Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-10, 23:14
  #1
Medlem
Vem är kvinnan? någon som vet.
detta står i plus artikeln

Det var mellan januari och augusti i år som kvinnan i 30-årsåldern vid flera tillfällen använde sig av mannens identitet på nätet.

Hon skapade användarnamn i hans namn och gjorde ett stort antal inlägg på sociala medier med både hotfullt och kränkande innehåll. Inläggen publicerades båda via sociala medier, men skickades även till myndigheter och privatpersoner.

Under samma period polisanmälde kvinnan själv mannen vars identitet hon använde. Hon uppgav i anmälningarna att mannen hotat henne via meddelanden och inlägg, när det enligt åtalet senare visade sig att det var hon som låg bakom.

För detta åtalas nu kvinnan vid Umeå tingsrätt misstänkt för olovlig identitetsanvändning och falsk tillvitelse.

Brotten ska ha skett i både Umeå och Skellefteå.


——————————————————-
FUP och aktbilagor:
(FB) Anmälde sitt ex för grova mail/inlägg som hon själv gjort i hans namn (Skellefteå)

Stämningsansökan:
(FB) Stal mans identitet. Polisanmälde honom för mail/inlägg hon gjort i hans namn. (Umeå)

/Mod
__________________
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-12-15 kl. 12:41.
2017-12-10, 23:53
  #2
Medlem
Mogna-Meloners avatar
TS, för att du verkar ovan vid att starta en tråd ger jag dig ingen varning. Men nästa gång lägger du till länken till artikeln i trådstarten anbars blir det en varning. Bara att kopiera den från tidningen och klistra in här. Rubriken var också förvirrande pga särskrivningen som fick alla att tro att hon var polis. Kunde ge varning för det också, men alla kan inte vanlig ihopskriven svenska. Har därför ändrat rubriken till en mer förklarande text. Dessutom får man inte citera hela artikeln, så antingen kortar du ner den, skriver om den eller så gör jag det arbetet. Du får däremot en varning för att ha citerat hela artikeln.

I all min vänlighet letade jag fram artikeln och länken till denna:

https://www.vk.se/plus/2164729/polis...isstanks-sjalv

Ett intressant kriminalfall, så var inte rädd för att starta fler trådar trots mina klagomål.

/Mod
2017-12-11, 00:05
  #3
Medlem
Rudges avatar
Är det detta som kallas Karma, för kvinnans del 😜
Fup vore nog läsvärd!
Efter moderatorinlägg vill jag bara visa mitt intresse av att tråden lever vidare och finner den lilla hackerskan! Så här får man inte göra!!
2017-12-11, 00:49
  #4
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Ondskefullt av henne, man vill verkligen veta mer om både henne och honom (om han är en vanlig svenne eller en skitstövel som man skulle kunna tro höll på så där).
Undrar vad hon föll på? Den egna polisanmälan?
2017-12-11, 01:01
  #5
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Ja, det vore bra om vi kunde få FUP. Ska kolla om någon kan få fram det i tråden för handlingar. Risken är stor att hon gör nåt liknande igen. Inte allt verkar stå rätt till i det huvudet.
__________________
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-12-11 kl. 01:54.
2017-12-11, 11:36
  #6
Medlem
SmygarBerits avatar
mm, spännande! Ännu en galning. Öviks kvinnan som stalkade hockeyspelaren och nu denna quinna.
Sjukt nyfiken på vem detta är.
2017-12-11, 11:49
  #7
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Ondskefullt av henne, man vill verkligen veta mer om både henne och honom (om han är en vanlig svenne eller en skitstövel som man skulle kunna tro höll på så där).
Undrar vad hon föll på? Den egna polisanmälan?

Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
mm, spännande! Ännu en galning. Öviks kvinnan som stalkade hockeyspelaren och nu denna quinna.
Sjukt nyfiken på vem detta är.

Jag tror det är antingen en skogstokig stalker som i Övik eller något slags relationsdrama med hämndmotiv.

Jag tror hon föll på polisanmälan. Sköt sig själv i foten. Mailen/inläggen var skrivna från en IP/dator/mobil som kunde kopplas till henne och inte honom. Och då nystades allt upp.
2017-12-11, 21:47
  #8
Medlem
Rudges avatar
Jag kan även tänka mig att det är en kvinna som i själva verket KÄNT sig väldigt utsatt av mannen men inte har något på honom.
Känslan behöver inte vara det samma som att hon verkligen har blivit utsatt men att hon tillhör de hämndlystna offerkoftorna som ska visa honom...
Hon verkar ju inte ha täckt upp för kuppen, kanske förblindad av sitt hat eller avundsjuka för att hon blivit dumpad.
Ingen frisk kvinna iallafall, tror jag.

Borde vara omtalat på orten så att folk vet vem det är?
2017-12-12, 00:10
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Jag kan även tänka mig att det är en kvinna som i själva verket KÄNT sig väldigt utsatt av mannen men inte har något på honom.
Känslan behöver inte vara det samma som att hon verkligen har blivit utsatt men att hon tillhör de hämndlystna offerkoftorna som ska visa honom...
Hon verkar ju inte ha täckt upp för kuppen, kanske förblindad av sitt hat eller avundsjuka för att hon blivit dumpad.
Ingen frisk kvinna iallafall, tror jag.

Borde vara omtalat på orten så att folk vet vem det är?

Har hört ett namn men vet inte om det stämmer intialer är T L
2017-12-12, 02:51
  #10
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olin123
Har hört ett namn men vet inte om det stämmer intialer är T L
Vet du vem hon är, hur hon är?
Vet du vem mannen är och vilken relation de hade till varandra?
2017-12-12, 08:02
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Vet du vem hon är, hur hon är?
Vet du vem mannen är och vilken relation de hade till varandra?

Nej tyvärr fick höra av en bara att det kunde vara hon.
2017-12-12, 08:13
  #12
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olin123
Nej tyvärr fick höra av en bara att det kunde vara hon.

Såg att brotten skett i både Umeå och Skellefteå den som du fått höra - bor hon i någon av dessa städer?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback