Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-01-31, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Och jag måste säga att de som tycker 85 000 - 100 000 är mycket pengar, kan aldrig ha bott i villa.

Taket läcker -> hosta upp 250 000
Nytt badrum pga mögel -> 325 000
Dränera om grunden -> grävmaskin 50 000

Några av alla summor jag, vänner och familj fått hosta upp med kort varsel.
Skaffa en hyresrätt så slipper du gnälla.
Citera
2018-01-31, 15:32
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Ingen mer som reagerar på planerna Özz N påstår sig ha att starta teaterverksamhet i en liten by med drygt 200 invånare ett par mil utanför Visby?

Publikunderlag?

Naturligtvis rör det sig om någon slags feriebostad (eller vad man ska kalla det), där täckmanteln "teaterverksamhet" används av oklara ekonomiska orsaker, möjligheter till skatteavdrag, kulturbidrag, vad vet jag?

Kan säkert gå runt om de kör genomgående svart och med papperslös slavarbetskraft. Özz kan säkert locka dit lite pk-folk under Almedalsveckan med en talkshow på temat solidaritet och socialt ansvar.
Citera
2018-01-31, 15:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Petterssons Blogg gör en notis också: https://petterssonsblogg.se/2018/01/31/har-terroristen-rakhmat-akilov-arbetat-svart-at-ozz-nujen/

En lättläst sammanställning om både Akilov och Özz Nujens byggprojekt + lite annat.

Citat:
-Pettersson undrar varför inte detta nämns i PK-media? Fast jag tror inte för en sekund att Özz Nujen med syster medvetet hjälpe en terrorister eller stödjer islamister, men Özz är kurdisk nationalist och motborgare…

Det är den intressanta frågan. Detta är ju rätt sensationellt. Precis som Özz i ena stora tidningen just idag beklagar sig över en ny underklass i Sverige. En sådan underklass som Özz familjeföretag med största sannolikt hjälpt till att skapa och tjäna pengar på genom att anlita svart arbetskraft.
Citera
2018-01-31, 15:34
Medlem
Sagrebles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
Richard Damm extraknäcker i asylturismindustrin - finns bara två personer med det namnet i Svea Rike.

Här är den ena: https://twitter.com/rickdamm?lang=en

https://twitter.com/rickdamm/status/881948737278554112
Här hänger han med Özz, Debbie, och Alexandra Pascalidou på Almedalen förra året.
Citera
2018-01-31, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Ingen mer som reagerar på planerna Özz N påstår sig ha att starta teaterverksamhet i en liten by med drygt 200 invånare ett par mil utanför Visby?

Publikunderlag?

Naturligtvis rör det sig om någon slags feriebostad (eller vad man ska kalla det), där täckmanteln "teaterverksamhet" används av oklara ekonomiska orsaker, möjligheter till skatteavdrag, kulturbidrag, vad vet jag?

Vänta lite nu. Antalet turister på ön lär kunna ge sköna svarta slantar under sommarhalvåret. Svarta pengar inför öppen ridå numera😇

Skattemyndigheten bör belysa hela den här affären grundligt. Hyckleri i den högre skolan.
Citera
2018-01-31, 15:36
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TumTum
Akilov är utbildad svetsare.
Är han vår nye statsministerkandidat?
Förstår att du skojar, men skulle alla vänsterideér tillåtas att fortsätta blomma, så skulle det inte vara en omöjlighet.

Vidare så kan jag inte minnas att en oerhört grov brottsling, som Akilov bevisligen är, har fått sympatier i media. Har det någonsin hänt tidigare?
Citera
2018-01-31, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagreble
https://twitter.com/rickdamm/status/881948737278554112
Här hänger han med Özz, Debbie, och Alexandra Pascalidou på Almedalen förra året.

Schyst! Nån som vill ringa till Telia och fråga om det är ok att Telia-medarbetare figurerar i utredningsmaterialet till terroristen? Eller håller på med att avlönar svartjobbare på svartbyggen?

Telia Zone arbetar nidingen på!
Citera
2018-01-31, 15:39
Medlem
Trollmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är den intressanta frågan. Detta är ju rätt sensationellt. Precis som Özz i ena stora tidningen just idag beklagar sig över en ny underklass i Sverige. En sådan underklass som Özz familjeföretag med största sannolikt hjälpt till att skapa och tjäna pengar på genom att anlita svart arbetskraft.

De stora, gamla bufflarna till media sitter o filar på hur de lättast ska kunna lägga fram detta på bästa vis så att skiten inte blåser tillbaka i ansiktet på dem tror jag...

Men en sak vet jag, ju fler media (gamla som nya), och bloggar som tar upp detta - desto mer sprids det, fler o fler personer läser om det och blir fundersamma om det hela. Att ÖN sedan tror att han kan sitta o säga "Öhhh jag vet inget... vet inget... öhhh, inga kommentarer liksom... öhhhh". Det kommer inte att hålla, speciellt inte om ärliga företagare går in och säger att man som ägare till företag - det går inte att skylla ifrån sig på liknande vis... och skulle ÖN mot all förmodan klara sig genom att halka bort från skottgluggen så kommer det genast att uppkomma teorier om hållhakar, konspiration m.m.

Men jag måste erkänna... jag följer gärna den här tråden
Citera
2018-01-31, 15:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jo, det verkar faktiskt väldigt märkligt. Någon slags fasadverksamhet för skatteplanering eller dylikt känns som den enklaste förklaringen.

Det finns verkligen enormt många frågeställningar kring hela affären. Inte ens grejen med Akilov känns på något sätt uppenbar. Varför handlar det om så pass stora summor för så liten tid? Har Akilov verkligen arbetat ensam? Jag vill minnas att han i polisförhören angav att han ofta har assisterat andra. Fast om han hade t.ex. blivit anställd av ett skumt byggföretag som har anlitats, så borde väl han snarare ha fått pengar från denna arbetsgivare, istället för flera stora summor från Nujenfamiljen? Vem anställer en ensam asylsökande med okänd bakgrund för att göra större, mer avancerade byggarbeten? Vem betalar 85,000 kr för några veckors enklare arbete?

De har kanske anställt diverse illegala migranter som de känner från asylindustrin och så har Akilov fått pengarna för alla, kanske han var den enda med bankkonto.
Citera
2018-01-31, 15:44
Bannlyst
Jobbade Akilov för nåt byggföretag som Nujens kan gömma sig bakom, eller har dom personligen anlitat honom att jobba svart?
Citera
2018-01-31, 15:45
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
De stora, gamla bufflarna till media sitter o filar på hur de lättast ska kunna lägga fram detta på bästa vis så att skiten inte blåser tillbaka i ansiktet på dem tror jag...

Men en sak vet jag, ju fler media (gamla som nya), och bloggar som tar upp detta - desto mer sprids det, fler o fler personer läser om det och blir fundersamma om det hela. Att ÖN sedan tror att han kan sitta o säga "Öhhh jag vet inget... vet inget... öhhh, inga kommentarer liksom... öhhhh". Det kommer inte att hålla, speciellt inte om ärliga företagare går in och säger att man som ägare till företag - det går inte att skylla ifrån sig på liknande vis... och skulle ÖN mot all förmodan klara sig genom att halka bort från skottgluggen så kommer det genast att uppkomma teorier om hållhakar, konspiration m.m.

Men jag måste erkänna... jag följer gärna den här tråden

Det intressanta är ju att i skattebrott gäller omvänd bevisbörda. I den vanliga rätten hade de slingrat sig ut men med skatteverket är det svårare, de tar inte hänsyn till motiv, uppsåt etc. har du gjort det så har du, och måste själv bevisa motsatsen.
Citera
2018-01-31, 15:45
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jo, det verkar faktiskt väldigt märkligt. Någon slags fasadverksamhet för skatteplanering eller dylikt känns som den enklaste förklaringen.

Det finns verkligen enormt många frågeställningar kring hela affären. Inte ens grejen med Akilov känns på något sätt uppenbar. Varför handlar det om så pass stora summor för så liten tid? Har Akilov verkligen arbetat ensam? Jag vill minnas att han i polisförhören angav att han ofta har assisterat andra. Fast om han hade t.ex. blivit anställd av ett skumt byggföretag som har anlitats, så borde väl han snarare ha fått pengar från denna arbetsgivare, istället för flera stora summor från Nujenfamiljen? Vem anställer en ensam asylsökande med okänd bakgrund för att göra större, mer avancerade byggarbeten? Vem betalar 85,000 kr för några veckors enklare arbete?

Angående den stora summan pengar för det okvalificerade arbetet skulle väl en förklaring kunna vara att fler varit inblandade och skulle dela på kakan, men att betalningen skett i klump till Akilov av bekvämlighetsskäl.

Edit: som HejaFinland mycket riktigt hann påpeka innan jag kom till skott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in