Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Det intressanta är ju att i skattebrott gäller omvänd bevisbörda. I den vanliga rätten hade de slingrat sig ut men med skatteverket är det svårare, de tar inte hänsyn till motiv, uppsåt etc. har du gjort det så har du, och måste själv bevisa motsatsen.
Jag hoppas att du har rätt i detta och att detta verkligen följs upp och inte försvinner bort i periferin p.g.a. kändisskap och därtill rädslan för rasiststämpeln..
Citat:
Ursprungligen postat av
Europe
Jag tror även att de inom gammelmedia helt enkelt sitter och hoppas att det hela kommer att blåsa förbi. Men det lär det ju inte göra. Jag tror att åtminstone några av dem inom gammelmedia (förutom Expressen, som redan har skrivit om det) kommer att känna sig tvingade att rapportera om det halvhjärtat, utan något grävarbete och utan alltför besvärliga följdfrågor till Özz, om det inte verkar lägga sig.
Tyvärr har du nog rätt i detta... men jag hoppas på att mer grävs fram via alternativ media och till slut kan de (gammelmedia alltså) bara inte förneka eller bara göra några smånotiser och hoppas på att det värsta blåses över... utan de måste faktiskt ta tag i det och rapportera djupt om det hela. Men det är nog rent önsketänkande tyvärr.
Expressen har gjort damage-control genom att rapportera om det, men de hoppas nog också att genom det så kommer det hela att självdö efter ett dygn.