2018-02-04, 15:05
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Var det inte så att den planerade raketuppskjutningen just hade fallerat? Han var slagen av sina gamla vänner i raketuppskjutningskapplöpningen. Han fick tuppjuck, eller något liknande.

Ja, så var det.
Citera
2018-02-04, 15:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
De skulle ju flytta till Kina dagen därpå. Bokade flygbiljetter osv. Klart att det inte fingerade att skjuta på intervjun.

Vi vet att PM ringde, bjöd över henne på te och där bestämde de att hon skulle återkomma senare samma kväll för en intervju i ubåten. Tiden mellan te-drickandet och då hon återkom har så PM använt till att hämta diverse verktyg.

Var det inte cirka en vecka efter festen de skulle flytta?
Citera
2018-02-04, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
De skulle ju flytta till Kina dagen därpå. Bokade flygbiljetter osv. Klart att det inte fingerade att skjuta på intervjun.

Vi vet att PM ringde, bjöd över henne på te och där bestämde de att hon skulle återkomma senare samma kväll för en intervju i ubåten. Tiden mellan te-drickandet och då hon återkom har så PM använt till att hämta diverse verktyg.

Är du säker på det, jag tror jag läst om en vecka, kan vara något annat också?

De hade mail-kontakt under våren, lite knepigt att det plötsligt blev en intervju, te i verkstaden och båttur, jag har problem med att få ihop detta.
Citera
2018-02-04, 15:18
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jag provocerar lite, såklart, men är mycket trött på de som hyllar KW som en stjärnreporter. INGET jag sett, styrker att hon gjorde några större pengar på sina reportage, som kunde täcka förmodat mycket höga kostnader! För det är helt klart, att kostnaderna var stora.

Det var förmodligen föräldrarna som stod för kalaset, men visa gärna annat, om du har underlag.

Jag vill absolut inte skriva ner KW, men blir ganska provocerad på de som höjer hennes journalistiska bana till skyarna, det är en ganska stor skillnad.

Var det inte Merwinna som först framförde detta som en av alla fantasier hon har hittat på för att nedvärdera KW?
Det blir absurt om man tror på någons fantasier utan någon som helst källa och sedan ber andra om underlag för att visa motsatsen.
Visa istället källa på att hon levde på sina föräldrar om du tycker att det är viktigt.
Citera
2018-02-04, 15:21
Medlem
Citat:

De hade mail-kontakt under våren, lite knepigt att det plötsligt blev en intervju, te i verkstaden och båttur, jag har problem med att få ihop detta.
Jo, de skulle till Kina en vecka senare enl media.
Ja, det är konstigt att hon inte undrade över att det blev så plötsligt. Men det kanske hon gjorde. Hon diskuterade ju med pojkvännen om han skulle hänga med, så kanske hade hon ändå lite onda aningar. Men kände att hon inte ville skippa intervjun när de kom överens om att han skulle stanna med vännerna medan hon åkte iväg på en tur.
Citera
2018-02-04, 15:25
Medlem
Caracallass avatar
Citat:

"Så vidt vides havde Kim Wall ikke hørt fra Peter Madsen i de følgende måneder, før han denne augustaften bad hende komme over og drikke en kop te i hans værksted. Her tilbød han at stille op til et interview. Det skulle foregå samme aften, og det skulle foregå ombord på ubåden.
Kort efter vendte Kim Wall tilbage til afskedsfesten. Hun spurgte sin kæreste til råds om, hvorvidt hun skulle vælge interviewet frem for selskabet. Sammen blev de enige om, at turen med Peter Madsen var en god chance for at lave en reportage til et amerikansk magasin. Også fordi kæresteparret dagen efter skulle til familiefest, inden turen gik til Kina. Kim Wall spurgte sin kæreste, om han ville med ud at sejle på ubåden. Han overvejede det, men valgte at blive sammen med gæsterne. Han følte, det var nødvendigt, for at de ikke skulle sidde alene tilbage ved afskedsfesten.http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-01-24-kim-walls-kaereste-fortaeller-for-foerste-gang-om-forloebet-op-til-den
Citera
2018-02-04, 15:34
Medlem
Citat:

För mig är det glasklart att det blev denna dag. PM fick syn på Kim under förberedelserna av festen. Den hölls i området.
Kanske kunde PM t o m haft henne och festdeltagarna under uppsikt från sin hangar? Är man riktigt konspiratorisk fanns det kanske en plan från Kim att hålla festen just inom synhåll. En journalist har väl sina knep, för att fånga ett intervjuobjekts intresse? Om nu Kim jagat PM en tid, att arrangera festen just på denna plats var en möjlighet för Kim att locka fram PM, som ju tills nu undvikit henne.
Citera
2018-02-04, 15:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Armarna var HELT avkapade. Av benen fanns låren kvar.

Har inte sett någon uppgift på det. Å andra sidan kanske jag inte har sett någon uppgift på att de INTE var det heller, jag tog liksom för givet att han lämnade stumpar för att kunna trä ett rep som en sele under armhålorna. Det vore ju det enklaste sättet att få upp torson. Samt i och med att han använde en såg, då lär det ju ha blivit stumpar kvar om han sågade av armarna. Vi får kanske vänta till rättegången, då lär man få mer detaljer än man VILL ha om kroppsdelarnas tillstånd...

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
https://www.expressen.se/kvallsposten/kim-wall-bodde-200-meter-fran-madsen/
Lite nytt för idag.

Det där är inte nytt, det är en dålig översättning av en dansk artikel som vi diskuterade för två veckor sedan. Madsens hangar har bland annat blivit en "ubåtshall"...

Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Jag tänkte på en grej om Peter Madsens motiv, kan det vara så att han blev kär i Kim Wall och sen skulle Kim flytta till Kina med sin pojkvän.Då tänkte Peter att så ska det inte bli för att jag vill vara den sista som vill ha med henne att göra...

mvh/

Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Madsen hade ju varit på uteplatsen där Kim bodde, då har han säkert träffat henne innan och tagit en öl eller liknande.Sen började Kim Wall att kontakta Madsen för en intervju eller liknande och Madsen blev störtkär i henne.Men han fick reda på att detta blir inte långvarigt för att hon ska flytta så långt det går från honom ända till Kina.Då gjorde han allt för att få slut på detta....

Mycket möjligt. Två människor utan familj som levde som ungdomar fortfarande; det vore mer konstigt om de inte stött på varandra på någon av träffpunkterna utanför deras bostäder. Jag kan även tänka mig, att om K träffade på honom någon gång och blev liiite intresserad, så berättade hon inte det för sin pojkvän. Onödigt att väcka den björn som sover, liksom.
Citera
2018-02-04, 15:38
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Var det inte cirka en vecka efter festen de skulle flytta?
Onsdag den 16. august, bare seks dage efter Kim Wall sejlede ud med Peter Madsen, skulle hun være rejst til Beijing. Hendes kæreste skulle af forskellige grunde være rejst en dag i forvejen. I Beijing havde de allerede lejet et hus, hvor de planlagde at bo sammen. Kæresten var skrevet ind på et universitet i Beijing, mens Kim Wall ville arbejde som freelancejournalist. I Station 2’s dokumentar møder man en række af parrets venner i Kina, som ventede på, at de to skulle ankomme med flyet fra Danmark. "
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-01-24-kim-walls-kaereste-fortaeller-for-foerste-gang-om-forloebet-op-til-den
Citera
2018-02-04, 15:40
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Onsdag den 16. august, bare seks dage efter Kim Wall sejlede ud med Peter Madsen, skulle hun være rejst til Beijing. Hendes kæreste skulle af forskellige grunde være rejst en dag i forvejen. I Beijing havde de allerede lejet et hus, hvor de planlagde at bo sammen. Kæresten var skrevet ind på et universitet i Beijing, mens Kim Wall ville arbejde som freelancejournalist. I Station 2’s dokumentar møder man en række af parrets venner i Kina, som ventede på, at de to skulle ankomme med flyet fra Danmark. "
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-01-24-kim-walls-kaereste-fortaeller-for-foerste-gang-om-forloebet-op-til-den

Ja precis. Typ en vecka. Tack.
Citera
2018-02-04, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Var det inte Merwinna som först framförde detta som en av alla fantasier hon har hittat på för att nedvärdera KW?
Det blir absurt om man tror på någons fantasier utan någon som helst källa och sedan ber andra om underlag för att visa motsatsen.
Visa istället källa på att hon levde på sina föräldrar om du tycker att det är viktigt.

Kan hålla med dig, men jag hänvisade inte till någon annan, utan spekulerar helt fristående om att KW sannolikt inte var självförsörjande.

Håller också med om att det är lite irrelevant, men också lite relevant att hon bor gratis i ett musik-kollo, som egentligen inte är en bostad. Det kan finnas en bra förklaring, men faktum är att det lutar mot en svag ekonomi.

Att sedan helt dansa efter PM's pipa, kan väl kanske vara någorlunda rimligt för en fattig frilans, även om jag kan tycka att det blir konstigt att överge sina vänner under kvällen, de vänner som kommit för att dom skulle dra till Kina.

Ingen av oss i tråden har egentligen en aning om KW's ekonomi, jag bedömer att den var mycket begränsad, och står fast vid det, tills någon visar något annat.

PM och hans rymdsatsning, är en ganska naiv och begränsad historia, de flesta Köpenhamnsbor visste inget om PM, innan händelsen, om jag fattat rätt. Om nu en ev. artikel skulle tas in i en känd tidning, pratar vi en ganska nischad tidning. Inte mycket får mig att köpa resonemanget om KW's storhet som journalist, ursäkta min burdusa inställning.
Citera
2018-02-04, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Har inte sett någon uppgift på det. Å andra sidan kanske jag inte har sett någon uppgift på att de INTE var det heller, jag tog liksom för givet att han lämnade stumpar för att kunna trä ett rep som en sele under armhålorna. Det vore ju det enklaste sättet att få upp torson. Samt i och med att han använde en såg, då lär det ju ha blivit stumpar kvar om han sågade av armarna. Vi får kanske vänta till rättegången, då lär man få mer detaljer än man VILL ha om kroppsdelarnas tillstånd...

Det där är inte nytt, det är en dålig översättning av en dansk artikel som vi diskuterade för två veckor sedan. Madsens hangar har bland annat blivit en "ubåtshall"...

Mycket möjligt. Två människor utan familj som levde som ungdomar fortfarande; det vore mer konstigt om de inte stött på varandra på någon av träffpunkterna utanför deras bostäder. Jag kan även tänka mig, att om K träffade på honom någon gång och blev liiite intresserad, så berättade hon inte det för sin pojkvän. Onödigt att väcka den björn som sover, liksom.

Det är mycket du tagit för givet det senaste halvåret.
ARTIKELN var ny för dagen. Men de flesta artiklar är mer eller mindre skåpmat nu. Och du är i farten igen och tror att Kim var intresserad av den lille Madsen. Lägg ner det där nån gång. Du är så tjatig! Det var lite roande ett tag, men tjatandet är tröttande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in