Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-01-31, 18:41
Citat:
Ursprungligen postat av Bennermann
Svarta pengar blir det väl först när Akilov deklarerar? Det blir ju inte svarta pengar automatiskt bara för att en banköverföring gjorts. Om Akilov har en enskild firma så ska inkomsterna tas upp i samband med deklaration.

Sätter iof min vänstra pungkula på att Akilov jobbat svart och rasisten Özz inte vill betala skatt. Men ändå!

Den som betalar ut klassas ju som arbetsgivare och då är man skyldig att betala arbetsgivaravgifter och dra prelskatt om inte mottagaren har f-skattesedel... (osannolikt att så är fallet). Mona Sahlin klarade sig från detta med sin livvaktsutbetalningar (oklart för vilken form av beskydd och sexköp är ju olagligt) genom att äska straff-föreläggande som hon sedan snabbt accepterade. Mycket märklig historia det där f ö...

Så svart ja då det rör inkomstår 2016 vilket är bokfört och klart sedan något år.
Citera
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbonLundin
För att hitta misstänkta pengatvättare, kanske?

Dax att ge sig nu, du har ju svart på vitt hur skatteverket agerar (eller inte).
Det är inte speciellt troligt. Känns mycket omständigt att tvätta pengar på diverse säljsajter.

85.000kr in på kontot väcker uppmärksamhet. Punkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Vad duktig är. Hur tror du att man kommer undan dessa regler då?

Tänker inte diskutera detta mer. Din naiva syn på skattesystemet är anmärkningsvärd.

jag bara berättar hur det fungerar och du får länkar till Skatteverket. Anledning att spelbolag skriver sig på Malta är att det inte finns vinstskatt där. Alltså ska inte spelvinster från bolag som är Malta registrerade beskattas i Sverige enligt EU dom.

Vore mer begåvat att lägga dig ner på rygg och vara den underlägsna hund som du är när dina kunskaper brister.
Citera
2018-01-31, 18:42
Medlem
Bavaros avatar
De har anlitat en snubbe som antagligen PK-medias favoritkurds syrra hade att göra med 2015 via sitt yrke. Svartanställd så klart, utnyttja hans situation mm, classy!!

Två år senare gör han ett terroristattentat och namnet eftersom de betalt ut pengar direkt från sig själva till honom och med tanke på beloppet lär han varit hos dem ett bra tag borde ju som jurist ringt en väckarklocka och hört sig av till Polismyndigheten direkt och uppgivet att man haft med honom att göra. Har de gjort det? Jävligt märkligt annars som jurist att inte göra det.

Klart som fan att favoritkurden visste om vem det var efter attentatet via sin asyljuristsyrra då han varit hos dem länge, de har ju affärer ihop favokurden o syrran samt pappan och det finns ju inte en chans att de inte skulle ha diskuterat namnet. De har nog bara hoppas på att ingen skulle se bankutdragen fr förundersökningen men tji fick de. Nu blir det jobbigt att städa undan historien för favokurden.....Popcorn någon??
Citera
2018-01-31, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren

85.000kr in på kontot väcker uppmärksamhet. Punkt.

Varför skulle det göra det? Jag kanske köpt en bil privat. Ge dig nu. Du är ägd av alla i tråden.
Citera
2018-01-31, 18:47
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
jag bara berättar hur det fungerar och du får länkar till Skatteverket. Anledning att spelbolag skriver sig på Malta är att det inte finns vinstskatt där. Alltså ska inte spelvinster från bolag som är Malta registrerade beskattas i Sverige enligt EU dom.

Vore mer begåvat att lägga dig ner på rygg och vara den underlägsna hund som du är när dina kunskaper brister.

Citat:
Varför skulle det göra det? Jag kanske köpt en bil privat. Ge dig nu. Du är ägd av alla i tråden.

Men neger snälla..

En person, som inte ens är medborgare, börjar ta emot stora summor pengar. Bevisligen. Tror du inte att det skulle väcka frågor?

En svensk skulle till och med bli granskad.

Underskatta inte skattmasen.

Slutdiskuterat.
Citera
2018-01-31, 18:49
Medlem
bestammer-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Tack - gick för snabbt här för mig - nu kollar vi upp adressen till clearingnummer 9131. Känns som centralt Stockholm efter som spannet började vid 9130.
Jag har svårt att hitta något vettigt. Det verkar också fattas en siffra i numret, det borde vara 11:
http://clearingnummer.info/

Är 9xxx bara reserverade för företag kanske?
Citera
2018-01-31, 18:53
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Det behövs ingen faktura för att göra en utbetalning. Om beloppet betalats från bolaget så är det även ett brott att betala den om Akilov från sitt tältläger med romerna gjort en handskriven faktura utan att ange att han har F-skattsedel.

Det är arbetsgivaren, d.v.s. Özz och advokatsystern som åläggs att kolla upp att så är fallet innan de betalar Akilov. Om det då visar sig att Herr Alilov saknar F-skattsedel skall de göra skatteavdrag och ta upp Akilovs lön på kontrolluppgift.

Hemfrid AB
Citat:
Moms. Registrerad i Momsregistret

De har således F-skatt och är momsregistrerade. Om det är en faktura ska det alltså vara tydligt att detta är moms på dessa 85000 också.

Verkar faktiskt rätt dumt hela upplägget. Speciellt för en som är utbildad advokat. Men just sådan här skit kanske aldrig upptäcks om den man anlitar svart för att jobb eller tvätta pengar inte åker fast för att mördat fem personer i ett terrordåd. Otur värre för Nujens familjen alltså.
Citera
2018-01-31, 18:56
Medlem
Är det ens klarlagt att det enbart är jobb det rört sig om? En sådan som Akilov kan ha lovat att fixa alla vitvaror till ett bra pris, allt byggmaterial etc. (Jag lever givetvis i den fasta tron att allt i grunden är stulet, vad annars?)

85 000 kr är f.ö en blygsam summa i byggsammanhang.
Citera
2018-01-31, 18:56
Det tycks mig som den största tragedin här inte är Nujens förehavanden och betalningar till en terrorist utan alla i ledet efter som inte verkar vilja lyfta ett finger för att få detta utrett, allt från poliser till myndigheter. Det står still i hela ledet, ingen verkar av någon outgrundlig anledning vara intresserad av att få fram sanningen. Varför? Hur djupt går korruptionen? Aftonblaffan har väl inte ens dryftat sig att påpeka dessa missförhållanden än?

Vad har det blivit för jävla samhälle då, när allt från poliser till myndigheter och media bara står och tittar på som några förbannade statister i en svartvit skitfilm från 1928?

http://katerinamagasin.se/ingen-vill-svara-pa-varfor-man-inte-utreder-de-85-000-som-misstankte-terroristen-akilov-fatt-av-ozz- nujens-familj/
Senast redigerad av RobRoys 2018-01-31 kl. 19:02.
Citera
2018-01-31, 18:58
Medlem
Bennermanns avatar
Özz har gjort sitt Instagram privat helt plötsligt.. bara häromdan kunde man fritt läsa på hans Instagram om hur rasistisk alla svennar var när han satt där på sina höga moralhästar, understödd av mediasverige.

Jag vågar nog påstå att vi hört om den sista rasisten nu från Özz. Visst kommer han gå och mumla- och väsa ”rasist” för sig själv även i framtiden, men nu kommer det inte stå på förstasidan i Expressen längre. Jävla luffare!
Citera
2018-01-31, 18:59
Medlem
Citat:

Köpt bil privat?
Hur svårt är det att stämma av datumen från "misstänkta transaktioner" mot bilregistret.
Jävla pucko.

Eller va det din mamma som sålde bilen men du fick pengarna? "Okej, vi slår väl på hennes namn i bilregistret också då"

Nähepp..din mamma hade inte heller sålt nån bil. En bra anledning att börja gräva
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in