Citat:
Ursprungligen postat av
hoppsann
Var det inte Merwinna som först framförde detta som en av alla fantasier hon har hittat på för att nedvärdera KW?
Det blir absurt om man tror på någons fantasier utan någon som helst källa och sedan ber andra om underlag för att visa motsatsen.
Visa istället källa på att hon levde på sina föräldrar om du tycker att det är viktigt.
Kan hålla med dig, men jag hänvisade inte till någon annan, utan spekulerar helt fristående om att KW sannolikt inte var självförsörjande.
Håller också med om att det är lite irrelevant, men också lite relevant att hon bor gratis i ett musik-kollo, som egentligen inte är en bostad. Det kan finnas en bra förklaring, men faktum är att det lutar mot en svag ekonomi.
Att sedan helt dansa efter PM's pipa, kan väl kanske vara någorlunda rimligt för en fattig frilans, även om jag kan tycka att det blir konstigt att överge sina vänner under kvällen, de vänner som kommit för att dom skulle dra till Kina.
Ingen av oss i tråden har egentligen en aning om KW's ekonomi, jag bedömer att den var mycket begränsad, och står fast vid det, tills någon visar något annat.
PM och hans rymdsatsning, är en ganska naiv och begränsad historia, de flesta Köpenhamnsbor visste inget om PM, innan händelsen, om jag fattat rätt. Om nu en ev. artikel skulle tas in i en känd tidning, pratar vi en ganska nischad tidning. Inte mycket får mig att köpa resonemanget om KW's storhet som journalist, ursäkta min burdusa inställning.