2018-02-04, 08:20
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Hopp, såg detta först nu. Jävligt bra skrivet!
Roligt att PM skriver att han "inte talar våldets språk".
Citera
2018-02-04, 08:28
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Men det är väl klart att armhålorna var kvar, man sågar väl inte i en led. Lika klart är det väl att det är jättesvårt att få ut en hel kropp inlindad i järnrör ur en ubåt. Klart styckningen var en transportstyckning. Sen kanske Det njöt av att stycka, förenade nytta med nöje men jag tror egentligen det var mest till besvär. Som död var inte Kim lika rolig.
Det hittades en kniv också, så han kan visst delat armarna vid leden. Styckningen var säkert en stor del av nöjet. Hittades det inte bilder på likdelar i datorn? Tror något vittne påtalat det.
Citera
2018-02-04, 08:32
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Roligt att PM skriver att han "inte talar våldets språk".
Ja det är verkligen en underhållande fåntratt.
Citera
2018-02-04, 08:35
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det hittades en kniv också, så han kan visst delat armarna vid leden. Styckningen var säkert en stor del av nöjet. Hittades det inte bilder på likdelar i datorn? Tror något vittne påtalat det.
Men vad skulle Det i så fall med sågen till? Nej, några bilder på likdelar kan jag inte komma ihåg att jag läst.
Citera
2018-02-04, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja. Det är enklare, kräver mindre kraft. Ta en mejsel och testa på en kyckling t.ex..

Stumparna = så mycket som var kvar av armar och ben, efter att han sågat av dem. Vet inte exakt hur många cm det var.
Armarna var HELT avkapade. Av benen fanns låren kvar.
Citera
2018-02-04, 09:42
Medlem
https://www.expressen.se/kvallsposten/kim-wall-bodde-200-meter-fran-madsen/
Lite nytt för idag.
Citera
2018-02-04, 10:02
Medlem
DyslexiKungens avatar
Jag tänkte på en grej om Peter Madsens motiv, kan det vara så att han blev kär i Kim Wall och sen skulle Kim flytta till Kina med sin pojkvän.Då tänkte Peter att så ska det inte bli för att jag vill vara den sista som vill ha med henne att göra...

mvh/
Citera
2018-02-04, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Jag tänkte på en grej om Peter Madsens motiv, kan det vara så att han blev kär i Kim Wall och sen skulle Kim flytta till Kina med sin pojkvän.Då tänkte Peter att så ska det inte bli för att jag vill vara den sista som vill ha med henne att göra...

mvh/
Läste du länken jag lade upp? De hade inte träffats innan.
Citera
2018-02-04, 10:11
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Kim Wall var en mycket framgångsrik journalist. Internationellt erkänd och flerfaldigt prisad kunde hon själv välja sina uppdrag och artiklar. Hon reste världen runt och besökte spännande och intressanta platser, skrev artiklar om allt hon ville, inklusive om kvinnor och barns situation i olika delar av världen. Vart hon än reste och vilka artiklar hon än skrev, så fick hon dem publicerade i några av världens mest kända medier. Allt detta hennes ringa ålder till trots. En av världens mest framgångsrika journalister genom tiderna vid sin ålder.

Att det sedan finns några totalt misslyckade människor som inte finner några större uppdrag i livet än att enbart på totalt galna och vilda fantasier förtala Kim Wall, som inte på något vis kan försvara sig, visar ingenting annat än just, hur totalt misslyckade dessa personer är.

För Kim Wall, hon var långt mer lyckad än de allra flesta.
Bra inlägg.
Citera
2018-02-04, 10:13
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Kan dom göra det? Får man vara medisinerad under en rettegång?

Jag skulle tro att om man bedöms behöva medicin av något slag hindrar väl inte själva rättegången en från att ta den?
Citera
2018-02-04, 10:28
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
https://www.expressen.se/kvallsposten/kim-wall-bodde-200-meter-fran-madsen/
Lite nytt för idag.
Oerhört skrämmande bilder som Danska DR2 släppte som dom länkar till.

Man får en känsla av alkoholmissbruksmiljö och MC-gäng
Citat:
her på værtshus

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-01-24-kim-walls-kaereste-fortaeller-for-foerste-gang-om-forloebet-op-til-den
Citera
2018-02-04, 10:32
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Armarna var HELT avkapade. Av benen fanns låren kvar.

Stämmer. Som det beskrevs var låren kvar dvs lårbenen var kapade en bra bit nedanför höftlederna och armarna var helt avkapade, det fans inga armstumpar kvar på bålen. Dessutom var halsen kapad väldigt lång ner, inte under hakan.

Att stycka av extremiteter i lederna är jobbigt oavsett. En ung person har kraftiga muskler och muskelfästen samt ledkapslar som måste delas. Med bara en kniv är det rätt bökigt och tidskrävande. En såg gör det hela mycket lättare.
Nu verkan han ju dessutom ha sågat rakt genom lårbenen också.

Hur hemskt det än låter, verkar han ha använt sig av lite olika verktyg - kniv, såg, stickskador av mejsel. Inget haffsjobb inte. Han har gått grundligt tillväga och tagit lång tid på sig att för att kunna dumpa sex kroppsdelar plus sänken och verktyg på olika ställen i havet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in