2017-11-26, 02:15
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.R.Kroenen
Vilket oerhört bullshit, återigen detta "får du inte ligga är det för att *du* inte gör tillräckligt mycket, alla som lyckas är de som arbetar hårdar och är bättre människor". Alla med en tillstymmelse till aktivitet istället för tomrum mellan öronen vet att sanningen är bra mycket mer nyanserad än så.

Ta alla män som inte fått ligga säg de senaste fem åren. Ställ dem på en sida, enligt din teori är det här alltså dåliga människor, latmaskar och osköna typer.
Ta nu de som fått ligga senate månaden och ställ dem på andra sidan, enligt din teori så har vi nu har alltså bara supersköna typer som är bra människor?

Tror du verkligen på detta? Du inser inte att det på "ligga" sidan står en väldig blandning män, bland dem en hel massa riktiga jävla rövhål? Folk som är otrogna. Folk är som är dömda för misshandel. Andra som som knarkar och lever på socialbidra etc.

Och att det på "inte ligga" sidan står en väldig blandning män, bland dem riktiga trevliga människor som arbetar hårt, är intelligenta och belästa ec.

Dina generaliseringar är bara ett urvattnat försök till att driva vidare "just world" (övers. ungefär "rättvis värld") - hypotesen, att bra saker händer människor som förtjänar det, dåliga saker händer människor som förtjänar det etc.

Ren och skär dynga. Det finns ingen rättvisa och det är inte de som "kämpar mest" eller "förtjänar det" som lyckas.
Korrekt. Jag vet inte om du är bekant med den hyllade franska författaren Houellebecq, men han har skrivit mycket tänkvärt om köttmarknaden. Skoningslöst ärlig och dyster läsning, här är ett av de mer kända citaten ur hans bok Konkurrens till döds, översatt till engelska:

In our societies, sex represents a second system of differentiation, independent from money. It behaves as a system of differentiation at least as merciless as money. The impacts of these two systems are actually equivalent. Sexual liberalism creates a phenomenon of acute pauperization, just like wild liberalism does. Some make love everyday; some five or six times in their life or never. Some make love to dozens of women, some never do. It is called “market law”. In an economic system where lay-offs are prohibited, everyone more or less finds their place. In a sexual system where adultery is prohibited, everyone more or less manages to find a bed partner. In a liberal economic system, some build huge fortunes; some endure unemployment and misery. In a perfect liberal sex system, some have a varied and exciting erotic life; some are reduced to masturbation and loneliness. Economic liberalism is broadening the field of struggle, broadening it to all the stages of life and to all social classes. On an economical point of view, Raphael Tisserand belongs to the winners; on a sexual point of view, to the losers. Some are winners on the two criteria; some are losers on the two criteria. Companies fight for some young graduates; women fight for some young men; men fight for some young women; trouble and agitation are considerable.
Citera
2017-11-26, 02:29
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappersmall

Uhuu, jag får inte ligga, stackars mig!

Online dating är i stort sett helt kört, brudar som för 5 år sedan var normala och schyssta svarar nu för tiden inte ens, till och med RIKTIGT FETA OCH FULA TJEJER får enormt mycket uppmärksamhet och boostat ego..

Varför sätter du inte på de ”fula” brudarna?
Du verkar ju inte få ligga med andra ändå.
Citera
2017-11-26, 03:56
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.R.Kroenen
Vilket oerhört bullshit, återigen detta "får du inte ligga är det för att *du* inte gör tillräckligt mycket, alla som lyckas är de som arbetar hårdar och är bättre människor". Alla med en tillstymmelse till aktivitet istället för tomrum mellan öronen vet att sanningen är bra mycket mer nyanserad än så.

Ta alla män som inte fått ligga säg de senaste fem åren. Ställ dem på en sida, enligt din teori är det här alltså dåliga människor, latmaskar och osköna typer.
Ta nu de som fått ligga senate månaden och ställ dem på andra sidan, enligt din teori så har vi nu har alltså bara supersköna typer som är bra människor?

Tror du verkligen på detta? Du inser inte att det på "ligga" sidan står en väldig blandning män, bland dem en hel massa riktiga jävla rövhål? Folk som är otrogna. Folk är som är dömda för misshandel. Andra som som knarkar och lever på socialbidra etc.

Och att det på "inte ligga" sidan står en väldig blandning män, bland dem riktiga trevliga människor som arbetar hårt, är intelligenta och belästa ec.

Dina generaliseringar är bara ett urvattnat försök till att driva vidare "just world" (övers. ungefär "rättvis värld") - hypotesen, att bra saker händer människor som förtjänar det, dåliga saker händer människor som förtjänar det etc.

Ren och skär dynga. Det finns ingen rättvisa och det är inte de som "kämpar mest" eller "förtjänar det" som lyckas.

Min liknelse gick dig tydligen helt förbi. Läs om och tolka den igen.
Citera
2017-11-26, 04:37
Medlem
Tror helt ärligt folk som inte kan få en dejt / får ligga har problem som ligger hos dem.

Har flertalet singelpolare som ligger i princip varannan dag och går på dejter typ 4 gånger i veckan. Dem ser inte överdrivet bra ut, men inte heller fula. Allmänt charmiga, bra jobb, har bra självförtroende och för trevliga konversationer. Svårare än så är det inte.

Skulle säga att jag är en 6-7a på sin höjd och visst att det kräver lite jobb typ någon timmes chatt men har inga som helst svårigheter med att träffa 2-3 tjejer kontinuerligt att dejta med. Även när jag reser i jobb brukar jag få napp samma dag, vissa får man bearbeta 2-3 dagar men generellt..

Träffar i princip enbart brudar via appar och på nätet då jag hatar att ragga på krogen och föredrar generellt middagar och drinkar på något mer lounge ställe där man kan prata utan fylla osv. Då jag normalt inte dejtar alls utan har längre förhållanden och jag är helt out of the game när jag går på dessa så kan jag garantera att problemet ligger hos er själva.
Citera
2017-11-26, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cartenui
Tror helt ärligt folk som inte kan få en dejt / får ligga har problem som ligger hos dem.

Har flertalet singelpolare som ligger i princip varannan dag och går på dejter typ 4 gånger i veckan. Dem ser inte överdrivet bra ut, men inte heller fula. Allmänt charmiga, bra jobb, har bra självförtroende och för trevliga konversationer. Svårare än så är det inte.

Skulle säga att jag är en 6-7a på sin höjd och visst att det kräver lite jobb typ någon timmes chatt men har inga som helst svårigheter med att träffa 2-3 tjejer kontinuerligt att dejta med. Även när jag reser i jobb brukar jag få napp samma dag, vissa får man bearbeta 2-3 dagar men generellt..

Träffar i princip enbart brudar via appar och på nätet då jag hatar att ragga på krogen och föredrar generellt middagar och drinkar på något mer lounge ställe där man kan prata utan fylla osv. Då jag normalt inte dejtar alls utan har längre förhållanden och jag är helt out of the game när jag går på dessa så kan jag garantera att problemet ligger hos er själva.
Och problemet med er som lyckas är att ni har noll självinsikt. Inse att det är ert utseende som får er att lyckas.

Ni har speciella drag som majoriteten dras till. Fan sluta vara så jävla "öh de ditt fel ja e medelmåttig men lyckas ändå"

De som lyckas tenderar underskatta sitt utseende och de som inte gör det brukar överskatra och skriva i samma veva "jag ser bra ut men får inte" när sanningen är att de är groteska eller helt enkelt inte är nåns typ.
Citera
2017-11-26, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Varför sätter du inte på de ”fula” brudarna?
Du verkar ju inte få ligga med andra ändå.
Typiskt kvinnosvar

"Jaha jaha vrf gör du inte så då"

Svaret finns i inlägget för helvete, man kan inte ens få de fula brudarna.
Citera
2017-11-26, 12:29
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Och problemet med er som lyckas är att ni har noll självinsikt. Inse att det är ert utseende som får er att lyckas.

Ni har speciella drag som majoriteten dras till. Fan sluta vara så jävla "öh de ditt fel ja e medelmåttig men lyckas ändå"

De som lyckas tenderar underskatta sitt utseende och de som inte gör det brukar överskatra och skriva i samma veva "jag ser bra ut men får inte" när sanningen är att de är groteska eller helt enkelt inte är nåns typ.

Dumheter. Jag har polare som ser ut som den där skumme jäveln i Sagan om ringen, men de får ligga ändå. Lär er vad tjejer gillar, ffs!
Citera
2017-11-26, 13:18
Medlem
K.R.Kroenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Min liknelse gick dig tydligen helt förbi. Läs om och tolka den igen.

Jag tror snarare det är du som inte har någon vidare koll på vad du vill ha sagt.
Så här avslutar du ditt inlägg
Citat:
Är man någorlunda rimlig som människa så är det inga problem.
Nu vet jag inte vad du lägger in för värdering i ordet "rimlig", men jag har svårt att tolka det på något annat sätt än att du menar att så länge som man är en "OK" människa får man ligga, annars inte. Nu vet jag iofs inte vad du lägger för värderingar i vad det innebär att vara en bra människa, men som sagt, om du tittar på folk som får ligga respektive inte och tycker att alla bra människor är i pool A och dåliga i pool B så har du en jävligt konstig människosyn.
Citera
2017-11-26, 13:22
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBestEnema
Du har fel på allt. Kvinnas själ sitter i klitoris. "Får" har inte med sex att göra.

Kanske inte för en Svensk kille men försök med den på en Afghansk kille/man.. där har "Får" en hel del med saken att göra.
Citera
2017-11-26, 15:11
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Typiskt kvinnosvar

"Jaha jaha vrf gör du inte så då"

Svaret finns i inlägget för helvete, man kan inte ens få de fula brudarna.

Well, jag är en kvinna så..

Och denna offerkoftamentalitet lär ju fan inte bidraga till något ligga iallafall..

Förhoppningsvis finns det väl något lockande innanför pannbenet...
Citera
2017-11-26, 18:53
Medlem
Citat:

Enda draget jag har är höjden på 190, i övrigt rätt smal inga direktare muskler, mage som svullnar så fort jag käkar något, riktig jävla turknäsa etc. Sen klär jag mig så optimalt jag kan för att se bra ut samt har kanske andra karaktärsdrag som tilltalar.. Om vi ska gå in på att det bara är utseende så är polaren kines på typ 175 cm, alla hans brudar är svenskar / européer som är både längre och ser bättre ut än honom..

Sen är det ju vissa killar som skulle kunna se bra ut men är så jävla konstiga / dräggiga, klär sig som stryk, noll självinsikt / självkänsla , kan inte föra intressanta dialoger och konversationer, är överkåta, är svintråkiga irl det vill säga inga intressen eller någon passion för något, hatar sitt jobb och har inga ambitioner där heller etc. Inte så jävla tilltalande.

Finner att om man är nöjd med sin tillvaro, positiv, fräsch och har lite att komma med så har man alltid en trevlig kväll, tycker man dessutom att bruden är najs och man kan flörta lite mot småtimmarna så brukar det ordna sig.
Citera
2017-11-26, 19:06
Medlem
Statistikerna säger att färre killar får ligga.

Vissa får det men statistiskt sätt allt färre.

Det går ungefär 109 killar på 100 kvinnor i Sverige och det blir större obalans varje år.

Det fattas 5000-6000 kvinnor per årskull om det skulle vara lika villkor och chanser för kvinnor och män.
Nu importerar vi omkring 20 000 fler män per år.

Om vi kunde ändra det till ett överskott på 5000 kvinnor skulle balans kunna uppnås efter ett antal år.

Det är lite av politisk aktivism att säga att män får ligga för det bevisar att 7-klövern har rätt.
Senast redigerad av Prepper 2017-11-26 kl. 19:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in