Citat:
Ursprungligen postat av
RedX
Vad sägs om att sansa debatten en aning? Feminismen befinner sig fortfarande långt från massmordsnivå, och risken att den kommer att utmynna i någon form av statligt sanktionerad mördarprogram i syfte att systematiskt utplåna män är enligt min bedömning väldigt låg.
Jag tror inte heller att just det var poängen som Peterson framförde. Poängen (och där håller jag med honom) är att de ideologiska rötterna är desamma och om man låter ideologin löpa vidare utan att dra i kopplet så kommer man till slut till den punkten.
När det gäller feminismen och kvinnor/män så finns det dock en naturlig barriär mot att rörelsen löper vidare till folkmordsnivån, i den biologiska/sexuella drift som gör att kvinnor (till och med feminister) har en sexuell dragning till män och ett behov av män för fortplantning som borde fungera som skydd på ett sätt som arier vs judar eller arbetarklassryss vs kulaker inte kunde erbjuda.
Personligen tycker jag att det är märkligt att inte kunna erkänna att det finns uppenbara risker med rörelser som till 100% är baserade på att dela in människor i kategorier och sedan basera hela dess samhällsanalys på att ställa dessa kategorier mot varandra. Vilket gäller för tredjevågsfeminismen och alla andra marxistinspirerade ideologier. Det behöver inte nödvändigtvis mynna ut i folkmord, men sannolikheten att det leder till ett mer harmoniskt samhälle är i princip obefintligt. Det borde även feminister kunna inse (även om det kanske tar emot).
Sedan kan vi andra hushålla lite bättre med folkmordsstämpeln.
Skall vi ?
Det är ett smygande mans hat och skuldbeläggande som saknar motstycke i modern tid.
Propagandan matas på från olika håll dagligen i MSM, går inte EN dag utan att jag hittas saker som är helt uppåt väggarna galet.
På bara några år har vi gått från moraliserande och många har bakom kulisserna fått tacka för sig då de inte delar RÄTT värderingar till att helt öppet moralisera och med bara känslor hänga ut folk i media och därmed döma dem med en form av modern lynch mob mentalitet.
Våra lagar åsidosätts för moral och känslor.
Sättet Cathy angriper JP är liksom norm i dag, skillnaden var att han kunde försvara sig på ett korrekt sätt och därför uppmärksammades detta wolrd wide.
Bara läs tidningarna i dag, 70/30 hela tiden, finns inte en enda dag som det inte är något.
Slå upp dagens och du kommer hitta skuldbeläggandet av män, vita män.
Nej jag tror inte feministerna kommer skapa massmord, men effekterna av deras ideologiska vansinne kan mycket väl göra det.
Inte under min livstid, jag vet inte hur gammal du är, men att våra barn kan mycket väl få uppleva det, detta kan mycket väl ske .
Så sitt inte och förminska detta, ta och titta på hur deras ideologi börja och hur den utvecklades istället och lär av historian lite, jag har följt utvecklingen i över 30 år och detta är skrämmande.
Självfallet kommer vår historia inte utspela sig på exakt samma sätt men utfallet kan bli det om vi inte motar olle vid grind.
Och som jag skrev tidigare, vad är alternativet i dag för en kritiker?
Jag ser bara en väg i Sverige = SD och sedan hoppa av tåget innan det blir för starkt, men det är en otroligt vansklig väg att gå, men enda alternativet jag i dag ser.