Citat:
Ursprungligen postat av
Kattenx
Man kan inte jämföra den ungerska och amerikanska kontexten med den svenska rakt av.
I Tjeckien har socialdemokrater och liberalerna bollat makten mellan sig sedan kommunismens fall.
Nu har det dykt upp en man vid namn Babis, en blandning mellan Trump och Berlusconi, och tagit hem 30% i valet.
Jag är övertygad om att om en karismatisk ledare startar ett vettigt parti i Sverige, då kan dessa få 40-45%.
Tyskland ska vi inte jämföra med överhuvudtaget, mycket på grund av det du anger.
Tyskar verkar inte vilja ha förändring, de vill ha en stabil administration.