråga med två svar:

1) Diskhjonen är av utrikiskt ursprung och har inte sett en vit duk i sitt liv och än mindre förstår de vårt bordsskick

2) Folk i allmänhet saknar bildning och lägger besticken slumpmässigt oavsett statusen på deras måltid. Jag brukar demonstrativt INTE duka av för vissa släktingar som inte förstår att lägga besticken rätt.

Vad jag saknar Ribbing

Lösning: Häng en kavaj över stolen, funkar för mig.
Citera
2018-03-19, 15:10
  #99
Medlem
Stones avatar
Det komiska blir att personalen tänker "Fan att folk inte äter upp det dem har tagir för sig!" Förstår de inte sig på matsvinn?"
Citera
2018-03-19, 15:29
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peachfuzz
Eeeexakt så! Hur jävla stor deal pallar folk göra av ett ickeproblem?

Var det inte platsen det gällde?
Citera
2018-03-19, 17:09
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Du skyfflar bordskuvertet lite åt sidan och placerar stolen upp-och-ner på bordet. Du vet så där som man gjorde i högstadiet när städtanten skulle komma, skulle jag tro.

Bra där! Eller så övertäcker du hela bordsytan med din trenchcoat för att skyla din mat och dryck! 😁
Citera
2018-03-19, 17:32
  #102
Medlem
_RHCP_s avatar
Hade jag varit du hade jag satt en batteridriven saftblandare på bordet som står och blinkar vilt tills man kommer tillbaka.
Citera
2018-03-19, 17:34
  #103
Medlem
Jag som alltid trott att bestick i kors betyder "jag har ätit färdigt".
Citera
2018-03-19, 17:44
  #104
Medlem
LillaflickanPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Du skyfflar bordskuvertet lite åt sidan och placerar stolen upp-och-ner på bordet. Du vet så där som man gjorde i högstadiet när städtanten skulle komma, skulle jag tro.
Det räcker väl att luta stolen med ryggstödet mot bordet?
Citera
2018-03-19, 17:47
  #105
Medlem
beyonds avatar
Varför tror man att man är ”väluppfostrad” för att man gör gamla bögborgerliga hemliga signaler med besticken? Är det inte lättare att försöka vara tydlig så slipper man bli kränkt och böla över att andra inte snackar samma löjliga fikonspråk? Man blir inte adlig bara för att man apar efter adelns beteende.
Citera
2018-03-19, 18:04
  #106
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Eftersom hotellfrukost går på rutin efter några år så äter jag oftast detsamma varje gång. Tre mackor, två ägg och ett par glas mjölk (det tar man på en tallrik). Sitter ofta nära kaffet och om det är avdukat när jag kommer tillbaka är skitsamma eftersom jag är klar.

Så oavsett om diskplockaren har missat att jag lämnat besticken i 16:47, vilket bland extra väluppfostrade är binär kod för "jag hämtar Java är tillbaka om 47 sekunder". Ligger mitt blodtryck stabilt resten av dagen.
Citera
2018-03-19, 18:04
  #107
Medlem
sluta klaga, hitta en ny plats/ta ny tallrik. lätt som en plätt!!!
Citera
2018-03-19, 18:17
  #108
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaflickanPK
Det räcker väl att luta stolen med ryggstödet mot bordet?

Mjo. Det går an om man är en liten duktig PK-flicka och inte vill ställa till med kalabalik och aldrig får nog av galenskaperna 😊
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback