Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Grankvist
På vilket sätt stämmer det inte? Stämmer inte det som står på AfS hemsida?
Hade du lyssnat på någon intervju med Kasselstrand hade du hört att han säger något i stil med: "till en början..." om dessa grupper. Han går även in på att ompröva PUT för invandrare som efter år inte har anpassat sig till Sverige, inte gör rätt för sig osv.
Av intervjun fick iallafall jag intrycket av att dom vill till en början kika över alla uppehållstillstånd som utfärdats sedan år 2000, utvisa dom som är här på felaktiga grunder (bidragsturism måste just anses vara en felaktig grund), ljugit i sin asylsökan, utvisa dom som är kriminella. Det verkade vara viktigt att flika in
"till en början" när han svarade intervjuaren. Jag uppfattade det som att man vill utöka detta arbete men börja från år 2000 då jag antar att det är en lite mer hanterlig mängd att börja med än att köra igång med alla utfärdade PUT sen 70-talet.
Såg nu att du hade citerat ur partiprogrammet.
Citat:
Omprövning av utdelade uppehållstillstånd. Samtliga uppehållstillstånd som delats ut sedan år 2000 ska omprövas. Personer som saknar medborgarskap kommer att utvisas om Återvandringsverket finner att de ljugit eller mutat sig till uppehållstillstånd, levt på bidrag en ansenlig del av sin vistelse, inte lärt sig svenska eller varit kriminella.
Alltså inte bara kriminella, fuskare och illegala. Står ju till och med i det du själv länkade
Vill även passa på att citera Gustav Kasselstrands lanseringstal:
Citat:
de som inte har lyft ett finger för att anpassa sig eller bidra till samhället – de har ingen plats här, de ska inte integreras, de ska åka tillbaka till sina hemländer!
Detta säger han alltså utöver att att kriminella, de som har fuskat till sig uppehållstillstånd och illegala ska utvisas.