Citat:
Ursprungligen postat av
OldWolf
Jag vill också att Saudi isoleras från omvärlden tills dom slutar finansiera terrorism och halshugga sina medborgare. Nu har jag tack och lov inte ansvar för ett jätteland, utsatt för allehanda sanktioner och hot från Imperiet och dess allierade. Putin är "smartare än en 5:e klassare" och real politiker. Till skillnad från Trumpen dansar han inte krigsdans med saudierna. Dessutom sätter han till skillnad från Trump sitt land först. Han manövrerar sig skickligt fram i de flesta vatten och kan han få saudierna att ändra sig när det gäller terrorismen, så är mycket vunnit. Sedan vill han självklart störa Imperiet och dess försöker till värlsherravälde så mycket som möjligt
Bra skrivet, han är väldigt skicklig och långt mycket mer intelligent än vad västmedia försöker få honom att framstå som, John Olivers Putin Interviews belyser detta väldigt bra. Personligen så tycker jag att det är väldigt konstigt för Ryssland att samarbeta med Wahabistriket Saudi, och väldigt riskabelt, men hoppas dock på samma gång att Putin är förberedd på allt som kan ske nu när man valt att göra ett så riskabelt steg, annars kan det gå riktigt illa. Han vet nog garanterat mer än vad vi på flashback någonsin kommer veta från diverse Väst-Östmedier.