2017-12-14, 21:57
Avslutad
Hej,

blev censurerad på godtyckliga grunder igen.

följer därför dessa instruktioner
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Att detta nu händer för andra gången på kort tid bör fånga admins blickar om dom överhuvudtaget bryr sig om sitt forum.

Jag blev censurerad på grund av att man inte får diskutera judar som grupp i relation till andra grupper i denna tråd enligt mod. Detta är ett absurt påstående då om man ska vara konsekvent inte får diskutera några etniska grupperingar. Ett mediekrig om mångkultur implicerar att det finns flera etniska grupperingar i relation till varandra. Men dessa grupper får man inte diskutera enligt mod(!) som då censurerar på godtyckliga grunder, igen!

Det hör till saken att inlägget inte ens diskuterar judar som grupp per se, utan diskuterar begreppet 'antisemitism' i relation till den svenska befolkningen och hur mediepersoner använder sin etniska grupps ställning som en härskarteknik. Inlägget hakar i väl med föregående inlägg. Så mod argumenterar mot en halmgubbe!

Jag har tyvärr inte originalinlägget då det blivit censurerat. Mod får gärna posta det här.

Här kommer PM diskussionen där jag framgångsrikt bevisar mods irrationalitet och godtycklighet.

Varför blir jag censurerad för ontopic-inlägg?!
Citera
2017-12-15, 12:41
Moderator
Schlesiens avatar
Om moderator föreslår att du kan starta en ny tråd för din vinkel kan du tills vidare utgå från att det är okay med 0.02.
Citera
2017-12-15, 15:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Om moderator föreslår att du kan starta en ny tråd för din vinkel kan du tills vidare utgå från att det är okay med 0.02.
Att en moderator föreslår att man ska bryta mot regler bara för att bevisa sin ståndpunkt gör det inte "okey" att bryta mot regler.

När principer bryts så är det början till kaos. Jag tänker inte bidra till forumets förfall genom att bryta mot principer bara för att mods uppmanar till det.

Men diskutera topic istället: varför blir jag censurerad på godtyckliga grunder när jag skriver ontopic-inlägg?
Citera
2017-12-15, 16:02
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Men diskutera topic istället: varför blir jag censurerad på godtyckliga grunder när jag skriver ontopic-inlägg?

Det enkla svaret är att du och moderatorn har olika definitioner på vad som är ontopic och det är moderatorn som har tolkningsföreträde.

admin5
Citera
2017-12-15, 17:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Det enkla svaret är att du och moderatorn har olika definitioner på vad som är ontopic och det är moderatorn som har tolkningsföreträde.

admin5
Ja det var sannerligen ett enkelt svar som vi alla dessutom redan vet är fallet.

Anser du att mitt inlägg är off-topic?
Anser du att man inte får diskutera judar som grupp i den tråden? (Även fast mitt inlägg inte ens gjorde det)
Citera
2017-12-15, 18:43
Medlem
Det vanliga är ju att det finns mer än en moderator i en avdelning. Om det finns två moderatorer och den ene mod har samma uppfattning som dig, men inte den andre mod, måste väl du och den moderator som tycker som du ha tolkningsföreträde? Du kan ju kontakta någon annan moderator i avdelningen för att fråga vad den tycker. Vad gäller brott mot regler har ju moderatorena omröstningar om påföljd, och det blir den påföljd majoriteten av moderatorerna i avdelningen tycker, även om någon mod skulle tycka annorlunda.
Citera
2017-12-15, 20:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Det vanliga är ju att det finns mer än en moderator i en avdelning. Om det finns två moderatorer och den ene mod har samma uppfattning som dig, men inte den andre mod, måste väl du och den moderator som tycker som du ha tolkningsföreträde? Du kan ju kontakta någon annan moderator i avdelningen för att fråga vad den tycker. Vad gäller brott mot regler har ju moderatorena omröstningar om påföljd, och det blir den påföljd majoriteten av moderatorerna i avdelningen tycker, även om någon mod skulle tycka annorlunda.
Jag har varit i kontakt med en annan mod men man har inte velat svara mig.
Citera
2017-12-16, 13:28
Moderator
Tinuviels avatar
Jag delar den bedömning som Strix m/94 gjorde. Anledningen är att den diskussion som du deltog i hade en allt för lös förankring till mediakriget.

De inlägg du citerar ovan (i din tredje spoiler) utgick från två artiklar skrivna av Naomi Abramowicz, respektive Katerina Janousch där dessa diskuterade utvecklingen i Sverige - diskussionen anknöt alltstå till röster aktiva i mediekriget och dessa personers diskussion om mångkulturen. Den diskussion du deltog i utgick från ett lösryckt citat ur en pod och utifrån detta diskuterades hur judarna agerar som kulturell/religiös grupp. Förankringen till mediakriget var svag och visst kan man argumentera att det är av intresse att diskutera hur enskilda etniska grupper agerar ( då detta är en del av mångkulturen) men trådens topic är en kombination av dessa två.

Postar ditt inlägg nedan:
Citat:
Jag har varit i kontakt med en annan mod men man har inte velat svara mig.
Även en moderator kan ha annat att göra så här i adventstider - ibland finns ett liv även utanför Flashback.
Citera
2017-12-16, 14:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag delar den bedömning som Strix m/94 gjorde. Anledningen är att den diskussion som du deltog i hade en allt för lös förankring till mediakriget.

De inlägg du citerar ovan (i din tredje spoiler) utgick från två artiklar skrivna av Naomi Abramowicz, respektive Katerina Janousch där dessa diskuterade utvecklingen i Sverige - diskussionen anknöt alltstå till röster aktiva i mediekriget och dessa personers diskussion om mångkulturen. Den diskussion du deltog i utgick från ett lösryckt citat ur en pod och utifrån detta diskuterades hur judarna agerar som kulturell/religiös grupp. Förankringen till mediakriget var svag och visst kan man argumentera att det är av intresse att diskutera hur enskilda etniska grupper agerar ( då detta är en del av mångkulturen) men trådens topic är en kombination av dessa två.

Även en moderator kan ha annat att göra så här i adventstider - ibland finns ett liv även utanför Flashback.

Jag menar ju på att diskussionen som förs i den tredje spoilern, diskussionen från igår som finns i tråden samt de inlägg inkl mitt som blivit censurerade berör ett och samma tema - Judar i mediekriget om mångkultur. Det är en och samma diskussion med olika perspektiv. Bara för att inlägget som man citerat är off-topic så innebär det inte att det nya inlägget oxå är off-topic. Det finns flera exempel på inlägg som får vara kvar fast det citerade inlägget är borttaget. Notera att det inlägget som jag citerade fick vara kvar längre än mitt, så det ansågs till en början inte vara off-topic.

Varför vill ni bara ha vissa perspektiv synliga där andra perspektiv censureras bort helt godtyckligt. För visst kan ni inte hänvisa till trådens topic utan måste hänvisa till vad ni tycker ska få finnas i tråden. Då har ni kidnappat TS, hur förenligt är det med yttrandefrihet på riktigt?

Om det är off-topic (som Strix m/94 uttryckligen hävdar) att diskutera judar som grupp varför skriver ni inte in det i moderatormeddelandet?

Delar av mitt inlägg kan inte ses. Kan vara bugg, jag är på telefon. Mitt inlägg berör inte ens judar som grupp. Får jag skriva om mitt inlägg?

Jag håller med om att jag var otålig med att invänta svar från annan mod innan jag startade denna tråd. Men jag tog för givet att man backar varandras beslut. Och det stämde ju.
Citera
2017-12-17, 10:44
Medlem
Nostradumbasss avatar
Det är bara att inse att den där trådjäveln modereras efter godtycke och dagsform. Vad som passerar ena dagen blir bortmodererat andra dagen med oklara och subjektiva bedömningsgrunder som "alltför lös koppling" till topic - moderatorerna medger ju med den ordalydelsen att det finns en koppling, om än för lös för deras humör den dagen.

Jag har tidigare efterlyst ett löst koppel istället för att inlägg bryts ut i trådar som dör efter ett tag som ingen läser. Många läser den här tråden som en "konsolideringstråd" men godtycke i modereringen gör det svårt som skribent att veta var gränserna går.
Senast redigerad av Nostradumbass 2017-12-17 kl. 10:47.
Citera
2017-12-18, 23:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av admin5

admin5

Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel

Får jag skriva om mitt inlägg på temat antisemitism-begreppet och dess betydelse för mediekriget om mångkultur?
Jag kommer ju bli tvungen att i viss mån behandla judar som grupp, är det okej och on-topic?
Senast redigerad av frasselito 2017-12-18 kl. 23:15.
Citera
2017-12-19, 01:27
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Får jag skriva om mitt inlägg på temat antisemitism-begreppet och dess betydelse för mediekriget om mångkultur? Jag kommer ju bli tvungen att i viss mån behandla judar som grupp, är det okej och on-topic?

Vad du inte tycks förstå trots att Strix m/94 gjorde sitt bästa för att förklara det, är att mods inte vill ha några antisemitiska konspirationsteorier om att judar som grupp agerar si eller så i den aktuella tråden.

Den typen av diskussioner passar bättre i forumet Konspirationer och Alternativa Teorier där det redan finns många trådar som ältar dessa teorier om judiska konspirationer.

Vill du däremot diskutera hur enskilda judar eller grupper av enskilda judar, men - nota bene - inte alla judar som grupp agerar torde det vara OK i den aktuella tråden, om jag tolkar de svar som Strix m/94 gav dig rätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in