2018-01-18, 21:19
  #62389
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
då måste de bli mer rumsrena
Det behövs inte för att bli en maktfaktor.
Jämför med Viktor Orban, eller Donald Trump för den delen.
2018-01-18, 21:27
  #62390
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Det behövs inte för att bli en maktfaktor.
Jämför med Viktor Orban, eller Donald Trump för den delen.

Man kan inte jämföra den ungerska och amerikanska kontexten med den svenska rakt av. Det är väldigt olika politiska klimat och politisk historia mellan Sverige och de två länderna. Bättre att jämföra med våra grannländer och i viss mån med Tyskland(även om de har mycket mycket speciell politisk historia).
2018-01-18, 21:39
  #62391
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Man kan inte jämföra den ungerska och amerikanska kontexten med den svenska rakt av.
I Tjeckien har socialdemokrater och liberalerna bollat makten mellan sig sedan kommunismens fall.
Nu har det dykt upp en man vid namn Babis, en blandning mellan Trump och Berlusconi, och tagit hem 30% i valet.

Jag är övertygad om att om en karismatisk ledare startar ett vettigt parti i Sverige, då kan dessa få 40-45%.

Tyskland ska vi inte jämföra med överhuvudtaget, mycket på grund av det du anger.
Tyskar verkar inte vilja ha förändring, de vill ha en stabil administration.
2018-01-18, 21:40
  #62392
Medlem
Kattenxs avatar
Vad bygger du på att en karismatisk ledare för ett populistiskt parti skulle lyckas bättre än Jimmy Åkesson eller Annie Lööf(som ändå har lyckats lyfta C).
2018-01-18, 21:43
  #62393
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
I Tjeckien har socialdemokrater och liberalerna bollat makten mellan sig sedan kommunismens fall.
Nu har det dykt upp en man vid namn Babis, en blandning mellan Trump och Berlusconi, och tagit hem 30% i valet.

Jag är övertygad om att om en karismatisk ledare startar ett vettigt parti i Sverige, då kan dessa få 40-45%.

Tyskland ska vi inte jämföra med överhuvudtaget, mycket på grund av det du anger.
Tyskar verkar inte vilja ha förändring, de vill ha en stabil administration.

Och utan deras historia med Hitler så hade nog AFD varit dubbelt så stora.
2018-01-18, 21:48
  #62394
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Vad bygger du på att en karismatisk ledare för ett populistiskt parti skulle lyckas bättre än Jimmy Åkesson eller Annie Lööf(som ändå har lyckats lyfta C).

Sverige är extremt även här. Vi har varken skickliga politiker eller karismatiska sådana. Så skulle en sådan dyka upp med förfinad SD-politik skulle denne snabbt bli väldigt populär.
2018-01-18, 21:48
  #62395
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Vad bygger du på att en karismatisk ledare för ett populistiskt parti skulle lyckas bättre än Jimmy Åkesson eller Annie Lööf
På tok för dåliga ledare.
Det krävs någon i kaliber med Putin.
2018-01-18, 21:49
  #62396
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Och utan deras historia med Hitler så hade nog AFD varit dubbelt så stora.
Helt korrekt.
2018-01-18, 22:21
  #62397
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Utrymmet för SD blir ju smalare nu när alla partier förutom MP, VP och MP försöker konkurrera om deras väljare. SD måste därför antingen profilera sig i en ny fråga, det tror jag är nästan omöjligt eller försöka visa att de är mer radikala i invandringsfrågan. Svensken är absolut är oerhört invandringskritisk i grunden. Det visar alla undersökningar historiskt och nutida om svensken inställning till invandrare. Dock är svensken inte så intresserad av extrem politik åt något håll utan eftersträvar konsensus, förespråkar blocköverskridande lösningar och vill ha lugn och ro. Det kommer bli ett intressant år för SD och mycket intressant att följa hur SD skall hantera den här nya situationen.
Ja. SD borde bli radikalere i invandringspolitiken och byta den till återvändningspolitik. De borde ta upp att vi har för storafolkgrupper som gör det svårt att assimilera dem. SD borde ta upp att vi inte ska lägga massa pengar på de som inte tagit seden dit man kommer och assimilerat sig. Sen ska flyktingarna hem. Schweiz gjorde att alla som levt på bidrag ska hem det borde SD ta upp. SD måste helt enkelt byta invandring till återvandring. Sen så tror jag att man ska ha en etniskt/religös röstning som fnysington sa. Och där så ska man bli mot islam och satsa på de etniskasvenskarna och ställa dem först. Man måste ta upp att etnisnasvenskar blie färre och färre samt invandrare fler den faktan skulle skrämma liver ur svennsons. Jag så en läsvärd artikel på samtiden där en skrev en artikel om varför vi ens har barnbidrag när alla får det när det egentligen var för de etniska svenskarna.
2018-01-18, 22:26
  #62398
Medlem
storraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
På tok för dåliga ledare.
Det krävs någon i kaliber med Putin.
Här är ett av Putins knep som gör honom beundrad:
http://www.businessinsider.com/39-photos-of-vladimir-putin-2013-3?r=US&IR=T&IR=T
Jag är övertygad om att Åkessons (och SD:s) siffror skulle skadas om han försökte "efterlikna Putins kaliber."
Så dåliga kan ju inte JÅ/MK vara så snabbt som de fått partiet att växa..
2018-01-19, 00:15
  #62399
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Utrymmet för SD blir ju smalare nu när alla partier förutom MP, VP och MP försöker konkurrera om deras väljare. SD måste därför antingen profilera sig i en ny fråga, det tror jag är nästan omöjligt eller försöka visa att de är mer radikala i invandringsfrågan. Svensken är absolut är oerhört invandringskritisk i grunden. Det visar alla undersökningar historiskt och nutida om svensken inställning till invandrare. Dock är svensken inte så intresserad av extrem politik åt något håll utan eftersträvar konsensus, förespråkar blocköverskridande lösningar och vill ha lugn och ro. Det kommer bli ett intressant år för SD och mycket intressant att följa hur SD skall hantera den här nya situationen.
SD måste bli ännu tydligare med att de vill:
- Minska asylinvandringen till väldigt låga nivåer.
- Att polisen ska bli betydligt fler.
- Brott ska straffas hårdare.
- Skolan måste styras upp.

De borde även hålla en lägre profil när det gäller kristendomen (svenskarna är sekulära).
2018-01-19, 00:20
  #62400
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl583
SD måste bli ännu tydligare med att de vill:
- Minska asylinvandringen till väldigt låga nivåer.
- Att polisen ska bli betydligt fler.
- Brott ska straffas hårdare.
- Skolan måste styras upp.

De borde även hålla en lägre profil när det gäller kristendomen (svenskarna är sekulära).
Kristendomen bryr sig ingen om så mycket så det spelar ingen roll. Däremot så ska de vara anti islam. Tydlig kommer inte hjälpa ett skit för deras nuvarande politik kommer inte att lösa problemen bara stoppa utvecklingen lite. De måste göra de jag förespråkat om de ska lyckas. Hel enkelt invandring måste bytas ut mot återvandring.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in