2017-11-13, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ja, helt klart vill Ryssland ha fred.
De gick in i Syrien 2015 för att de var tvungna, Syrien höll ju på att slukas av terroristerna. De vet naturligtvis att Israel är en stark drivkraft för kriget mot Syrien och att de stödjer Nusra bland annat.

Men ett krig mot Israel skulle inte vara någon lösning, tvärtom. Ryssland har hela tiden försökt begränsa krigets omfattning i Syrien, de har många gånger agerat väldigt taktiskt och skickligt för att åstadkomma det.
Och tänk så mycket de har uträttat på bara 2 år! Mot supermakten och deras allierade.
Nog är det fred Ryssland vill ha och eftersträvar, det har de visat genomgående.

NWO vill ha fred i mellanöstern för att fokusera på världskriget i europa och sydostasien.
Citera
2017-11-13, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalaagh
Det är inte relativa termer om man besitter moral.
Moral, det är också en relativ term. Alla sidor ser sig som goda tycker de besitter moral. Inte tror IS att de själva är onda?
Citera
2017-11-13, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tfalken
Moral, det är också en relativ term. Alla sidor ser sig som goda tycker de besitter moral. Inte tror IS att de själva är onda?

Moral är självklart ingen relativ term. Jag tror inte IS tror nånting om moral, de är hjärntvättade och/eller legoknektar och har aldrig hört ordet.

Om jag slår dig på käften utan anledning är det inte moraliskt, sen vad jag säger om det är irrelevant. Tycker jag det är moraliskt att göra så betyder det att jag är sjuk i huvudet, inte att det är relativt.
Citera
2017-11-13, 13:22
Medlem
Citat:
Moral är självklart ingen relativ term. Jag tror inte IS tror nånting om moral, de är hjärntvättade och/eller legoknektar och har aldrig hört ordet.

Om jag slår dig på käften utan anledning är det inte moraliskt, sen vad jag säger om det är irrelevant. Tycker jag det är moraliskt att göra så betyder det att jag är sjuk i huvudet, inte att det är relativt.
En handling måste alltid ha en anledning. Termerna som beskriver såna handlingar är relativa. Det finns folk som tycker att det är omoralisk att slå någon oavsett anledning. IS tycker att de har ett syfte och att det de gör är rätt, det är trots allt i Guds namn de gör det.
Senast redigerad av tfalken 2017-11-13 kl. 13:26.
Citera
2017-11-13, 13:27
Medlem
Citat:
NWO vill ha fred i mellanöstern för att fokusera på världskriget i europa och sydostasien.

Nej det är i Mellanöstern som allt skall avgöras. Man har nu uppnått ett kritiskt skede och det är inte längre någon hemlighet att det finns en allians mellan USA, Israel och Saudiarabien. Dessa ställs nu mot det shiamuslimska blocket Hezbollah i Libanon, Iran, Syrien, Yemen, Qatar och Iraq.
Det pågår redan ett kallt krig mellan huvudfienderna Saudiarabien och Iran genom till exempel Yemen och Syrien men nu hotar även Libanon att dras in.

Om det verkligen blir ett direkt krig mellan Saudiarabien och Iran är tveksamt, men det lär fortsatt vara en hård maktkamp mellan blocken och blod kommer att fortsätta att flyta.

Jag tror tack och lov inte att Europa eller Sydostasien har någon högre prioritet och faktum är att mycket av det du kallar NWO faktiskt kontrolleras från Europa. London och Vatikanen är viktiga maktcentrum och knappast något de vill förstöra.

Ett krig på den koreanska halvön kan inte heller uteslutas, men den ligger inte i Sydostasien och egentligen så är det ett krig som USA inte vill ha.
Citera
2017-11-13, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Senast ni gick på dem så blev det lite amerikanska bomber på er så var ni klara sen.

Möjligt att det kan bli lite stökigt. Men ska vi vara uppriktigta har huvudaktörerna kommit överens redan.
Citera
2017-11-13, 17:18
Bannlyst
Citat:
En handling måste alltid ha en anledning. Termerna som beskriver såna handlingar är relativa. Det finns folk som tycker att det är omoralisk att slå någon oavsett anledning. IS tycker att de har ett syfte och att det de gör är rätt, det är trots allt i Guds namn de gör det.

Nej, Koranen som är Guds ord uppmanar inte alls till terroristbeteende. Dessa är hjärntvättade och följer ingen Gud utan wahabi-"mullor" (CIA/Mossad-hjärntvättare). Sen att de själva tror det är irrelevant.
Godhet och ondska är två fasta storheter och inte relativa.
Citera
2017-11-13, 17:24
Medlem
Erdogan förhandlar nu med Putin i Sotji. Snacka om att opportunisten Erdogan vänt 180 grader! Detta får nog ses som en "salvage manouver" för att försöka säkra visst inflytande nu när oppositionen börjar krackelera i västra Syrien:

https://twitter.com/zvezdanews/status/930099753882353664
Citera
2017-11-13, 17:57
Medlem
Citat:
"...godas sida..."? Vilka är de goda och vilka är de onda? Det är relativa termer i för sig.

I syrien finns det nästan bara dåliga alternativ. SDF är nog de vettigaste, men de kan inte styra hela landet.

Efter det är det (numera) jämnt skägg mellan slaktaren i Damaskus och FSA.

Sämst är såklart IS.

Tror SDFs område kommer hållas i deras makt länge.
Citera
2017-11-13, 19:36
Medlem
Citat:
Nej, Koranen som är Guds ord uppmanar inte alls till terroristbeteende. Dessa är hjärntvättade och följer ingen Gud utan wahabi-"mullor" (CIA/Mossad-hjärntvättare). Sen att de själva tror det är irrelevant.
Godhet och ondska är två fasta storheter och inte relativa.

Jag trodde Bibeln var Guds ord?

Är inte Koranen Satans verserna? Läs Salman Rushdie, som i år firade sin 70-års dag.

Hur gick det med fatwan mot Salman?
Citera
2017-11-13, 19:51
Medlem
oyinbozs avatar
BBC: Raqqas dirty secret.

The BBC has uncovered details of a secret deal that let hundreds of IS fighters and their families escape from Raqqa, under the gaze of the US and British-led coalition and Kurdish-led forces who control the city.

A convoy included some of IS’s most notorious members and – despite reassurances – dozens of foreign fighters. Some of those have spread out across Syria, even making it as far as Turkey.
...
We took out around 4,000 people including women and children - our vehicle and their vehicles combined. When we entered Raqqa, we thought there were 200 people to collect. In my vehicle alone, I took 112 people.
...
There was a huge number of foreigners. France, Turkey, Azerbaijan, Pakistan, Yemen, Saudi, China, Tunisia, Egypt...
...
From the cab of his truck, Abu Fawzi watched as a coalition warplane flew overhead, dropping illumination flares, which lit up the convoy and the road ahead.
...
Abu Basir al-Faransy, a young Frenchman, left before the going got really tough in Raqqa. He’s now in Idlib, where he says he wants to stay. Disillusioned, weary of the constant fighting and fearing for his life, Abu Basir decided to leave for the safety of Idlib. He now lives in the city.
Senast redigerad av oyinboz 2017-11-13 kl. 19:54.
Citera
2017-11-13, 20:12
Medlem
Jag ser inte skillnaden mellan att SDF gör en överenskommelse med IS och att Assad's styrkor gör en överenskommelse med sina fiender,ser ni? Assad vänner i tråden accepterar att Assad gör en överenskommelse med terrorister men varför inte acceptera SDF:s överenskommelse med terrorister?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in