2018-03-18, 08:57
Medlem
colberttts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Stor artikel i SvD där Anna berättar om hur det är att vara tjock 😱

https://www.svd.se/anna-book-feta-pe...r-tids-byfanar

I en femrummare i Solna står ett fat med staniolklätt godis. Hur ovanlig den scenen är kan bara lägenhetsinnehavaren själv berätta. Hon heter Anna Book.

Sedan startskottet för tv-programmet "Biggest loser VIP" den 24 april i fjol har hon inte köpt en enda godisbit. Nu ska lägenheten säljas. För spekulanternas skull ville hon skapa trivsel och åkte därför häromdagen till Hemmakväll för att handla.

Ett gäng killar började omedelbart glo när hon klev in. Reflexmässigt valde hon den minsta lösviktspåsen – inte trigga mobben, inte trigga mo… Men vreden tog överhanden. I ren protest bytte Anna Book den lilla påsen mot den största och fyllde så mycket hon kunde.

För en stund var makten hennes.

Snart återvände normalläget. Oron över att bli kroppshånad.
– Jag kissar hellre på mig ute på stan än går in och lånar toaletten på Mc Donald’s.

Är det någon som tror henne? Artisten från åttiotalets "Solstollarna" och Melodifestivalfinal som i ett kvartssekel gjort sin kropps- och viktresa till offentlig angelägenhet, nu krönt av en dokusåpavinst som bästa bantare och kryddad med ett närmast maniskt instagrammande om stort och smått – ja, mest smått då.

Jo, hon är medveten att hon för många är ett slags nationalsymbol för bristande integritet.

JÄVLA SKIT ATT DEN ÄR LÅST OCH ATT EN MÅSTE BETALA. JAG VILL JU SE MER.
Citera
2018-03-18, 09:10
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Angende lägenhetsförsäljningen, jag skulle tro att någon, kanske Anna men mest troligt maken har varit klok nog att stå i Stockholms bostadskö och nu efter så där 25 år börjar det droppa in möjligheter till ett skapligt hyreskontrakt och kanske till och med i innerstan. Det jobbiga i den situationen är att i början, jag tror det är 10 eller fler som får erbjudandet, så är man sist i turordningen och de attraktiva som man tackar ja till får man inte och förmodligen så förstår inte Anna heller att de flesta hyresvärdar inte godkänner hyresgäster med skulder hos kronfogden eller de som har betalningsanmärkningar. Jag tror att det är där dom står och väntar och kan inte genomföra en försäljning innan de har ett kontrakt med inflyttningsdatum.
Citera
2018-03-18, 09:19
Medlem
Oogway7s avatar
Hon har gått ner rätt fett i vikt.
Citera
2018-03-18, 10:13
Medlem
Jag längtar till det tillfälle när Tunnan ska vara med i TV och hur hon då ska förklara varför hon har gått upp så mycket i vikt trots biggest löser VIP 😂😂😂😅😂
Citera
2018-03-18, 10:30
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colberttt
JÄVLA SKIT ATT DEN ÄR LÅST OCH ATT EN MÅSTE BETALA. JAG VILL JU SE MER.
Konstigt, när jag steg upp idag och klickade på länken så kunde jag läsa hela artikeln. Nu när jag såg det du skrivit så provklickade jag på länken igen och mycket riktigt så krävde den abonnemang. Troligen så har väl tråden generat massa klick dit så de har stoppat den bakom betalvägg i förhoppning att få flera betalande prenumeranter.
Citera
2018-03-18, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killthepoor
Oops. Ja det var rätt stor skillnad!
Reagerade själv när jag såg den sista bilden där på instagram, hon ser ju helt annorlunda ut. Hon har ju skalat av halva hakan och suddat ut alla rynkor. Och ja, halva ansiktet överlag verkar ha försvunnit på den bilden.
Men den första bilden du la upp, där ser man ju klart och tydligt att den ’gamla goa Anna’ börjar återfå formen (som i rund)
¨Vilka hemska tänder, jag skulle aldrig öppna munnen om de satt i min käft.
Citera
2018-03-18, 15:27
Medlem
Tooheyss avatar
Citat:
Anna Book har tidigare berättat om sin obotliga sjukdom, polycystiskt ovarialsyndrom (PCOS) som gör att hon har svårt att gå ner i vikt.
Det är svårt när människor inte är med mig i mitt hem och ser att jag tränar och egentligen äter alldeles, alldeles för lite.

https://www.expressen.se/noje/anna-b...-operationen-/

Jaha är det därför hon har varit tjock.

Citat:
Hon bestämde sig för att förminska brösten då hon fyllde 18 – ett beslut som hon i alla år har förklarat var nödvändigt för att förebygga ryggvärk.
Men nu berättar hon om den verkliga anledningen:
Jag ska säga något jag aldrig sagt förut: Det där med ryggen var ett svepskäl. Jag opererade mig för att få vara i fred.

Tror hon på det själv eller?
Citera
2018-03-18, 17:21
Medlem
Tunnan får mer publicitet https://www.aftonbladet.se/nojesblad...r-tids-byfanar
Citera
2018-03-18, 17:23
Medlem
Tunnan även i Expressen https://www.expressen.se/noje/anna-b...-operationen-/
Citera
2018-03-18, 19:18
Medlem
Booksmurfens avatar
Sådärja. Nu kan hon få fläska ut igen och vara stolt över det. Som en av "Sveriges mest kända tjocka personer". Har hon grunnat på det sedan jul???
Att folk glor i affärer har inget att göra med att hon är kleptoman eller har sex på toan på Icamaxi, att hon ofta livear och de kanske inte vill bli filmade. Eller att hon är en hysteriskt tafsande, skrikig och störig person som gör att folk tittar helt enkelt.
Det finns saker som ingen vet säger hon också, som att sonen är dömd barnvåldtäktsman kanske. Det vet vi.
Citera
2018-03-18, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puma69
Tunnan får mer publicitet https://www.aftonbladet.se/nojesblad...r-tids-byfanar

Citat:
Ursprungligen postat av Puma69
Tunnan även i Expressen https://www.expressen.se/noje/anna-b...-operationen-/

Det har väl varit tyst om henne ett tag så nu får hon berätta något om sig själv som hände för många år sedan bara för att man skall skriva om henne igen.
Citera
2018-03-18, 19:54
Medlem
Booksmurfens avatar
Jag tycker iofs att det är för mycket fokus på hennes vikt. Det är hennes person och beteende som stör mig. Att gråta sig till saker och sedan snacka skit om de stackare som försökt hjälpa. Falsk och tillgjord och världsfrånvänd som lägger skuld på barnvåldtäktsoffer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in