Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-16, 21:23
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Om Hanif Bali utkastad från (M) tror ni att han kan gå till AFS?

https://www.dn.se/nyheter/politik/m-bali-har-agerat-ytterst-omdomeslost-sapo-inkopplat/

Not sure if serious?! Varför skulle Bali gå till AfS? De är ju nästintill etnonationalister.

Han skulle inte heller gå till SD, det enda jag kan tänka mig är MED.
Citera
2018-03-16, 21:25
Medlem
Rosteres avatar
Sannolikheten för att Hanif Bali går med i AfS är nog när noll. Sannolikheten att han går med i SD är även den nära noll.

Jag skulle säga att sannolikheten att han går med i SD är större än att han går med i AfS då AfS uppfattas stå till höger om SD, trots att Hanif har uttalat sig mycket negativt om SD historiskt sett.

Dock är det allra troligaste MED.
Citera
2018-03-16, 21:31
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostere
Sannolikheten för att Hanif Bali går med i AfS är nog när noll. Sannolikheten att han går med i SD är även den nära noll.

Jag skulle säga att sannolikheten att han går med i SD är större än att han går med i AfS då AfS uppfattas stå till höger om SD, trots att Hanif har uttalat sig mycket negativt om SD historiskt sett.

Dock är det allra troligaste MED.

Japp, det kanske är det mest troliga alternativet för honom.
Citera
2018-03-16, 21:56
Medlem
Fascistoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Om Hanif Bali utkastad från (M) tror ni att han kan gå till AFS?

https://www.dn.se/nyheter/politik/m-bali-har-agerat-ytterst-omdomeslost-sapo-inkopplat/
Om Alternativ för Sverige hade anknytit Hanif Alibi, en omsusad husblatte-twitterprofil så hade det resulterat i att AFS förlorar sin kredibilitet som det rasistiska partiet.

Nej det är inte utav deras intresse att rekrytera rasfrämlingar.
Citera
2018-03-16, 21:57
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fascistoid
Om Alternativ för Sverige hade anknytit Hanif Alibi, en omsusad husblatte-twitterprofil så hade det resulterat i att AFS förlorar sin kredibilitet som det rasistiska partiet.

Nej det är inte utav deras intresse att rekrytera rasfrämlingar.

Tycker du att de på något sätt har försökt profilera sig som "det rasistiska partiet"? Tror du att någon i ledningen, ens inofficiellt, skulle köpa den beskrivningen?
Citera
2018-03-16, 22:12
Medlem
Fascistoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Tycker du att de på något sätt har försökt profilera sig som "det rasistiska partiet"? Tror du att någon i ledningen, ens inofficiellt, skulle köpa den beskrivningen?
AFS är utan att räkna med NMR det mest radikala "invandringskritiska" partiet som existerar. Deras väljarbas är framförallt tidigare Sverigedemokrater som tycker att det partiet har liberaliserats nog.

Medians beskrivning utav AFS kommer att vara "det rasistiska partiet" etc vilket inte är något som AFS kommer att ursäkta eller motsäga då det är precis vad deras väljarbas vill ha, och den funktion de själva vill fylla.

Herr Kasselstrand är Trump-inspirerad
Senast redigerad av Fascistoid 2018-03-16 kl. 22:14.
Citera
2018-03-16, 22:35
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fascistoid
AFS är utan att räkna med NMR det mest radikala "invandringskritiska" partiet som existerar. Deras väljarbas är framförallt tidigare Sverigedemokrater som tycker att det partiet har liberaliserats nog.

Medians beskrivning utav AFS kommer att vara "det rasistiska partiet" etc vilket inte är något som AFS kommer att ursäkta eller motsäga då det är precis vad deras väljarbas vill ha, och den funktion de själva vill fylla.

Herr Kasselstrand är Trump-inspirerad

Tror du på allvar att de inte kommer att säga emot om intervjuare kallar dem för rasister? Tror du att de skulle vara nöjda med den beskrivningen?

Jag är för all del ingen vän av hr Kasselstrand, men han är trots allt ingen totalt bortkommen narcissistisk pöbel ā la Trump, och jag tror inte han vill vara det heller.
Citera
2018-03-16, 23:03
Medlem
Fascistoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Tror du på allvar att de inte kommer att säga emot om intervjuare kallar dem för rasister? Tror du att de skulle vara nöjda med den beskrivningen?

Jag är för all del ingen vän av hr Kasselstrand, men han är trots allt ingen totalt bortkommen narcissistisk pöbel ā la Trump, och jag tror inte han vill vara det heller.
Jag sitter lustigt nog och precis lyssnar på Gustavs egna podd den kokta grodan där hör jag honom säga "ni kan kalla mig rasist hur mycket ni vill..."

Nej jag tror att AFS är tillräckligt smarta för att ignorera sådana tillmälen istället för att komma med nervösa bortförklaringar till judeo-pressen. Den anklagelsen är redan förbestämd och ursäkter får en endast att framstå som ett fragilt offer.
Citera
2018-03-16, 23:17
Bannlyst
Den snabbast växande nyhetskanalen i Sverige, Al kompis, rapporterar om AfS.
https://alkompis.se/مؤتمر-صحفي-للحزب-الجديد-البديل-من-أجل/
Citera
2018-03-17, 00:26
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Utveckla gärna! Hur menar du?

Instämmer. De syns inte. Visst det har ”bara” gått två veckor sedan lanseringen men varje dag är enormt viktig nu.

Det finns inte så mycket att utveckla på det här tidiga stadiet. Dom får lära sig hur man blir synlig i media och hur viktigt det är att nå ut med sitt budskap till väljarna. Dom behöver lära sig vikten av propaganda.
Citera
2018-03-17, 00:50
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Det finns inte så mycket att utveckla på det här tidiga stadiet. Dom får lära sig hur man blir synlig i media och hur viktigt det är att nå ut med sitt budskap till väljarna. Dom behöver lära sig vikten av propaganda.

Alternativ för Sverige har synts till ganska mycket sedan lanseringen, det kan du väl omöjligen ha missat?
Citera
2018-03-17, 02:58
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Alternativ för Sverige har synts till ganska mycket sedan lanseringen, det kan du väl omöjligen ha missat?

Ja, fast jämför det med den enorma propagandaapparat som vi socialdemokrater har. Vi infiltrerar ju grundskolor, gymnasieskolor, arbetsplatser och gör massiva utsckck till väljarna. Dessutom styr vi media genom att ge dom sossevänliga tidningarna högre bidrag.

Vi tvångsansluter också halva yrkes-Sverige till LO, och i samma veva för vi fram vår politik till den omedvetna massan. AFS ger dessutom ett barnsligt intryck, vilket knappast gynnar deras tillväxt inför höstens val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in