2017-10-06, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Tror fickorna är mestadels tomma faktiskt, ISIS bör ha dragit sig tillbaks till Mayaden i huvudsak, det är nog mer att SAA inte vill ödsla tid på den enstaka krypskytten men ffa lägga tiden på att rensa för IEDs etc.

Som tur är leder Tigerstyrkorna denna offensiv och de är nog det bästa SAA har i offensiv kapacitet om man räknar enbart inhemska soldater. Men tid kommer det nog ta oavsett, ISIS har visat sig väldigt kapabla att försvara sig.

Vet inte hur tillförlitlig denna är:

https://twitter.com/hxhassan/status/916020597993431046

"Important -- the Russians met with notables from Deir Ezzor in southern Turkey two days ago, and presented options to work with them in Deir Ezzor against "both ISIS and the Kurds" in exchange for aid, protection and local empowerment."

Räknar det som sannolikt att Ryssarna och SAA har kontakter med diverse stamledare i regionen och försöker förmå dem att byta sida och samarbeta med SAA. Hur det går med samtalen är omöjligt att veta, men kan man få dem på sin sida kan saker ske betydligt fortare.

Detta är föredömligt. Arabiska områden tillhör araber. SDFPKKYPGPYD ska inte få möjligheten att sälja ut naturresurser till sionisterna.
SDFPKKYPGPYD multietniska fasad är ett skämt.
Citera
2017-10-06, 00:32
Bannlyst
jag är rent av äcklad av putins beslut att göra affärer med saudi arabien.

jag ser inte hur någon med moral eller integritet kan stödja ett sånt här beslut....med tanke på saudi arabiens förflutna och nutida beteende.

vad sägs om 9/11?
vad sägs om syrien?
vad sägs om yemen?

fy fan säger jag bara. putin sjönk i mina ögon efter det där...nu är det bara iran kvar...har dom någon integritet kvar eller kommer dom suga på globalistsnoppen.........
Citera
2017-10-06, 02:36
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FutureForces

jag ser inte hur någon med moral eller integritet kan stödja ett sånt här beslut....med tanke på saudi arabiens förflutna och nutida beteende.

vad sägs om 9/11?
vad sägs om syrien?
vad sägs om yemen?

fy fan säger jag bara. putin sjönk i mina ögon efter det där...nu är det bara iran kvar...har dom någon integritet kvar eller kommer dom suga på globalistsnoppen.........

Håller med dig där!
Kanske är detta bara ett trick för att isolera USA och Saudi ifrån varandra?

Men ja, jävligt illa beslut som Putin har gjort.
Citera
2017-10-06, 06:15
Medlem
Tillssons avatar
Offensiven söderut mot Mayadin fortsätter.

Fin video när 2 ryska ubåtar (proj 636.3 Velikiy Novgorod & Kolpino) avlossar Kalibr 10 kryssningsmissiler.

Källa: https://twitter.com/miladvisor/status/915934665105707008
Citera
2017-10-06, 10:55
Medlem
FlashyBears avatar
https://www.reuters.com/article/us-mideast-crisis-syria/syrian-army-nears-is-stronghold-al-mayadin-hezbollah-media-unit-idUSKBN1CB0TI
Syrian army nears IS stronghold al-Mayadin: Hezbollah media unit
Citat:
The Syrian army and its allies have advanced to within 10 km (7 miles) of al-Mayadin, a military media unit run by the Lebanese Hezbollah group said on Friday, bringing them close to a city seen as the current main base of Islamic State.

They have won control of positions and heights parallel to the main road linking Deir al-Zor and al-Mayadin, located on the Euphrates in eastern Syria, the media unit said.

A war monitor, the Syrian Observatory for Human Rights, said on Thursday the army was only 6 km from al-Mayadin.

Islamic State has staged fierce counter attacks in central Syria in recent days, testing the army’s control of an area seized in a months-long eastward offensive.

Backed by Russian air power, the army has continued its advance towards al-Mayadin from Deir al-Zor along the Euphrates valley.
Citera
2017-10-06, 13:14
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
https://www.reuters.com/article/us-mideast-crisis-syria/syrian-army-nears-is-stronghold-al-mayadin-hezbollah-media-unit-idUSKBN1CB0TI
Syrian army nears IS stronghold al-Mayadin: Hezbollah media unit
Ja ha, då har vi SAA:s och RuAF:s strategi klar för oss. Först vräker ryssarna iväg en skur med Kalbr-missiler mot Daesh kommandocentraler - utan hänsyn till ev. amerikanska rådgivare närvarande - sedan sätts flyget in och sedan marktrupper.
Citera
2017-10-06, 13:39
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FutureForces

vad sägs om 9/11?
vad sägs om syrien?
vad sägs om yemen?

Jag vill också att Saudi isoleras från omvärlden tills dom slutar finansiera terrorism och halshugga sina medborgare. Nu har jag tack och lov inte ansvar för ett jätteland, utsatt för allehanda sanktioner och hot från Imperiet och dess allierade. Putin är "smartare än en 5:e klassare" och real politiker. Till skillnad från Trumpen dansar han inte krigsdans med saudierna. Dessutom sätter han till skillnad från Trump sitt land först. Han manövrerar sig skickligt fram i de flesta vatten och kan han få saudierna att ändra sig när det gäller terrorismen, så är mycket vunnit. Sedan vill han självklart störa Imperiet och dess försöker till värlsherravälde så mycket som möjligt
Citera
2017-10-06, 14:15
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Jag vill också att Saudi isoleras från omvärlden tills dom slutar finansiera terrorism och halshugga sina medborgare. Nu har jag tack och lov inte ansvar för ett jätteland, utsatt för allehanda sanktioner och hot från Imperiet och dess allierade. Putin är "smartare än en 5:e klassare" och real politiker. Till skillnad från Trumpen dansar han inte krigsdans med saudierna. Dessutom sätter han till skillnad från Trump sitt land först. Han manövrerar sig skickligt fram i de flesta vatten och kan han få saudierna att ändra sig när det gäller terrorismen, så är mycket vunnit. Sedan vill han självklart störa Imperiet och dess försöker till värlsherravälde så mycket som möjligt
Min uppfattning har alltid varit att en lösning för MÖ måste omfatta alla inblandade parter. Annat kommer bara leda till fortsatta konflikter och krig. Så jag ser Rysslands initiativ försiktigt positivt och framförallt njuter jag av den geopolitiska knäpp på näsan detta är för USA.
Citera
2017-10-06, 16:07
Medlem
tverskoys avatar
Ryssland demonstrerar sin militärteknologiska överlägsenhet

U-båtar skjuter missiler från undervatten
https://youtu.be/SAsY9xSJtDk

Nya ryska "Kalibr" robotmissiler visar att urgamla amerikanska Tomahawks hör hemma i skroten
https://youtu.be/rXFlNkA4yqo
Citera
2017-10-06, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Ryssland demonstrerar sin militärteknologiska överlägsenhet

U-båtar skjuter missiler från undervatten
https://youtu.be/SAsY9xSJtDk

Nya ryska "Kalibr" robotmissiler visar att urgamla amerikanska Tomahawks hör hemma i skroten
https://youtu.be/rXFlNkA4yqo

Som du ser så är ingen robot 100%

De första missar klart och tydligt.
Citera
2017-10-06, 17:23
Medlem
I Danmark skriver JP att Assad har kvävt upproret. Det hängs nog läpp i många Sheraton-barer i europeiska storstäder, strongholds för de moderata rebellerna. Och inte blev det Nobels fredspris för vithjälmarna heller. Känns lite som att huvudbonader av alla de slag har blivit omoderna.

http://jyllands-posten.dk/international/mideast/ECE9929551/assad-har-kvalt-oproeret/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Citera
2017-10-06, 17:33
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf

Bra skrivet, han är väldigt skicklig och långt mycket mer intelligent än vad västmedia försöker få honom att framstå som, John Olivers Putin Interviews belyser detta väldigt bra. Personligen så tycker jag att det är väldigt konstigt för Ryssland att samarbeta med Wahabistriket Saudi, och väldigt riskabelt, men hoppas dock på samma gång att Putin är förberedd på allt som kan ske nu när man valt att göra ett så riskabelt steg, annars kan det gå riktigt illa. Han vet nog garanterat mer än vad vi på flashback någonsin kommer veta från diverse Väst-Östmedier.
Senast redigerad av SU-35 2017-10-06 kl. 17:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in