2018-03-08, 17:27
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Så du menar att spelar jag på rött och det kommer upp två gånger så är sannolikheten att det kommer upp en gång till större än att det blir svart. Eller vad sa du?
Hej matematik. Menar du att det är samma sannolikhet/slumpmekanismer som styr opinionsundersökningar som roulette?
Eller vad sa du?

Du ska nog tänka mer i banor "den där plattan är varm och jag kan bränna mig". Gör du misstaget att bränna dig en eller flera gånger?
2018-03-08, 17:29
Medlem
Citat:
Så du menar att spelar jag på rött och det kommer upp två gånger så är sannolikheten att det kommer upp en gång till större än att det blir svart. Eller vad sa du?

Du är lika jävla korkad som en polare back in the day som sade att han hade lika stor chans att sätta en straff på Buffon som Zlatan hade. "Antingen sätter man den eller så missar man, det måste vara 50-50 således".

Rött eller svart finns bara 1 variabel (slump) och därmed är det 50-50. Fotbollsstraffar är inte bara slump utan även skicklighet (vilket även mätningar är).
Senast redigerad av Djimmie 2018-03-08 kl. 17:32.
2018-03-08, 17:33
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Du är lika jävla korkad som en polare back in the day som sade att han hade lika stor chans att sätta en straff på Buffon som Zlatan hade. "Antingen sätter man den eller så missar man, det måste vara 50-50 således".

Rött eller svart finns bara 1 variabel (slump) och därmed är det 50-50. Fotbollsstraffar är inte bara slump utan även skicklighet (vilket även mätningar är).
Uppenbart trollinlägg. Besvara inte det seriöst, dvs don't feed the troll.

On topic: Vad tror ni om opinionen denna månaden för SD? Imorgon är det förövrigt exakt ett halvår kvar till val.
Senast redigerad av Mellbergan 2018-03-08 kl. 17:38.
2018-03-08, 18:14
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Nu har Powergirl tänkt till
2018-03-08, 18:17
Medlem
Citat:
Oavsett viket opinionsinstitut som kommer först med nya mätningar så gissar jag på en nedgång för SD. Det baserar jag på anekdoter från mina vänner och det måste vara en säker källa.

Satt på en middag igår kväll med ett antal av tradition borgerligt röstande personer. Gamla som unga. Av de 7 närvarande så uppgav 6 att de skulle rösta SD för att få slut på migrationsvansinnet. En skulle rösta moderat men blev tveksam när hon fick höra att Kristersson svängt tillbaka igen i migrationsfrågan.
2018-03-08, 18:25
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:

Du blir tamejfan dummare och dummare för varje inlägg du gör... Hur i hela helvete kan du ens dra jämförelser mellan å ena sidan ett spel där slumpen styr och å andra sidan medvetna och åsiktsbaserade val av livs levande människor vilka redovisas i opinionsundersökningar och i reella val...???

Kom igen nu, Powergirl, inte ens du kan vara så här urbota korkad?
2018-03-08, 18:37
Medlem
8711s avatar
Där kom den! Korrigeringen uppåt som Demoskop var tvungna att göra gällande Sverigedemokraterna för att inte halka efter och ligga långt efter även andra underskattande institut inför valet. Nu tog man i lite extra mot vad jag trott och smällde till med en rejäl ökning på hela 3,2 procentenheter!

Demoskop, Mars:

Sverigedemokraterna 18,6% (+3,2) Stor ökning för Sverigedemokraterna i mars månads Demoskop-mätning!

https://www.expressen.se/nyheter/siffrorna-visar-kvinnorna-kommer-att-avgora-valet/

Riktigt roligt och kul att se denna mycket stora ökning för Sverigedemokraterna!
2018-03-08, 18:43
Medlem
8711s avatar
Demoskop, Mars

S 27,2% (-0,1) Historiskt låga nivåer.
V 8,5% (+1,3) Tar sosseväljare.
Mp 4,6% (-0,5) Neråt igen. Mot nya krisnivåer.

SD 18,6% (+3,2) Stor ökning för Sverigedemokraterna i mars månads Demoskop-mätning!

M 21,8% (-2,1) Nu vänder det neråt med hyckleriet som avslöjas och viljan till fortsatt massinvandring.
C 7,9% (-1,4) Neråt mot normala nivåer på 6-7%.
L 5,1% (+0,2) Ner mer och mer i varje val.
Kd 3,3% (-0,2) Krisparti som riskerar att åka ur riksdagen.
2018-03-08, 18:48
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Oavsett viket opinionsinstitut som kommer först med nya mätningar så gissar jag på en nedgång för SD. Det baserar jag på anekdoter från mina vänner och det måste vara en säker källa.

Det är möjligt att du får rätt denna gång. Men vem bryr sig egentligen eftersom du kommer att ha lika fel i dina prognoser om SD i valet som vanligt? Du har ju sagt att SD är på väg att rasa, falla samman, kollapsa och utplånas... Vi minns ju alla dina fantastisk träffsäkra, nästan häpnadsväckande förutsägelser och prognoser om SD de senaste 10 åren... Taket var väl 5%, därefter 10% och sedan 15%...? Finns det någon med sämre track record än du i denna tråd?

Om din trovärdighet var börsnoterad så skulle bara ignoranta, inkompetenta och rakt igenom kassa affärsmän köpa dina aktier.

Einsteins citat om mänsklig dumhet passar dessvärre alldeles förträffligt på dig. 2006, 2010, 2014 och nu 2018... Lär ni er aldrig någonting av historien? Har ni svårt att dra vissa grundläggande slutsatser? Är huvudet mot betongen en angenäm upplevelse?
2018-03-08, 18:54
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Uppenbart trollinlägg. Besvara inte det seriöst, dvs don't feed the troll.

On topic: Vad tror ni om opinionen denna månaden för SD? Imorgon är det förövrigt exakt ett halvår kvar till val.

Tror SD ligger i stort sett still i opinionsundersökningarna även under mars månad, möjligen några få tiondelar uppåt. Svagt men tydligt uppåt i april hos de flesta institut. Först i maj misstänker jag att det kommer att börja röra på sig mer. Men självfallet hade en ökning redan i mars varit välkommen.

Edit: Måste kanske revidera min prognos redan nu eftersom Demoskop kom med en höjning på 3,2 procentenheter för SD medan jag skrev inlägget Å andra sidan är Demoskop svängiga som tusan. Ett riktigt Bergochdalbane-institut...

Nåväl, nästan 19% hos Demoskop är en angenäm överraskning och väldigt trevlig läsning så här på torsdagskvällen
Senast redigerad av Smoothman 2018-03-08 kl. 19:52. Anledning: Tillägg
2018-03-08, 18:56
Medlem
8711s avatar
Viktiga och intressanta delar av Demoskopmätningen:

* SD ökar med 3,2 procentenheter till 18,6%.

* Stödet hos kvinnor ökar markant, ligger nu på 13,2% vilket är mycket bra i en underskattande mätning som den från Demoskop, inte dåligt som expressen vill få det att verka. SD har med stor marginal betydligt fler kvinnliga väljare än alla mindre partier.

* Stödet hos män är stort, 23,4% av männen skulle rösta på Sverigedemokraterna vid ett val idag. I ett underskattande institut som Demoskop. Det är en mycket bra siffra!

* Som K-G Bergström skriver: "Detta måste räknas som en besvikelse för Kristersson - Jag kan se flera skäl till hans plötsliga förluster". M minskar med 2,1 procentenheter.

* C rasar ner mot normala nivåer på 6-7 procent, från att ha legat på runt 12-13% som max. Detta innan senaste skandalerna med nämndemän och domar som är shariainspirerade och islamistiska.
2018-03-08, 18:57
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Där kom den! Korrigeringen uppåt som Demoskop var tvungna att göra gällande Sverigedemokraterna för att inte halka efter och ligga långt efter även andra underskattande institut inför valet. Nu tog man i lite extra mot vad jag trott och smällde till med en rejäl ökning på hela 3,2 procentenheter!

Demoskop, Mars:

Sverigedemokraterna 18,6% (+3,2) Stor ökning för Sverigedemokraterna i mars månads Demoskop-mätning!

https://www.expressen.se/nyheter/siffrorna-visar-kvinnorna-kommer-att-avgora-valet/

Riktigt roligt och kul att se denna mycket stora ökning för Sverigedemokraterna!

Jag rekomenderar dig att INTE dra några växlar på Demoskop. De kan ha 3% upp när resten visar nedgång. Lita inte på enskilda mätningar i allmänhet och från Demoskop och Sentio i synnerhet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in