2017-11-26, 19:08
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Well, jag är en kvinna så..

Och denna offerkoftamentalitet lär ju fan inte bidraga till något ligga iallafall..

Förhoppningsvis finns det väl något lockande innanför pannbenet...
Vad betyder "jag är kvinna" mer än att det skulle vara något som ursäkt för att.....? Vaddå? Och vart tror du denna offerkoftementalitet kommer ifrån?
Citera
2017-11-26, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Statistikerna säger att färre killar får ligga.

Vissa får det men statistiskt sätt allt färre.

Det går ungefär 109 killar på 100 kvinnor i Sverige och det blir större obalans varje år.

Det fattas 5000-6000 kvinnor per årskull om det skulle vara lika villkor och chanser för kvinnor och män.
Nu importerar vi omkring 20 000 fler män per år.

Om vi kunde ändra det till ett överskott på 5000 kvinnor skulle balans kunna uppnås efter ett antal år.

Det är lite av politisk aktivist att säga att män får ligga för det bevisar att 7-klövern har rätt.
Manöverskottet har mycket lite med saken att göra. Det finns gott om singeltjejer. De killar som inte får ligga hade inte fått det även om tjejerna hade varit i majoritet.
Citera
2017-11-26, 19:16
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Vad betyder "jag är kvinna" mer än att det skulle vara något som ursäkt för att.....? Vaddå? Och vart tror du denna offerkoftementalitet kommer ifrån?

Nvm, det verkar ändå inte gå in, och folk som inte får ligga får sluta att skuldbelägga andra för det, man får väl inse att man är för ful isåfall...Eller vad nu problemet är..
Citera
2017-11-26, 19:19
Medlem
Håller inte med. De män som inte får tjejer är oattraktiva och har brist på testosteron. De få gånger " incels " postar bilder på sig själva tycks man se ett mönster; de har alltid omanliga ansikten och dålig byggnad vilket är sjukt oattraktivt. Det är ekvivalent med att vara löjligt fet som tjej. Ser du manlig ut och har en normal byggnad kommer du få tjejer även du inte är snygg eller rik.

Incel (person som lever i ofrivilligt celibat): https://qzprod.files.wordpress.com/2017/08/james-damore-5-e1502911785471.jpg?quality=80&strip=all&w=1050

Normal svensk man med hälsosamma testonivåer: https://x.cdn-expressen.se/images/63/d0/63d016fd1f3f4f23ac606a7ed9e9a5a2/1x1/600.jpg

Ingen kille med liknande utseende som mannen på den andra bilden har det tufft med tjejer, men killen på den första bilden däremot; de har ett helvete.
Citera
2017-11-26, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cartenui
Tror helt ärligt folk som inte kan få en dejt / får ligga har problem som ligger hos dem.

Har flertalet singelpolare som ligger i princip varannan dag och går på dejter typ 4 gånger i veckan. Dem ser inte överdrivet bra ut, men inte heller fula. Allmänt charmiga, bra jobb, har bra självförtroende och för trevliga konversationer. Svårare än så är det inte.

Skulle säga att jag är en 6-7a på sin höjd och visst att det kräver lite jobb typ någon timmes chatt men har inga som helst svårigheter med att träffa 2-3 tjejer kontinuerligt att dejta med. Även när jag reser i jobb brukar jag få napp samma dag, vissa får man bearbeta 2-3 dagar men generellt..

Träffar i princip enbart brudar via appar och på nätet då jag hatar att ragga på krogen och föredrar generellt middagar och drinkar på något mer lounge ställe där man kan prata utan fylla osv. Då jag normalt inte dejtar alls utan har längre förhållanden och jag är helt out of the game när jag går på dessa så kan jag garantera att problemet ligger hos er själva.

De flesta är inte charmiga + har bra jobb + har bra självförtroende + bra på att hålla trevliga konversationer. Det är väl ändå det som topic handlar om?

Om jag ska tolka ditt inlägg snällt så faller hälften bort redan vid "bra jobb". Max 50% har ett bra jobb enligt en standardfördelning (och kanske 20-30% ur en tjejs perspektiv). Även de övriga egenskaperna är fördelade enligt en standardfördelning. Min poäng är att medelkillen omöjligen kan inneha alla dessa positiva egenskaper vilket du säkert själv förstår om du tänker rationellt. Därför är ovan nämnda kille långt över medel vad gäller vissa saker som efterfrågas på marknaden. Detta ska jämföras med en tjej som varken behöver ha ett bra jobb (eller något jobb alls), ha bra självförtroende, vara charmig eller kunna hålla liv i en konversation. Ärligt talat kan jag nog räkna på två händer antalet tjejer som jag dejtat som själva besitter dessa egenskaper (och då har jag dejtat jävligt många).

Jag har personligen dejtat massor av kvinnor på bekostnad av de killar som blir utan. Jag kan åtminstone ta ett steg tillbaka, se det objektivt, och erkänna sanningen.
Citera
2017-11-26, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Manöverskottet har mycket lite med saken att göra. Det finns gott om singeltjejer. De killar som inte får ligga hade inte fått det även om tjejerna hade varit i majoritet.

Du svarar på ett argument som lägger fram en ståndpunkt och fakta för att styrka ståndpunkten, medans ditt argument är taget från luften. Har du någonting alls att komma med som styrker ditt argument?
Citera
2017-11-26, 19:26
Medlem
Citat:

Du har fel om det finns lika många kvinnor som män kommer kvinnorna sänka sina krav.

Skulle det gå 10 kvinnor på 9 män skulle ännu fler män få sex och barn.

Nu p.g.a den ändrade könsbalansen kommer bara drygt 60 % av killarna få barn och ca 90 % vill få barn.

Medans 85 % av kvinnorna kommer få barn.

Det här är rättvisa enligt 7-klövern men jag tycker inte det och sympatiserar ej med dessa.
Citera
2017-11-26, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Du svarar på ett argument som lägger fram en ståndpunkt och fakta för att styrka ståndpunkten, medans ditt argument är taget från luften. Har du någonting alls att komma med som styrker ditt argument?

Citat:
Du har fel om det finns lika många kvinnor som män kommer kvinnorna sänka sina krav.

Nu p.g.a den ändrade könsbalansen kommer bara drygt 60 % av killarna få barn och ca 90 % vill få barn.

Det här är rättvisa enligt 7-klövern men jag tycker inte det och sympatiserar ej med dessa.
Jag säger ju att det finns gott om singeltjejer, nästan lika många som det finns singelkillar faktiskt.

Saken är den att kvinnor nuförtiden inte är alls lika intresserade av sex och förhållanden som killar är. Jag såg en undersökning som visade att kvinnor (till skillnad från män) faktiskt mår bättre som singlar än de gör i ett förhållande. Detta är nog något som allt fler kvinnor börjar upptäcka.
Citera
2017-11-26, 19:36
Medlem
Citat:

Exakt.
Går vi tillbaka till efterkrigstiden så var det snarare kvinnorna som hade problem med att hitta en "ok" man. Så ser det ut i alla länder efter krig.
Citera
2017-11-26, 19:38
Medlem
Citat:
Jag säger ju att det finns gott om singeltjejer, nästan lika många som det finns singelkillar faktiskt.

Saken är den att kvinnor nuförtiden inte är alls lika intresserade av sex och förhållanden som killar är. Jag såg en undersökning som visade att kvinnor (till skillnad från män) faktiskt mår bättre som singlar än de gör i ett förhållande. Detta är nog något som allt fler kvinnor börjar upptäcka.

Jasså, jag har läst det motsatta - nämligen att kvinnorna är idag mer miserabla än någonsin i tider där feminismen är så stark. Om du påstår något får du även ha en trovärdig källa.
Citera
2017-11-26, 19:39
Medlem
Citat:

Men det du säger är ju bevisbart fel.

Det första iaf, vad du läste i någon mode-tidning bryr jag mig inte så mycket om.
Citera
2017-11-26, 19:44
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight

Nvm, det verkar ändå inte gå in, och folk som inte får ligga får sluta att skuldbelägga andra för det, man får väl inse att man är för ful isåfall...Eller vad nu problemet är..
Den där facepalmen var riktad till dig själv. Jag menar du kunde inte svara på frågan varför "jag är kvinna så....." skulle säga något mer än ett jaha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in