2018-01-29, 19:24
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det är inte speciellt konstigt. Om du tänker på valfri dom så hittar du jurister med olika åsikter om det ska vara fällande eller friande. Det är omöjligt att skriva regler som täcker upp allt, men det jag vet är att det inte finns någon agenda. Det är liksom både löjligt och omöjligt att genomföra.

Okej. Nu har ChristianX och du sagt "det finns ingen agenda". Det är noterat.
Citera
2018-01-29, 19:32
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Okej. Nu har ChristianX och du sagt "det finns ingen agenda". Det är noterat.
Det är några fler. Och det konstiga är att ingen exmoderator har en avvikande åsikt.
Citera
2018-01-29, 19:36
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Wow, när man trodde Flashback var framme i Tel-Aviv så kommer äntligen ett bra uttalande från admin!
(FB) Är det förbjudet att använda trippelparenteser på Flashback?

Äntligen Det var 2016 admin skrev det första gången...

Hade du inte varit så upptagen med att leta judekonspirationer så hade du uppfattat att just detta har admins och mods sagt ända sedan idiotin med trippelparenteser började här. Just eftersom det är ok att skriva jude så är dom där trippelparenteserna helt meningslösa här.

Du menar alltså på fullt allvar att du inte begripit detta?
Citera
2018-01-29, 21:18
Avslutad
Citat:
Det är några fler. Och det konstiga är att ingen exmoderator har en avvikande åsikt.
Arbetarbroder är väl ex-mod?
Citera
2018-01-29, 23:29
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Sant. Det är en moderator/exmoderator som har den åsikten.
Citera
2018-01-29, 23:44
Medlem
KiaWs avatar
Citat:

Nej, du har fel, det är i en diskussion med vixxling och skapa ny tråd för svara honom när det redan finns en strider mot regel 0.02 och det New York Attentatet under Halloween jag pratar om.
(Sen har du ju rätt på så vis att forumet drivs, men ta ett steg bak och se vems Agenda detta är? Det är Massmedias, om det går mot vad ni ser på TV så är det en "konspiration" men inte annars.
Där har du den Sionistiska Agendan)
Ok, då kan vi i allafall vara överens om att det är så forumet drivs, vad vi inte är helt överens om är varför det är så.

Citat:
Inlägget handlar om Terrordådet i New York och den här uppdelningen - varför är den bra?
Jag ser ingen fördel med den, Flashback nått ryggdunkarforum för folk som tycker samma lika och kommer det en vinkel som avviker ska den censureras bort.
Varför den är bra är för att i rådande situation säkra möjligheten att kunna diskutera själva händelsen och dess utveckling utan att behöva vada genom inlägg som handlar om annat.
Särskilt när det handlar om sidodiskussioner som kan bli "heta" mellan tex antisionister/sionister, "främlingsfientliga"/"främlingsvänliga", feminister/antifeminister osv.

Citat:
Eller kunde man hålla sig till reglerna, vårda det fria ordet som fungerat bra länge, men visst, detta är ju vad det argumenteras för och vad som är den Sionistiska Agendan och Flashback bör va tydlig med detta, inte sitta på gamla meriter om "Yttrandefrihet på Riktigt" och "Självständigt tänkande" och sen aktivt motarbeta det i den nivå som censuren håller här numera.
Det är ju ingen som förbjuder dig från att diskutera det du vill diskutera, tvärt om får du diskutera det så mycket du vill....men i rätt tråd och forumsdel.
Därmed inte sagt att det endast får diskuteras i Konspirationer och alternativa terorier, det finns flertalet trådar i olika forumsdelar som man kan diskutera ämnen utifrån sionistisk eller antisionistisk vinkel. Man kan tom få uttrycka antisemitiska åsikter om man vill så länge man följer 1.03.

Citat:
Ja och tyvärr är detta nått som du inte är ensam om. Det har aldrig hänt att det spårat ur förr så hela den där Pre-Moddnings grejen är ett svepskäl för få trycka på censurknappen.
Nu bara måste du skämta?

"Det har aldrig hänt att det spårar ur förr så hela den där Pre-Moddnings grejen är ett svepskäl för få trycka på censurknappen"

Sitter fortfarande och gapar oförstående, för jag kan inte begripa hur du så totalt kunnat missa allt som skett de sista åren du var moderator och faktiskt hade tillgång till alla interna diskussioner.
Fullständigt obegripligt att det ens gått att missa dessa som moderator.

Utan att bryta sekretessen kan jag bara svara ett bestämt nej på att det skulle vara svepskäl för att få lov att radera inlägg.

Citat:
Nej det gör jag inte alls.

Jag lyssnade på vad vixxling sa, men var väldigt tveksam till vad detta handlade om. Sen om sionistisk media, dvs media i Väst, den är ju likadan oavsett om du tror på hela "Radical Islam" och ISIS som konspirerar och utför alla terrordåd. Man repeterar samma, "Officials says" och ifrågasätter ingenting, nånsin.

Du hittar garanterat inget inlägg från mig där jag gapar och sväljer som en horunge vad media säger, med Eyewitness vaga minnen från terrordåd samma dag som förklarar vad som hänt.
Problemet här var just att den som filmade var jude och jag nämnde detta, de är ju bara och kolla hur han läser inlägg.
Så handen på hjärtat: Det gäller och hålla sig vaken och se vad som händer, och i vilket sammanhang. Nu har israel och Saudi blivit BFF och de är en mardröm, Zionism & Wahhabism - där du har en version av Islam som är lika skruvad som sionismen och hela Saudi är som ett svart hål, omöjligt att få nån insyn i, samtidigt så är Iran och Hezbollah deras fiender och dessa vill man nu demonisera, förbjuda i UK och enda sättet är som jag fattar det via terrorstämpla dem. Men då måste de ju begå ett terrordåd först. Hög risk för False Flag alltså, eller terrordåd som återspeglas någorlunda korrekt i media, fan vet vad Zio-Zaudi kan hitta på, men vilket fall så är det ju terrorism.
Självklart ska man kunna vara kritisk till all info, alldeles oberoende var infon kommer ifrån.
Men det är en sak att ifrågasätta riktigheten i en uppgift när man diskuterar händelseutvecklingen kring en händelse som rapporterats som terrordåd och att ifrågasätta media, dess syfte och agenda då det kräver en ganska omfattande diskussion vid oenighet.

Citat:
Ja, det var ju det jag sa. Det handlar inte bara om judar utan hela Flashback. Finns ett bra regelverk för hur det fria ordet på bästa sätt vårdas, men då kan man inte hitta på egna, eller tycka det är regelbrott 0.03 eftersom de är avviker från 95% av inläggen och blir man så triggad så hoppa bara över och läs nästa inlägg istället
Sen kapar jag inga trådar, eller försöker få dem att handla om judiska maktstrukturer eller ödlor i microvågsugnar och all galenskap jag anklagats för. Ofta kommer de nån Oddball Style kommentar och då låter jag bli o svara, jag är väl medveten om hur folk vill driva trådar OT för att få bort sånt man inte tycker passar.
Jag får känslan av att du uppfattat raderingen som att modereringen utgått från dig och inte utifrån tråden.
Det låter kanske som det vore samma sak, men det är en enorm skillnad sett ur syftet med modereringen.

Nettikettreglerna är primärt inte till för att moderera användare, det är verktyg till för att se till att trådar är läsbara och att se till att ämnet kan diskuteras utan störningar utifrån den struktur Flashback valt att ha.
Det är först när varningar delas ut som enskilda användare tas i örat, och det sker i min uppfattning runt 10% av alla raderingar.

Det finns inget med det sättet att moderera som gör att trådar blir "ryggdunkartrådar", men det är stor skillnad att inte hålla med varandra i ämnet tråden handlar om och att inte hålla med varandra i ett ämne som tråden inte handlar om.

Exemplet med ditt inlägg tex, skulle något i det inlägget kunna ifrågasättas av annan användare som inte handlar om media eller sionistisk agenda?
Skulle man kunna ifrågasätta något i ditt inlägg alls som direkt handlar om terrordådet tråden handlade om?

Citat:
Långt inlägg och jag vill verkligen påpeka att jag inte menar låta dryg eller nått i stilen. Jag tycker du har fel och de är beklagligt men du går ju inte bananas som verkar vara ett krav för moderatorer nuförtiden. +är väldigt nyfiken på varför du vill se den här uppdelningen? (Jag tror inte du är jude och driver en Judisk Agenda medvetet, precis som 9/10 bland moderatorerna) Min teori är att ni omedvetet påverkats av det CIA drivit sedan 1967 Länk YouTube "Conspiracy Theorists" (10 min)

Tack för Ordet
Frågan är lite felställd då det inte handlar om ifall jag vill se den uppdelningen specifikt, däremot kan jag se behovet av moderatorsinsatser då jag haft förmånen att från "insidan" följa hur problematiken växt på sig efter hand som besöksantalet ökat.

Problemen ser både annorlunda ut och nya problem har dykt upp som aldrig tidigare varit ett problem när användarbasen växt så mycket som det gjort de senaste 5 åren.
För att ge perspektiv så är det enorm skillnad mellan 100-tals samtida besökare i en högaktuell tråd och 35 000 samtida besökare i en högaktuell tråd.

Det kan gå väldigt fort att kaos uppstår, för att inte tala om hur snabbt det går att en hel forumsdel sänks i kvalitetsnivå.
Tex kan ett par månader med låg närvaro av moderatorer orsaka att användare som är intresserad av forumsdelens huvudämne flyr och tramsare tar över, något som kan ta ett halvår av aktiv moderering för att återställa ordningen - om man har tur dör inte forumsdelen utan användarna kommer tillbaka.

Allt detta har ju skett medan du var moderator, du har haft alla möjligheter att ta del av den interna utvecklingen och alla diskussioner kring problematiken - och också haft möjlighet att se resultatet av dessa diskussioner med de gemensamma riktlinjerna som rör moderatorerna.

Det är därför jag flera ggr har hänvisat till att vad jag kan se har det agerats efter dessa riktlinjer och att inget verkar ha förändrats sedan du var moderator.
Har du helt missat den utvecklingen vet jag nästan inte vad jag ska säga...men förklarar å andra sidan dina funderingar nu och gör dem mer begripliga.

Till sist: Jag uppfattar dig inte som dryg, men kanske lite rörig. Dessutom är jag ju inte moderator just nu, så jag slipper gå bananas
Citera
2018-01-30, 10:04
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Jag tror inte Flashbacks moderatorer (med få undantag) medvetet drivet denna sionistiska Agenda. De som skrivs i inlägg #378 håller jag med om, man tror detta är det naturliga är göra och är omedveten om vilken agenda man driver.

Här: håller med om varenda ord:

Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Rent trams att admin och/eller samtliga mods skulle vara judar.

Att de driver en judisk agenda är inte direkt konstigt, då de flesta instanser idag går judarnas intressen tillmötes, antingen fullt medvetet eller alldeles utan insikt om att man upprätthåller någon annans agenda.

Hela samhällsandan är ju direkt anpassad efter det utvalda folket, så när Flashback censurerad judekritiken så gör de knappast det för att de själva är judar, utan för att de faktiskt tror att det är det normala att göra.

Även detta svartmålande av kritiker är en form av omedveten strategi, man tycker att det bara är idioter som kritiserar judar, att kritiken är överdriven och omotiverad eftersom man blivit matad med sådant tänk i flera generationer.
Citera
2018-01-30, 18:59
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Sitter fortfarande och gapar oförstående, för jag kan inte begripa hur du så totalt kunnat missa allt som skett de sista åren du var moderator och faktiskt hade tillgång till alla interna diskussioner.
Fullständigt obegripligt att det ens gått att missa dessa som moderator.
Det intressanta med Arbetarbroder är att han var moderator i flera år och var på "insidan" och hade därmed full insyn i exakt vad det är moderatorer och admins pysslar med, och kunde se samtliga moderatorsåtgärder och samtliga raderade inlägg och samtliga RP etc.
Han kunde se och delta i avstängningsomröstningar, se regeldiskussioner och riktlinjer etc.

Full insyn i allt som moderatorskåren höll på med.
Och uppenbarligen var det ingen sionistisk agenda. På den tiden.
Men så fort Arbetarbroder inte längre var moderator så ändrades det hela tydligen, och forumet fick en judisk agenda.

De som aldrig varit moderatorer är naturligtvis övertygade om att Flashback alltid haft en judisk agenda.

Uppenbart är att det ser annorlunda ut inifrån, jämfört med utifrån.
Citera
2018-01-30, 19:10
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Jag tror inte Flashbacks moderatorer (med få undantag) medvetet drivet denna sionistiska Agenda. De som skrivs i inlägg #378 håller jag med om, man tror detta är det naturliga är göra och är omedveten om vilken agenda man driver.
Så vad du i realiteten menar är att alla drygt 100 moderatorer idag och 250 exmoderatorer (förutom du) är grundlurade och på något mystiskt sätt inte märker att vi är manipulerade till att driva en judisk agenda på ett sätt som inte vi märker av? Jag är en smula tveksam till det.

Jag kan upprepa det jag sagt innan. Under de drygt 10 år jag har varit moderator har jag aldrig någonsin sett till någon judisk agenda drivas och ingen har någonsin, på något sätt, försökt få mig att agera enligt något annat än det regelverk jag har att förhålla mig till.

Så det lämnar ju tre möjliga scenarier.

1. Jag ingår ändå i en judisk agenda som på något sätt lyckas manipulera mig till att moderera och agera på ett visst sätt som gynnar denna utan att jag märker det överhuvudtaget.

2. Jag medvetet ljuger om och om igen. Det finns en sådan agenda och på något sätt hålls den så hemlig att ingen vågar prata om den, inte ens dessa 250 exmoderatorer som finns och inte ens du, som ju faktiskt varit moderator.

3. Någon sådan judisk agenda finns inte.

Vilket av dessa tre scenarier tror du mest på?
Citera
2018-01-31, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Så vad du i realiteten menar är att alla drygt 100 moderatorer idag och 250 exmoderatorer (förutom du) är grundlurade och på något mystiskt sätt inte märker att vi är manipulerade till att driva en judisk agenda på ett sätt som inte vi märker av? Jag är en smula tveksam till det.

Jag kan upprepa det jag sagt innan. Under de drygt 10 år jag har varit moderator har jag aldrig någonsin sett till någon judisk agenda drivas och ingen har någonsin, på något sätt, försökt få mig att agera enligt något annat än det regelverk jag har att förhålla mig till.

Så det lämnar ju tre möjliga scenarier.

1. Jag ingår ändå i en judisk agenda som på något sätt lyckas manipulera mig till att moderera och agera på ett visst sätt som gynnar denna utan att jag märker det överhuvudtaget.

2. Jag medvetet ljuger om och om igen. Det finns en sådan agenda och på något sätt hålls den så hemlig att ingen vågar prata om den, inte ens dessa 250 exmoderatorer som finns och inte ens du, som ju faktiskt varit moderator.

3. Någon sådan judisk agenda finns inte.

Vilket av dessa tre scenarier tror du mest på?
Varför frågar du något han precis skrev rätt ut?
Är det en medveten strategi att trötta ut folk genom tvinga dem att upprepa sig?

Eller förstår du verkligen inte att det är scenario 1 som åsyftas?
Citera
2018-01-31, 18:57
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Det intressanta med Arbetarbroder är att han var moderator i flera år och var på "insidan" och hade därmed full insyn i exakt vad det är moderatorer och admins pysslar med, och kunde se samtliga moderatorsåtgärder och samtliga raderade inlägg och samtliga RP etc.
Han kunde se och delta i avstängningsomröstningar, se regeldiskussioner och riktlinjer etc.

Full insyn i allt som moderatorskåren höll på med.
Och uppenbarligen var det ingen sionistisk agenda. På den tiden.
Men så fort Arbetarbroder inte längre var moderator så ändrades det hela tydligen, och forumet fick en judisk agenda.

De som aldrig varit moderatorer är naturligtvis övertygade om att Flashback alltid haft en judisk agenda.

Uppenbart är att det ser annorlunda ut inifrån, jämfört med utifrån.

Efter alla sjuka varningar jag har fått sista tiden vore det inte förvånande om ni plockar mig i nån jädra fälla, för jag har en gång gett admin mitt ord på att vad jag vet från ”Insidan” håller jag tyst om, och har jag gett mitt ord så håller det även om så alla andra regler är upplöst och ni fullföljer den sionistiska agenda som man ser er argumentera för här och driver Flashback till ett forum för Yttrandefrihet utan förhud.

Men som jag postade i inlägget över ditt, Nej, jag tror inte det finns, eller har funnits någon ”Insidan - Nästa steg i Judiska Agendan” liknande trådar/diskussioner från ”Insidan” - varken under tiden jag var moderator eller nu.
Likaså inga diskussioner om att man är ”trött på höra judar” och allt som de öppet argumenteras för nu i denna tråden. Allt som kan tolkas negativt om judar ska tas i ”Konspirationsteorier” och allt skit som får en tappa hakan, är på jobb och skriver från mobilen så kan inte citera allt, men likaså fanns det inget parantesförbud när jag var moderator.
Det första steget från admin att hittepå-regler utanför vad som står i reglerna var okej. Och börjar man peta reglerna på det sättet så går det snabbt utför, och ger frikort för alla de hittepå-regler man driver och jag alltid varit motståndare till.

Däremot en häpnadsväckande okunskap om Judisk Makt och vad som personifiera denna makt, dvs dess förmåga att tysta all diskussion om Sionism/Judisk Makt.

Och de som aktivt driver den, ett fåtal men som jag noterat i egenskap av användare vill jag påpeka, aktivt driver och omöjligt är omedvetna om vad de gör, Oddball och vf. för ta två exempel, är personer vi aldrig kommer få se diskutera den här frågan aktivt på Flashback, eller nånstans, de föredrar helst att inte prata om det.
Att verka utan att synas
Så är det är verkligen inte bara ni som kommentarer som ska kritik, tvärtom, jag tror inte det är ni som hardcore driver den

Trådens topic är olycklig, inte ens alla griniga kommentarer från moderatorer slår ju anklagelsen av nått så fult som topic gör och är endast provokativ och sätter väl per automatik och fullt logiskt moderatorer i en försvarsställning, vilket bara är onödigt (och spär på Hasbarametoden om att ”dillar om judar, jude-noja” som flera hängt upp sig på) men jag antar de är en retorisk fråga (tror jag det det heter) - alltså ingen som på fullt allvar tror alla är judar, eller att just är det man vill utreda med tråden.

Så jag skulle vilja uttrycka det såhär:
”Så fort Arbetarbroder inte var moderator längre kom ett fucking parantesförbud och censureringen accelerat nått så in i helvete, och de argumenteras nu helt öppet om man vill göra med de stackars judarna”

ChristianX om detta inte framgick så tar vi det igen:
På fråga A svarar jag 1.

Jag tror 9/10 inte har en aning om vad en Sionistisk Agenda innebär.

KiaW: Det jag menade med anledning för trycka på censurknappen var personlig iakttagelse från just liknande kommentarer i terrorforumet där Judar nämnts, skriver från mobil och ska svara ordentligt vid senare tillfälle men se tex. Berlin X-Mas Attack som exempel. I slutet av tråden så nog fan dök de upp en Schlomo där med, och inte vilken som helst.
Detta var ju dock december 2016 och censurering för ordet Jude nämns var aldrig på tapeten då.

Ej godkänt argument enligt mig, ta hand om problemen när de uppstår och även om situationen i stort säkert stämmer så är detta likväl i de här fallet används det utan substans, bara att utnyttja situationen och en anledning att få trycka på censurknappen ännu en gång och censurera allt som kan tolkas negativt om judar. Argumentet om pre-moddning dök upp i (FB) Klagomål: vf o hantering av tråd om Anti-Trump Riots m. Soros i topic också vill jag minnas, där motiveringen uttryckligen var att jag "egentligen ville diskutera att alla judar låg bakom allt ont" vilket verkligen inte var fallet, jag ville diskutera utvecklingen om kravallerna i USA och det spelar såklart roll Soros är bakom och inte Random Ghetto N*ger. EDIT: Eller ens de facto att jag nämnt en judisk person var skälet till censur här, haha fyfan va sjukt.
Ser ni inte att det är en Sionistisk Agenda så vet ni ju helt enkelt inte vad en sådan innebär.

Kolla själv hur Oddball läser inlägg de är som fan läser Bibeln.
Tror du på allvar att Oddball ville hindra tråden från spåra ur, så har vi helt enkelt olika åsikter igen, vilket väl förhoppningsvis inte är ett regelbrott ännu, eller ska tas i ”Alternativa teorier” för undvika stöta sig med sionister. Hoppas jag.
Senast redigerad av Arbetarbroder 2018-01-31 kl. 19:37. Anledning: Premoddningsexemplet
Citera
2018-01-31, 20:33
Moderator
vfs avatar
Citat:
Och de som aktivt driver den, ett fåtal men som jag noterat i egenskap av användare vill jag påpeka, aktivt driver och omöjligt är omedvetna om vad de gör, Oddball och vf. för ta två exempel, är personer vi aldrig kommer få se diskutera den här frågan aktivt på Flashback, eller nånstans, de föredrar helst att inte prata om det.
Att verka utan att synas

Nu far du med osanning om mig, men jag förlåter dig då jag förmodar att det på något sätt har brunnit i proppskåpet på dig.

Det hela är enkelt som många redan påpekat, att prata om judar är tillåtet så länge det håller sig inom topic för den aktuella tråden, det gäller givetvis om du hade skrivit om jultomtar, muslimer eller vad som helst i en tråd där det är topic.

Ska det vara så svårt att förstå det?

Ps, pådyvla inte mig några jävla agendor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in