2018-01-24, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Att hans teorier vilar på psykologi betyder inte ett skit du.

Det gjorde även teorierna om förträngda minnen och domstolarnas rekrytering av psykologer som hade till uppgift att bedöma om ett vittne ljög eller talade sanning. Höll ju på att skapa en stor katastrof inom svenskt rättsväsende innan galenskaperna fick ett slut.

Det enda som betyder något är om det går att empiriskt bevisa vad man hävdar.

Det betyder bra mycket mer än en politiker som står och babblar dynga. Mänskligt beteende går att kartlägga det talar starkare än många andra metoder om hur människor genuint fungerar och varför. JBP vann inte bara debatten pga. att han empiriskt kunde bevisa det han sa utan även hans kunskap i psykologi. Det konstaterade han även själv senare.

Det du säger håller inte, det är ungefär som att tillbakavisa medicin för att man borrade hål i skallen på patienter under medeltiden. Det där tror inte ens du själv på.
Citera
2018-01-24, 17:50
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acekorv
Det betyder bra mycket mer än en politiker som står och babblar dynga. Mänskligt beteende går att kartlägga det talar starkare än många andra metoder om hur människor genuint fungerar och varför. JBP vann inte bara debatten pga. att han empiriskt kunde bevisa det han sa utan även hans kunskap i psykologi. Det konstaterade han även själv senare.

Det du säger håller inte, det är ungefär som att tillbakavisa medicin för att man borrade hål i skallen på patienter under medeltiden. Det där tror inte ens du själv på.
Nej det gör det inte.
Hur kan det vara så svårt för dig att förstå?
Kan du inte visa att det du säger är korrekt så spelar det ingen roll om du är professor eller ej.

Jag vänder mig mot ditt retorikfel att hävda att bara för att någon är dittan eller dattan så är det korrekt, jag har inte ens diskuterat debatten med dig så jag förstår inte varför du blandar in den.
Citera
2018-01-24, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Så länge det gäller att fakta och logik bara är åsikter (som vänstern därmed skall kunna vifta bort), vill jag påstå att det där är rent trams.
Alla med en fungerande hjärna kan ha åsikter (värdera argument). Oavsett vem man är, och oavsett vem som lägger fram argumenten.

Alla kan ha åsikter men många åsikter reflekterar den mentala kapaciteten. Jag vet inte om du ngnsin pratat med ngn som är lågbegåvad. De har liksom inte förmågan att tänka i ett större sammanhang eller kalkylera sannolikheten av orsak och verkan. Andra människor baserar sitt tänkande på kausalitet.
Citera
2018-01-24, 18:14
Medlem
Citat:
Alla kan ha åsikter men många åsikter reflekterar den mentala kapaciteten. Jag vet inte om du ngnsin pratat med ngn som är lågbegåvad. De har liksom inte förmågan att tänka i ett större sammanhang eller kalkylera sannolikheten av orsak och verkan. Andra människor baserar sitt tänkande på kausalitet.
Så du menar att vi ska elda med lågbegåvade i stora ugnar?
Citera
2018-01-24, 18:16
Medlem
Citat:
Nej det gör det inte.
Hur kan det vara så svårt för dig att förstå?
Kan du inte visa att det du säger är korrekt så spelar det ingen roll om du är professor eller ej.

Jag vänder mig mot ditt retorikfel att hävda att bara för att någon är dittan eller dattan så är det korrekt, jag har inte ens diskuterat debatten med dig så jag förstår inte varför du blandar in den.

Det är inget jag hävdat.
Citera
2018-01-24, 18:17
Medlem
Citat:
Hur får du det till det från det inlägg du citerar?
Vad är det du stör dig på hos Jordan då?
Citera
2018-01-24, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarium
Så du menar att vi ska elda med lågbegåvade i stora ugnar?

Haha nej, den sinnesbilden la du nog till i det du läste bara.
Citera
2018-01-24, 18:28
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Vilken dålig intervjuare hon var, alternativt dåligt programformat.
X antal frågor hon måste ställa innan programtiden är slut.

Hennes övergångar att försöka få det att se ut som en följdfråga eller en fråga om ett förtydligande när det i själva verket är en helt ny fråga var plumpt.

Vet inte vad det är som gör henne till en rabiat feminist. Att hon inte sög hans kuk eller klappade han på ryggen när han talade?

Inte relaterat till feminism, men relaterat till klippet: Det fanns väl för fan träd för 333 miljoner år sedan (third of a billion years ago)?
Citera
2018-01-24, 18:33
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Det är inget jag hävdat.
Jo du hävdade att:
Man får däremot inte glömma att Jordan B Petersons teorier vilar på psykologi.
Och jag svarade:
Att hans teorier vilar på psykologi betyder inte ett skit du.
Du gav:
Det betyder bra mycket mer än en politiker som står och babblar dynga.
Så nog för du en argumentation över att han skulle vara en auktoritet bara för den han är och att hans teorier vilar på psykologi alltid så sluta snacka en massa strunt nu.

Och detta till råga på allt inom en disciplin som själva ifrågasätter från tid till annan om de kan kalla sig ens en vetenskap.
https://www.psychologytoday.com/blog/theory-knowledge/201601/the-is-psychology-science-debate
Citera
2018-01-24, 18:38
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rylle63
Vad är det du stör dig på hos Jordan då?
Absolut ingenting.

(FB) Jordan Peterson klär av rabiat feminist i UK under intervju

Men det innebär inte att jag inte kan kritisera det jag tycker är fel.
Citera
2018-01-24, 18:40
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Post-modernism är kritiskt mot modernismen, ja, det här innebär inte att det är förakt. Det är så det fungerar, varje ny paradigm är kritisk mot den föregående och så går utvecklingen framåt, man behåller det som är bra och förkastar det som var sämre.

Nej, post-modernismen är inte ett steg framåt i utvecklingen.

Postmodernisterna har backat bandet 500 år till före renässansen, och sedan seglat ut i universum på en helt egen resa.

Det får de gärna hålla på med, men blanda inte in mig eller resten av det anständiga samhället i den resan.
Citera
2018-01-24, 18:59
Medlem
Citat:
Absolut ingenting.

(FB) Jordan Peterson klär av rabiat feminist i UK under intervju

Men det innebär inte att jag inte kan kritisera det jag tycker är fel.
Ok då har jag totalt missuppfattat. Jag läste nog inläggen slarvigt, inte första gången det händer...sorry.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in