2018-02-14, 12:06
  #1129
Medlem
Vault-Boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arlighet123
terese är OSKYLDIG
TERESE BLIR DÖMD FÖR NÅGOT HON INTE GJORT OCH DET ÄR FEL

Jag håller med dig, det är fruktansvärt om så är fallet.
Tror du att hon kommer att överklaga?
Har du pratat med henne?
2018-02-14, 12:14
  #1130
Medlem
LillaTEs avatar
Hon kommer, precis som vi befarade, alldeles för lindrigt undan, men att hon är funnen SKYLDIG är inte mer än rätt! Däremot så kommer det antagligen inte att påverka henne nämnvärt där i sanden dit hon likt strutsen kört ner huvudet och förnekar allt.
Jag hoppas att ALLA som fått hot riktade mot sig via falska konton, nu polisanmäler och driver frågan mot Terese, så kan hon kanske dömas lite hårdare framöver. Jag blir förbannad bara jag tänker på hur hon har behandlat andra människor och skyllt ifrån sig.
2018-02-14, 12:15
  #1131
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arlighet123
terese är OSKYLDIG
TERESE BLIR DÖMD FÖR NÅGOT HON INTE GJORT OCH DET ÄR FEL


Ja, men prata med henne om att överklaga, ingen ska behöva bli oskyldigt dömd om det nu är så.
Hon kan säkert rådgöra med sin advokat Sofie von ahn
2018-02-14, 12:20
  #1132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arlighet123
terese är OSKYLDIG
TERESE BLIR DÖMD FÖR NÅGOT HON INTE GJORT OCH DET ÄR FEL

Hela rätten var helt enig om att döma Terese, det fanns inte det minsta tvivel din retarderade jävel.

Terese är SKYLDIG som synden och förekommer nu i brottsregistret.

Umgänge med barnen kan Terese även glömma nu!
__________________
Senast redigerad av Kurrekloss 2018-02-14 kl. 12:23.
2018-02-14, 12:24
  #1133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arlighet123
terese är OSKYLDIG
TERESE BLIR DÖMD FÖR NÅGOT HON INTE GJORT OCH DET ÄR FEL


Men snälla du. Domen är tydlig, det är inte något som helst tvivel om att Terese är skyldig. Precis som alla vi som läst FUPen också förstod direkt. Och det borde även du apcentera. Terese - och du - borde göra det enda riktiga: be om ursäkt till alla inblandade utsatta och lova att sluta trakassera och hänga ut oskyldiga människor.
2018-02-14, 12:24
  #1134
Medlem
MamaRoachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurrekloss

Terese är SKYLDIG som synden och förekommer nu i brottsregistret.

Umgänge med barnen kan Terese även glömma nu!

Det är faktiskt jävligt sorgligt. Hon har verkligen satt sig själv i skiten, och alla påverkas negativt av det här. Stackars ungar och stackars Joel.
2018-02-14, 12:32
  #1135
Medlem
henki420s avatar
Det får ändå konsekvenser.
Hon får betala 15 000 till Joel. Svider säkert med hennes inkomster.
Hon kommer inte att bli trodd om hon försöker polisanmäla i framtiden.
Hon kommer att få ett hårdare straff, vilket bara kan bli fängelse om hon fortsätter med hoten.
Hon kommer inte att få tillbaka barnen och försvårat umgänge.
Hon är en dömd kriminell och lögnerska, vilket alla som kommer ha kontakt med henne vet.
2018-02-14, 12:35
  #1136
Medlem
steelis80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vault-Boy
Jag håller med dig, det är fruktansvärt om så är fallet.
Tror du att hon kommer att överklaga?
Har du pratat med henne?

Jag håller också med
Snälla ”be henne” att överklaga, vore skam på torra land om den här tråden dör!

Är väl iofs bara att apcentera att allt gott har ett slut
2018-02-14, 12:38
  #1137
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Det får ändå konsekvenser.
Hon får betala 15 000 till Joel. Svider säkert med hennes inkomster.
Hon kommer inte att bli trodd om hon försöker polisanmäla i framtiden.
Hon kommer att få ett hårdare straff, vilket bara kan bli fängelse om hon fortsätter med hoten.
Hon kommer inte att få tillbaka barnen och försvårat umgänge.
Hon är en dömd kriminell och lögnerska, vilket alla som kommer ha kontakt med henne vet.


Ja fy fan. Hemskt alltså. INGEN kommer någonsin tro på Therese igen. INGEN.
Fy fan va skämmigt för henne att gå på stan efter detta. Jävlar vad pinsamt det ska vara att ha umgänge med barnen framöver också och behöva se fosterföräldrarna i ansiktet. De som verkligen tar hand om hennes barn, som hon hängt ut på olika sätt. Sjukt.
2018-02-14, 12:40
  #1138
Medlem
Hjälp till här nu ni som är mer vana att läsa domar.

I domen står:

"Inte heller Teresé Lindgrens tidigare brottslighet utgör skäl för fängelse."

Är detta en standardfras som en domstol skriver oavsett om den dömde har, eller inte har, tidigare domar? Eller innebär detta att Terese faktiskt är dömd förut?


Någonstans i allt det här (kanske var Arlighet123 som skrev det?) så påstods det att Terese redan hade kontakt med frivården innan rättegången.
__________________
Senast redigerad av byggare bob 2018-02-14 kl. 13:08.
2018-02-14, 12:40
  #1139
Medlem
LillaTEs avatar
Ur domen

"PÅFÖLJDSFRÅGAN
Teresé Lindgren döms nu för olovlig identitetsanvändning och falsk tillvitelse.
Tingsrätten anser att gärningarna är så allvarliga att straffvärdet motsvarar ett antal
månaders fängelse
. Varken brottslighetens art eller straffvärde talar emellertid för
att välja fängelse som påföljd. Inte heller Teresé Lindgrens tidigare brottslighet
utgör skäl för fängelse. Påföljdsvalet står därför mellan skyddstillsyn och villkorlig
dom. Tingsrätten anser, i likhet med Kriminalvården, att det är tydligt att Teresé
Lindgren är i behov av det stöd och den hjälp som en skyddstillsyn innebär.
Påföljden bestäms därför till skyddstillsyn."

Stöd och hjälp... Ja nog behöver människan hjälp. Men hur får man henne att FATTA att det hon gjort egentligen skulle innebära fängelse? Skyddstillsyn är bättre än villkorligt, men på vilket sätt kommer hon att lära sig något av det?
2018-02-14, 12:43
  #1140
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Hjälp till här nu ni som är mer varna att läsa domar.

I domen står:

"Inte heller Teresé Lindgrens tidigare brottslighet utgör skäl för fängelse."

Är detta en standardfras som en domstol skriver oavsett om den dömde har, eller inte har, tidigare domar? Eller innebär detta att Terese faktiskt är dömd förut?


Någonstans i allt det här (kanske var Arlighet123 som skrev det?) så påstods det att Terese redan hade kontakt med frivården innan rättegången.

Jag reagerade också över detta och skulle precis göra ett inläggen om den formuleringen. Nej, det är inte en standardformulering. T har uppenbarligen gjort något brottsligt innan detta. Någon som vet vad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in