• 13 040 online
  • 1 184 191 medlemmar
  • 61 201 179 inlägg
2018-02-15, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalenSkåning
Jag har en fråga till alla förutom Arlighet123. Tror ni att hon under några som helst omständigheter kommer att erkänna sina synder och ta någon som helst lärdom av det? Vad tror ni krävs för att hon ska kunna stå rakryggad och erkänna?
Det ingår säkert i sjukdomsbilden att hon inte har omdöme nog att förstå vad som är rätt och fel, vad som är riktigt och felaktigt att göra. Hon lever i sin egen lilla värld.

Så nä, hon kommer inte att acceptera någon skuld. Inte med mindre än att hon genomgår någon typ av fungerande behandling.

Det är ju bara att titta på det som sker nu. Trots att hon sitter i rättegång för att sprida hot och förtala Joel så fortsätter hon med precis samma beteende. Det är alltså bara någon timme sedan hon återigen sprider att "hon och barnen blivit utsatt för våld av en viss idiot". Timmar efter att hon blivit dömd i domstol för samma beteende.
Citera
2018-02-15, 00:36
Medlem
Tyvärr så har hon blockat mig på Facebook eftersom jag varit kritisk mot henne. Fått höra av folk att hon nekar trots att hon är skyldig. De ända man kan hoppas på är att hon överklagar och får ett strängare straff. Tycker domen var för mild
Citera
2018-02-15, 02:00
Medlem
Desiree-A-Scheins avatar
Citat:
Jag har en fråga till alla förutom Arlighet123. Tror ni att hon under några som helst omständigheter kommer att erkänna sina synder och ta någon som helst lärdom av det? Vad tror ni krävs för att hon ska kunna stå rakryggad och erkänna?

Ånej! Terese VET ju att hon har gjort det - skapat alla falska facebookprofiler, mordhotat sina egna barn, mordhotat fosterföräldrarna som tar hand om hennes barn.

Men, nej. Hon kommer aldrig att erkänna. Bevisningen pekar ut henne - pekar ut Terese - utom tvivel. Ingen annan har gjort dessa konton. Ingen annan har önskat att deras barn ska mördas. Det ÄR Terese som önskat, skapat FB-profilerna och uttryckligen skrivit att hon önskar livet ur sina egna barn.
Citera
2018-02-15, 08:02
Medlem
Citat:

Frånsett hennes helt vilda världssyn och distansering till logiskt tänkande, hur kan hon vid detta tillfälle erkänna det? De få människor i hennes omgivning som håller henne om ryggen, är också folk som hon har hotat. Hur förklarar man för sin egen mamma att man är personen som skickat dödshot till henne, och sedan ljugit om det i ett år? Tror tyvärr hon målat in sig för mycket i ett hörn, för oavsett vems standard.
Citera
2018-02-15, 08:03
Medlem
Oavsett omständigheterna i övrigt, så är det något jävligt fishy över en människa som känner behov av att hela tiden basunera ut hur fantastisk förälder hon är. Det är långt ifrån ett normalt beteende.
I Terese fall får man väl närmast se det som en del av sjukdomsbilden. Hon tycks leva i kraftig förnekelse, oavsett vad det handlar om.
Hon gör det ju väldigt enkelt för socialtjänsten i deras beslut, då hon hela tiden demonstrerar sin verklighetsfrånvända världsbild inför öppen ridå. Hon har nog aldrig varit längre ifrån att få återta ansvaret för sina barn, än vad hon är nu.
Gör hon något annat på dagarna än att demonstrera sin verklighetsfrånvända världsbild, samt ägna sig åt kriminalitet? Varifrån får hon pengar? Är det så att vi skattebetalare bekostar hennes uppehälle, medan hon sitter och ägnar sig åt kriminella aktiviteter.
Citera
2018-02-15, 08:29
Medlem
Redisas avatar
Svårt att säga. Nån slags aktivitetsersättning måste det vara men förmodligen inte soc bidrag. Hennes man äger 4 bilar och hyr en femrummare. 2 hundar på det också. Tror inte att soc beviljar sådana enorma tillgångar.
Tack Google och diverse hemsidor för informationen.
Senast redigerad av Redisa 2018-02-15 kl. 08:35. Anledning: Felaktigt citat
Citera
2018-02-15, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Oavsett omständigheterna i övrigt, så är det något jävligt fishy över en människa som känner behov av att hela tiden basunera ut hur fantastisk förälder hon är. Det är långt ifrån ett normalt beteende.
I Terese fall får man väl närmast se det som en del av sjukdomsbilden. Hon tycks leva i kraftig förnekelse, oavsett vad det handlar om.
Hon gör det ju väldigt enkelt för socialtjänsten i deras beslut, då hon hela tiden demonstrerar sin verklighetsfrånvända världsbild inför öppen ridå. Hon har nog aldrig varit längre ifrån att få återta ansvaret för sina barn, än vad hon är nu.
Gör hon något annat på dagarna än att demonstrera sin verklighetsfrånvända världsbild, samt ägna sig åt kriminalitet? Varifrån får hon pengar? Är det så att vi skattebetalare bekostar hennes uppehälle, medan hon sitter och ägnar sig åt kriminella aktiviteter.

Får inte sådana där fullblods-samhalls nån sorts sjukbidrag eller pension? Vi snackar om en människa som är så trubbig i huvudet att hon fixat ny unge så fort soc har tagit ungarna av dom i tur och ordning utan att fatta att det kommer bli samma visa med nästa.
Citera
2018-02-15, 08:55
Medlem
GalenSkånings avatar
Tack till er som svarade på min fråga gällande om hon någonsin kommer erkänna! Tror tyvärr ni har rätt att hon aldrig kommer erkänna detta vilket jag tycker är synd, hon kommer förlora så mycket i längden att hålla på att förneka. Sann vänskap förlåter och det är mänskligt att fela!
Citera
2018-02-15, 09:05
Medlem
SmygarBerits avatar
Eftersom om hon verkar bli ”sjuk” så fort hon ska göra ngt obekvämt så undrar jag lite vad konsekvenserna kan bli om hon inte dyker upp på sina framtida samtal på frivården?!
Citera
2018-02-15, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Eftersom om hon verkar bli ”sjuk” så fort hon ska göra ngt obekvämt så undrar jag lite vad konsekvenserna kan bli om hon inte dyker upp på sina framtida samtal på frivården?!

Se inlägg #1213 så får du svaret
Citera
2018-02-15, 09:38
Medlem
Läste inläggen på hennes fb, verklighets frånvarande utan dess like oxh verkar ha ett sjukt uppmärksamhet och bekräftelse behov.

Verkar som merparten ändå inte stödjer henne. Hade hoppats hon skulle hamna hoss psykiatrin
Citera
2018-02-15, 09:40
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurrekloss
Se inlägg #1213 så får du svaret

Ah, tack. Missade helt denna när jag scrollade på telefon :-)
Citera