För att Fru Book är som en bilolycka, man förfasas och förundras och ens eget liv känns liksom ALLTID lite bättre när man läser om finskans eskapader i lalaland.
Jag själv blir (tyvärr) helt fascinerad av hennes oblyga lögner. Det är så uppenbart för alla andra att hon ljuger, men hon själv verkar helt övertygad om att hon lyckas övertyga allt och alla om hennes absurditeter.
VEM ljuger om att man har ett "andra hem" i Spanien när man inte har det? Varför gör man det liksom?
VEM ljuger om att ens mobil blivit stulen och "tjuven" hackar instakontot och häver ur sig oförskämdheter. När tjuven sedan är färdig med hackningen, lägger han/hon tillbaka mobilen i den låsta(!) bilen.
VEM förhäver sig i livesändningar och talar om att ungdomarna idag inte fixar sin ekonomi. Själv cashade finskan en lägenhet som jätte-jätte-jätteung. Var är denna lägenhet nu då Anna inte äger ett rött öre? Och varför sker en lägenhetsvisning då "hon" nog inte tänker sälja och egentligen bara vill kolla marknaden fast inte vill att någon kommer på visningen?
Hur kan hon klaga på andra ungdomar då hennes typ 30-åriga arbetslösa dotter fortfarande bor hemma och andra ungen är en dömd sexbrottsling x 2?
VEM gör en gbp-operation och sedan hävdar att hon jobbat SÅ hårt med att gå ner i vikt?
Och slutligen, hur står mannen ut? Det är för mig en gåta, ett totalt mysterium.
Listan kan göras hur lång som helst och jag skäms för att jag inte kan sluta läsa