Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-03-06, 19:25
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Men du syftade väl på en skara människor som är medlemmar i AfS? Annars förstår jag inte varför vi ska diskutera alternativhögerns uttrycksmedel här.

Ja, jag noterar denna grupps intresse och deltagande runt det här nya partiet i dess inledande skede.

Som sagt, och finner det larvigt.
Citera
2018-03-06, 19:26
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag börjar undra om inte AfS enbart är skapat för att plocka upp alla tänkbara röster som skulle gått från SD till NMR i höst. Om Nu AfS plockar upp drygt 4% av missnöjda tidigare SD-väljare och kommer in i riksdagen så skulle det inte förvåna mig om det i stort sett kommer kopiera SD:s politik nästkommande mandatperiod. Skapandet av AfS kommer ju väldigt "lägligt" när nu NMR gjort sig ett namn och ansikte utåt de senaste månaderna. Skulle både NMR och AfS hamna på drygt 2% var så har ju taktiken ändå gått hem...

Jävligt utdragen taktik isåfall med tanke på att planerna för AfS började smidas redan när SDU-uteslutningarna började för runt 3 år sen. Ser din teori som högst osannolik med tanke på allt som har hänt runt gänget som nu har startat AfS.

Finns helt enkel ingen logik i din toeri. Ungefär lika mycket logik i denna teori som snacket om att Kent Ekeroth skulle vara intressant för AfS
Citera
2018-03-06, 19:26
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Jag börjar undra om inte AfS enbart är skapat för att plocka upp alla tänkbara röster som skulle gått från SD till NMR i höst. Om Nu AfS plockar upp drygt 4% av missnöjda tidigare SD-väljare och kommer in i riksdagen så skulle det inte förvåna mig om det i stort sett kommer kopiera SD:s politik nästkommande mandatperiod. Skapandet av AfS kommer ju väldigt "lägligt" när nu NMR gjort sig ett namn och ansikte utåt de senaste månaderna. Skulle både NMR och AfS hamna på drygt 2% var så har ju taktiken ändå gått hem...

En ganska löjlig konspirationsteori. Jag tror inte att någon tagit någon hänsyn till NMR överhuvudtaget i det här fallet.
Citera
2018-03-06, 19:29
Medlem
8711s avatar
Citat:
Du kan diskutera alternativhögern i andra trådar.

Jag diskuterar det här för att jag noterar att partiet attraherar denna grupp. Både i den här tråden och på andra ställen. Larviga ord som "cuck" dyker upp varstans. Så jag undrar om partiet avser marknadsföra sig på det sättet?
Citera
2018-03-06, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Ja, jag noterar denna grupps intresse och deltagande runt det här nya partiet i dess inledande skede.

Som sagt, och finner det larvigt.
Det kan inte vara så att du är lite orolig att många SDväljare är på väg över till AfS?
Citera
2018-03-06, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke093
Är intresserad av att veta vilka AFS vill repatriera

Här följer citat från deras återvandringspolitik:
"Samtliga uppehållstillstånd som delats ut sedan år 2000 ska omprövas. Personer som saknar medborgarskap kommer att utvisas om Återvandringsverket finner att de ljugit eller mutat sig till uppehållstillstånd, levt på bidrag en ansenlig del av sin vistelse, inte lärt sig svenska eller varit kriminella".

http://alternativforsverige.se/atervandring/
Citera
2018-03-06, 19:31
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Det kan inte vara så att du är lite orolig att många SDväljare är på väg över till AfS?

Definitivt inte. Tror inte det blir något av varken det här eller NMR eller MS eller vad du än vill kalla det.

Men du kanske tycker man är tuff om man är 35, brölar "cuck" och "hanrej" och tror man är världens gåva till mänskligheten? Det tycker inte jag och jag avråder från att marknadsföra sig på det sättet för detta nya parti och alla andra partier.
Citera
2018-03-06, 19:32
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Jag diskuterar det här för att jag noterar att partiet attraherar denna grupp. Både i den här tråden och på andra ställen. Larviga ord som "cuck" dyker upp varstans. Så jag undrar om partiet avser marknadsföra sig på det sättet?

Ordet "cuck" har ju även använts av sverigedemokrater så jag förstår inte vad det stora problemet är.
Citera
2018-03-06, 19:32
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Du tror alltså att stolta svenskar som rakryggat stått upp för sig själva och med äran i behåll blivit uteslutna snart kommer att kopiera hycklarna? Jag vet inte riktigt hur jag bäst ska beskriva detta, men "dum prognos" kanske duger.
Citera
2018-03-06, 19:35
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Jävligt utdragen taktik isåfall med tanke på att planerna för AfS började smidas redan när SDU-uteslutningarna började för runt 3 år sen. Ser din teori som högst osannolik med tanke på allt som har hänt runt gänget som nu har startat AfS.

Finns helt enkel ingen logik i din toeri. Ungefär lika mycket logik i denna teori som snacket om att Kent Ekeroth skulle vara intressant för AfS

Det är så jag ser på det. Har man planerat något i 3 år och börjar få ut programmet officiellt först nu så är man ju väldigt sent ute. Även NMR är sent ute och då har de ändå hållit på hela 2017. Är man så sent ute så som AfS har man inte för avsikt att föra något politik som påverkar utan man är endast ute för att förstöra för andra så att någon annan tjänar på det. Det är en gammal taktik.

Citat:
En ganska löjlig konspirationsteori. Jag tror inte att någon tagit någon hänsyn till NMR överhuvudtaget i det här fallet.

Jag tror att det är precis det man just gjort. Vi får se hur kampanjerna ser ut nästa halvår och vem som attackerar vem och vem som får mest utrymme i MSM.
Citera
2018-03-06, 19:37
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Det är så jag ser på det. Har man planerat något i 3 år och börjar få ut programmet officiellt först nu så är man ju väldigt sent ute. Även NMR är sent ute och då har de ändå hållit på hela 2017. Är man så sent ute så som AfS har man inte för avsikt att föra något politik som påverkar utan man är endast ute för att förstöra för andra så att någon annan tjänar på det. Det är en gammal taktik.

Jag tror att det är precis det man just gjort. Vi får se hur kampanjerna ser ut nästa halvår och vem som attackerar vem och vem som får mest utrymme i MSM.

Vem har gett Gustav Kasselstrand i uppdrag att stoppa NMR:s riksdagsinträde (som är sannolikt enligt dig) om jag får fråga?
Citera
2018-03-06, 19:44
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Vem har gett Gustav Kasselstrand i uppdrag att stoppa NMR:s riksdagsinträde (som är sannolikt enligt dig) om jag får fråga?

Det är för tidigt att svara på det med hundraprocentig säkerhet. Jag har först nu börjar fördjupa mig i det här men något skumt är det över hela den här lanseringen. Jag ber att få återkomma i "skuldfrågan".

Sen har jag inte skrivit att det är sannolikt att NMR får över 4% i årets riksdagsval även utan skapandet och lanseringen av AfS. Nu däremot, eftersom detta har inträffat, så skulle jag vilja säga att det är helt omöjligt. Det såg svårt ut redan på förhand när väljarbasen skulle utgöras av mestadels blank- och ickeröstare samt någon procent från SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in