Citat:
Ursprungligen postat av
Djimmie
Många väljargrupper som SD fått fäste i sedan 2014 är lite för fina i kanten för att erkänna en röst på de hemska rasisterna. Bonnläppar med bondförnuft skiter i sånt trams.
...jäpp, allt fler i min bekantskapskrets (de flesta mkt väletablerade, på alla sätt) kritiserar allt mer öppet sitt gamla parti som oftast är M sedan barnsben. Männen i klar majoritet, men även alt fler kvinnor beklagar sig över hur dåligt Alliansen förhåller sig till de upptornande problem i samhället vi ser. S röstar ingen på här, men några av barnen röstar på MP och en del av kvinnorna på C (sedan något år). Men min starka känsla är om inte Kristersson tar stöd av SD för att städa upp så kommer många av dem att lägga sin röst på SD i valet. Delvis som en protest mitt i livet, men framförallt för att man avskydde DÖ som gav sossarna makten utan kamp och för att man tycker att nu dj-vlar har det gått för långt med mångkultur, brottslighet, skatter, tjänstemannaterror/överförmynderi, inskränkande av äganderätt, HBTQ, skolelände, sjukvårdskris, fattigpensionärer - you name it. Om inte Kristersson visar stake nu så faller inte rösten på honom utan på SD.
...det är bara det att ingen vågar säga det rakt ut ännu. vare sig i en ev opinionsundersökning såväl som till sin bordsgranne...