2017-10-25, 18:23
Medlem
precixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Gjorde det och fick bara en massa korkade inlägg typ ditt, ingen adekvat forskning stöder det du basunerar ut.

Om nu 10% av alla killar är dom enda som får sex, hur kommer det sig då att nästan 80% av alla vuxna män i Sverige är fäder?

Ok så hur många fäder i Sverige tror du legat runt innan de settlat? Det är klart det finns fler pappor än dessa 10% som ligger runt men sen när det kommer till att gifta sig och skaffa familj, vid en viss tidpunkt taggar kvinnorna ner och väljer någon oskuld som de får barn med. Dessa 10% av männen kan inte skapa familj med 90% av kvinnorna...
Citera
2017-10-25, 18:42
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av precix
10% av alla män ligger med 90% av alla kvinnor
20% av alla män ligger med 80% av alla kvinnor är närmare.
Citera
2017-10-25, 19:36
Medlem
Vidiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappersmall
Där har ni det, jag sa det.

Jag tror på fullaste allvar att detta påstående är sant, detta baserat på vad jag märker på universitet eller i min umgängeskrets.

En STOR del av killar får inget sex, men så här brukade det inte vara.

För bara 10 år sedan så var det annat, men nu för tiden så känner jag till så extremt många helt normala vanliga killar som ser helt vanlig ut, som inte får ett dugg.

Det är något som har hänt och jag vet inte vad.

När man säger detta, då kommer genast en hel drös med människor och säger: "neej nej detta är inte sant, se dig omkring!! de flesta killar har förhållanden och får sex eller hur?" ... nej ,det är inte sant, vissa killar är i förhållanden ja men många av dessa förhållanden är helt sexlösa och killen är undergiven och överkörd av tjejen.

Online dating är i stort sett helt kört, brudar som för 5 år sedan var normala och schyssta svarar nu för tiden inte ens, till och med RIKTIGT FETA OCH FULA TJEJER får enormt mycket uppmärksamhet och boostat ego.

Jag vidhåller därmed att den största delen av killar i dagens sverige inte får komma till, när dom väl får det så är det väldigt sällan. När dom väl får ett förhållande så har tjejen makten och dumpar ofta inom något år.

Tycker ni detta stämmer, inte, varför inte? Tror ni det är ett växande problem med manlig ensamhet och att bli utstött från samhället?

Jag märker fler och fler killar blir bittra, inklusive mig själv, det är något i hela atmosfären som förändrats de senaste åren, jag kan känna det tydligt.

Jag håller med dig ord för ord... Det är en tråkig utveckling, en löjlig teori jag har är att de gillar att bli våldtagna så lite kritik jag ser från just kvinnor mot fenomenet, snarare tvärt om där jag gick på universitetet sist, vita män va liks cancern i samhället inte de nya.
Citera
2017-10-25, 19:43
Medlem
Vidiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morot91
Ni som klagar på att ni aldrig får ligga, går ni bara efter snygga och intellektuella tjejer? Ni kanske ska prova att ge en överviktig, normalbegåvad tjej en chans 😊

Jag ser ändå väldigt bra ut, absolut ingen fotomodell vältränad, välansat skägg, bra jobb bla bla bla, testade tinder för ett tag sedan 28år kanske är lite gammalt där men wtf, flyttat mkt senaste åren etc. Jämfört med Värmland/ Västmanland asså Gbg helt omöjligt att ens får svar på tal och de som ändå skrev va nog de absolut sunkigaste av sunk, inte ens värmlands djupaste skogar hostade upp sådana stjärnor.. Nää bytt game helt nu!
Senast redigerad av Vidis 2017-10-25 kl. 19:48.
Citera
2017-10-25, 19:46
Medlem
Vidiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappersmall
Nja, grejen är att tjejer har mycket sex, men bara med en liten skara killar. Jag har sett det själv, tex bartenders, DJs, "bad boys", en mindre del av killar som roffar åt sig typ allt, som tjejerna konkurrerar om och i stort sett turas om att knulla.

Sen blir en stor stor del vanliga snälla killar utanför. Tro mig, jag ser det på universitetet, jag såg det i gymnasiet.

Till och med tinder har visat att tjejer rankar 80% av killar som under medel i attraktivitet, medan 20% får allt. Precis som i naturen, så har det blivit idag.

Ända tills de passerat 30 år som singel och den biologiska klockan börjat ticka, 2/3 brudar jag träffat böna och bad om att bli befruktade! Vi lever i ett chevt samhälle idag.
Citera
2017-10-25, 19:55
Medlem
Håller helt med. När tjejerna är unga vill alla ha de coola typerna och kryper sen tillbaka till de snälla när de passerat 35 och tänker på trygghet. Min förhoppning är att alla de snälla redan då är upptagna med snälla söta utländskor så kan de bli kvar med coolingarna som till hög andel är oduglingar i arbetsliv och seriösa relationer.
Citera
2017-10-25, 19:57
Medlem
EdonkeySfinxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Fränt. Kan du langa fram källor till dessa studier och undersökningar nu också så att det inte verkar som att du tagit det från oseriösa sidor eller hittar på för att gagna din situation? Gärna med årtal. Det där att 17 kvinnor ville reproducera sig per man låter ju helt sjukt. Har du kollat på källor från forskning om homo sapiens på jägar/samlarstadiet?
Enligt nyare statistik från SCB så blir 72% av den manliga befolkningen fäder och 82% av den kvinnliga befolkningen mödrar.

Apropå att hitta på för att gagna sin situation...
72% gäller bara kvinnor i åldern 35-39.
82% gäller bara män i åldern 40-44.
För spannet 15-74 år så har ca 33% barn. Enligt rapporten ingen större skillnad mellan kvinnor och män.
Citera
2017-10-25, 20:00
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdonkeySfinx
Apropå att hitta på för att gagna sin situation...
72% gäller bara kvinnor i åldern 35-39.
82% gäller bara män i åldern 40-44.
För spannet 15-74 år så har ca 33% barn. Enligt rapporten ingen större skillnad mellan kvinnor och män.
Hon kanske inte klarar av pressen av att många korkade feminister anmäler varje inlägg som "kränker" eller inte gagnar deras agenda. Kan inte bevisa att dom gör det men förvånar inte om dom gör då dom gör det på många sidor.
Citera
2017-10-25, 20:07
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morot91
Ni som klagar på att ni aldrig får ligga, går ni bara efter snygga och intellektuella tjejer? Ni kanske ska prova att ge en överviktig, normalbegåvad tjej en chans 😊

Frågan är vem som ser en överviktig människa attraktiv? Sedan om man är vältränad själv så har man rätt att kräva en vältränad tjej. Sedan tycker jag sex är överskattat. Tycker någon borde göra en tråd som heter "En majoritet av killar får inte kärlek". Väldigt få tjejer som blir lika kär som killar blir i tjejer.
Citera
2017-10-25, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennyGlimm
80% av alla män! Har du någon källa på det?

Citat:
Ursprungligen postat av precix
Bra fråga. Testa googla den med.
Så du kan inte ens svara på dina egna påståenden, vilken pissluffare du är alltså.
Citera
2017-10-25, 23:06
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Prova denna: http://www.scb.se/statistik/BE/BE0701/2000I02/BE51ST0207_04.pdf

Det går till en PDF-rapport från SCB så man får börja med att ladda ner den.
Det är från 2001 om jag läser rätt. Det är föräldrar födda 50-70 talet. Få av de problemen som nämns i tråden gällde då.
Citera
2017-10-25, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Tycker någon borde göra en tråd som heter "En majoritet av killar får inte kärlek". Väldigt få tjejer som blir lika kär som killar blir i tjejer.

Det där är förmodligen sant.

Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Det är från 2001 om jag läser rätt. Det är föräldrar födda 50-70 talet. Få av de problemen som nämns i tråden gällde då.

Fenomenet har nog blivit allt mer relevant de senaste 16 åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in