2018-01-19, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Det roligaste här är förstås att du faktiskt får säga de här sakerna. Så länge som du håller dig i rätt tråd.

Det här är en tråd som handlar om just att mods och admins är judar och om forumet driver en judisk agenda, och därmed får du säga att moderatorer är judar, utan att det censureras.

Det vi hela tiden säger, gång på gång, är att du FÅR säga sådana saker. Så länge som du säger det i en tråd där det hör till ämnet.
Det är när du säger saker som inte hör till trådens ämne, som de inläggen blir raderade.

nu syftade jag dock till det andra ämnet som han tog upp, ursäkta om jag va otydlig vill inte gå ot. och där har jag fått ontopic raderat, men även et jude inlägg som va ontopic har rykt. så där har du fel.
Citera
2018-01-19, 01:25
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
Varför kan jag i vilken tråd som helst kritisera Stefan Löfvén, Fredrik Reinfeldt eller Carl Bildt utan att riskera att inläggen raderas och jag blir avstängd?

Det kan du inte; skriver du tex om dessa i en tråd i PU där svensk politik inte har någon bäring skulle du utan tvekan riskera varning. Var sak på sin plats, som vi påpekat ett flertal gånger nu.
Citera
2018-01-19, 01:26
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Får man alltså skriva [trippelparantes]BigFatCone[/trippelparantes]?
Det där är inte "innebörden av att göra trippelparenteser runt ett namn". Det där är att skriva "trippelparentes" före och efter ett namn.

Citat:
Att ha ett speciellt forum för ett fenomen är inte samma sak som att man sprider ut diskussionen över olika delforum. Det skulle inte vara förvånande ifall påtryckningar skett, det skulle vara förvånande om påtryckningar inte skett.
Det relevanta är väl huruvida man får föra diskussionen överhuvudtaget? Angående påtryckningar så spelar det ju ingen roll vad jag säger, du har ju i stort sett bestämt dig för att så är fallet.
Citera
2018-01-19, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Nope. Läs vad han skriver.

jag upprepar, har jag kallat er judar trots att ni säger imott mig? uppenbarligen har jag inte en sån trång syn på det som du vill påstå. här är en till av mina quotes "du får gärna säga imott mig, så länge det är på ett vettigt sätt" men visst det finns ett tydligt betende jag tittar efter.

ok visst jag ser att det va simpelt utryckt naturligt viss har jag högre standards en en ända vanlig lögn. som sagt det är ett betende och tankesätt, som består av lögner blandannat. men någon som vill vrida på sanningen i denna censurerade tid har jag ingen respekt för och kan lika gärna va jude.
Senast redigerad av iwanttobefree 2018-01-19 kl. 01:56.
Citera
2018-01-19, 07:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det där är inte "innebörden av att göra trippelparenteser runt ett namn". Det där är att skriva "trippelparentes" före och efter ett namn.
Du skrev att problemet med trippelparanteser är att man inte får använda kodspråk. Om kodspråk är problemet så borde man ju få skriva trippelparentes-BigFatCone-trippelparentes. Är det okej? Eller kommer forumet visa sin judiska agenda?

Forumet påstår att dom är neutrala inför åsikter, det är ett falskt påstående när man tar ett aktivt val i att förbjuda trippelparenteser.

Citat:
Det relevanta är väl huruvida man får föra diskussionen överhuvudtaget? Angående påtryckningar så spelar det ju ingen roll vad jag säger, du har ju i stort sett bestämt dig för att så är fallet.
Men diskussionen får man inte ta. Inlägg med judiska aspekter blir censurerade. Detta efter att man har trasat sönder ett forum och spritt ut detta fenomen över alla forum. Man vill från forumets sida inte ha en strukturerad form på ett fenomen, som man tidigare har haft. Vad har då förändrats? Man går en judisk agenda tillmötes?

Om det finns övertygande skäl så är jag alltid beredd att revidera min trosföreställning inför saker och ting. Så det du säger spelar visst roll.
Senast redigerad av frasselito 2018-01-19 kl. 07:24.
Citera
2018-01-19, 08:29
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Men ibland så kan det se lite konstigt ut om en tråd handlar om dåligt avgassystem och någon skriver.
Det är Judarnas fel.

Aldrig funderat ett varv till på varför det sker?
Citera
2018-01-19, 09:12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Forumet påstår att dom är neutrala inför åsikter, det är ett falskt påstående när man tar ett aktivt val i att förbjuda trippelparenteser.

Det där är ju direkt felaktigt.

Det är ingen som har förbjudit åsikter så länge som de postas på rätt ställe. Det är kodspråk som är förbjudet och kodspråk är ingen åsikt. Inte heller är ett förbjudande av kodspråk någon åsiktsinskränkning då det är helt tillåtet att uttrycka åsikten i sig i ord.

Citat:
Men diskussionen får man inte ta. Inlägg med judiska aspekter blir censurerade.
De blir inte alls censurerade. Däremot blir de raderade när de inte postas på rätt ställe.
Senast redigerad av tempeZZt 2018-01-19 kl. 09:14.
Citera
2018-01-19, 10:26
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Får man alltså skriva [trippelparantes]BigFatCone[/trippelparantes]?

Nej. Däremot får du skriva "Juden BigFatCone".

Att hålla på att tramsa med trippelparenteser är bara fjanteri.
Citera
2018-01-19, 11:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det där är ju direkt felaktigt.

Det är ingen som har förbjudit åsikter så länge som de postas på rätt ställe. Det är kodspråk som är förbjudet och kodspråk är ingen åsikt. Inte heller är ett förbjudande av kodspråk någon åsiktsinskränkning då det är helt tillåtet att uttrycka åsikten i sig i ord.
Såhär skriver admin:
(FB) Forumet "Antisemitism, sionism och judiska maktförhållanden" arkiveras

Så för att få lite klarhet i var Flashback står någonstans i sakfrågan.
Vi kan dela medier och forum i tre grupper:
1. Förespråkare. De som anser att judiska maktförhållanden är en viktig fråga.
2. Neutral. De som anser att alla ska få debattera på lika villkor.
3. Motstråndare. De som vill förbjuda debatten om judiska maktförhållanden.

Flashback är neutral. Vi är åsiktsneutral, och tar inte ställning i sakfrågor.
((())) är internetkultur och social evolution i språket. Man kan lika gärna skriva trippelparentes-ord-trippelparentes. Det är alltså ett begrepp med mening snarare än kodspråk. Meningen i trippelparenteser är en markering att det rör sig om maktjudar och dess inflytande över samhället. Det är inte ett begrepp som gäller judar generellt.

Flashback tar tydlig ställning för eller emot denna fråga [judiska maktförhållanden] när man förbjuder begrepp som har med frågan att göra. Man är inte neutral, så som man säger sig vara
Alltså bedriver Flashback en judisk agenda. Åtminstone så bedriver man inte en neutral agenda.

Citat:
De blir inte alls censurerade. Däremot blir de raderade när de inte postas på rätt ställe.
Och det är bevisligen fallet att det nu censurerade inlägget var postat på rätt plats (jag använder mitt exempel).

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Nej. Däremot får du skriva "Juden BigFatCone".

Att hålla på att tramsa med trippelparenteser är bara fjanteri.
Trippelparentes är inte synonymt med judar. Vem bryr sig om bigfatcone är jude?
Nej trippelparentes handlar om maktjudar och deras inflytande och strategi över samhället.

((())) är evolution av skrift. Det är ett meme, ett mkt kraftfullt sådant. Så när Flashback förbjuder detta meme så tar man aktivt avstånd och använder sin makt för att förbjuda den organiska diskussionen och den organiska utvecklingen.

Och visst kan Flashback använda sin makt för det. Men då är man heller inte neutral, utan då bedriver man en agenda.
Senast redigerad av frasselito 2018-01-19 kl. 11:19.
Citera
2018-01-19, 11:40
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Eders Höget Koningen,

Den efterfrågade listan:
- förbudet av Trippelparenteserna.
- Man får inte diskutera judar som grupp i en tråd som handlar om etniciteter.
- borttagningen av delforumet "judiska maktförhållanden".

Fyller på:

- Man måste nämna ordet "Jude" i ett positivt sammanhang, eller i forumdelen för Konspirationsteorier
- Man mörkar Israeliska krigsbrott (exempel: Syrien-tråden se inlägg 282 för exempel
- Man använder regel 0.06 för tysta hur censureringen går till, även om topic är just.. det. Men mer om det senare.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag tar det som ett nej. Om du är orolig för 0.06 så går det bra att PMa mig den här punktlistan. Jag vill ha punktlistan och inget annat, har vi en deal? Jag gör en mock-up för PM:et så att du förstår hur det ska se ut.

Inga krusiduller, inget kringsnack - bara artighetsfraserna och listan.

Ta det för vad jag skrev, det kommer! Och du ska få PM före jag postar på Flashback för idéen är mkt bra och något jag själv tänkt på, att på ett så lättförstårligt sätt som möjligt förklara, utan krusiduller, hur den Judiska Agendan ser ut och används på Flashback Forum.

Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Om det nu vore sant och det vore ett problem för dig. Varför är du då här? Du verkar vara en otroligt insnöad person. Det är väl bara att dra vidare. Eller skulle ditt liv tappa i kvalitet då?
Jadu, det är en bra fråga, och du är inte den första som ställer den. Finns inget annat ställe *online som (ens i närheten) censurerar mig så hårt som Flashback Forum, så vad fan gör jag här, varför tackar jag inte bara för kaffet och trycker på logga ut knappen en sista gång? Som så många andra under perioden som den här Agendan har visat sitt fula tryne.

Dels tycker jag för bra om Flashback, och vad detta forumet faktiskt har gjort för ett folk som haft sin yttrandefrihet strypt av några rumpnissar som tagit sig rätten att bestämma över folk får säga och inte. Flashback har varit en som "fyr i mörkret för de fria ordet" för svenskarna, och som en vän av Det Fria Ordet, var det som Flashback förr stod för: "Sveriges största forum för yttrande- och åsiktsfrihet samt självständigt tänkande" något mer än bara en hemsida.

Så ja, jag må låta dramatiskt men den här utvecklingen är direkt deprimerande, och skulle jag logga ut en sista gång nu, utan att ens berättat vad som sker och gjort nått försök att vända det (även om jag tror chansen är extremt liten) så hade "mitt liv tappat kvalité", de låter ju ännu mer dramatiskt, men ja typ, ett Flashback med helt genomförd Judisk Agenda hade onekligen haft en negativ påverkan på mitt, då Flashback är ett forum på svenska, och ska du ha en genomgripande syn på vad svenskar tycker och tänker i diverse frågor så är/var detta forumet alldeles perfekt.

*Jag har dock inget, och har aldrig haft, account på Facebook som tydligen ska vara snäppet värre än Flashback Forum i sin Judiska Agenda av Censurering
Senast redigerad av Arbetarbroder 2018-01-19 kl. 11:44. Anledning: stavfel
Citera
2018-01-19, 18:36
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Du skrev att problemet med trippelparanteser är att man inte får använda kodspråk. Om kodspråk är problemet så borde man ju få skriva trippelparentes-BigFatCone-trippelparentes. Är det okej? Eller kommer forumet visa sin judiska agenda?
Du får skriva ut innebörden av den kod du nu vill använda. I det här fallet får du till exempel skriva att "Juden BigFatCone är en jävla judejävel", givetvis i den mån min person är topic för tråden,

Citat:
Fast all form av kodspråk är förbjudet. Du får inte skriva på rövarspråket till exempel.

Citat:
Men diskussionen får man inte ta. Inlägg med judiska aspekter blir censurerade. Detta efter att man har trasat sönder ett forum och spritt ut detta fenomen över alla forum. Man vill från forumets sida inte ha en strukturerad form på ett fenomen, som man tidigare har haft. Vad har då förändrats? Man går en judisk agenda tillmötes?
Alla inlägg som inte hör till en tråds topic blir censurerade, det har inget med judar att göra. Sen att judekritiker är butthurt över att dom inte har allt samlat i en liten lekstuga, det må så vara. Jag skulle snarare vilja påstå att genom att låta trådar om judisk makt få existera i det ämne som man menar att dom har makt, så legitimerar vi åsikterna. Det är mycket lättare för folk att visa på att många judekritiker är knäppa när allt är samlat på samma plats.

Och om det nu är så att vi går en judisk agenda till mötes, så är det för att det råkar sammanfalla med våra egna planer, som aldrig - repeterar aldrig - är för någon egen agenda än forumets. Sen kommer ju folk i vilket fall som helst svamla om att vi är styrda av judarna. Eller nazisterna. Eller kommunisterna. Eller Rymdödlorna. Och så vidare.

Citat:
Om det finns övertygande skäl så är jag alltid beredd att revidera min trosföreställning inför saker och ting. Så det du säger spelar visst roll.
Vad är i din bok "övertygande skäl" då?
Citera
2018-01-19, 19:06
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Varför kan jag i vilken tråd som helst kritisera Stefan Löfvén, Fredrik Reinfeldt eller Carl Bildt utan att riskera att inläggen raderas och jag blir avstängd?
Förmodligen för att du endast kritiserat svenska politiker i trådar som handlar om svensk politik.
Testa att kritisera de ovan i en tråd om TV-spel, italiensk liga-fotboll eller en hel uppsjö av andra ämnen där svenska politiker inte hör till trådens ämne och då kommer du få de inläggen raderade.

Citat:
Varför riskerar jag att få mina inlägg raderade om jag skriver någonting ofördelaktigt om Peter Wolodarski eller vilken annan jude som helst?
För att du skriver de inläggen i trådar som inte handlar om judar.
I en tråd om Peter Wolodarski, DN, svensk massmedia eller liknande, så får du skriva ofördelaktiga saker om Peter Wolodarski.
Däremot får du inte skriva om vilken annan jude som helst i dessa trådar, vare sig ofördelaktiga saker eller positiva, då dessa trådar inte handlar om judar i gemen utan om antingen Peter Wolodarski, DN, svensk massmedia etc.

Citat:
Den skillnaden borde inte existera om det är som du påstår, att judar kan kritiseras på Flashback.
Skillnaden existerar inte. Det enda det handlar om är att man skall hålla sig till trådens ämne.
Problemet är att de som ser judar överallt anser att judar därför hör till trådens ämne, oavsett om ämnet är TV-spel, italiensk ligafotboll eller svensk massmedia.

Citat:
En annan grej är ju att judar gärna glider på en räkmacka när någon annan jude har gjort någonting bra - utifrån samma logik måste det vara tillåtet att kritisera judar som kollektiv då de så gärna slickar i sig beröm kollektivt om nån jude gjort nåt beundransvärt.
Det är precis lika OT att berömma judar som det är att kritisera judar, i trådar som inte handlar om judar. Skillnaden mellan de båda är att det är ytterst sällsynt att någon börjar berömma judar i trådar som inte handlar om judar....

Citat:
Om judar tycker det är jobbigt att bo i svenskarnas land Sverige så är det bara för dem att flytta till nåt annat land. Punkt.
En bra princip.
Lite som den princip Flashback Forum har. Är det jobbigt att få dina inlägg raderade och varningar utdelade när du postar inlägg om judar i trådar som inte handlar om judar, så är det en bra idé att istället posta dem i trådar som handlar om just judar.

Men den logiken är tydligen för svår för många här....

Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
nu syftade jag dock till det andra ämnet som han tog upp, ursäkta om jag va otydlig vill inte gå ot. och där har jag fått ontopic raderat, men även et jude inlägg som va ontopic har rykt. så där har du fel.
Tillåt mig tvivla på att du är rätt person att bedöma vad som är OT och vad som inte är det.

Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
jag upprepar, har jag kallat er judar trots att ni säger imott mig? uppenbarligen har jag inte en sån trång syn på det som du vill påstå. här är en till av mina quotes "du får gärna säga imott mig, så länge det är på ett vettigt sätt" men visst det finns ett tydligt betende jag tittar efter.

ok visst jag ser att det va simpelt utryckt naturligt viss har jag högre standards en en ända vanlig lögn. som sagt det är ett betende och tankesätt, som består av lögner blandannat. men någon som vill vrida på sanningen i denna censurerade tid har jag ingen respekt för och kan lika gärna va jude.
Så du hävdar att du inte har kallat oss judar. I ett inlägg som du sedan avslutar med att mer eller mindre kalla oss för judar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in