2017-11-12, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nej, du har missat lektionen där man lär sig att hålla sig OnT. Var någonstans i mitt inlägg pratar jag om statskontrollerad media? Menar du SvT? SR?

Att man ska behöva förklara som till ett barn.

Du pratar om källkriik samtigt som du själv citerar statskontrollerad regimmedia från diktaturer. Humor. Om det inte är humpr så är det istället sorgligt.
Citera
2017-11-12, 20:26
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Att man ska behöva förklara som till ett barn.

Du pratar om källkriik samtigt som du själv citerar statskontrollerad regimmedia från diktaturer. Humor. Om det inte är humpr så är det istället sorgligt.
På Twitter brukar man i sin profil ange RT:s are just RT:s. Ibland citerar jag MSM, gör det mig till älskare av #FakeNews? För fan skärp dig!
Citera
2017-11-13, 09:17
Bannlyst
Citat:
US, Russia Agree On "Iran-Free Zone" In Syria
http://www.zerohedge.com/news/2017-11-12/us-russia-agree-iran-free-zone-syria

källorna kommer ifrån israel så ta dom med en nypa salt för tillfället..
Citera
2017-11-13, 11:17
Medlem
humanlifes avatar
När USA-koalitionen bombade civila bostäder i lördags attackerades även en ambulans av drönare.
Som om ondskan behöver kryddas lite extra.

Civilians Killed in US Air Raid on Ambulance in Eastern Syria
http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13960821000463
Citera
2017-11-13, 11:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Airforlife89
http://www.zerohedge.com/news/2017-11-12/us-russia-agree-iran-free-zone-syria

källorna kommer ifrån israel så ta dom med en nypa salt för tillfället..

Putin och Ryssland är NWO så det där är mycket väntat. Zonen kommer ligga vid Golan för att skydda israhell.
Kommer leda till mer konflikter i Syrien med Ryssland på andra sidan i framtiden. Hur är ryssarna inställda till det? Är ryska folket så här lättlurade? Terrorkriget har inget stöd längre så i längden kommer även de lämna. De kommer alltså inte gå all in i krig i mellanöstern till skillnad från Syrien, Iran och Hezbollah.

"Våra fiender låtsas vara våra vänner" - iransk mulla nyligen. Han syftar antagligen på Ryssland som är NWO.
Senast redigerad av kalaagh 2017-11-13 kl. 11:41.
Citera
2017-11-13, 12:16
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalaagh
Putin och Ryssland är NWO så det där är mycket väntat. Zonen kommer ligga vid Golan för att skydda israhell.
Kommer leda till mer konflikter i Syrien med Ryssland på andra sidan i framtiden. Hur är ryssarna inställda till det? Är ryska folket så här lättlurade? Terrorkriget har inget stöd längre så i längden kommer även de lämna. De kommer alltså inte gå all in i krig i mellanöstern till skillnad från Syrien, Iran och Hezbollah.

"Våra fiender låtsas vara våra vänner" - iransk mulla nyligen. Han syftar antagligen på Ryssland som är NWO.
Sedan en tid tillbaka är sydväst en s k descalation zone, där skall alltså inte förekomma några strider. Sådana har upprättats även på andra håll.

Syftet är förstås inte att skydda Israel, man vill tvärtom skydda Syrien mot israeliska angrepp, som ju förekommer då och då. Israel anser sig ju ha rätten att attackera Hizbollah på syrisk mark. Det här beslutet gör det svårare för Israel att göra det.

Varken Syrien, Iran eller Ryssland vill ha strider med Israel, de har ju fullt upp med terroristerna. Så länge de kan hålla sionisterna utanför striderna, så är det bra. Att sionisterna tolkar detta som eftergift mot dem, det är nog avsett som propaganda för hemmapubliken.

Det är min tolkning, möjligen har jag fel.
Citera
2017-11-13, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalaagh

jag stänger inga dörrar...putin kan ha varit god i syrien men även eliterna bråkar över makt. vem säger att han inte kan ha "gjort en deal". men han var på de godas sida i syrien och det är allt vi har på honom just nu. ja, förmodligen så är det ryssarna de menar då. jag har för lite kött på benen för att dra några slutsatser
Citera
2017-11-13, 12:25
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Sedan en tid tillbaka är sydväst en s k descalation zone, där skall alltså inte förekomma några strider. Sådana har upprättats även på andra håll.

Syftet är förstås inte att skydda Israel, man vill tvärtom skydda Syrien mot israeliska angrepp, som ju förekommer då och då. Israel anser sig ju ha rätten att attackera Hizbollah på syrisk mark. Det här beslutet gör det svårare för Israel att göra det.

Varken Syrien, Iran eller Ryssland vill ha strider med Israel, de har ju fullt upp med terroristerna. Så länge de kan hålla sionisterna utanför striderna, så är det bra. Att sionisterna tolkar detta som eftergift mot dem, det är nog avsett som propaganda för hemmapubliken.

Det är min tolkning, möjligen har jag fel.
Min tolkning är att Putin gör det som jag hoppas att han gör, nämligen att inse att en fred i MÖ måste involvera alla parter även Israel. Annars blir det krig som det blir när USA väljer sida, vilket man alltså inte bör göra om man vill ha fred.
Citera
2017-11-13, 12:51
Medlem
Citat:
jag stänger inga dörrar...putin kan ha varit god i syrien men även eliterna bråkar över makt. vem säger att han inte kan ha "gjort en deal". men han var på de godas sida i syrien och det är allt vi har på honom just nu. ja, förmodligen så är det ryssarna de menar då. jag har för lite kött på benen för att dra några slutsatser
"...godas sida..."? Vilka är de goda och vilka är de onda? Det är relativa termer i för sig.
Citera
2017-11-13, 12:55
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Min tolkning är att Putin gör det som jag hoppas att han gör, nämligen att inse att en fred i MÖ måste involvera alla parter även Israel. Annars blir det krig som det blir när USA väljer sida, vilket man alltså inte bör göra om man vill ha fred.
Ja, helt klart vill Ryssland ha fred.
De gick in i Syrien 2015 för att de var tvungna, Syrien höll ju på att slukas av terroristerna. De vet naturligtvis att Israel är en stark drivkraft för kriget mot Syrien och att de stödjer Nusra bland annat.

Men ett krig mot Israel skulle inte vara någon lösning, tvärtom. Ryssland har hela tiden försökt begränsa krigets omfattning i Syrien, de har många gånger agerat väldigt taktiskt och skickligt för att åstadkomma det.
Och tänk så mycket de har uträttat på bara 2 år! Mot supermakten och deras allierade.
Nog är det fred Ryssland vill ha och eftersträvar, det har de visat genomgående.
Citera
2017-11-13, 12:56
Bannlyst
Citat:

Att göra lite gott för att få förtroende för att sen svänga eller förstöra inifrån eller göra "misstag" inifrån är standardtaktik för judarna.
Som en bedragare på en säljsida som säljer lite saker och får bra betyg av köpare och sen lurar folk hej vilt med sitt goda betyg.
Senast redigerad av kalaagh 2017-11-13 kl. 13:06.
Citera
2017-11-13, 12:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tfalken
"...godas sida..."? Vilka är de goda och vilka är de onda? Det är relativa termer i för sig.

Det är inte relativa termer om man besitter moral.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in