2018-02-02, 09:23
Moderator
Tinuviels avatar
För att undvika parallella diskussioner håller vi frågan om trippelparanteser i den här tråden:
(FB) Är det förbjudet att använda trippelparenteser på Flashback?

// mod
Citera
2018-02-02, 16:07
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Vad ÄR då en givetvis Judisk (sionistisk) Agenda?
Som jag sagt också, jag tror inte heller det men däremot finns moderatorer som aktivt tystar allt som har som har med just sionism att göra, bland annat du, men jag vill inte hacka på på dig för mycket nu heller för jag tycker tex. Syrien-tråden är en märkbar förbättring sista tiden.

Ja de är möjligt jag har inte exakt koll på de där gamla gubbarna men Begin bildade Likud, som 1979 har styrt ockupationen av Palestina och de är en samling Rothschilds-terrorister sen kanske Begin var en annan av alla dessa sionistiska terrorceller som styrt sedan dess.
Vad gjorde Begin då? Terrorismens fader, Bombade King David Hotel? Levonaffärern? Eller har jag fel igen jag vet på rak arm att han skapade Likud som enade Sterngang, Irgun och allt vad det nu hette.

Här är dess Historia, och den är inte gullig: Här sitter de och skryter om det, sneaky sionister tom. som gamla gubbar!
Zionist Terrorism (What You Need To Know)
https://www.bitchute.com/video/8WJxjRU41XT5/

Påståendet att judar inte ens kan konspirera, eller att det skulle förekomma idag, och allt annat, mestadels riktigt sjuka jag, Nostradumbass, frasselito med flera anklagats för är.. sjukt är enda ordet jag kan komma på.

Sionism ÄR Terrorism

Judar, sionism, judisk agenda, sionistisk agenda osv påstår du inte får diskuteras på Flashback utan censur.

Du får diskutera det på Flashback, i rätt tråd och forumsdel.

Det finns många olika aspekter där diskussion om judar och sionism är topic, men det du om och om igen vill diskutera är inte judar eller sionism - du hänfaller hela tiden till att judar/sionister drar i tåtarna bakom alla händelser i världen. Antingen genom att ligga bakom händelserna eller genom att förvrida händelserna i massmedia.

Det är inte sionism, det du beskriver är ZOG, vilket i sin tur är en teori om att sionister konspirerar och styr regeringar, ekonomi, media, krig, folket i sionistiskt intresse.
Det är diskussioner som hör hemma i Konspirationer och alternativa teorier.
Inte för att det handlar om judar eller sionism, utan för att det handlar om en konspiration.

Eftersom du utgår från detta blir ju också alla diskussioner om diverse händelser som du menar att ZOG ligger bakom en alternativ förklaring på händelsen....vilket också hör hemma i konspirationer och alternativa teorier.

Ibland går det också att diskutera tex medier utifrån perspektivet ZOG, men då i en tråd där det framgår att det är just det som diskuteras.

Sen kan jag tycka att det är så tjatigt att det skriks "censur!" enbart för att man inte får skriva det man vill i vilken tråd man vill - det är ju därför ordningsregler finns för att Flashback vill ha en viss ordning på trådarna - man ska lätt kunna hitta ämnen man är intresserad av utan att behöva vada genom allsköns spretiga diskussioner som ytterst delvis handlar om ämnet.

Jag har ställt frågan till dig förut och ställer den igen: Exakt vad har du emot att diskutera i trådar som diskuterar världshändelser utifrån judar, sionism eller ZOG?
Citera
2018-02-02, 19:11
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Det vet jag inte, huruvida Judar på något mystiskt sätt lyckas infiltrera allt och genomföra sin agenda övergår mitt förstånd.
Ok jag tycker TS formulerar det ganska bra i trådstarten, även om jag som sagt inte gillar själva trådens topic. TS formulerar det såhär:

Ursprungligen postat av #sten789 2016-05-22, 13:14
Citat:
Agendan är att skapa konflikt mellan grupper i samhället men INTE att nån får lära sig om vad judarna gör. Agendan på detta forum är tydlig och modsen och admins agerande likaså. Förinta all civilisation.

Driver flashback en agenda? Vilken är den? Är det bra eller dåligt?
Ok lite dramatisk är den kanske. Men att tysta all diskussion om Judisk Makt/Sionism

Detta står överst på deras Agenda, om de så är AIPAC eller nån av all dess media.
Samt Flashback har iallafall en stark utveckling ditåt.

Citat:
Det är skitsnack, jag har ett mandat från admin att se till att reglerna följs på flashback, någon agenda i övrigt har jag inte.
Ok, ännu en gång, jag vill inte hacka speciellt på dig. särskilt inte när det i tex. tråden om Syrien varit en märkbar förbättring sista månaderna. Anledningen jag nämnde dig var att detta uttryckligen var anledningen till att stänga ner (FB) Klagomål: vf o hantering av tråd om Anti-Trump Riots m. Soros i topic som jag inte ska tjata mer men, handen på hjärtat, jag hade inte en tanke på Soros är jude när tråden skapades (de var snarast kravallerna jag va intresserad av, samt för all del var de intressant att se hur nätverket såg ut)
..och ja, inte för fortsätta gnälla, men ja: tråden censurerades - ämnet var inte "George Soros" och börja posta om kravaller i Portland och liknande i tråden om George Soros är däremot OT.
Eller märkliga censureringar, inte nu men tidigare i tråden om Syrien. Tex. min åsikt om deras Tecknade Förintelseläger Sayonara var bluff (Re-postat här: (FB) Massmedias bevakning av Kriget i Syrien) eller varför inlägg som där jag, i skrift, förklarar varför de sionistiska terrorattacker och dess eviga förklaring "Hezbollah" är judiska lögner är anledningar att specifikt jag nämnde dig.

Men alla kan göra fel, och säger du så, så får jag ju tro på dig. Efterallt så är jag är en svensk och har naiviteten i blodet, precis som jag övertygad om att de flesta moderatorer är när de tystar diskussioner om Judisk Makt/Sionism.
Låter som jag inte tror dig men de har som sagt blivit en betydlig förbättring i tråden om Syrien, medan övrig censurering accelererat så det det var kanske fel att specifikt peka ut dig. (Så ja, jag tror dig, handen på hjärtat på som KiaW hade sagt. Jag tror dig)

Citat:
Skriv inte då om du inte har koll, jag har koll på historian kring Sternligan med flera och ja, dom var vad man idag betraktar som terrorister.
Klockan var svintidigt och jag sitter på tåget och formulerar mig lite fel, inte för jag kan varenda jävulskap de varit inblandade i som ett rinnande vatten, men poängen var:
Terrorismens fader var ingen buddhist. Eller muslim.
Samt de sista inlägget som du citerar här är korrekt. Begin startade Likud, som är en sammanslagning av alla tidiga sionistiska terrororganisationer och dessa har nu styrt ockupationen av Palestina (aka "israel") sedan 1979
Citera
2018-02-02, 19:45
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Judar, sionism, judisk agenda, sionistisk agenda osv påstår du inte får diskuteras på Flashback utan censur.

Du får diskutera det på Flashback, i rätt tråd och forumsdel.

Det finns många olika aspekter där diskussion om judar och sionism är topic, men det du om och om igen vill diskutera är inte judar eller sionism - du hänfaller hela tiden till att judar/sionister drar i tåtarna bakom alla händelser i världen. Antingen genom att ligga bakom händelserna eller genom att förvrida händelserna i massmedia.

Det är inte sionism, det du beskriver är ZOG, vilket i sin tur är en teori om att sionister konspirerar och styr regeringar, ekonomi, media, krig, folket i sionistiskt intresse.
Det är diskussioner som hör hemma i Konspirationer och alternativa teorier.
Inte för att det handlar om judar eller sionism, utan för att det handlar om en konspiration.

Eftersom du utgår från detta blir ju också alla diskussioner om diverse händelser som du menar att ZOG ligger bakom en alternativ förklaring på händelsen....vilket också hör hemma i konspirationer och alternativa teorier.

Ibland går det också att diskutera tex medier utifrån perspektivet ZOG, men då i en tråd där det framgår att det är just det som diskuteras.

Sen kan jag tycka att det är så tjatigt att det skriks "censur!" enbart för att man inte får skriva det man vill i vilken tråd man vill - det är ju därför ordningsregler finns för att Flashback vill ha en viss ordning på trådarna - man ska lätt kunna hitta ämnen man är intresserad av utan att behöva vada genom allsköns spretiga diskussioner som ytterst delvis handlar om ämnet.

Jag har ställt frågan till dig förut och ställer den igen: Exakt vad har du emot att diskutera i trådar som diskuterar världshändelser utifrån judar, sionism eller ZOG?

Nu förstår jag, med all respekt, inte alls vad du menar.
Jag beskriver terrorismens fader och de som leder ockupationen av Palestina. (Begin/Likud)

Det hör INTE hemma i Konspirationsteorier & Alternativa Teorier varför skulle det göra det?
Med all respekt KiaW och jag menar det verkligen, men låter som du mest hittat ett nytt triggerword (ZOG) som du tycker passar bland konspirationsteorier. (och jag tycker de är lite gulligt men säger jag det så tolkas de väl tvärtom så jag låter bli)

Citat:
Det är sionism.

ZOG är förvisso en ganska bra förkottning, men den för med sig mer förutfattade meningar än ens vad ordet "Jude" gör. (Tror de är nazister som skapade det från början, förkottningen ZOG alltså)
Fetmarkerade ordet krig, ska inlägg om sionistiska krigsbrott i tex. Syrien inte kunna tas i den tråden utan i "Konspirationer" - eller överhuvudtaget nått av mina inlägg där, då inte ett ord från sionistisk media angående Syrien är sant (enligt min mening, man får naturligtvis ha en annan uppfattning)

Det du säger är, i mina ögon, att om man inte köper den sionistiska världsbild som drivs kanske framförallt av massmedia så ska man ta det i "Konspirationsteorier" och de hoppas jag innerligt inte är en riktning som Flashback Forum väljer att ta.

Den här sidan, Flashback Forum är mer än bara "en sida på internet".
I ett land som Sverige, där alla ska tycka lika annars ska man hata varandra, åsiktskorridor och all skit så har Flashback varit en plats för alla olika åsikter, erfarenheter, synvinklar etc. för mötas i en fri och öppen debatt.
Ändra inte på det, och ge inte judar särskilt skydd. (Det gynnar inte ens vanliga judar, de gynnar toppen på den sionistiska maktstruktur och för vanliga judar finns ingen vinst i det övh)

Citat:
Det har jag redan svarat på (det har jag inte inga problem med)

Däremot om allt som kan tolkas negativt om sionister ska censureras från alla andra trådar och endast ta bland konspirationsteorier så är det en särbehandling som går rakt in i den Sionistiska Agendan och som jag inte vill Flashback ska hamna i, tvärtom med stor.. sorg ärligt talat hur man redan är halvägs där.
Citera
2018-02-02, 21:13
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Nu förstår jag, med all respekt, inte alls vad du menar.
Jag beskriver terrorismens fader och de som leder ockupationen av Palestina. (Begin/Likud)

Det hör INTE hemma i Konspirationsteorier & Alternativa Teorier varför skulle det göra det?
Det är möjligt att du gjorde, men du startade ditt inlägg så här:
"Vad ÄR då en givetvis Judisk (sionistisk) Agenda?"

Citat:
Med all respekt KiaW och jag menar det verkligen, men låter som du mest hittat ett nytt triggerword (ZOG) som du tycker passar bland konspirationsteorier. (och jag tycker de är lite gulligt men säger jag det så tolkas de väl tvärtom så jag låter bli)

Det är sionism.
Det är vad du lägger in i sionism, jag gör det inte.
För mig existerar sionism utan någon hemlig världsomfattande agenda som styr media, ekonomi, osv.
Du (och väldigt många andra!) har en uppfattning som sträcker sig längre än så och alla ni har kanske rätt, kanske inte - det ska få lov att diskuteras men i rätt tråd och forumsdel!

Citat:
ZOG är förvisso en ganska bra förkottning, men den för med sig mer förutfattade meningar än ens vad ordet "Jude" gör. (Tror de är nazister som skapade det från början, förkottningen ZOG alltså)
Fetmarkerade ordet krig, ska inlägg om sionistiska krigsbrott i tex. Syrien inte kunna tas i den tråden utan i "Konspirationer" - eller överhuvudtaget nått av mina inlägg där, då inte ett ord från sionistisk media angående Syrien är sant (enligt min mening, man får naturligtvis ha en annan uppfattning)
Som sagt, jag tycker ZOG sammanfattar det hela rätt bra, dvs att sionister har sitt finger med överallt i världen med gemensam agenda att styra världen så att sionismen gynnas.

Citat:
Det du säger är, i mina ögon, att om man inte köper den sionistiska världsbild som drivs kanske framförallt av massmedia så ska man ta det i "Konspirationsteorier" och de hoppas jag innerligt inte är en riktning som Flashback Forum väljer att ta.
Om man vill diskutera att sionister konspirerar, varför de konspirerar, vad målet är och hur man påverkar folk att gå i deras ledband ovetandes att man stödjer deras agenda, så är det ju i Konspirationer och alternativa teorier det hör hemma i en tråd vars topic täcker just det.

Om man vill diskutera hur media hanterar och rapporterar diverse händelser utifrån en sionistisk agenda, är det i Medier och journalistik det hör hemma i en tråd vars topic täcker just det.

Om man vill diskutera invandringspolitik utifrån att det styrs utifrån en sionistisk agenda hör det hemma i I&I i en tråd som täcker just det.

Jag har sett att du upprepar om och om igen att det är brott mot 0.02, men du har helt enkelt fel - särskilt om du skapar en tråd där det framgår i rubriken att ämnet diskuteras utifrån sionistisk agenda...så vida det inte redan existerar en tråd som avhandlar ämnet utifrån den vinkeln.

Citat:
Den här sidan, Flashback Forum är mer än bara "en sida på internet".
I ett land som Sverige, där alla ska tycka lika annars ska man hata varandra, åsiktskorridor och all skit så har Flashback varit en plats för alla olika åsikter, erfarenheter, synvinklar etc. för mötas i en fri och öppen debatt.
Det är fortfarande samma regler som gäller, du får fortfarande diskutera det du vill - bara inte vad du vill var du vill - så har det varit sedan Flashback fick regler och moderatorer.
Enda skillnaden är att diskussioner möjligtvis hålls stramare inom topic.

Citat:
Ändra inte på det, och ge inte judar särskilt skydd. (Det gynnar inte ens vanliga judar, de gynnar toppen på den sionistiska maktstruktur och för vanliga judar finns ingen vinst i det övh)
På vilket sätt menar du att judar får särskilt skydd om du och andra får lov att diskutera dem i trådar det är inom topic?

Citat:
Det har jag redan svarat på (det har jag inte inga problem med)
Uppenbarligen har du problem med det då hela diskussionen du för är att du inte gillar att bli hänvisad till annan tråd när moderatorn anser att det går utanför ämnet.

Citat:
Däremot om allt som kan tolkas negativt om sionister ska censureras från alla andra trådar och endast ta bland konspirationsteorier så är det en särbehandling som går rakt in i den Sionistiska Agendan och som jag inte vill Flashback ska hamna i, tvärtom med stor.. sorg ärligt talat hur man redan är halvägs där.
Om du diskuterar sionism utifrån att sionister ingår i ZOG blir det en konspirationsteori, kritik eller ej.
Att påstå att modereringen skulle utgå från att något är negativt om sionister är att med vilje misstolka när du fått förklaring efter förklaring på varför du blir hänvisad till annan tråd - du diskuterar ett ämne som är alldeles för stort som sidodiskussion och inte ingår i den tråd du postat i.

Någonstans måste du ändå förstå att trådar och ämnen har blivit snävare och att det inte längre finns lika stort utrymme att hålla sidodiskussioner som kan stå på egna ben.

Jag hade förstått dig bättre om inlägg bara hade raderats systematiskt utan hänvisning eller förklaring, men att du blir så upprörd över att bli hänvisad till annan tråd med förslag på forumsdel är för mig obegripligt då det modererades exakt så även på din tid som moderator.

Om det är så att du egentligen är irriterad på Oddball är det en annan sak, det är svårt att undgå att ni två inte riktigt är bästa vänner.
Det hade varit bättre om du i så fall höll dig till att kritisera Oddballs omdöme i stället för att blanda in allt detta om "allt som är negativt om judar/sionism censureras" eller att "judar skyddas" osv.
Citera
2018-02-02, 23:03
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Det är vad du lägger in i sionism, jag gör det inte.
För mig existerar sionism utan någon hemlig världsomfattande agenda som styr media, ekonomi, osv.
Du (och väldigt många andra!) har en uppfattning som sträcker sig längre än så och alla ni har kanske rätt, kanske inte - det ska få lov att diskuteras men i rätt tråd och forumsdel!

Så allt (negativt) om judar ska tas i "Konspirationsteorier & Alternativa Teorier" för du drar på med något världsomfattande ZOG?
Exempelvis, kritik mot sionistiska terrordåd i Syrien i tråden (FB) Konflikten i Syrien ska raderas och tar i Konspirationer och Alternativa Teorier

Är de fler än judar som du tycker ska särbehandlas såhär?
eller skit sak samma, Jag ger upp, Jag har sagt mitt.

Definitionen på Judisk Makt är iallafall dess förmåga att tysta allt om just detta. Att verka utan synas.
Citera
2018-02-02, 23:36
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Så allt (negativt) om judar ska tas i "Konspirationsteorier & Alternativa Teorier" för du drar på med något världsomfattande ZOG?
Exempelvis, kritik mot sionistiska terrordåd i Syrien i tråden (FB) Konflikten i Syrien ska raderas och tar i Konspirationer och Alternativa Teorier

Är de fler än judar som du tycker ska särbehandlas såhär?
eller skit sak samma, Jag ger upp, Jag har sagt mitt.

Definitionen på Judisk Makt är iallafall dess förmåga att tysta allt om just detta. Att verka utan synas.
Nej, läs inlägget igen - jag fetade texten tom.

Just nu upplever jag att du medvetet missförstår och då är det ingen idé att fortsätta diskussionen.
Citera
2018-02-03, 01:38
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Nej, läs inlägget igen - jag fetade texten tom.

Just nu upplever jag att du medvetet missförstår och då är det ingen idé att fortsätta diskussionen.

Att diskussioner om "ZOG" tas i trådar för just diskussioner om "ZOG" (eller fattar jag fel igen?)
För det håller jag med om, givetvis. Däremot kan de du kallar ZOG, dvs Sionism och judar vara On Topic även i trådar som ej handlar uttrycklingen om annat är "the ZOG"

För att ta ett exempel, anser du att detta är OK i tråd för terrorism?
https://www.flashback.org/sp59459107 samt efterföljande: https://www.flashback.org/sp59462686
Citera
2018-02-03, 10:29
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sammanfattning
repeat

Avdeeeeelning framåt....MARSCH!

- Vad är sionism?
- EN KONSPIRATION
- Var skriver vi om den?
- I FORUMET FÖR DETTA

Avdeeeelning helt om.....HALT!

Until TRURE=FALSE

Argumentationen här liknar mest en sån där Nordkoreaparad. Försök till en styrkedemonstration, men utan att argumenten väger tungt nog för att täcka det anspråk man försöker sig på. Lite som det NMR visar prov på när dom skanderar "REVOLUTION UTAN PARDON" och folk skrattar åt dem. Det är inte alls otroligt att de som Nordkoreaparaderar i den här tråden är dom som skrattar mest åt NMRs idiotiska skanderande, utan att inse att den här tråden fungerar som en spegel.
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-02-03 kl. 11:03.
Citera
2018-02-03, 11:50
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Att diskussioner om "ZOG" tas i trådar för just diskussioner om "ZOG" (eller fattar jag fel igen?)
För det håller jag med om, givetvis. Däremot kan de du kallar ZOG, dvs Sionism och judar vara On Topic även i trådar som ej handlar uttrycklingen om annat är "the ZOG"

För att ta ett exempel, anser du att detta är OK i tråd för terrorism?
https://www.flashback.org/sp59459107 samt efterföljande: https://www.flashback.org/sp59462686
Jag håller med, och de inlägg du länkar till är utmärkta exempel på det
Citera
2018-02-03, 17:25
Medlem
1.Är alla mods samt admins judar? 2.Driver flashback en judisk agenda?
1. Förmodligen är dom det allihopa.
2. Svar ja.

Flashback bedriver aktiv censur av alla diskussioner som handlar om judar, all kritik om judar censureras i smyg.
Anledningar som trams osv är vanligt för att bedriva den typen av censur.

Tusentals inlägg om judar har raderats på det här sättet.

Moderatorer påstår sig inte veta någonting i den här tråden. Inget sådant förekommer.
Men inläggen som försvinner på löpande band talar för sig själva.

Det är inte öppet för debatt på Flashback. Flashback följer en judisk agenda helt klart.
Citera
2018-02-03, 17:41
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linenc
1.Är alla mods samt admins judar? 2.Driver flashback en judisk agenda?
1. Förmodligen är dom det allihopa.
2. Svar ja.

Flashback bedriver aktiv censur av alla diskussioner som handlar om judar, all kritik om judar censureras i smyg.
Anledningar som trams osv är vanligt för att bedriva den typen av censur.

Tusentals inlägg om judar har raderats på det här sättet.

Moderatorer påstår sig inte veta någonting i den här tråden. Inget sådant förekommer.
Men inläggen som försvinner på löpande band talar för sig själva.

Det är inte öppet för debatt på Flashback. Flashback följer en judisk agenda helt klart.
Din tes är fel, Q.E.D.
Om alla diskussioner som handlar om judar censureras, hur kommer det då att det ändå finns så många inlägg och trådar som är öppet kritiska mot judar kvar?

Men du har förmodligen rätt i att tusentals inlägg om judar har raderats. Av precis samma anledningar som tusentals inlägg som handlar om till exempel urinprov i samband med narkotika: dom är OT eller bryter på annat sätt mot reglerna.

För att din tes ska stämma så ska det ju inte finnas några trådar som är judekritiska alls. Bland annat så skulle ju inte den här tråden få finnas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in