2018-02-15, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
Läste inläggen på hennes fb, verklighets frånvarande utan dess like oxh verkar ha ett sjukt uppmärksamhet och bekräftelse behov.

Verkar som merparten ändå inte stödjer henne. Hade hoppats hon skulle hamna hoss psykiatrin

Ja å det verkar inte spela nån roll att den mesta för att inte säga all uppmärksamhet hon får nu är negatid för henne!! Trots bevis och utredningar så har någon tagit hennes dator och telefon , gått in i deras lgh använt hennes internet och gjort detta upprepade gånger??? Man måste vara bra slö i huvutet om man fortsätter hävda sin oskuld då.....
2018-02-15, 10:50
Medlem
Charmas avatar
Var lite nyfiken inför, hur de skulle ställa sig till detta med hennes skrivsätt.
Från domen:
Citat:
Vad vittnena anfört om Teresé Lindgrens säregna sätt att skriva har i sammanhanget
ett lågt bevisvärde.
Och jag tycker det är rätt att de bedömde det som de gjorde, att de inte tog särskilt stor hänsyn till detta. För OM jag kapade någon annan persons identitet skulle iaf jag (som hyfsat normalintelligent ) lägga lite tid på studera hur denne skriver och kopiera detta.
Och i detta fall BEHÖVDE de inte heller lägga så stor vikt vid detta, då det fanns så mycket andra mer tydliga bevis för en fällande dom.
2018-02-15, 11:16
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charma
Var lite nyfiken inför, hur de skulle ställa sig till detta med hennes skrivsätt.
Från domen:

Och jag tycker det är rätt att de bedömde det som de gjorde, att de inte tog särskilt stor hänsyn till detta. För OM jag kapade någon annan persons identitet skulle iaf jag (som hyfsat normalintelligent ) lägga lite tid på studera hur denne skriver och kopiera detta.
Och i detta fall BEHÖVDE de inte heller lägga så stor vikt vid detta, då det fanns så mycket andra mer tydliga bevis för en fällande dom.

Grejen är den att jag tror att där har varit för mycket som har varit hackat! Okay att någon har kommit över hennes lösenord på Facebook, det är en sak men hon hävdar ju att allting är hackat. Där tror jag dom har dragit öronen till sig! Dessutom en sak som jag inte förstått är: om någon hackar henne för att jävlas, varför i hela helvetet har hackaren inte gjort det i Tereses namn utan istället använt Joels namn? Det rimmar så jävla illa för alla förutom för denna retarderade människa
2018-02-15, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charma
Från domen:

Det är lite intressant att se hur pass mycket tyngd som lagts på "privatspaning" i den fällande domen.

Dels fostermamman som frågade ut den som hotade om detaljer kring umgänget och kom fram till att det måste vara T som satt på andra sidan datorn.

Dels kompisen som kollade upp IP-adresser och också kom fram till att det måste vara T.
2018-02-15, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Någon som vet vad?
Strafföreläggande (2014) för stöld i butik till ett värde av knappt 1300 kronor. Hade det varit under 1000 kronor hade det dömts som snatteri.

Samma bristfälliga konsekvenstänk som hennes scape-goat M*lin alltså.
2018-02-15, 11:48
Medlem
Redisas avatar
Vittnen var jäkligt upprörda och det tynger nog hur pass osmakligt dessa hot är. Det var så uppenbart lågbegåvat att en utomstående bara inte kan ta det här på allvar. Fosterfamiljen fott dock e tjänstrelaterad hot, lika med vittnen L som kände sig blåst av sin före detta vän och partner JK som ljugit rakt in i ansiktet. Ingen trodde nog att JA kommer och dödar de, sprättar opp magen och våldtar. Ev de som vars småttingar blivit hotade till livet. Men JA, som är smal som en sticka och har uppenbarligen försvagad höger? arm.

Allt detta tyder bara på att T kan vara farlig för allmänheten om hon inte får behandling omedelbums. Sprätta magen? Våldta? En snäll ärlig människa kan nog inte ens våga tänka på sådant

Till Terese
Ta emot hjälp. Dina barn behöver en frisk levande mamma. Brut eventuella destruktiva förhållande om du känner att någon närstående gödslar dina våldfantasier.
Du klarar det.
2018-02-15, 11:59
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Strafföreläggande (2014) för stöld i butik till ett värde av knappt 1300 kronor. Hade det varit under 1000 kronor hade det dömts som snatteri.

Samma bristfälliga konsekvenstänk som hennes scape-goat M*lin alltså.

Vem skyller hon på där tro? Vems är felet?
2018-02-15, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalenSkåning

Kan man undra.. för enl henne och hennes man så gör hon ju ALDIG ngt olagligt.. Var nog nån som satte dit henne
2018-02-15, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalenSkåning
Det var nog Joel som gjorde det. Terese tog bara straffet (strafföreläggandet).
2018-02-15, 12:19
Medlem
SmygarBerits avatar
Ja, hyfsat smaklösa hot. Det va ju inte bara att man ska "förfölja" och "döda". Uan det va ju ngn tjej som hon hängde ut som "suger kuk" och att det gick finfint att våldta henne osv. En del hot Therese skrev på fb var rätt magstarkt även om sannolikheten att det skulle ske var lika med noll. Finns ju ingen som vill bli uthängd på det där sättet Therese gjort. Skämmes tamejfan Therese!
2018-02-15, 12:21
Medlem
"That moment when": man kollar upp hennes facebook och man har en gemensam vän
2018-02-15, 12:31
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuddaBort
"That moment when": man kollar upp hennes facebook och man har en gemensam vän

Haha!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera