Citat:
Ursprungligen postat av
greta75
Jag kan omöjligt förstå mig på er som tror på 30% till SD i valet eller att de skulle ha det redan idag.
SD nådde sin toppnotering för nästan 2 år sedan och sen har det tagit bomstopp. Precis som jag och många med mig förutspådde så befinner sig SD sedan 2 månader sedan i en fallande trend och den lär bara fortsätta.
SD skulle med samma beräkning som vid tidigare val få minst 24% vid ett val idag. Med en valrörelse emellan där Sverigedemokraterna är mycket skickliga på att nå ut med sitt budskap och sina valkampanjer.
Såna som dig har vi sett många av här, som Powergirl. Rejdar osv. SD hade 0%, skulle aldrig kunna komma in i riksdagen, aldrig kunna ha mer än 6, 8, 9%, aldrig kunna nå 10, 12%, aldrig kunna bli tredje största parti, aldrig kunna bli näst största parti, aldrig kunna bli största parti.
Se, var är vi nu? 24% och kamp om platsen som största parti, med ett växande SD och ett minskande S, med en valrörelse emellan där SD är mest uppmärksammade och bäst på sina kampanjer varje val.