2017-07-12, 10:04
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Hon var ju drogad och medvetslös. Det är ett automatisk nej då i varje människas huvud oavsett ålder på GM eller BO. Men inte för våldtäktsmannen Antonio för han har inte LÄRT SIG VAD ETT NEJ BETYDER.

Måste vi använda medias fula taktik och använda ord för att blåsa upp saker som redan är tillräckligt allvarliga? "Drogad" som i pissfull.

Tror inte att alla vet vad samtyckeslagen innebär. Och att ett "Nej" inte behöver uttalas. Du m fl. får det att låta som att 13-åringen uttryckligen sagt, Nej. Vilket hon inte gjort.

Därmed inte sagt att GM1 o GM2 inte gjort fel. De borde vetat bättre.
Citera
2017-07-12, 10:06
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Läs vad jag skriver. Om han aldrig lär sig stå för vad han har gjort så kommer det fortsätta gå åt helvete. Att få lära sig att göra rätt för sig är otroligt viktigt. Att slingra sig och försöka hitta genvägar och komma undan ät inte ett bra sätt att lära sig ta ansvar
Jag läste vad du skrev och det är uppenbart att du inte anser att domen bör överklagas, vilket man har helt rätt att göra enligt svensk straffrätt.

"Istället för att sin son tar sitt straff så skuldbelägger hon offret och ska till och med driva en överklagan så tjejen ska må ÄNNU sämre."
Citera
2017-07-12, 10:08
Medlem
Satt här och funderade, det är väl bara en vecka sen "min söta älskade Antonio" fyllde år?
Då: grattis, grattis.. Nu: är både Anna och A rullade i tjära och fjädrar här och hennes eget insta bla. Noterade att hon nu tagit bort bilderna, hela inlägget-en om "min älskade Antonio" och hans födelsedag..
Citera
2017-07-12, 10:14
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Satt här och funderade, det är väl bara en vecka sen "min söta älskade Antonio" fyllde år?
Då: grattis, grattis.. Nu: är både Anna och A rullade i tjära och fjädrar här och hennes eget insta bla. Noterade att hon nu tagit bort bilderna, hela inlägget-en om "min älskade Antonio" och hans födelsedag..

Det var ju ett märkligt drag.
Även om många i mobben anser att hon ska ta avstånd från sonen, förskjuta honom och slänga ut honom. Så älskar hon ju givetvis sin son. Det tvivlar jag inte alls på, och förstår. Varför nu göra pöblen till viljes genom att låtsas som att de inte firat hans födelsedag?

Brukar kunna förstå och känna in människor rätt bra. Men Anna är f-n helt omöjlig att begripa sig på.
Citera
2017-07-12, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det var ju ett märkligt drag.
Även om många i mobben anser att hon ska ta avstånd från sonen, förskjuta honom och slänga ut honom. Så älskar hon ju givetvis sin son. Det tvivlar jag inte alls på, och förstår. Varför nu göra pöblen till viljes genom att låtsas som att de inte firat hans födelsedag?

Brukar kunna förstå och känna in människor rätt bra. Men Anna är f-n helt omöjlig att begripa sig på.

Att mammor älskar sina barn även om de gjort hemska saker är förväntat normalt beteende. Att gå ut på sociala medier och hävda att sonen är oskyldig till ett brott som han dömts för och samtidigt kasta skugga över ett 13-årigt brottsoffer är allt igenom vidrigt. Det skulle ligga i hennes intresse att inte ta den diskussionen, för att skydda sonen eftersom han är minderårig, som jag förstått saken. Hon sabbar för sin son. Så märkligt är ordet.
Citera
2017-07-12, 12:15
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag läste vad du skrev och det är uppenbart att du inte anser att domen bör överklagas, vilket man har helt rätt att göra enligt svensk straffrätt.

"Istället för att sin son tar sitt straff så skuldbelägger hon offret och ska till och med driva en överklagan så tjejen ska må ÄNNU sämre."

Precis så det minsta hon kan göra är att se till så att sonen sonar sitt brott och tar sitt straff och sedan ber din lilla flickan offentligt om ursäkt för att smutskastning och betalar skadeståndet ögonaböj.

Det är så man uppfostrar sina barn. Anna gör tvärtom och därför har det gått åt helvete för hennes barn och därför är dom avskydda av alla.
Citera
2017-07-12, 12:20
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Måste vi använda medias fula taktik och använda ord för att blåsa upp saker som redan är tillräckligt allvarliga? "Drogad" som i pissfull.

Tror inte att alla vet vad samtyckeslagen innebär. Och att ett "Nej" inte behöver uttalas. Du m fl. får det att låta som att 13-åringen uttryckligen sagt, Nej. Vilket hon inte gjort.

Därmed inte sagt att GM1 o GM2 inte gjort fel. De borde vetat bättre.

Om grabbarna behövde droga henne och få henne medvetslös för att kunna tvinga till sig sex, tror du då att hon hade ville ha sex frivilligt? ZzzZzZZZzzz
Citera
2017-07-12, 13:34
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Att mammor älskar sina barn även om de gjort hemska saker är förväntat normalt beteende. Att gå ut på sociala medier och hävda att sonen är oskyldig till ett brott som han dömts för och samtidigt kasta skugga över ett 13-årigt brottsoffer är allt igenom vidrigt. Det skulle ligga i hennes intresse att inte ta den diskussionen, för att skydda sonen eftersom han är minderårig, som jag förstått saken. Hon sabbar för sin son. Så märkligt är ordet.

Enig.
Varför inte bara skriva att de har överklagat och håller resten inom familjen?
Visst visste jag att hon var omogen, men jag trodde i min enfald att även omogna människor stramar upp sig när det blir allvar. Jag tror inte riktigt att hon (med man och familj) inser att det här inte bara är ytterligare ett drev, liknande de hon fått uppleva efter intrasslade hårsnoddar och kritik mot hennes matlagning. Utan något helt annat.
Citera
2017-07-12, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BossNigger
Ungefär var i denna långbänk till tråd kan man läsa om Book JRs tidigare klammeri med rättvisan?

Detta.
Citera
2017-07-12, 13:36
Citat:
Ursprungligen postat av BossNigger
Ungefär var i denna långbänk till tråd kan man läsa om Book JRs tidigare klammeri med rättvisan?
Finns det nåt, så borde det stå i den här tråden: (FB) Solna: 16-årige An*onio B**k dömd för våldtäkt mot barn - 2017-06-09
Citera
2017-07-12, 13:43
Medlem
Citat:
Enig.
Varför inte bara skriva att de har överklagat och håller resten inom familjen?
Visst visste jag att hon var omogen, men jag trodde i min enfald att även omogna människor stramar upp sig när det blir allvar. Jag tror inte riktigt att hon (med man och familj) inser att det här inte bara är ytterligare ett drev, liknande de hon fått uppleva efter intrasslade hårsnoddar och kritik mot hennes matlagning. Utan något helt annat.

Ja, det här kommer förmodligen ge en direkt och hård effekt på både sonens liv och hennes karriär.
Citera
2017-07-12, 13:46
Citat:
Hon var ju drogad och medvetslös. Det är ett automatisk nej då i varje människas huvud oavsett ålder på GM eller BO. Men inte för våldtäktsmannen Antonio för han har inte LÄRT SIG VAD ETT NEJ BETYDER.

Ok Karlsoon, visa var i domen det står att hon blev drogad och var medvetslös?
Vem drogade henne? Hur länge var hon medvetslös?
Var det inte så att hon drogade sig själv med den sprit som Antonio bistod med?
Och var det inte så att hon var pissfull och verkade borta emellanåt, alltså inte medvetslös?
Är det inte så att hon aldrig sa "Nej"? Att GM1, som själv var full och säger sig inte vetat målsägandes ålder frias pga det. Och att Antonio som var nykter och själv sagt att han visste att hon bara var 13 år, fälldes just pga. det?

Jag vet att du tycker att det är jättekul att Anna får skit nu. Kan ha viss förståelse för det, faktiskt. Då hon är drygheten själv personifierad med sitt mästrande och offerkoftementalitet. Jag kan tom. tycka att det är ok att driva med henne när det gäller hårtofsar, recept och andra banala saker.

Men det här är något helt annat!
Och de som bara jazzar med i drevet och hatar så att de håller på att kräkas själva, är inte ett uns bättre än Anna.
Senast redigerad av Pripps3.5 2017-07-12 kl. 14:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in