Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Jag utvecklar här. Det här har med evolutionen att göra, jag har inte läst in mig på ämnet annat än flyktigt
Nej det är mycket du inte läst in dig på när du hävdar:
Citat:
så finns det som sagt människor med hjärnor som inte är kopplade som de skall
Så du är mer insatt i ämnet än många av de mest framstående biologer och neuropsykologer att du kan hävda att detta är ett exempel på att deras hjärnor inte är kopplade som de ska?
Du besitter med andra ord kunskapen om evolutionens mål med andra ord och kan avgöra i den vad som är fel och rätt...
Skojar du med mig?
Citat:
Feminister är outvecklade människor med en skamkultur.
Och den källan och studien till detta påstående är var?
Citat:
Nu är både jag och Jordan självständiga relativt friska människor så det biter inte, dessutom så har vi andra sammanhang där "vi hör till", så det handlar inte om oss.
"Jag och Jordan", "vi", "vi hör till", "handlar inte om oss"...
Är du bästis och bundis med Jordan nu med?
Eller försöker du dig bara på med något så enkelt som "honor by association"?
LOL
Citat:
Jag som anonym och inte kliniskt verksam eller sittande på ett professorskap kan ta ut svängarna mer än Jordan.
Han måste tycka det känns suveränt att du kan rycka ut och föra hans talan...
Och det övriga ser jag som en självklarhet...
Citat:
Det som kulturmaxismen och postmodernismen ställt till med - är att vi har tappat vår medfödda solidaritet och medkänsla med vår egen flock.
Så dessa två inriktningar har helt kastat överbord på 80 år det evolutionen jobbat med sedans livets uppkomst?
Källa och studie som bevisar just det har du ingen gissar jag...
Och vad är "vår egen flock" för någonting och i vilket sammanhang använder du det här?
Citat:
Människor som är defekta är de som idag sätter agendan.
Igen denna insikt om vad som är evolutionärt riktigt och defekt.
Man kan ju nästan tro du tror dig vara Gud som du skriver.
Och så jäkla defekta kan de ju inte vara om de kan sätta agendan.
Den som skulle vara " evolutionärt defekt" blir ju du då som låtit det ske.
Citat:
Jordan kan inte säga det, jag kan. Jordan ska inte heller säga det, hans uppgift är att hela att läka att få att växa, han sträcker därför ut handen mot Cathy, han är det friska. Jag är dock så luttrad av narcissister och dessutom bara en av en miljon på ett diskussionsforum så jag sätter ord på vad som händer, och vad som har hänt.
Så du sätter nu agendan för vad Jordan skall och inte skall göra...
Och du rider mot fienden i din skinande rustning...
Du är inte lite konstigt funtad du inte som tror detta...
Citat:
Kvinnor har tack vare ett felriggat habitat börjat se männen som fienden. De har därför systematiskt avväpnat männen och nu när vi står inför verkliga fiender i form av grov kriminalitet så är männen i landet handfallna.
Tror du på detta själv?
Citat:
Däremot så har han fel, det var inte industrialiseringen som enade nationer utan amerikanska frihetskriget och franska revolutionen som ledde till att alla medborgare fick samma rättigheter i en gemensam nation, han har inte läst sin idéhistoria. Och han är inte uppdaterad.
Jaså du, så du känner tydligen inte till att USA hade rasåtskillnadspolitik väl in på 1950-talet, då mången nation i Europa hade förkastat detta?
Och stater och imperium har ju funnits långt tidigare så tanken är inte ens ny.
Citat:
Man känner sympati med de könsstympade kvinnorna i Afrika, men ingen empati.
Det gör man alltså inte.
Det var... intressant, källa saknas antar jag, ahh, dumt att ens fråga...
Citat:
Okey så du underkänner neuroscience enligt ovan?
Så det ovan är "neuroscience" det var en nyhet för mig.
Tycker det mest liknar en gravt störd person som kärat ner sig i Jordan...
Som relevans för att det skulle finnas en objektiv moral är det helt värdelöst.
Citat:
Skulle diskussionen vara seriös skulle vi först enas av vad vi lägger in i begreppet moral. Vilken definition diskuterar vi ifrån osv
Du menar att efter ovan skall du nu bli seriös?
Och vi diskuterar inte om moral utan om objektiv moral.
Inte ens det har du förstått efter alla dina inlägg...
Citat:
Altruism är inte samma sak som empati. Empati innebär en handling som går ut på att lindra bådas lidande. Den utsattes och det vikarierande (som det heter) I videon empathic distress.
Altruism är något helt annat, det är att göra något utan egen vinning. Att lindra empathic distress är egen vinning.
Jaha.
Och?
Citat:
Det har jag just gjort.
Nej du har inte visat att jag inte vet vad altruism är för något.
Visa med ett citat nu att jag inte vet vad det är eller så får vi bara konstatera att du är helt ute och cyklar igen.
Oj du kan ett ord.
Det förklarar fortfarande inte hur du kommer fram till att inte jag inte kan uttala mig om objektiv moral.
Försök nu på att förklara hur du tänkte här.
Citat:
Om man med moral menar rätt/fel så är en del av den medfödd se tidigare inlägg
Nu pratar vi inte allmänt om moral utan om objektiv moral, du kan ju i alla fall försöka förstå det du försöker så bristfälligt debattera.
Citat:
Du framstår mer och mer som en pajas
Det var inget argument utan ett påstående. Jag påstod att det har en negativ korrelation.
Publiken får avgöra om jag har rätt i mitt påstående, detta är inte en vendetta utan en publik diskussion.
Och det uttalandet kommer från en person som inte ens förstått vad vi diskuterade.
Vi pratade om objektiv moral given av Gud, nedtecknad följaktligen i bibeln.
Tala om att du än en gång gör bort dig totalt.
Så vem av oss är det som är en pajas, du eller jag?
Hmmm???