Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-06, 16:26
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Grankvist
På vilket sätt stämmer det inte? Stämmer inte det som står på AfS hemsida?

Hade du lyssnat på någon intervju med Kasselstrand hade du hört att han säger något i stil med: "till en början..." om dessa grupper. Han går även in på att ompröva PUT för invandrare som efter år inte har anpassat sig till Sverige, inte gör rätt för sig osv.

Av intervjun fick iallafall jag intrycket av att dom vill till en början kika över alla uppehållstillstånd som utfärdats sedan år 2000, utvisa dom som är här på felaktiga grunder (bidragsturism måste just anses vara en felaktig grund), ljugit i sin asylsökan, utvisa dom som är kriminella. Det verkade vara viktigt att flika in "till en början" när han svarade intervjuaren. Jag uppfattade det som att man vill utöka detta arbete men börja från år 2000 då jag antar att det är en lite mer hanterlig mängd att börja med än att köra igång med alla utfärdade PUT sen 70-talet.

Såg nu att du hade citerat ur partiprogrammet.

Citat:
Omprövning av utdelade uppehållstillstånd. Samtliga uppehållstillstånd som delats ut sedan år 2000 ska omprövas. Personer som saknar medborgarskap kommer att utvisas om Återvandringsverket finner att de ljugit eller mutat sig till uppehållstillstånd, levt på bidrag en ansenlig del av sin vistelse, inte lärt sig svenska eller varit kriminella.

Alltså inte bara kriminella, fuskare och illegala. Står ju till och med i det du själv länkade

Vill även passa på att citera Gustav Kasselstrands lanseringstal:

Citat:
de som inte har lyft ett finger för att anpassa sig eller bidra till samhället – de har ingen plats här, de ska inte integreras, de ska åka tillbaka till sina hemländer!

Detta säger han alltså utöver att att kriminella, de som har fuskat till sig uppehållstillstånd och illegala ska utvisas.
Senast redigerad av .SMOrcimus.PriME 2018-03-06 kl. 16:53.
Citera
2018-03-06, 16:35
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
En stor återvandring är deras kärn fråga även om det är medborgare. Medborgarskapet betyder inget längre och minst 1 miljon har fått det fast de inte förtjänar det. Jag tycker att de borde driva det lite hårdare och lägga till några saker som jag har skrivit i mitt inlägg ovan ditt. De borde ta med sådant de tog upp i den kokta grodan. De som utgör nationen Sverige är svenskarna med andra ord de etniska svenskarna beroende på hur man definerar svensk. Destu mindre andel svenskar destu mindre svenskt blir nationen. Svenskar borde utgöra mins 80% av befolkningen.
Jo, jag har förstått det. Därför är nog AFS inget för mig. De känns helt enkelt lite för extrema. Jag är inte på något sätt rasistiskt lagd, utan mitt mål är att Sverige ska bort från den extrema invandringspolitik vi har idag och att det korrumperade och Sverigefientliga etablissemanget måste knäckas. På den sista punkten har AFS helt rätt.
Citera
2018-03-06, 16:41
Bannlyst
Hehe, jag vill minnas förresten att någon drog parallellen med att Gustav är jämförbar med Jimmie Åkesson, William Hahne med Mattias Karlsson och Jessica Ohlson jämförbar med Richard Jomshof. Lite kul då att Gustav blev partiledare, William blev vice partiledare och Jessica partisekreterare.

Rent ideologiskt, på Wikipedia (lagom bra källa ) anges Nationalism och Konservatism som ideologier. Låter ganska så tråkigt och strömlinjeformat. Jag hade nog hellre hoppats på ett Ny Demokrati/Alt Right/Trumpliknande parti. Alla utdömde Ny demokrati och Trump från en början. Men deras karismatiska och lite lätt radikala framtoning gick hem i stugorna.

Hade varit roligare om låt och säga Dulny skapade ett Alt Rigth inspirerat parti. Ny Demokrati lyckades komma in i Sveriges Riksdag. Det blev en bra omväxling till det dåvarande etablissemanget. Jag tror tyvärr folk kommer uppleva det nya partiet som tråkigt då inget direkt sticker ut.
Citera
2018-03-06, 16:41
Medlem
spyhinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Måste säga att AfS startelva är mycket imponerande. Får erkänna att jag hade fel om AfS chanser.

Lokalt så tänker jag rösta på NMR men jag tänker lägga min röst på AfS för riksdagen.

Precis så känner jag med! Lokalt Nordiska Motståndsrörelsen och i Riksdagsvalet Alternativ för Sverige.

Sen har jag märkt att hela denna tråden är nedlusad av både kommunister, provokatörer, desinformation samt lojala och partitrogna partimedlemmar och sympatisörer till sd som nu ser AfS som ett hot eller att som rödingar att tjäna billiga poäng genom att försöka skapa uppgivenhet och splittring. Ett gammalt strasseristiskt och kommunistiskt försök att splittra och skapa intern splittring mellan nationella.
Citera
2018-03-06, 16:45
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jo, jag har förstått det. Därför är nog AFS inget för mig. De känns helt enkelt lite för extrema. Jag är inte på något sätt rasistiskt lagd, utan mitt mål är att Sverige ska bort från den extrema invandringspolitik vi har idag och att det korrumperade och Sverigefientliga etablissemanget måste knäckas. På den sista punkten har AFS helt rätt.

Men du vill att Sverige ska fortsätta att försörja hundratusentals totalt arbetsodugliga individer i minst en generation till? Det är ju absolut inte så att invandringens kostnader upphör när vi helt stänger gränsen. Tvärtom kostar den absoluta majoriteten av dessa människor ofantliga summor pengar år för år, årtionde för årtionde. Den Somaliska familjen med 5 barn där mamma och pappa är under 30 ska försörjas livet ut vilket åtminstone är 40-50 år. Vad fyller dessa för funktion? Motivera för mig varför de ska vara kvar i Sverige och kosta hundratals miljarder under ett halvt sekel?
Citera
2018-03-06, 16:48
Medlem
spyhinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Jävlar!

AFS har REDAN samlat in över 250.000 kr till deras valkampanj sedan igår kväll och ligger nu stadigt över 800.000 kr allt som allt..

http://alternativforsverige.se

Ja och detta utan att tigga och be om donationer till förbannelse utan att man har en flik på sin hemsida hur man donerar samt att man redovisar det ekonomiska delmålet till valrörelsen.
Citera
2018-03-06, 16:49
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Men du vill att Sverige ska fortsätta att försörja hundratusentals totalt arbetsodugliga individer i minst en generation till? Det är ju absolut inte så att invandringens kostnader upphör när vi helt stänger gränsen. Tvärtom kostar den absoluta majoriteten av dessa människor ofantliga summor pengar år för år, årtionde för årtionde. Den Somaliska familjen med 5 barn där mamma och pappa är under 30 ska försörjas livet ut vilket åtminstone är 40-50 år. Vad fyller dessa för funktion? Motivera för mig varför de ska vara kvar i Sverige och kosta hundratals miljarder under ett halvt sekel?
Nej det vill jag inte. Men jag tror inte det är möjligt att utvisa folk som varit här i åratal och rotat sig. Många av dessa har ju jobb, ibland kvalificerade jobb och bidrar stort till samhället. Däremot måste man bli tuffare och kräva betydligt mer av dem som är här. Dra in på bidrag, jobba eller svält, godta inte kriminalitet. De som motarbetar Sverige ska ut. Love it or leave it, helt enkelt.
Citera
2018-03-06, 17:05
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Nej det vill jag inte. Men jag tror inte det är möjligt att utvisa folk som varit här i åratal och rotat sig. Många av dessa har ju jobb, ibland kvalificerade jobb och bidrar stort till samhället. Däremot måste man bli tuffare och kräva betydligt mer av dem som är här. Dra in på bidrag, jobba eller svält, godta inte kriminalitet. De som motarbetar Sverige ska ut. Love it or leave it, helt enkelt.

Nej många av dessa har inte jobb. Det är ju precis tvärt om! Vari ligger svårigheten i att utvisa en individ från t.ex. Somalia som efter 8 år här försörjd på bidrag pratar mindre svenska än mitt ettåriga barn? Många av de här individerna har helt enkelt varken förmågan eller viljan att tillföra något på arbetsmarknaden. Det bli på sin höjd simpla konstruerade 'sysselsättningar' som i själva verket kostar pengar. Hur skulle det då se ut i förorterna om hundratusentals av dessa individer, som omöjligen kan försörja sig själva, helt plötsligt står utan bidrag och börjar svälta? Vi hade sett upplopp, kravaller och en brottslighet som i jämförelse fått dagens värsta områden i Malmö framstå som Bullerbyn.

Antingen får man stå för att man vill fortsätta betala för dessa människor och då acceptera att det blir mindre resurser till annat eller så förespråkar man en human återvandringspolitik.
Citera
2018-03-06, 17:11
Medlem
MrSkargards avatar
En över 20 minuter lång intervju med Jessica Ohlson: https://nyadagbladet.se/inrikes/intervju-med-alternativ-for-sverige-alla-kan-inte-bli-svenskar/
Citera
2018-03-06, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anenome
Ekar det från 2009? Är det någon etablissemangsjournalist som tror att han skriver om SD?

Bönder, puckon, inavlade, trash, populism, god moral. Jag tror att om du bara godhetssignalerar lite mer så finns det nog någon medelklassfeministtjej som kommer notera dig. Men sedan rata dig för att du är en mes.

Jag tror din avsky är genuin men det innebär bara att din moral definieras och bestäms fortfarande av premisser som den samhällsförstörande vänster som du vill utge dig för att vara emot har satt upp. Du är kulturvänsterns bitch. Du är en hanrej, en cuck, i dess fulla bemärkelse. Så vem är egentligen loosern här?

Snygg tillrättavisning.

Citat:
Ursprungligen postat av luttrad.afgan
Det är redan en allt för stor mängd invandrare här vi inte kommer kunna integrera. Därför ska vi neka alla pågående asylärenden (undantaget personer som lever under hot). Krav för att få stanna i Sverige bör vara yrkes/högskoleexamen, ett CV osv. För att ha kvar driftiga människor. Människor som utnyttjat vårt välfärdssamhälle ska granskas och utvisas på livstid.

Tycker dom kunde ha fokuserat mer på kriminalpolitiken och dragit paralleller till invandringen därigenom. Inte undra på att Peter Springare blev så känd genom det.

Enligt vad jag kan se så finns det ca 6,5-7 miljoner svenskar i Sverige. Våra nordiska vänner samt övriga västländer uppgår till ca 500.000. Som jag uppfattar det är då 2,5-3 miljoner från MENA, Balkan, Afghanistan, Somalia osv. Det låter kanske högt, men det är bara att titta ut på gator och torg och skogårdar så inser man fort att det kan mycket väl stämma. Ponera att 2 miljoner utgörs av MENA, Somalia, Afghanistan. Minst 95 % av dessa ska återvända hem.

Citat:

Det är en lömsk retorik du använder.

Du insinuerar att man är rasist om man inte bara vill skärpa invandringspolitiken utan också sätta igång återvandringen. Varför är du mindre rasist om du inte vill ha hit fler av de vi andra önskar skicka hem? Varför är "inte hit med fler" OK, men "ut med dem som är här" inte OK. Vari ligger problemet enligt ditt sätt att se det?

Jag noterade att andra ställt liknande frågor. De som redan är här kommer knäcka välfärden och med tiden göra svenskar till minoritet i Sverige om inget görs. Antingen sker återvandring i form av repatriering och deportering annars stundar blodbad, för oss eller dem, sannolikt för båda. Visa mig ett land där muslimer är i majoritet och som lever i fred med andra religioner/folk i en mångkulturell eufori.

Citat:
Ursprungligen postat av Don.C

Helt rätt. Hundratals miljarder räcker inte. Kostnaden idag uppgår till mellan 250 och 400 miljarder årligen beroende på hur man räknar.
Citera
2018-03-06, 17:30
Medlem
baggebo1s avatar
Buzzfeed skriver om AfS:

https://www.buzzfeed.com/lesterfeder/alternative-for-sweden-new-party

Katerina Janouch uttalar sig:
Citat:
But Katerina Janouch, a popular right-wing writer with a large following in Sweden who attended the kickoff Monday, told BuzzFeed News she thought Alternative for Sweden could tap into the anger the Sweden Democrats no longer speak to.

“The Sweden Democrats are getting to be like the mainstream politicians. They are not radical enough,” Janouch said. “People are really fed up, so disappointed and angry, bitter and afraid .... So [Alternative for Sweden] stands a good chance if they handle their position with care.”
Det finns ingen subkultur, inget parti, ingen organisation, ingenting, som vita skapar som du inte efter trettio sekunder har en jude som försöker infiltrera och oskadliggöra. Här har vi kanske Janouchs syfte (förutom att lura av Avpixlatdårar pengar, då) med hela hennes märkliga och uppenbart falska "radikaliseringsprocess" det senaste året.

Hur AfS hanterar Janouch kommer att säga mer om partiet än alla intervjuer och partiprogram tillsammans. Hur de hanterar Janouch kommer nämligen att avslöja om de fattar DET på riktigt.

Jag är lite nyfiken på varför Janouch var där. Vem inom partiet känner hon, hur väl integrerad är hon i AfS-strukturen? Har hon varit en hang-around under en längre tid?
Senast redigerad av baggebo1 2018-03-06 kl. 17:34.
Citera
2018-03-06, 17:30
Medlem
Jag blev så glad över deras politik att jag gick med direkt.

Det är precis ett sånt här parti vi behöver. Ett MED med balls att stå för den politik som deras insikter kräver.

Just detta var helt perfekt:

Citat:
Alternativ för Sverige vill öka den enskilde parlamentarikerns status genom att införa ett riktigt personvalssystem där väljaren måste personkryssa en kandidat och där de kandidater som sedan fått flest röster i absoluta tal blir valda. Det är ett enkelt och rättvist system som skulle bryta partiernas toppstyre och minska klyftan mellan folket och politikerna. Det skulle också öka intresset för politiken, och göra det lättare för folk att följa upp om ens kandidat levt upp till förväntningarna, och om denne förtjänar en röst i kommande val.

Systemet möjliggör också en enda valsedel. Sveriges nuvarande system med egna valsedlar för alla partier är riggat för att gynna riksdagspartierna som har rätt att få sina valsedlar utlagda. Det inkräktar även på valhemligheten eftersom man tvingas ta partivalsedlar inför valförrättare och andra som befinner sig i vallokalen. Det inbjuder även till valsabotage där aktivister, ofta på vänsterkanten, stjäl valsedlar från partier de inte gillar.

Vi vill även minska partiernas makt genom att knyta de olika parlamentariska stöden till ledamoten istället för partiet. Detta minskar ledamotens beroende av partiet och ökar chanserna att denne följer sin egen övertygelse och lever upp till sina vallöften.

Det är ett parti som kommit till precis samma slutsats som jag. Sen vill jag förstås gå längre, men jag känner att det är ett parti som har mod att fortsätta på den rationella linjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in