Citat:
Ursprungligen postat av
Booksmurfen
Jag tycker iofs att det är för mycket fokus på hennes vikt. Det är hennes person och beteende som stör mig. Att gråta sig till saker och sedan snacka skit om de stackare som försökt hjälpa. Falsk och tillgjord och världsfrånvänd som lägger skuld på barnvåldtäktsoffer

Jag håller med dig i sak, med faktum kvarstår att vikten är en stor del av fascinationen av Fru Book; hon är liksom den enda levande varelsen på denna planet som konstant går upp i vikt trots att hon hävdar att hon äter alldeles för lite. Sorry Madam, can´t be done!
Samtliga andra med PCOS går ned i vikt med svältdiet, alla utom Anna som går upp, upp, UPP. Som f d kemist är jag totalt fascinerad av detta fenomen, är Fru Book möjligtvis den ultimata evighetsmaskinen? I alla år har man sökt en maskin som fortsätter gå utan nytillförd energi, i Anna Book verkar det som man äntligen funnit det ultimata svaret på samtliga energikriser
Det ÄR svårare att gå ned i vikt efter 40 (något jag själv bittert fått erfara), men till syvende och sist är evighetsekvationen energi in-energi ut=kvarhållen energi, dvs det är OMÖJLIGT att gå upp i vikt utan att tillförd energi överstiger förbrukad energi.
Därför är Fru Books vikt av yttersta vikt (förlåt, no pun intended

) då det är ytterligare ett område där Anna är helt unik- och det är uppenbart att hon ljuger sig blå för att framställa sig själv i bättre dager och som offer. Igen.