Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-01-31, 13:13
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSanJuro
Ja det kommer att skyllas på svågern. MEN den som äger fastigheten är byggherre!
Özz är ansvarig vare sig han vill eller inte.
Han är väl dessutom firmatecknare i bolagen? Han har i så fall skrivit på årsredovisningar för sina bolag som inte stämmer.

Aj aj och nu snackar vi Svärje och detta rackarns Skatteverket
Citera
2018-01-31, 13:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigsten
85 000:- under en 6 veckors period helt svart till en som river och städar.

Det är något som är helt åt helvete fel med detta. Det är inte en rimlig summa på något sätt och vis. Hoppas verkligen att myndigheterna börjar gräva i detta.
Det skulle ju kunna vara så att terroristen hade ett antal underhuggare som också skulle avlönas svart av kurderna.
Citera
2018-01-31, 13:14
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Nej, du gör dig dum. Det handlar om att systern och fadern till någon som profilerat sig som en kämpe för arbetarna och en som påstått sig gladeligen betala skatt EVENTUELLT anlitat svart arbetskraft (anlita hantverkare privat utan att de har skattesedel är tillåtet bara man betalar det man ska och deklarerar det på rätt sätt).

Host, host.

Citat:
Komikern Özz Nûjen upptaxeras med en miljon kronor och ska dessutom betala högsta möjliga straffskatt, enligt ett beslut från Skatteverket. Bakgrunden är delförsäljning av en lägenhet.

På grund av "hög arbetsbelastning" ska Nûjen även under mer än ett år ha missat att folkbokföra sig på adressen där han uppgivit att han bodde.
https://nyheter24.se/noje/kandisar/282446-ozz-njens-skattesmall-en-miljon-kronor-och-hogsta-straffskat
Detta skedde år 2010.
Citera
2018-01-31, 13:17
Medlem
Nu har expres-sen vaknat:

https://www.expressen.se/nyheter/ozz-nujens-anhoriga-anlitade-akilov-for-renoveringsarbete-/
Citera
2018-01-31, 13:19
Medlem
Savethetigerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
85 lax svart är rätt mycket för att bära färgburkar och riva ner isolering. Jag tror som du. Akilov har fått betalt för något av klanen Nujen och det är inte bygghandräckning.

Spekulation här att mordet här kan ha med Akilov att göra: https://twitter.com/katjanouch/status/958661579469402112
Citera
2018-01-31, 13:19
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeiska-Lejonet
85 lax för en målarassistent? Ett jobb som precis vem som helst på Gotland hade kunnat utföra.... Nä, bättre att ringa in en terrorist från huvudstaden för att riva ner lite tapet.
Det är så jävla konstigt! Özz kommer aldrig kunna slingra sig ur det här, som den orm han är.

Tippar på att han säger upp sig redan under dagen, eller i morgon. Samtidigt så kommer hans bokningar försvinna.
Citat:
Ursprungligen postat av Sigsten
85 000:- under en 6 veckors period helt svart till en som river och städar.

Det är något som är helt åt helvete fel med detta. Det är inte en rimlig summa på något sätt och vis. Hoppas verkligen att myndigheterna börjar gräva i detta.
Det ser väldigt, väldigt dåligt ut för honom. Även om det inte skulle handla om terrorfinansiering så är han brännmärkt.

Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Aj aj och nu snackar vi Svärje och detta rackarns Skatteverket
Det kommer bli revisioner och jävelskap från skatteverket så det räcker och blir över

Kommer Özz häktas tro?
Citera
2018-01-31, 13:20
Medlem
gargamel-jonass avatar
Vem vet.
Özz kanske är heeeeelt ovetandes och oskyldig oavsett om han tekniskt sett faktiskt är byggherre. (Han kan ju iof ljuga, men det vet vi ju inte)

Han pekar mot en "familjemedlem", som i det här fallet verkar vara systern. Det är hon som fört över den stora summan (som jag förstår det).

Så man kanske ska kolla lite på det spåret ändå. Hjälpa Özz reda ut det här. Hans syster kanske har ljugit för honom? Hoppas inte det blir dålig stämning på familjemiddagarna framöver...

Så:

Systern är advokat och betalar svart för byggarbete. Inte så snyggt. Advokater borde väl veta bättre kan man tycka.

Hon är aktiv som föreläsare/utbildare för Terrafem, en organisation för kvinnors rätt mot mäns våld.

http://www.terrafem.org/stod-oss/bli-utbildningsledare

Vad finns det mer där?
Citera
2018-01-31, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azintono
Är skeptiskt till att Özz kände till just Akilovs bakgrund och ideologi, varför skulle en kurd vilja terrorfinansiera en IS-anhängare när det är varandras fiender? Visst "the enemy of my enemy is my friend" kan ju appliceras men hur troligt är det scenariot? Özz visste däremot garanterat till att jobbet skulle vara svart och det var förmodligen inte det första svarta jobbet som utfördes kring deras fastigheter.

I Sveriges fall ska man nog inte utesluta något faktiskt. Samtliga scenarion är troliga här. Det är i viss regel lite skillnad på en Kurd i Sverige och en Kurd i Turkiet som i regel lever i helt olika element och två helt olika scenarior.
Citera
2018-01-31, 13:22
Medlem
Jeff.J.Jeffersons avatar
Ja, det är häftigt att betala skatt, men helst inte jag... öhhh jag visste ingenting.. tjena...
Citera
2018-01-31, 13:23
Medlem
Tryckkokarens avatar
En sak till jag kom på, varför har inte polisen grävt i detta?

Någon suckade över att jag inte litade på polisens utredning. Börjar bli skeptisk nu till utredningen. Det här borde kollats upp.
Citera
2018-01-31, 13:24
Medlem
Imorse var det här en bajsmacka för Özz som han säkert hoppades att kan kunde slingra sig ur.
Men under loppet av dagen har han nog fått uppgradera bajsmackan till en diarrébaguette istället.
Citera
2018-01-31, 13:25
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Özz Nûjen menar att han själv inte känner till någonting om att Rakhmat Akilov utfört arbeten åt familjen:

"Jag vet ingenting om det. Alla upphandlingar och kontakter med olika firmor, byggjobbare och hantverkare har skötts av min svåger som har varit projektledare där. Så jag har faktiskt ingen aning eller kan säga nåt mer. Mvh Özz", skriver han i ett sms till Helagotland.se:s reporter.

Kan denna förklaring räcka för att rädda Özz?
Är knappast något nytt med skuldförskjutning och absurda lögner, speciellt under press och desperation hos våra "långväga vänner", där heder och ära är ord som ofta och gärna nämns men sällan efterlevs så det är bara och förbereda sig på fler förvirrade försvarstal om allt från svågrar, kusiner, utanförskap till El Niño, så visst lär han försöka men tåget har redan gått för Özzet och det var bara en tidsfråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in