2017-11-26, 21:28
Medlem
K.R.Kroenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Saken är den att kvinnor nuförtiden inte är alls lika intresserade av sex och förhållanden som killar är. Jag såg en undersökning som visade att kvinnor (till skillnad från män) faktiskt mår bättre som singlar än de gör i ett förhållande. Detta är nog något som allt fler kvinnor börjar upptäcka.

Ha, jomen tjena. Dels har ju kvinnor inte lika stort behov av sex som män, men jag skulle dessutom hålla det som högst troligt att många av dessa kvinnor som beskriver sig som "lyckliga singlar" rakt inte går ens mer än några månader högst utan sex. Sedan är det alltid "den snygge killen på jobbet" (som råkar vara gift, men det spelar ju inte så storl roll) som får komma till efter någon firmafest eller så ringer hon nåt gammalt ex som säkert inte tackar nej etc.

Att singelmän, som verkligen lever helt isolerat och utan sexuell närhet inte är lika lyckliga är ju då ingen större överraskning.
Citera
2017-11-26, 22:08
Bannlyst
Citat:
Det är ju det jag säger. Eftersom singelkvinnor är lyckliga så känner de inte så stor press på sig att skaffa en partner.

Att en mindre andel av männen får alla kvinnorna har blivit en klassisk myt bland bittra killar. Kvinnorna har i genomsnitt inte många fler partners än männen. Kvinnor är ju inte precis intresserade av att ligga runt, de vill ha långa seriösa förhållanden.

Nej, det är mycket sällan jag ser en invandrare med en svensk tjej. En ful svensk kille har betydligt enklare att få en tjej än en snygg invandrad blatte. Invandrarna tar en obetydligt liten del av beståndet.
Men det handlar inte om det. Sluta se allting svartvitt! Då demografin blir helt kaosartat i och med mansöverskottet och en massa svarthåriga män i gatuvyn så blir det ju klart svårt både för invandrare och svenska mannen.

Varför?

Jo för invandrarens del så var han mer exotisk innan man släppte in 160.000 afghaner och nu vill ingen svensk tjej ha en blatte eftersom de finns överallt och inte är lika spännande längre.

För svensken blir det fortfarande svårare. Det blir svårare för tjejer att navigera överhuvudtaget till den rätta killen när det är en massa män i gatuvyn och där konkurrensen blir helt absurd.

Sen ska du vara försiktig med att säga att invandrare inte får tjejer. Blattetjejer går enbart till blattekillar och sen har du givetvis den skara svenska tjejerna som är blattetorskar, de är få jag vet, men de finns. Gå till lion bar hötorget så ska du få se på svenska tjejer som sitter och snackar med praktnegrer.

Sluta se allt svart och vitt som sagt.
Citera
2017-11-26, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Statistikerna säger att färre killar får ligga.

Vissa får det men statistiskt sätt allt färre.

Det går ungefär 109 killar på 100 kvinnor i Sverige och det blir större obalans varje år.

Det fattas 5000-6000 kvinnor per årskull om det skulle vara lika villkor och chanser för kvinnor och män.
Nu importerar vi omkring 20 000 fler män per år.

Om vi kunde ändra det till ett överskott på 5000 kvinnor skulle balans kunna uppnås efter ett antal år.

Det är lite av politisk aktivism att säga att män får ligga för det bevisar att 7-klövern har rätt.
109? Det går snarare 123 killar på 100 kvinnor.
Citera
2017-11-26, 22:16
Bannlyst
Citat:
Manöverskottet har mycket lite med saken att göra. Det finns gott om singeltjejer. De killar som inte får ligga hade inte fått det även om tjejerna hade varit i majoritet.
Av någon jävligt konstig anledning hade jag det lättare 2015. Och det är ingen slump att det under detta år ploppat upp tio gånger så mer diskussionstrådar i relationsforumet om att män inte får ligga. Allt detta efter 2 års vansinnesinvandring.
Citera
2017-11-26, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Du säger många saker ViveSavrie, men du har noll belägg för dem. Det stämmer varken med en anekdotisk världsbild som vi kan se varje dag eller statistiskt.
Och jag säger detsamma om dina inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av mitt-namn
Ja, och? Det var min poäng. De kan få allt de behöver inkl. närhet även som singlar.

Du kan ge dig fan på att MEDIANVÄRDET för kvinnor är mycket högre än för män. Att genomsnittet däremot är samma är helt ointressant. De flesta kvinnor jag har haft har legat med 15-30 män. Det finns undantag men ungefär där ligger majoriteten. Antalet för medianmannen är förmodligen inte ens hälften.

Visst, och jorden är platt?
Nej, medianvärdet är inte heller särskilt mycket högre. Om de flesta kvinnor du har haft är så gamla att de var med under 70-talet så är det väl troligt. Av dagens unga kvinnor är det bara någon enstaka procent som någonsin kommer upp i ett tvåsiffrigt antal.

Citat:
Ursprungligen postat av K.R.Kroenen
Ha, jomen tjena. Dels har ju kvinnor inte lika stort behov av sex som män, men jag skulle dessutom hålla det som högst troligt att många av dessa kvinnor som beskriver sig som "lyckliga singlar" rakt inte går ens mer än några månader högst utan sex. Sedan är det alltid "den snygge killen på jobbet" (som råkar vara gift, men det spelar ju inte så storl roll) som får komma till efter någon firmafest eller så ringer hon nåt gammalt ex som säkert inte tackar nej etc.

Att singelmän, som verkligen lever helt isolerat och utan sexuell närhet inte är lika lyckliga är ju då ingen större överraskning.
Nej, kvinnor bryr sig så lite om sex att de i princip inte ligger alls under sina singelperioder.

Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Av någon jävligt konstig anledning hade jag det lättare 2015. Och det är ingen slump att det under detta år ploppat upp tio gånger så mer diskussionstrådar i relationsforumet om att män inte får ligga. Allt detta efter 2 års vansinnesinvandring.
Det där inbillar du dig bara för att du ogillar invandrare. Du vill att invandrarna ska ta de svenska tjejerna så att fler svenska män ska börja hata invandrare, men tyvärr händer inget av detta.
Citera
2017-11-26, 22:49
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.R.Kroenen
Jag tror snarare det är du som inte har någon vidare koll på vad du vill ha sagt.
Så här avslutar du ditt inlägg

Nu vet jag inte vad du lägger in för värdering i ordet "rimlig", men jag har svårt att tolka det på något annat sätt än att du menar att så länge som man är en "OK" människa får man ligga, annars inte. Nu vet jag iofs inte vad du lägger för värderingar i vad det innebär att vara en bra människa, men som sagt, om du tittar på folk som får ligga respektive inte och tycker att alla bra människor är i pool A och dåliga i pool B så har du en jävligt konstig människosyn.

Så kan det vara, men den synen har iaf gett mig tillgång till fitta i ~25 år.
Citera
2017-11-26, 22:50
Medlem
VivreSavie: Jag kontrar dina argument med egna argument som säger raka motsatsen, men orkar inte skriva ut dem.
Citera
2017-11-26, 22:58
Bannlyst
Citat:

Nej, medianvärdet är inte heller särskilt mycket högre. Om de flesta kvinnor du har haft är så gamla att de var med under 70-talet så är det väl troligt. Av dagens unga kvinnor är det bara någon enstaka procent som någonsin kommer upp i ett tvåsiffrigt antal.

Nej, kvinnor bryr sig så lite om sex att de i princip inte ligger alls under sina singelperioder.

Det där inbillar du dig bara för att du ogillar invandrare. Du vill att invandrarna ska ta de svenska tjejerna så att fler svenska män ska börja hata invandrare, men tyvärr händer inget av detta.
Ogillar invandrare? Jag är själv blatte men det hindrar inte mig ifrån att se det objektivt som det är. Och jag är väl medveten om att en blatte inte får svenska tjejer i samma utsträckning som svenska killar men jag som blatte hade det lättare innan den stora afghaninvandringen. Av någon anledning var det mindre polariserat och svenska tjejer var fortfarande nyfikna på oss. Men nu när mansöverskottet gått helt överstyr och där det kommit in nya horder av svartskallar så påverkar det även för mig, då jag inte är lika exotisk i de svenska tjejernas ögon.

Säg vad du vill, men det fanns en tid då blattekillar faktiskt hade det lättare med svenska tjejer. Men det bekommer egentligen inte mig så mycket då många blattekillar hellre är med sina egna tjejer från egna folkgruppen.
Citera
2017-11-26, 23:06
Medlem
Citat:

Mig veterligen finns ingen sådan statistik presenterad men presentera gärna en källa som innehåller BÅDE median och medelvärde. Mitt empiriska underlag grundar sig på 100+ kvinnor varav ingen var med under 70-talet och majoriteten har varit mellan 20-30 år. De som drar ner medelvärdet är de som hamnade i ett livslångt förhållande väldigt tidigt vilket förklarar varför de är en liten minoritet inom dejtingscenen. Jag är också ganska övertygad om att jag har fått hyfsat ärliga svar då det inte är lika lätt att skämmas när någon slänger ur sig ett tresiffrigt antal först. Bland mina manliga vänner finns så klart en blandning men om jag bortser från de players jag hängde med när jag var yngre ligger de ofta runt 2-10 partners totalt under sin livstid. Ur mitt kvinnliga urval finns INGEN kvinna över 25 år som har haft färre än 10 partners.

(Självklart existerar de men de är som sagt redan i ett fast förhållande sedan länge)
Citera
2017-11-26, 23:07
Medlem
2560ps avatar
Jag tror att majoriteten av män som inte får ligga är för fjolliga/servila. Det är fel i den feministiska uppfostran, tjejer i gemen gillar inte sånt. Ta er i kragen och gå ut hårt, så ska ni se att det löser sig.
Citera
2017-11-26, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Jag tror att majoriteten av män som inte får ligga är för fjolliga/servila. Det är fel i den feministiska uppfostran, tjejer i gemen gillar inte sånt. Ta er i kragen och gå ut hårt, så ska ni se att det löser sig.

#MeToo?
Citera
2017-11-26, 23:12
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitt-namn
Mig veterligen finns ingen sådan statistik presenterad men presentera gärna en källa som innehåller BÅDE median och medelvärde. Mitt empiriska underlag grundar sig på 100+ kvinnor varav ingen var med under 70-talet och majoriteten har varit mellan 20-30 år. De som drar ner medelvärdet är de som hamnade i ett livslångt förhållande väldigt tidigt vilket förklarar varför de är en liten minoritet inom dejtingscenen. Jag är också ganska övertygad om att jag har fått hyfsat ärliga svar då det inte är lika lätt att skämmas när någon slänger ur sig ett tresiffrigt antal först. Bland mina manliga vänner finns så klart en blandning men om jag bortser från de players jag hängde med när jag var yngre ligger de ofta runt 2-10 partners totalt under sin livstid. Ur mitt kvinnliga urval finns INGEN kvinna över 25 år som har haft färre än 10 partners.

(Självklart existerar de men de är som sagt redan i ett fast förhållande sedan länge)

Det låter väldigt lite. Har de dött allihop? Så du vet säkert menar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in