2018-02-03, 16:01
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbert
Ann Charlott Altstadt skriver på GPs ledarsida i dag:

http://www.gp.se/ledare/altstadt-sla...r-nu-1.5129891

Egentligen skulle jag vilja citera de första 80% av texten, men nöjer mig med några guldkorn:

En riktig slugger..... Högern har varit alldeles för strykrädd för vänstern i Sverige. Kan vi hoppas att det är på gång att ändras?

Ja det ändras snabbt nu och att ACA nu avancerar till att faktiskt ifrågasätta själva mångkulturen är egentligen inte så förvånande, hon har skrivit mycket bra även tidigare. Jag fyller på med lite mer av kritiken mot värdegrundsfundamentalisterna:
Citat:
Nyvänstern bildar så en ohelig allians med fienden nyliberalerna för en i praktiken oreglerad invandring. För finns det någon som egentligen saknar skäl att få bo i Sverige? Liberala skörbjuggs-ekonomer kalkylerat kallt, likt röda khmer kadrer, med risransoner på 300 kalorier om dagen för att hålla Sveriges arbetskraftsreserver vid liv i de framtida kåkstäderna.
[...]
Vår tids FNL finns idag på hemmaplan. Islamisterna har förfört de rödgrönas mer teoretiskt bevandrade ledare till en politisk allians via postkolonial mumbo jumbo som efterträtt den klassiska kommunistiska retoriken.
[...]
Idag när utopin placerats i Sverige har vi dock full kunskap om de sociala och ekonomiska problemen. Men bristen på opposition och öppen diskussion och vägran att ta debatt har lett till att förespråkarna för mångkulturens överideologi aldrig behövt utveckla argument.

Med tidsvinden i ryggen har så förmågan till sakdiskussion avlövats ner till tom retorik. När skymforden sedan inte räckt för att mota verkligheten tycks fienderna växa till ett större och mer akut hot än samhällets verkliga missförhållanden.

Ja frågan är om det i värdegrundsfundamentalisternas värld finns någon som saknar skäl att få bo i Sverige. Vem skulle det vara? Donald Trump?
Citera
2018-02-03, 17:09
Medlem
longbow4ys avatar
Det är fler som börjar förstå detta med mål och medel i mediekriget om mångkulturen.

Aftonbladet idag. Notera att fliken som öppnas i webläsaren namnges "Målet med propagandan inför valet: Skapa kaos i Sverige" Ordet propagandan är struken i rubriken.
Citat:
Målet inför valet: Skapa kaos i Sverige
Svenska myndigheter kraftsamlar för att möta en befarad våg av desinformation inför riksdagsvalet.
Ryska påverkansoperationer är plötsligt på allas läppar – men hur ser de ut i praktiken?
Och kommer det största hotet verkligen från Ryssland?
...
Twitter är, i alla fall jämfört med Facebook, en liten kanal. Men då plattformen används av många journalister och medier kan den ändå ge ett enormt genomslag.
...
Falska konton lyckades alltså lura etablerade medier att upprepa deras budskap.
– Medier och politiker, men även väljare, måste fundera på vilken roll man har i flödet.
...
– Ett polariserat samhälle blir försvagat och det gynnar dess fiender. De kan utöva inflytande utan att rusta med kärnvapensystem. Det är billigt och praktiskt, säger Robert Egnell.
...
Robert Egnell menar dock att det största hotet mot valrörelsen kommer inifrån, inte från Ryssland.

– Vissa beskriver det här som ett problem som kommer från främmande makt. Även om vi ser omfattande och systematisk påverkansverksamhet från främmande makt är detta inte roten till problemet. Den finns inom oss, polariseringen som sliter samhället itu. Tidigare fanns politiska konflikter men också en gemensam bild av hur samhället ska se ut, det var svårt att rucka på förtroendet för myndigheter, för valprocessen. Men nu ser vi rädsla och misstro. Det kan interna och externa aktörer utnyttja, säger han.

Rikard Lindholm, expert på digital marknadsföring, håller med.

– Informationspåverkan är en trend. Alla pratar om det men långt ifrån alla vet vad det är, säger Lindholm, som verkar i den bransch som kanske kan mest om digital påverkan (i form av marknadsföring) – men som ofta inte deltar, eller bjuds in att delta, i debatten.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...kaos-i-sverige

Konsekvensen av agendasättande journalistik. När kommer den att ifrågasättas?

Medlet är mångkultur. Målet är kaos.
Citera
2018-02-03, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Medlet är mångkultur. Målet är kaos.
Jag har svårt för "kaosteorin". Vem har kaos som målsättning? Det kan knappast vara någons terminala mål, möjligen delmål eller medel. Efter kaos vill man ha ordning. Det passar bra för subversiva krafter, som vill "normalisera" efter att den rådande ordningen kullkastats och en ny ordning befästs eller den gamla ordningen konsolideras - ännu starkare än tidigare. För den som har kaos som delmål kan det handla om klassiskt maktspel, och den som har det som affärsidé kan sälja "säkerhetsprodukter/-tjänster".
Citera
2018-02-03, 18:14
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Jag har svårt för "kaosteorin". Vem har kaos som målsättning? Det kan knappast vara någons terminala mål, möjligen delmål eller medel. Efter kaos vill man ha ordning. Det passar bra för subversiva krafter, som vill "normalisera" efter att den rådande ordningen kullkastats och en ny ordning befästs eller den gamla ordningen konsolideras - ännu starkare än tidigare. För den som har kaos som delmål kan det handla om klassiskt maktspel, och den som har det som affärsidé kan sälja "säkerhetsprodukter/-tjänster".

Kommunister har kaos som målsättning, eftersom en fullständig samhällskollaps är ett måste för att kunna genomföra en kommunistisk revolution. Vilket land har haft en sådan revolution utan samhällskollaps som kommit före?

Problemet är givetvis att kommunisters makt och inflytande på svensk realpolitik alltid varit och är idag, noll. De hejar på utvecklingen, men styr den inte.

Får se om jag orkar återkomma med alla olikas intressen i dagens utveckling, men EU är ju en. Om man ser på EU för vad det är, dvs en fristående organisation så kan man ställa sig vad denna friståendes organisations mål är? Ökad makt. Hur nås ökad makt? Upplösandet av nationalstater för inkorporering in i EU.

Vilka står emot detta? Europas befolkningar. Dessa identifierar sig som svenskar, tyskar osv. För att bryta detta, massinvandring.

Antingen skapar massinvandringen sådant kaos att de inhemska befolkningarna i ett land inte längre vill identifiera sig som svensk, tysk osv och därmed mer medgörliga att ge upp sin nationella identitet. Om detta inte inträffar är man med massinvandringen ändå på god väg att byta ut befolkningen.

Och vad bryr sig en arab, jude eller afrikan om svensk nationalitet? Svaret är givetvis, absolut ingenting.
Citera
2018-02-03, 18:22
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbert
Ann Charlott Altstadt skriver på GPs ledarsida i dag:

Egentligen skulle jag vilja citera de första 80% av texten, men nöjer mig med några guldkorn:

En riktig slugger..... Högern har varit alldeles för strykrädd för vänstern i Sverige. Kan vi hoppas att det är på gång att ändras?
Jag gillar Altstadt, hon kommer från den värsta dravelvänstern, men har blivit som ett tjejcoverband för Oskorei. Är ganska säker på att hon läser både Motpol och Flashback. Sen gör hon som kvinnliga skribenter alltid gör: silar grabbarnas ganska yviga diskussioner och sparar de vackraste strandstenarna, som hon ställer upp i sin hylla.

Tyvärr har hon också baksidan med kvinnor i politiken, till exempel konflikträdsla - kanske inte så mycket i direkta sammanstötningar som i de egna tankarna. I hennes internkritik av vänstern fullkomligt vimlar det av uttryck som jag direkt reagerar på som eufemismer (nya vänstern, poststrukturalism, åsiktskorridoren m.m.), men jag förstår att detta är hennes sätt att själv ducka tanken om vad dessa fenomen är uttryck för. Den kvinnliga bristen på hierarkiskt tänkande spelar nog också en roll - hon ser dessa strömningar men härleder dem inte till deras toppar och grundare. Hon hugger friskt mot samtidsvänsterns fetischering av Minoriteten, Outsidern, men har förmodligen aldrig vågat tänka tanken om hur detta blev den enda acceptabla hjälten i västerländsk mainstreamkultur. Vem kan ligga bakom detta??

Rekommenderar iallafall hennes krönikor i Fokus, som skrevs efter att hon avföll från multikultin med en Aftonbladet-artikel 2016: https://www.fokus.se/author/anncharlotta/
Citera
2018-02-03, 18:36
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Du missar att detta ytterst inte handlar om ideologier utan om vänner och fiender. Sin fiende vill man inte bara skaka om eller skinna på lite pengar. Det kan man väl göra också, men framförallt vill man se honom försvinna från scenen, bli irrelevant som aktör. Det fanns aldrig någon plan för att bygga upp någonting starkt ur kaoset i Irak, Libyen eller Syrien. Bara krafter som identifierade en potentiellt farlig fiende och nedgjorde den. (Och vi är betydligt farligare att ha som fiende än de där ökenplättarna.)
Citera
2018-02-03, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Kommunister har kaos som målsättning, eftersom en fullständig samhällskollaps är ett måste för att kunna genomföra en kommunistisk revolution. Vilket land har haft en sådan revolution utan samhällskollaps som kommit före?
Då ser jag kaos som ett delmål, om revolution är ett kaotiskt tillstånd. Alltså subversion. Men kommunister lika lite som någon annan vill ha ett evigt kaos. Jag törs nog säga att allt levande vill ha ordning.

Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Du missar att detta ytterst inte handlar om ideologier utan om vänner och fiender. Sin fiende vill man inte bara skaka om eller skinna på lite pengar. Det kan man väl göra också, men framförallt vill man se honom försvinna från scenen, bli irrelevant som aktör. Det fanns aldrig någon plan för att bygga upp någonting starkt ur kaoset i Irak, Libyen eller Syrien. Bara krafter som identifierade en potentiellt farlig fiende och nedgjorde den. (Och vi är betydligt farligare att ha som fiende än de där ökenplättarna.)
Jag vet inte om jag förutsatt några ideologiska motsättningar i resonemanget. Men om man talar om "vänner och fiender", vad definierar dem, i ditt exempel, om inte skillnader i ideologi? Etnicitet? Samhällsklass? Vad? Vän och fiende kan man vara på ett privat plan, men jag antar att du menar på systemnivå, dvs sånt som definierar och skiljer på vän och fiende i konflikter, potentiellt krig.

Vad det gäller Irak, Libyen och Syrien måste man inse att det finns många intressenter. Vilka som hade en plan med vad vet jag inte. Men det har ju tagits upp på tråden, med hänvisning till utsagor av den amerikanske generalen Wesley Clark, att det fanns en strategi att rasera ett koppel länder (sju?) från Afghanistan till Nordafrika. I en dokumentär om amerikanska generaler som sändes på SVT häromåret sa någon av de upphöjda att USA varit bra på att störta regimer, men inte så bra på att göra något av situationen efteråt - dvs det uppkomna kaoset. Den konspiratoriske kanske drar slutsatsen att störtandet var krigsmålet och efterspelet mest teater för att skänka legitimitet åt förstörelsen. Vad är då det politiska målet? Makt, vad annars.
Citera
2018-02-03, 19:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Då ser jag kaos som ett delmål, om revolution är ett kaotiskt tillstånd. Alltså subversion. Men kommunister lika lite som någon annan vill ha ett evigt kaos. Jag törs nog säga att allt levande vill ha ordning.
Postmarxisternas uttalade mål är att kasta in samhället i kaos för att bryta ner det. Dom säger vidare att vad som kommer sedan, i form av ett kommunistiskt utopia, är så olikt vårt nuvarande samhälle att det är omöjligt att föreställa sig för oss.

Detta är givetvis bara ren bullshit Man vill helt enkelt hämnas för att marxismen har misslyckats överallt där det har prövats. Identitetspolitiken är medlet för att bryta ner samhället.

Att dessa sedan har kunnat utnyttjas som nyttiga idioter åt globalisterna är dom för korkade för att själv fatta.
Citera
2018-02-03, 19:35
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Postmarxisternas uttalade mål är att kasta in samhället i kaos för att bryta ner det. Dom säger vidare att vad som kommer sedan, i form av ett kommunistiskt utopia, är så olikt vårt nuvarande samhälle att det är omöjligt att föreställa sig för oss.

Detta är givetvis bara ren bullshit Man vill helt enkelt hämnas för att marxismen har misslyckats överallt där det har prövats. Identitetspolitiken är medlet för att bryta ner samhället.

Att dessa sedan har kunnat utnyttjas som nyttiga idioter åt globalisterna är dom för korkade för att själv fatta.

Postmodernism är detsamma som postmarxism. Då har vi avkodat den i tråden relevante neobolsjeviken Peter Wolodarski. Den polske juden som bestämmer vad du och jag får tycka.
Citera
2018-02-03, 19:37
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Jag vet inte om jag förutsatt några ideologiska motsättningar i resonemanget. Men om man talar om "vänner och fiender", vad definierar dem, i ditt exempel, om inte skillnader i ideologi? Etnicitet? Samhällsklass? Vad? Vän och fiende kan man vara på ett privat plan, men jag antar att du menar på systemnivå, dvs sånt som definierar och skiljer på vän och fiende i konflikter, potentiellt krig.
Etnicitet, religion och språk är väl de mest klassiska identitetsbestämmarna. Sedan uppstår någon form av intressekonflikt, och då får vi politik, dvs distinktion mellan vän och fiende. För mer ingående utläggning, kolla upp Carl Schmitt.

Citat:
Vad det gäller Irak, Libyen och Syrien måste man inse att det finns många intressenter. Vilka som hade en plan med vad vet jag inte. Men det har ju tagits upp på tråden, med hänvisning till utsagor av den amerikanske generalen Wesley Clark, att det fanns en strategi att rasera ett koppel länder (sju?) från Afghanistan till Nordafrika. I en dokumentär om amerikanska generaler som sändes på SVT häromåret sa någon av de upphöjda att USA varit bra på att störta regimer, men inte så bra på att göra något av situationen efteråt - dvs det uppkomna kaoset. Den konspiratoriske kanske drar slutsatsen att störtandet var krigsmålet och efterspelet mest teater för att skänka legitimitet åt förstörelsen. Vad är då det politiska målet? Makt, vad annars.
Du tänker kanske på dokumentet "A Clean Break: A New Strategy for Securing the Realm", som lägger fram Israels geopolitiska intressen i Mellanöstern. Bl.a. att oskadliggöra konkurrenter i regionen genom att sprida demokratiska värderingar.
Citera
2018-02-03, 21:37
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas

Problemet är givetvis att kommunisters makt och inflytande på svensk realpolitik alltid varit och är idag, noll. De hejar på utvecklingen, men styr den inte.

Får se om jag orkar återkomma med alla olikas intressen i dagens utveckling, men EU är ju en. Om man ser på EU för vad det är, dvs en fristående organisation så kan man ställa sig vad denna friståendes organisations mål är? Ökad makt. Hur nås ökad makt? Upplösandet av nationalstater för inkorporering in i EU.

Vilka står emot detta? Europas befolkningar. Dessa identifierar sig som svenskar, tyskar osv. För att bryta detta, massinvandring.

Antingen skapar massinvandringen sådant kaos att de inhemska befolkningarna i ett land inte längre vill identifiera sig som svensk, tysk osv och därmed mer medgörliga att ge upp sin nationella identitet. Om detta inte inträffar är man med massinvandringen ändå på god väg att byta ut befolkningen.

Och vad bryr sig en arab, jude eller afrikan om svensk nationalitet? Svaret är givetvis, absolut ingenting.

Nej självklart bryr sig inte araben, juden eller afrikanen om svensk nationalitet. De vill inte bli svenskar, de vill ha friheten att få fortsätta vara araber, judar eller afrikaner på svensk, tysk eller brittisk bekostnad. Sk progressiva västerlänningar bryr sig heller inte om nationalitet. Tror de i alla fall, men det lär ändras, om inte förr så när de ser sin transsexuella experimentlusta kringskuren av shariaförespråkare med större maktbas än för tillfället. Än så länge ägnar sig de sk progressiva dock med liv och lust åt magiskt tänkande och trollkonster. Lena Andersson gästspelar i DN med intressanta tankegångar kring fenomenet.
Citat:
Den samtida versionen av kritisk teori, Frankfurtskolans gamla term, har som kännetecken att dess utövare inte behöver beakta vad som ligger i kritikens logiska förlängning. Missnöjesyttringen räcker. Om någon för det rationella samtalets skull påpekar att vill man göra sig av med det där, till exempel kapitalismen, så krävs det här och innebär följande, avfärdas invändningen som ideologi fastän det inte alls är en värderingsfråga.
I den nya kritiska teorin har marxismen ingått en omöjlig förening med poststrukturalismen, vilket föder en tro på magi och trollkonst: verkligheten behandlas som fiktion, fiktionen som verklighet, och nästa gång blir repression frihet, nästa gång kommer vi att lyckas skapa en annan sorts människa.

Men nästa gång kommer inte, för tillvarons fundament är starkare än våra starkaste ambitioner. Människan kan åstadkomma mycket, men hon kan inte designa ett samhälle med bara det bästa ur alla idéer. Det man får i ena änden dras av i den andra.

Andersson exemplifierar främst med feminismens skott i foten men gör också kopplingen till minoritetsanspråk.
Citat:
Om mannen åläggs att skydda kvinnan och ta särskilda hänsyn till henne, får han antingen makt över henne eller är underkastad. På samma sätt sörjer föräldern för barnet och bestämmer över det i gengäld. Man kan inte vara både omyndig och fri. Är man fri har man ansvar för sig själv. Har man inte ansvar för sig själv men ändå ska vara fri, är man en tyrann. Om föräldern inte äger myndighet över barnet men är tvungen att sörja för det, är föräldern undersåte. Ifall mannen har att specialbehandla kvinnan och aldrig tro annat än gott om henne, låta hennes version alltid vara sanningen i ett möte mellan två versioner, då är han hennes tjänare.
[...]
Med en närmast maskinmässig enighet tolkar nu vårt samhälle sådant som rör kvinnor (och etniska minoriteter) med identiska fraser och efter färdigproducerat tankeschema som inte är föremål för diskussion. Kvinnan är ett passivt och handlingsförlamat offer för omständigheterna, svag och i ständigt underläge. Hon har ingen delaktighet i något som drabbar henne, ska aldrig mer ställas i dålig dager, är viktorianskt sedesam men med samtidig rätt till en kroppslig utlevelse som ingen bör avläsa på något särskilt sätt.

Ett nytt litterärt pris har instiftats med syfte att främja icke sexistiska spänningsromaner.
Citat:
Men det brittiska prisinitiativet vill inte se några kvinnliga offer mer och går på så sätt rakt in i vår tids förvirring kring fiktiva framställningar. Hur kan det vara sexistiskt att i fiktionen skildra kvinnor som särskilt utsatta för våld och oönskat sex när 90 procent av samhällsdebatten handlar om att våld och oönskat sex är vardag för alla kvinnor?
Metanivåerna att hålla ordning på är sannerligen många. I vår epok av oavbruten tolkning utifrån grupptillhörighet parad med oförtröttliga korrektionsambitioner är det omöjligt att göra reda för om det är verkligheten som är problemet eller framställningen av den, eftersom gränsen mellan fakta och fiktion avsiktligt och på filosofiska grunder har suddats ut. De är i slutänden samma sak i den nya kritiska teorin. Texten är verklighet och verkligheten en text.
Vilket alltså får till följd att fiktionen betraktas som sexistisk när den skildrar verkligheten just så sexistisk som kvinnokampen hävdar att den är.
Staunch betyder för övrigt lojal, pålitlig. Ordet brukar användas tillsammans med ally, allierad. ”Är du med oss eller mot oss?” är dagens lösen.
https://archive.is/ZFiBK#selection-5267.0-5304.0

Om rätten att självklart få förbli arab, jude, afrikan eller kurd på värdfolkets bekostnad har få uttryckt sig mer oförblommerat än den för terrobefrämjande nyttjande av skattekriminellt svartarbete riksbekante kurden Özz Nujen. Så här har han i olika sammanhang under ett decennium framfört budskapet om sin självklara rätt att som svensk medborgare få bete sig hur kurdiskt han vill:
Citat:
Du, ska du komma hit så ska du anpassa dig och bli som oss. Fattar du det?

Nej…

Än en gång vill jag förtydliga, jag flydde inte till Sverige för att bli svensk. Jag flydde för att kunna fortsätta få vara kurd. Jag och min familj kunde annars lika gärna ha stannat kvar i förtryckets Turkiet och böjt oss i förnedringen och sagt: Inga problem, från och med nu är jag turk precis som er regim vill.

Ska vi ha mångfald eller enfald?

Pratar vi om integration eller assimilation?

Jag tillsammans med min familj flydde förtryckets Turkiet hösten 1983.

Vi flydde eftersom vi inte fick vara dom och det vi ville vara, nämligen kurder.

Vi var kurder som inte fick prata på vårt språk, skratta på vårt språk, läsa på vårt språk och lyssna på vårt språk, kurdiska. Det låter som ett skämt nu år 2007 men det är fortfarande så i dagens Turkiet.
http://www1.facket.org/home/da/home....0?OpenDocument

Just det här är från en krönika i Dagens Arbete 2007 men hade lika gärna kunnat vara från valrörelsen 2014, Almedalen 2016 eller när som helst däremellan. Özz Nujen anser sig inte behöva assimileras i Sverige och jämställer önskemål om detta med majoritetssamhällets turkiska förtryck av den kurdiska minoriteten i Turkiet. Som om kurder skulle ha samma rättigheter som nationell minoritet i Sverige som de borde ha (och väl numera har) i Turkiet. För Özz och många andra senkomna bosättare jämställs det faktum att inte svenskar oreserverat önskar omhulda kurdiska, arabiska eller afrikanska kulturyttringar med att inte tillåta svenska samer att tala samiska eller hålla renar.

Att som senkommen bosättare i Sverige ogenerat verka för att fler bosättare ges möjlighet att tränga undan svenskar i svenskarnas land är enligt Nujen-klanen och deras likar däremot helt oproblematiskt. Här orerar Özz för Magda Gad under senaste valrörelsen:
Citat:
Modigt att våga fly

Migrationsverket kallar han för Migrationssveket. Han har inte mycket till övers för inställningen att människor kostar pengar, istället för att se till människors värde.

– Sverige har tjänat enorma summor på invandring, men det går inte att bara mäta i pengar. Tänk på alla som kommit hit och bidragit med bland annat kultur och finansiering. Kulturell invandring tjänar alla på, säger han.

I stället menar han att de få personer som faktiskt lyckas komma till Sverige, är modiga människor som tagit tag i sin situation, och som inte ska ses som belastningar.

– Tänk vad modigt det är att våga lämna allt bakom sig och fly. Vi får inte glömma att det är extremt företagsamma och duktiga människor som vågar ta sig hit.
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes...t-att-vaga-fly

Härlig inställning till svenska myndigheter gav den gode Özz prov på där. Och visst visar Nujen-klanen själv exempel på extrem företagsamhet där de sett till att berika sig genom det migrationsindustriella komplexet där man håvar in stora mängder skattemedel via syster Nujens asyladvokateri och klanens tillhandahållande av boende för "ensamkommande". Företagsamhet och myndighetsförakt visar sig även i tilltaget att anlita illegala invandrare för svartarbete. Özz själv har dessutom med gott resultat gjort sig en smärre förmögenhet på att kombinera förakt för svenskars anspråk på Sverige med skamlös propaganda för kurders rätt till Kurdistan.

Denna kurdklans bravader visar tydligt varför man inte ska bjuda representanter för nationaliteter som skiter fullständigt i andras nationalitet allt för fria tyglar.
Citera
2018-02-03, 23:35
Medlem
fasligts avatar
Så där ja. Då blev det till slut uttalat, kravet på repatriering. Anna Dahlberg på Expressen har skrivit de magiska orden fler måste förmås att återvända till sina hemländer.
Citat:
Avlasta polisen. Polistätheten är den lägsta på tio år på grund av en rekordsnabb befolkningstillväxt. Det räcker därför inte att permanenta den tillfälliga flyktinglagen; Sverige behöver föra en ännu stramare migrationspolitik framöver. Fler måste förmås att återvända till sina hemländer i stället för att omfattas av gymnasieamnestier och spårbyten.

Ett tiggeriförbud behöver införas för att avlasta polisen från den kriminalitet som följer i tiggeriets spår. Och internationella stöldligor bör portas från Sverige genom att dömas till utvisning.

Regeringen måste också rensa upp i den vildvuxna flora av falska ID, falska bokföringsuppgifter, falska kontrolluppgifter, blufföretag och målvakter som har tillåtits att växa fram. Det arbetet är än så länge bara i sin linda. Ge Försäkringskassan, Skatteverket med flera i uppdrag att aktivt bekämpa brottsligheten.
https://www.expressen.se/ledare/anna...en-mot-gangen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in