2017-11-12, 15:17
Medlem
Skulle säga att majoriteten av de killar som inte får sex/relationer har dåligt självförtroende eller utstrålar kvinnohat. Det är bara att läsa alla inlägg i den här tråden där man pratar om att begränsa kvinnor och förbjuda dem att gör något annat än att vara hemma med barnen. Vilken svensk kvinna med självrespekt skulle någonsin vilja vara i ett förhållande med en sådan man, ännu mindre ha sex med honom?

Samtidigt går jag ut dagligen i min svenska medelstora stad och i de flesta par jag ser är mannen ful/ganska average men hans flickvän är betydligt snyggare än honom. Och så är det. Det är bara att kolla på kända män som Hasse Aro eller den där alldagliga killen ute på gatan som går i hand med sin snyggare flickvän. Män står inte och faller på deras attraktivitet, även om det såklart är svårare att lyckas få hem en tia om man själv är en femma. Många i den här tråden har alldeles för höga krav och förväntningar på en flickvän. Ni förväntar er att modellsnygga perfekta tjejer som är oskulder ska falla i era händer trots att ni själva är inte är modellsnygga och har legat med halva stan. De flesta svenska kvinnor har i vuxen ålder haft ett par lösa förbindelser eller förhållanden. Passar det inte så får man leta i religiösa organisationer eller i förorter där kvinnor av utländsk bakgrund befinner sig. Redan här har männen i tråden alienerat sig emot 99% av alla svenska kvinnor. Är det då konstigt att ni är ensamma och bittra? En annan viktig faktor i det hela är att ni extremt kräsna när det kommer till utseende på kvinnor. Omedvetet kollar ni inte ens på kvinnor under 7 på skalan.

Problemet ligger dessutom i att ni inte har accepterat att det är kvinnan som är gatekeepern till sex. Det spelar ingen roll hur ful, snygg, rolig, idiotisk, smart, dum eller desperat en man är. Han har ändå inte rätt till att ligga. Det är ingen rättighet likt tak över huvudet eller rätten till utbildning. Lika bra att acceptera detta faktum och jobba på sig själv istället för att sitta hela dagen lång på FB och klaga på kvinnor och samhället.
Senast redigerad av Assdefender 2017-11-12 kl. 15:20.
Citera
2017-11-12, 17:45
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Skulle säga att majoriteten av de killar som inte får sex/relationer har dåligt självförtroende eller utstrålar kvinnohat. Det är bara att läsa alla inlägg i den här tråden där man pratar om att begränsa kvinnor och förbjuda dem att gör något annat än att vara hemma med barnen. Vilken svensk kvinna med självrespekt skulle någonsin vilja vara i ett förhållande med en sådan man, ännu mindre ha sex med honom?

Samtidigt går jag ut dagligen i min svenska medelstora stad och i de flesta par jag ser är mannen ful/ganska average men hans flickvän är betydligt snyggare än honom. Och så är det. Det är bara att kolla på kända män som Hasse Aro eller den där alldagliga killen ute på gatan som går i hand med sin snyggare flickvän. Män står inte och faller på deras attraktivitet, även om det såklart är svårare att lyckas få hem en tia om man själv är en femma. Många i den här tråden har alldeles för höga krav och förväntningar på en flickvän. Ni förväntar er att modellsnygga perfekta tjejer som är oskulder ska falla i era händer trots att ni själva är inte är modellsnygga och har legat med halva stan. De flesta svenska kvinnor har i vuxen ålder haft ett par lösa förbindelser eller förhållanden. Passar det inte så får man leta i religiösa organisationer eller i förorter där kvinnor av utländsk bakgrund befinner sig. Redan här har männen i tråden alienerat sig emot 99% av alla svenska kvinnor. Är det då konstigt att ni är ensamma och bittra? En annan viktig faktor i det hela är att ni extremt kräsna när det kommer till utseende på kvinnor. Omedvetet kollar ni inte ens på kvinnor under 7 på skalan.

Problemet ligger dessutom i att ni inte har accepterat att det är kvinnan som är gatekeepern till sex. Det spelar ingen roll hur ful, snygg, rolig, idiotisk, smart, dum eller desperat en man är. Han har ändå inte rätt till att ligga. Det är ingen rättighet likt tak över huvudet eller rätten till utbildning. Lika bra att acceptera detta faktum och jobba på sig själv istället för att sitta hela dagen lång på FB och klaga på kvinnor och samhället.
När du skriver en sån sak faller hela ditt inlägg för du har tappat all trovärdighet. Du menar att du dagligen ser fler par där männen ligger någonstans runt 4-6 och hans flickvän 7-9. Till och med i de flesta paren du ser om jag tolkar dig rätt? Jag har under hela min tid i Sverige sett det bland bekanta en gång på ett umgänge på hundratals personer.
Senast redigerad av ricardo22 2017-11-12 kl. 17:49.
Citera
2017-11-12, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
När du skriver en sån sak faller hela ditt inlägg för du har tappat all trovärdighet. Du menar att du dagligen ser fler par där männen ligger någonstans runt 4-6 och hans flickvän 7-9. Till och med i de flesta paren du ser om jag tolkar dig rätt? Jag har under hela min tid i Sverige sett det bland bekanta en gång på ett umgänge på hundratals personer.

Personen i fråga har aspergers och andra sociala problem, kollade precis upp hans historik.
Citera
2017-11-12, 18:16
Medlem
Citat:
Alltså du pratar ju massa strunt. Ingen har hävdat att sex ska vara en rättighet och du jämför sex med rätten att få utbildning. Utbildning är ingen rättighet men i samhället har man kollektivt kommit överens om att det är bra med utbildning för att stärka landet. Ett land rikt på kompetens är ett land som är rikt i allmänhet. Man har byggt universitet, uppmuntrat folk att studera vidare och skapat möjligheter för allihopa. Du får till och med bidrag för att studera. Fortfarande är det ingen rättighet men man har ändå ansett att det är av en sån vikt att det nästintill kan anses som en rättighet. Det är numera upp till var och en att välja om man vill studera eller inte.

Sex då. Där vill man inte ens skapa möjligheter för tvåsamhet. Är det någonsom är ensam så säger man att han får fixa sin egen skit då det ändå inte är en rättighet att få sex (och jag väljer "han" som exempel för att det alltid är män som har dessa svårigheter).

Att du sen tror att det inte är samhällets fel visar bara på att du är korkad. Förr fanns det en stabilitet i samhället. Man hade sin kärna med föräldrar, syskon, vänner och kände alla i både gården och granngården och växte upp i en trygg miljö. Idag är all trygghet borta. Man går nån gång ibland på dejt och säger "vem är du, vem är jag" i hopp om att få ligga med nån okänd singelkvinna med släpande ungar som ändå har som mål att knulla runt så mycket det går innan hon dör av det här stressiga högfrekvenssamhället.

Och vad då att vi inte har accepterat att kvinnor är gatekeepern till sex? För det första är det män som hävdar det och för det andra verkar kvinnor aldrig ha tänkt tanken på att de har den sexuella makten.
Citera
2017-11-12, 18:40
Medlem
Citat:

Fast det avgör ju knappast du. Finns garanterat kvinnor du anser är tipoängare, som jag själv inte ger mer än en 5a: för, vet du varför? Jo för att smaken varierar. Är övertygad om att jag om jag vill/vågar/anstränger mig mycket väl kan få till det med en tiopoängare, inte för att jag anser mig själv vara det, utan för att smaken ta mig fan är som baken. 9 av 10 så kallade "tiopoängare" i mina ögon anser säkerligen att jag är average/ful, men det kommer garanterat även finnas en liten kvot som tycker vice versa. Därutöver lär det ju garanterat finnas kvinnor jag anser är 10or, medan du anser dem som average 5or och vice versa. I mina ögon är ju tex Lindsay Lohan en solklar 10:a, medan Taylor Twift är en average 5:a-6:a, men det är för att min smak råkar vara så.
Citera
2017-11-12, 18:49
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Och vad då att vi inte har accepterat att kvinnor är gatekeepern till sex? För det första är det män som hävdar det och för det andra verkar kvinnor aldrig ha tänkt tanken på att de har den sexuella makten.

Jodå, det har de gjort, och det vet de mycket väl om. Däremot så vägrar de faktiskt erkänna det - därför attom de skulle erkänna att de har makten - så erkänner de sig själva som de starkare med bäst förutsättningar - det vill säga inte offren i sammanhanget.

Men det vill man ju inte. För kvinnor är alltid offer för vad som än händer, det är alltid synd om svaga stackars kvinnor - och det är alltid den store, starke onde (vite) mannens fel. För det är (den vite) mannen som är den som har makt, och i patriarkatet och med patriarkatets makt förtrycker de stackars kvinnorna som det är så synd om.

Jag menar - hur mycket utav hjältehistoria hade Star Wars blivit om Rymdimperiet och Darth Vader bara hade 5st stormtrupper och ett fjuttit litet obeväpnat rymdskepp? Givetvis ingenting eftersom vem som helst hade kunnat ge dem stryk då - men när de har massor utav stormtrupper, enorma stjärnkryssare, och Dödsstjärnor som kan förinta planeter - ja då blir det hjältemodigt när de futtiga rebellerna med Luke Skywalker i spetsen som lyckas stoppa De Onda mot alla odds.
Citera
2017-11-12, 18:53
Medlem
Trolltestets avatar
När allt kommer omkring så är ju sex och orgasm i slutändan ingenting annat än en kemisk händelse i hjärnan för de som idkar det (förutom när man vill göra barn då, men det brukar man inte vilja göra innan man studerat klart) varpå Fröken Höger kan lösa ut den kemiska obalansen på en 5-minutare.

Vem fan behöver sex?
Citera
2017-11-12, 19:10
Medlem
Mooons avatar
Du drömmer dig alltså bort till innan industrialiseringen, till fattig-Sverige. Har du det svårt att leva nu, hur tror du att du skulle klara av det tuffa livet då som dräng?

Den ensamma mamman som du tappert försöker att tömma och glömma, vill du bara utnyttja. Fina Fb-killen.

Citat:
...Att du sen tror att det inte är samhällets fel visar bara på att du är korkad. Förr fanns det en stabilitet i samhället. Man hade sin kärna med föräldrar, syskon, vänner och kände alla i både gården och granngården och växte upp i en trygg miljö. Idag är all trygghet borta. Man går nån gång ibland på dejt och säger "vem är du, vem är jag" i hopp om att få ligga med nån okänd singelkvinna med släpande ungar som ändå har som mål att knulla runt så mycket det går innan hon dör av det här stressiga högfrekvenssamhället. ...
Citera
2017-11-12, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Du drömmer dig alltså bort till innan industrialiseringen, till fattig-Sverige. Har du det svårt att leva nu, hur tror du att du skulle klara av det tuffa livet då som dräng?

Den ensamma mamman som du tappert försöker att tömma och glömma, vill du bara utnyttja. Fina Fb-killen.
Källa på det?
Citera
2017-11-12, 20:43
Medlem
euqueros avatar
Citat:
Sex då. Där vill man inte ens skapa möjligheter för tvåsamhet. Är det någonsom är ensam så säger man att han får fixa sin egen skit då det ändå inte är en rättighet att få sex (och jag väljer "han" som exempel för att det alltid är män som har dessa svårigheter).

Hur ser din lösning ut då? Tvångsäktenskap?
Citera
2017-11-12, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euquero
Hur ser din lösning ut då? Tvångsäktenskap?
Finns det bara tvångsäktenskap? Man kan istället för feminism kanske uppmuntra kvinnor att ha en bättre attityd mot män till att börja med. Men det kunde du inte komma på.
Citera
2017-11-12, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappersmall
En mänsklig rättighet är det inte, det är dock extremt viktigt för det mänskliga välmåendet, det är i botten av maslows hirerarki.

Det måste dock ha med något system att göra, som går att ändra, för att det var MYCKET ENKLARE förut, dvs helt vanliga män med vanliga jobb fick också kvinnor relativt lätt, med andra ord var sådana vanliga män tillräckligt attraktiva för sex förut, men är det inte nu längre. Dvs männen är de samma, kvinnorna är desamma, men någon annan variabel har förändrats som satt det hela ur spel.

Jag tror inte det är bra att vi går bakåt till en värld där djungelns lag gäller och bara en minoritet av män får avla av sig, jag tror det är så ett samhälle blir våldsamt och osäkert, när en stor del män inte får känna tillhörighet och i stort sett bara är skatteslavar för ett system de inte får någon belöning för.

En större andel tjejer är utbildade på universitet och högskolor idag, kanske är de mer kräsna med att välja en partner som matchar utbildnings-och intelligensnivån hos dem själva? Vilket kanske gör att fler killar har svårt att matcha tjejernas krav?

Släpp ölen, kliv upp ur soffan, stäng av reprisavsnittet på förra veckans fotbollsmatch, masa dig iväg till gymmet och skriv in dig på en högskolekurs i nåt ämne som intresserar dig så har du kommit en bra bit på vägen. ;-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in