Citat:
Ursprungligen postat av
Whyback
Ja, helt klart, skulle kunna vara en "trigger" för honom, men en del av min fundering var vilken "trigger" som fick KW att överge sina vänner på en avskedsmiddag? Och rusa ombord på PM's efterblivna "ubåt"?
Hon var ju redan en stor journaliststjärna, enligt många ( inte minst tgr...what ever), varför ens bry sig om en sådan liten obetydlig skit som PM.....
Nej, KW var nästan ingenting yrkesmässigt, bara en liten bortskämd övervintrad tonåring, extremt naiv och helt supportad av sina föräldrar, som önskade allt väl för sin dotter. En helt OK och fin tanke, men man ska vara ärlig, hon kunde sannolikt inte leva så "grandiost" av egen ekonomisk kraft.....om du frågar mig...
Håller med. Och det är så onödigt också, att måla upp henne som något hon inte var, för det spelar ju absolut ingen roll. Det hade varit lika tragiskt om ett 30-årigt vårdbiträde mist livet. (Vårdbiträdet hade dessutom hunnit göra mycket mer nytta under sin livstid, om hon arbetat på ett äldreboende sedan hon var, låt oss säga 18 år.)
Citat:
Ursprungligen postat av
Whyback
Vad trevligt, erkänner gärna att jag är provocerande ibland, men blir glad när någon tar det jag häver ur mig, på allvar!
Och visst är det lite konstigt, om det nu är sant, att KW "ad hoke" bestämmer sig för en båtfärd? Kanske andra kan bidra med ideer också!? Och ja, de fanns nära varandra, och mailade redan under våren, PM ska enligt någon på forumet ha haft kontakt med "musiker-kollektivet"!? Vad gäller, hade de träffats tidigare?
...och som sagt, det kan ha funnits något annat som drog mellan dom också - två friska människor av motsatta kön och i fertil ålder. Kim skulle ändå flytta iväg, hon och pojkvännen skulle inte mer stöta på Madsen, det skulle inte bli några pinsamma, genanta möten. Så det spelade inte så stor roll om hon passade på att leva ut några fantasier den där kvällen...
Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Ja det är fullt rimligt. Ska bli intressant att få reda på det mer i detalj. Madsen kommer ju ljuga. men pojkvännen lär ju ha bra insyn i vad som sades under det samtalet eller samtalen. Sedan finns ju milkorrespondensen mellan offer och gärningsman kvar.
Pojkvännen behöver inte alls ha fått den sanna versionen av vad som sades, eller insinuerades, under det tepartyt...
Citat:
Ursprungligen postat av
Whyback
Inga som helst behov av att skriva ofördelaktigt, men mår kanske lite illa av alla som höjer henne till skyarna, helt oklart, enligt mig.
Jag, och de flesta, hade aldrig hört talas om "journalist-talangen", om var världens bästa 30-åriga journalist, kanske det hade satt något mer allmänt spår.
Så, jag agerar "sur-skit", som försöker balansera onyanserade skribenter. Inte varken mer eller mindre än så.
Samma här. Allt skryt om henne blir bara fånigt, och retar bara upp många människor så att de känner MINDRE sympati än de skulle ha gjort annars.
Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Du menar alltså att Wall var en... misslyckad journalist? Efter att ha haft texter publicerade i Harper's Magazine, TIME Magazine, Vice, NY Times, The Guardian mm, vad saknar du för att beskriva karriären som framgångsrik?
Fast det är inte så svårt som du tror att sälja enstaka texter, inte till dessa tidningar heller. De har ju hela tiden behov av nytt material för att fylla sina sidor. Det svåra är att få en ANSTÄLLNING som journalist i dessa dagar, när papperstidningarna hela tiden minskar sin upplaga och redaktionerna måste spara kostnader genom att friställa de anställda som de redan har. Du låter dig bländas av namnen på tidningarna, precis som att många tror att det är något märkvärdigt bara att ha bott i London eller New York...