Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-01-31, 15:12
Medlem
Trollmias avatar
Samhällsnytt har en kort artikel men säger inget som inte redan noterats i övrig media, men det sprids raskt nu...

https://samnytt.se/komikern-ozz-nujens-familj-anstallde-drottninggatan-terroristen-rakhmat-akilov-svart/
Citera
2018-01-31, 15:14
Medlem
Europes avatar
Ja, svensk gammelmedia... Nyheten har publicerats i Hela Gotland, Nyheter24 och föga förvånande i Samnytt och Nyheter Idag. Expressen har publicerat det, men tystnad råder på Aftonbladet, DN, SvD, SR och SVT. Det går knappast att ursäkta med att det skulle sakna nyhetsvärde.
Citera
2018-01-31, 15:14
Medlem
Att det finns en koppling till terrorismen är låg enligt mig.

Men att en vänsteranhängare nu outas med svartjobbare och skatteflykt av en sommarbostad är bland det vidrigaste som kommit ut från dessa vänstermänniskor.
Han personligen har ju stått som en dirigent när vänstern vill att alla andra skall betala mer skatt.

Fy fan fängelse direkt för sådant här, på riktigt. Inget annat är rättvist.
Citera
2018-01-31, 15:16
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Pengatvätt i någon form är väl det som ligger närmast till hands?

Något åt det hållet tror jag också. Fräscha upp ett gammalt hus med svarta pengar och sedan sälja dyrt. Att Özz Nujen medvetet skulle vara inblandad i terrorfinansiering tror jag inte en sekund på. Däremot har kontakten med terroristen säkert ett samband med hans systers asyladvokatverksamhet. Jag hoppas att samtliga åker dig för skattebrott och att hennes yrkestitel ryker.
Citera
2018-01-31, 15:25
Medlem
Alla hennes Swishbetalningar till svartjobbande asylanter. Utgår ifrån att INGEN polis kommer att kontrollera dessa.
Citera
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Något åt det hållet tror jag också. Fräscha upp ett gammalt hus med svarta pengar och sedan sälja dyrt. Att Özz Nujen medvetet skulle vara inblandad i terrorfinansiering tror jag inte en sekund på. Däremot har kontakten med terroristen säkert ett samband med hans systers asyladvokatverksamhet. Jag hoppas att samtliga åker dig för skattebrott och att hennes yrkestitel ryker.
Syrran är asyljurist och svågern är någon slags aktör i asylturismbranschen så det är väl sannolikt att de använt sina kontakter för att hitta villig och billig arbetskraft ur den växande underklass Özz begråter i dagens expressen.. Huruvida han varit medveten om det hela och således också är kriminell eller om han bara är kriminellt korkad får väl tiden utvisa.
Citera
Medlem
TumTums avatar
De komiker som hade tänkt bygga sina gig på svensk shaming får nog skriva om sin repetoar
Kan väl inte finnas någon som tror att det kommer landa bra hos publiken
Den eran är slut och skall inte komma igen
Sorry Schyffert - du kan glömma dina sk skämt
Kakan, don't quite your dayjob ( vad det nu är)
Jag kan inte fler namn, men ni vet vem ni är
Vill ge en shout out till mina skånska finisar:
Johan Glans och David Batra
Man kan vara rolig utan att bajsa på Sverige
Senast redigerad av TumTum 2018-01-31 kl. 15:28.
Citera
2018-01-31, 15:26
Medlem
Trollmias avatar
Petterssons Blogg gör en notis också: https://petterssonsblogg.se/2018/01/31/har-terroristen-rakhmat-akilov-arbetat-svart-at-ozz-nujen/

En lättläst sammanställning om både Akilov och Özz Nujens byggprojekt + lite annat.
Citera
2018-01-31, 15:28
Medlem
Gurglarens avatar
Vilka babbekomiker finns kvar nu som inte visat sig vara terroristsympatisörer eller våldtäktsmän....?
Citera
2018-01-31, 15:28
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Tror du har rätt. Även om jag hoppas att du har fel.

Det vore en total lycka, om Özz har finansierat terrorverksamhet. På pappret ser det ut så, men verkligheten handlar antagligen om att han har fulat sig.

Edit: Han har trots allt skänkt mycket pengar till Akilov. Det ser jävligt dåligt ut, även om han inte skulle sympatisera med IS.
Citera
2018-01-31, 15:29
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ingen mer som reagerar på planerna Özz N påstår sig ha att starta teaterverksamhet i en liten by med drygt 200 invånare ett par mil utanför Visby?

Publikunderlag?

Naturligtvis rör det sig om någon slags feriebostad (eller vad man ska kalla det), där täckmanteln "teaterverksamhet" används av oklara ekonomiska orsaker, möjligheter till skatteavdrag, kulturbidrag, vad vet jag?

Jo, det verkar faktiskt väldigt märkligt. Någon slags fasadverksamhet för skatteplanering eller dylikt känns som den enklaste förklaringen.

Det finns verkligen enormt många frågeställningar kring hela affären. Inte ens grejen med Akilov känns på något sätt uppenbar. Varför handlar det om så pass stora summor för så liten tid? Har Akilov verkligen arbetat ensam? Jag vill minnas att han i polisförhören angav att han ofta har assisterat andra. Fast om han hade t.ex. blivit anställd av ett skumt byggföretag som har anlitats, så borde väl han snarare ha fått pengar från denna arbetsgivare, istället för flera stora summor från Nujenfamiljen? Vem anställer en ensam asylsökande med okänd bakgrund för att göra större, mer avancerade byggarbeten? Vem betalar 85,000 kr för några veckors enklare arbete?
Senast redigerad av Europe 2018-01-31 kl. 15:32.
Citera
2018-01-31, 15:32
Medlem
TumTums avatar
Akilov är utbildad svetsare.
Är han vår nye statsministerkandidat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem