Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-06, 19:06
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Har tyvärr svårt att få förtroende för Jessica Ohlsson, tycker inte hon ger ett kompetent intryck.

Jag häpnar också över hur osäker och tveksam hon låter när killen ställer frågor om svenskhet, man får inget klart svar på vad de anser att svenskhet är. Hur kan hon/de inte vara förberedda på den frågan. Dåligt!

Tycker det räcker med att säga att kärnan av svenskheten är etnisk/är människor med ursprung i norden, att utlänningar inte kan bli svenskar men att de kan anamma en svensk kultur. Det vill säga att svensk kultur är definierat utifrån riktiga svenskar och inte "öppen svenskhet" som SD påstår eftersom detta blir en cirkeldefinition.

Detta blir knappast kontroversiellt för AFS att säga jämfört med andra förslag man lägger.

Instämmer och att hon i sitt jobb hjälper flyktingar att få stanna i Sverige gör mig ochså jäkligt tveksam.

"Men som jurist arbetar hon för att flyktingar ska få stanna i Sverige.– För mig är det inga problem att skilja på en politisk och yrkesmässig roll, säger hon."

https://www.expressen.se/nyheter/var-for-extrem-for-sd--hjalper-nu-flyktingar/
Citera
2018-03-06, 19:06
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Oj han har en examen från Handels. Han måste vara ett geni! Även på 30-talet fanns det många läkare, ingenjörer, jurister osv som var nazister.

En examen från Handels och en MBA-examen tyder ju iallafall på oändligt mer kompetens än vad vår käre statsminister besitter som är en gammal svetsare utan utbildning.

Detsamma gäller väl när det kommer till Jimmie också, som inte ens kunde få gödkänt på alla sina högeskole-poäng. Han plockade väl hem godkänt i hälften iallafall

Ser hellre att en kompetent man med relevanta utbildningar styr skutan än en person som egentligen bara duger till att svabba däck
Senast redigerad av .SMOrcimus.PriME 2018-03-06 kl. 19:10.
Citera
2018-03-06, 19:09
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Radio bubbla var rätt så blandade i sitt omdöme, med slagsida åt det negativa. Att AfS inte vill lägga ner Public service såg de som helt obegripligt, för att ta ett exempel. En skrivning om att partiet ville ha ”mer och bättre kulturpolitik” var en annan sak de reagerade på. En hel del annan kritik också, somligt som jag tycker missade målet.

Men förslaget om platt skatt måste de väl i alla fall ha gillat?
Citera
2018-03-06, 19:09
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Har tyvärr svårt att få förtroende för Jessica Ohlsson, tycker inte hon ger ett kompetent intryck.

Jag häpnar också över hur osäker och tveksam hon låter när killen ställer frågor om svenskhet, man får inget klart svar på vad de anser att svenskhet är. Hur kan hon/de inte vara förberedda på den frågan. Dåligt!

Tycker det räcker med att säga att kärnan av svenskheten är etnisk/är människor med ursprung i norden, att utlänningar inte kan bli svenskar men att de kan anamma en svensk kultur. Det vill säga att svensk kultur är definierat utifrån riktiga svenskar och inte "öppen svenskhet" som SD påstår eftersom detta blir en cirkeldefinition.

Detta blir knappast kontroversiellt för AFS att säga jämfört med andra förslag man lägger.

Hon gav mer eller mindre uttryck för en etnopluralistisk ståndpunkt och tog avstånd från "Öppen svenskhet"-tramset vilket duger för mig.
Citera
2018-03-06, 19:11
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anenome
Ekar det från 2009? Är det någon etablissemangsjournalist som tror att han skriver om SD?

Bönder, puckon, inavlade, trash, populism, god moral. Jag tror att om du bara godhetssignalerar lite mer så finns det nog någon medelklassfeministtjej som kommer notera dig. Men sedan rata dig för att du är en mes.

Jag tror din avsky är genuin men det innebär bara att din moral definieras och bestäms fortfarande av premisser som den samhällsförstörande vänster som du vill utge dig för att vara emot har satt upp. Du är kulturvänsterns bitch. Du är en hanrej, en cuck, i dess fulla bemärkelse. Så vem är egentligen loosern här?

Jag är en cuck och du är en idiot. Deal?

Jag minns 2009 när man skrev något kritiskt om SD och ditt inlägg hade passat in även då. Samma anklagelser från dom troende mot ”landsförädarna” då som nu. Skillnaden är att SD har utvecklat sig sen dess och de mentalt handikappade som nu anser att SD är ett mesparti väljer i stället AfS och NMR. Om 10 år när AfS har blivit ett mesparti kommer ett nytt parti ta några hundra väljare från AfS och så kommer man se såna inlägg som ditt igen. Dårskapen går bara runt och runt utan att ni fattar det. Lycka till.
Citera
2018-03-06, 19:12
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folklig-Betraktare
Röstsedlar. Vi måste få ut röstsedlar!

Det är ett gissel. Många som förtidsröstar så krävs återkommande besök på många ställen lång tid innan valdagen. Ska man satsa på vissa specifika områden? Får man ihop en organisation som klarar av ett sådant massivt arbete eller bättre att satsa på direktutskick (som jag tror SvP gjorde)?

Det är ett dilemma jag inte avundas partiledningen.
Citera
2018-03-06, 19:17
Medlem
8711s avatar
Hur kommer det sig att vuxna män i 35-årsåldern tycker dom är häftiga och smarta när dom brölar ut "hanrej" och "cuck" till höger och vänster och apar efter som bara den? Det borde folk runt detta parti och "alternativrörelsen" lägga av med. Oerhört störigt beteende och mycket låg nivå. Nej, det är varken tufft, häftigt, smart eller begåvat.

Noterar att denna skara samlas även i detta parti. Någon som kan förklara fenomenet? Det är knappast imponerande eller skapar intresse för folk som inte är besatta av att härma varandra i den världen.
Citera
2018-03-06, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Hon gav mer eller mindre uttryck för en etnopluralistisk ståndpunkt och tog avstånd från "Öppen svenskhet"-tramset vilket duger för mig.
Etnopluralistikt skulle jag inte säga direkt men åt de hållet. Men hon tog defenetivt avstånd ifrån öppensvenskhet. Jag skulle säga att detta parti är en blanding av ND, SD och Gamla Moderaterna. Jag tror att de inte dröje många val tills de har 30%.
Citera
2018-03-06, 19:20
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Hur kommer det sig att vuxna män i 35-årsåldern tycker dom är häftiga och smarta när dom brölar ut "hanrej" och "cuck" till höger och vänster och apar efter som bara den? Det borde folk runt detta parti och "alternativrörelsen" lägga av med. Oerhört störigt beteende och mycket låg nivå. Nej, det är varken tufft, häftigt, smart eller begåvat.

Noterar att denna skara samlas även i detta parti. Någon som kan förklara fenomenet? Det är knappast imponerande eller skapar intresse för folk som inte är besatta av att härma varandra i den världen.

Vilken skara?
Citera
2018-03-06, 19:21
Medlem
I-van-Toers avatar
Jag börjar undra om inte AfS enbart är skapat för att plocka upp alla tänkbara röster som skulle gått från SD till NMR i höst. Om Nu AfS plockar upp drygt 4% av missnöjda tidigare SD-väljare och kommer in i riksdagen så skulle det inte förvåna mig om det i stort sett kommer kopiera SD:s politik nästkommande mandatperiod. Skapandet av AfS kommer ju väldigt "lägligt" när nu NMR gjort sig ett namn och ansikte utåt de senaste månaderna. Skulle både NMR och AfS hamna på drygt 2% var så har ju taktiken ändå gått hem...
Citera
2018-03-06, 19:23
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vilken skara?

Som jag skrev, många inom det som anser sig vara någon slags "alternativrörelse" och apar efter valrörelsen i USA med larviga ord som "cuck" och memes och annan meningslös skit. Ser det på flera ställen runt detta nya parti. Bland annat i den här tråden i ett par fall.

Kan tyckas lätt patetiskt när det handlar om män i 35-årsåldern som tror dom är tuffa. Det borde man lägga av med, det imponerar inte på någon utanför den närmast sörjande skaran kan jag säga direkt.
Citera
2018-03-06, 19:24
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Som jag skrev, många inom det som anser sig vara någon slags "alternativrörelse" och apar efter valrörelsen i USA med larviga ord som "cuck" och memes och annan meningslös skit. Ser det på flera ställen runt detta nya parti. Bland annat i den här tråden i ett par fall.

Kan tyckas lätt patetiskt när det handlar om män i 35-årsåldern som tror dom är tuffa. Det borde man lägga av med, det imponerar inte på någon utanför den närmast sörjande skaran kan jag säga direkt.

Men du syftade väl på en skara människor som är medlemmar i AfS? Annars förstår jag inte varför vi ska diskutera alternativhögerns uttrycksmedel här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in