Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetarbroder
Nej, du har fel, det är i en diskussion med vixxling och skapa ny tråd för svara honom när det redan finns en strider mot regel 0.02 och det New York Attentatet under Halloween jag pratar om.
(Sen har du ju rätt på så vis att forumet drivs, men ta ett steg bak och se vems Agenda detta är? Det är Massmedias, om det går mot vad ni ser på TV så är det en "konspiration" men inte annars.
Där har du den Sionistiska Agendan)
Ok, då kan vi i allafall vara överens om att det är så forumet drivs, vad vi inte är helt överens om är varför det är så.
Citat:
Inlägget handlar om Terrordådet i New York och den här uppdelningen - varför är den bra?
Jag ser ingen fördel med den, Flashback nått ryggdunkarforum för folk som tycker samma lika och kommer det en vinkel som avviker ska den censureras bort.
Varför den är bra är för att i rådande situation säkra möjligheten att kunna diskutera själva händelsen och dess utveckling utan att behöva vada genom inlägg som handlar om annat.
Särskilt när det handlar om sidodiskussioner som kan bli "heta" mellan tex antisionister/sionister, "främlingsfientliga"/"främlingsvänliga", feminister/antifeminister osv.
Citat:
Eller kunde man hålla sig till reglerna, vårda det fria ordet som fungerat bra länge, men visst, detta är ju vad det argumenteras för och vad som är den Sionistiska Agendan och Flashback bör va tydlig med detta, inte sitta på gamla meriter om "Yttrandefrihet på Riktigt" och "Självständigt tänkande" och sen aktivt motarbeta det i den nivå som censuren håller här numera.
Det är ju ingen som förbjuder dig från att diskutera det du vill diskutera, tvärt om får du diskutera det så mycket du vill....men i rätt tråd och forumsdel.
Därmed inte sagt att det endast får diskuteras i Konspirationer och alternativa terorier, det finns flertalet trådar i olika forumsdelar som man kan diskutera ämnen utifrån sionistisk eller antisionistisk vinkel. Man kan tom få uttrycka antisemitiska åsikter om man vill så länge man följer 1.03.
Citat:
Ja och tyvärr är detta nått som du inte är ensam om. Det har aldrig hänt att det spårat ur förr så hela den där Pre-Moddnings grejen är ett svepskäl för få trycka på censurknappen.
Nu bara måste du skämta?
"Det har aldrig hänt att det spårar ur förr så hela den där Pre-Moddnings grejen är ett svepskäl för få trycka på censurknappen"
Sitter fortfarande och gapar oförstående, för jag kan inte begripa hur du så totalt kunnat missa allt som skett de sista åren du var moderator och faktiskt hade tillgång till alla interna diskussioner.
Fullständigt obegripligt att det ens gått att missa dessa som moderator.
Utan att bryta sekretessen kan jag bara svara ett bestämt nej på att det skulle vara svepskäl för att få lov att radera inlägg.
Citat:
Nej det gör jag inte alls.
Jag lyssnade på vad vixxling sa, men var väldigt tveksam till vad detta handlade om. Sen om sionistisk media, dvs media i Väst, den är ju likadan oavsett om du tror på hela "Radical Islam" och ISIS som konspirerar och utför alla terrordåd. Man repeterar samma, "Officials says" och ifrågasätter ingenting, nånsin.
Du hittar garanterat inget inlägg från mig där jag gapar och sväljer som en horunge vad media säger, med Eyewitness vaga minnen från terrordåd samma dag som förklarar vad som hänt.
Problemet här var just att den som filmade var jude och jag nämnde detta, de är ju bara och kolla hur han läser inlägg.
Så handen på hjärtat: Det gäller och hålla sig vaken och se vad som händer, och i vilket sammanhang. Nu har israel och Saudi blivit BFF och de är en mardröm, Zionism & Wahhabism - där du har en version av Islam som är lika skruvad som sionismen och hela Saudi är som ett svart hål, omöjligt att få nån insyn i, samtidigt så är Iran och Hezbollah deras fiender och dessa vill man nu demonisera, förbjuda i UK och enda sättet är som jag fattar det via terrorstämpla dem. Men då måste de ju begå ett terrordåd först. Hög risk för False Flag alltså, eller terrordåd som återspeglas någorlunda korrekt i media, fan vet vad Zio-Zaudi kan hitta på, men vilket fall så är det ju terrorism.
Självklart ska man kunna vara kritisk till all info, alldeles oberoende var infon kommer ifrån.
Men det är en sak att ifrågasätta riktigheten i en uppgift när man diskuterar händelseutvecklingen kring en händelse som rapporterats som terrordåd och att ifrågasätta media, dess syfte och agenda då det kräver en ganska omfattande diskussion vid oenighet.
Citat:
Ja, det var ju det jag sa. Det handlar inte bara om judar utan hela Flashback. Finns ett bra regelverk för hur det fria ordet på bästa sätt vårdas, men då kan man inte hitta på egna, eller tycka det är regelbrott 0.03 eftersom de är avviker från 95% av inläggen och blir man så triggad så hoppa bara över och läs nästa inlägg istället
Sen kapar jag inga trådar, eller försöker få dem att handla om judiska maktstrukturer eller ödlor i microvågsugnar och all galenskap jag anklagats för. Ofta kommer de nån Oddball Style kommentar och då låter jag bli o svara, jag är väl medveten om hur folk vill driva trådar OT för att få bort sånt man inte tycker passar.
Jag får känslan av att du uppfattat raderingen som att modereringen utgått från dig och inte utifrån tråden.
Det låter kanske som det vore samma sak, men det är en enorm skillnad sett ur syftet med modereringen.
Nettikettreglerna är
primärt inte till för att moderera användare, det är verktyg till för att se till att trådar är läsbara och att se till att ämnet kan diskuteras utan störningar utifrån den struktur Flashback valt att ha.
Det är först när varningar delas ut som enskilda användare tas i örat, och det sker i min uppfattning runt 10% av alla raderingar.
Det finns inget med det sättet att moderera som gör att trådar blir "ryggdunkartrådar", men det är stor skillnad att inte hålla med varandra i ämnet tråden handlar om och att inte hålla med varandra i ett ämne som tråden inte handlar om.
Exemplet med ditt inlägg tex, skulle något i det inlägget kunna ifrågasättas av annan användare som inte handlar om media eller sionistisk agenda?
Skulle man kunna ifrågasätta något i ditt inlägg alls som direkt handlar om terrordådet tråden handlade om?
Citat:
Långt inlägg och jag vill verkligen påpeka att jag inte menar låta dryg eller nått i stilen. Jag tycker du har fel och de är beklagligt men du går ju inte bananas som verkar vara ett krav för moderatorer nuförtiden.
+är väldigt nyfiken på varför du vill se den här uppdelningen? (Jag tror inte du är jude och driver en Judisk Agenda medvetet, precis som 9/10 bland moderatorerna) Min teori är att ni omedvetet påverkats av det CIA drivit sedan 1967
Länk YouTube "Conspiracy Theorists" (10 min)
Tack för Ordet
Frågan är lite felställd då det inte handlar om ifall jag vill se den uppdelningen specifikt, däremot kan jag se behovet av moderatorsinsatser då jag haft förmånen att från "insidan" följa hur problematiken växt på sig efter hand som besöksantalet ökat.
Problemen ser både annorlunda ut och nya problem har dykt upp som aldrig tidigare varit ett problem när användarbasen växt så mycket som det gjort de senaste 5 åren.
För att ge perspektiv så är det enorm skillnad mellan 100-tals samtida besökare i en högaktuell tråd och 35 000 samtida besökare i en högaktuell tråd.
Det kan gå väldigt fort att kaos uppstår, för att inte tala om hur snabbt det går att en hel forumsdel sänks i kvalitetsnivå.
Tex kan ett par månader med låg närvaro av moderatorer orsaka att användare som är intresserad av forumsdelens huvudämne flyr och tramsare tar över, något som kan ta ett halvår av aktiv moderering för att återställa ordningen - om man har tur dör inte forumsdelen utan användarna kommer tillbaka.
Allt detta har ju skett medan du var moderator, du har haft alla möjligheter att ta del av den interna utvecklingen och alla diskussioner kring problematiken - och också haft möjlighet att se resultatet av dessa diskussioner med de gemensamma riktlinjerna som rör moderatorerna.
Det är därför jag flera ggr har hänvisat till att vad jag kan se har det agerats efter dessa riktlinjer och att inget verkar ha förändrats sedan du var moderator.
Har du helt missat den utvecklingen vet jag nästan inte vad jag ska säga...men förklarar å andra sidan dina funderingar nu och gör dem mer begripliga.
Till sist: Jag uppfattar dig inte som dryg, men kanske lite rörig. Dessutom är jag ju inte moderator just nu, så jag slipper gå bananas