2018-03-07, 15:20
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Eftersom ni ju inte kan påverka omvärlden eller andra människor så får ni ju fokusera på att jobba på er själva och på ett liv så att ni kan få ett bra liv ändå.

Ni behöver skaffa intressen och hobbies så att ni får annat att fokusera er energi på. Ha roligt! Gör saker som ger er något tillbaka och som ger er energi och glädje.

Hitta vänner och fördjupa era relationer med riktiga människor ute i den verkliga världen. Skaffa ett sammanhang och en grupptillhörighet som ger er mänsklig samvaro och våga bli personliga och privata med era vänner. Engagera er för saker ni brinner för och gör något gott för andra, det är viktigt för den personliga lyckan.

Rör på er och träna, kom ut i dagsljus och ät bra mat så att de hälsa är på topp och så att ni mår fysiskt bra.

Ta tag i era problem och lös dem. Fixa er ekonomi, fixa era karriärer, fixa era psykiska problem så att ni slipper ångest.

Sluta titta på porr och sociala medier och sluta jämföra era liv med någon fiktiv berättelse och lev era egna liv istället.

Gå regelbundet på massage för att få beröring, skaffa ett husdjur och bada ofta varmt och lyssna på musik ni gillar. Det ökar oxytocinet och välmåendet.

Sätt upp mål inom era olika intressen och jobba för att nå dem.

Gör detta så kommer ni kunna leva underbara liv utan sex och kvinnor. Det bästa är att ni förmodligen kommer få flickvänner på köpet om ni gör allt detta för ni kommer utstråla så mycket positivt och bli så pass attraktiva att det kommer gå av sig självt, men ha inte det som mål utan fokusera på att leva ett bra liv för er själva.

Har själv varit fruktansvärt bitter och är fortfarande till och från för detta problem som uppdagas i denna tråd. Inte lätt att vara en snubbe och känna sig uppskattad och eftertraktad, kraven är högra än hos kvinnor, ja.

Men med denna quote måste jag nog ändå säga /thread. Så sant detta - fokusera på dig själv/karriär/hobbies och att leva ett gott liv. Förlika dig med att kanske vara ensam i flera år, så kommer saker o ting ske naturligt.

Frustration och uppgivenhet luktar fan tjejer till sig det är helt sjukt. Påminner mig själv med denna post. Det behövs, tro mig. Fick ligga igår dock, men inte av kvalité.
Citera
2018-03-07, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proctorian
Precis så ska man leva, kunde inte beskrivit det bättre själv.
Eftersom jag själv är osnygg så är det som det beskrivits ovan som jag lever och det stämmer att kvinnor och även män (som vänner) dras till mig då jag utstrålar hälsa, positiv energi och någon som är riktigt rolig att vara kring. OCH man får kvinnor som ett positivt resultat.

Tycker det är lite oärligt att framställa det som att man får kvinnor, det kanske gäller för vissa ja, i och med att de jobbar på sig själva osv och mår bättre. Men det riskerar att bli väldigt fel också, det bygger upp förväntningar om att kvinnor ska komma bara man gör dessa saker.
Sakerna som föreslås är naturligtvis bra att göra, det är självklart, gillar dock alltså inte riktigt framställningen med att det ska ge kvinnor efter ett tag.
Senast redigerad av 4870X2 2018-03-07 kl. 18:19.
Citera
2018-03-07, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4870X2
Tycker det är lite oärligt att framställa det som att man får kvinnor, det kanske gäller för vissa ja, i och med att de jobbar på sig själva osv och mår bättre. Men det riskerar att bli väldigt fel också, det bygger upp förväntningar om att kvinnor ska komma bara man gör dessa saker.
Sakerna som föreslås är naturligtvis bra att göra, det är självklart, gillar dock alltså inte riktigt framställningen med att det ska ge kvinnor efter ett tag.

Nej, det gäller för alla. Jag är inte fager men jag har jobbat på min kropp och mina sociala färdigheter och om jag kan charma kvinnor så kan fan alla det som tränar, är hela och rena och har ett rikt socialt liv.
Sedan kommer aldrig kvinnor av sig själv, kanske om man ser ut som någon Adonis, men vi som är osnygga får jobbar på damerna så dom faller för personligheten och den positiva utstrålningen/energin. Jag lovar, de flesta tjejerna skulle stanna med mig efter ett tag jämför med en korkad, tråkig bildskön fotomodell.
Citera
2018-03-07, 19:55
Medlem
Det där "ligget" kan resultera i detaljen barn...
Om inte kvinnan stoppar i sig syntetiska preparat som manipulerar hela hennes biologiska system till att tro att hon är gravid. Alternativt får mannen ta på sig ett gummifodral på organet.

Kör nofap och hitta din själsfrände istället -> mycket bättre liv

Sex säljer i väst och ens svaga sinnen programmeras dagligen med det budskapet. Men leder det till lycka.... NJA. ons kan korrelera med ångest, depression etc, då behöver man nästa kick för att dämpa den.

rc
Senast redigerad av redcube 2018-03-07 kl. 20:27.
Citera
2018-03-24, 00:42
Medlem
Citat:
Eftersom ni ju inte kan påverka omvärlden eller andra människor så får ni ju fokusera på att jobba på er själva och på ett liv så att ni kan få ett bra liv ändå.

Ni behöver skaffa intressen och hobbies så att ni får annat att fokusera er energi på. Ha roligt! Gör saker som ger er något tillbaka och som ger er energi och glädje.

Hitta vänner och fördjupa era relationer med riktiga människor ute i den verkliga världen. Skaffa ett sammanhang och en grupptillhörighet som ger er mänsklig samvaro och våga bli personliga och privata med era vänner. Engagera er för saker ni brinner för och gör något gott för andra, det är viktigt för den personliga lyckan.

Rör på er och träna, kom ut i dagsljus och ät bra mat så att de hälsa är på topp och så att ni mår fysiskt bra.

Ta tag i era problem och lös dem. Fixa er ekonomi, fixa era karriärer, fixa era psykiska problem så att ni slipper ångest.

Sluta titta på porr och sociala medier och sluta jämföra era liv med någon fiktiv berättelse och lev era egna liv istället.

Gå regelbundet på massage för att få beröring, skaffa ett husdjur och bada ofta varmt och lyssna på musik ni gillar. Det ökar oxytocinet och välmåendet.

Sätt upp mål inom era olika intressen och jobba för att nå dem.

Gör detta så kommer ni kunna leva underbara liv utan sex och kvinnor. Det bästa är att ni förmodligen kommer få flickvänner på köpet om ni gör allt detta för ni kommer utstråla så mycket positivt och bli så pass attraktiva att det kommer gå av sig självt, men ha inte det som mål utan fokusera på att leva ett bra liv för er själva.
+1
Citera
2018-03-24, 10:22
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:

Det finns inga garantier för att någon får kvinnor för att de gör dessa saker men de kommer att leva bra och kunna vara lyckliga ändå. Det finns inte så många alternativ som är realistiska. Sitt och var olycklig, deprimerad och gräm dig över att inte få kvinnor, eller fokusera på dig själv och på att ta tag i alla de områden i ditt liv som du faktiskt kan påverka och lev lycklig. Sannolikheten att du träffar någon när du är lycklig, stark och frisk, har vänner och relationer, stabil ekonomi och har intressen och lever bra är trots allt högre än om du är olycklig och "misslyckad". Att symboliken ökar betyder inte att framgången är garanterad dock och det är viktig att förstå, det har du helt rätt i.
Citera
2018-03-24, 10:36
Medlem
Dåligt självförtroende är väl en av huvudsakerna till att man inte får ihop det med en tjej och därefter sex. Och det är inte generellt. Det är i varje individuell situation man har med en kvinna man antingen kan lyckas eller misslyckas med. Din form svänger så att säga, men det är svårare att komma upp från en dålig form än att få ett snedsteg efter en lång tids framgång. Även ifall du arbetar på dig själv så kommer du ju inte ha erfarenheter av framgång med kvinnor förrän du lyckas. Och när du lyckats, är det egentligen inte vad du ville? Eller är det bara sex TS är ute efter. Sådant lyser igenom och vi är tillbaka på relationsbyggandet.
Citera
2018-03-25, 00:16
Medlem
paperboy85s avatar
Citat:

Jag håller med dig. Hur många ensamma män finns det inte där ute som arbetar på industrin om dagarna för att sedan åka hem och sysselsätta sig med modellbygge. Där den sociala gemenskapen i bästa fall består av manliga kollegor som antingen är gifta (och inte träffar mycket nytt folk) eller som är lika hopplöst ensamma. Nej, jag syftar inte på mig själv, detta var bara ett målande exempel (som jag dock har sett flera gånger).

Det är just det här med att gör du bara detta eller detta så kommer kvinnorna springandes som skapar bitterhet. När man har gjort allt det och kvinnorna inte kunde bry sig mindre som en känsla av att ha blivit lurad kan uppstå, även om det inte är rätt att tänka så (kvinnor är såklart inte skyldiga att tycka om någon).

Ett annat liknande råd som ibland går att höra är att man ska ta ett steg tillbaka och få kvinnan att känna att hon behöver jaga för att få dig, men det fungerar såklart bara om det finns ett initialt intresse. Hur många kvinnor jagar fula män? Bättre då att säga vad som egentligen menas: att vara självsäker och inte uttrycka desperation.

Istället för att glömma kvinnor och bara fokusera på sig själv är det bättre att koncentrera sig på att umgås med fler människor, och i synnerhet kvinnor, under sin vardag. För det är nyckeln till att träffa någon, ja, den grundläggande förutsättningen: att vara på rätt plats vid rätt tid. Det spelar ingen roll hur rik, vältränad eller aktivt liv du har om du inte finns i hennes närhet när hon letar efter någon ny.
Senast redigerad av paperboy85 2018-03-25 kl. 00:18.
Citera
2018-03-25, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1970-01-01
Jag har märkt en stor skillnad jag också. Förr kunde man lätt diskutera, även om det bara var för en kväll med en random brud på nån dejtingsajt. idag, nope...

Jag har aldrig sett bättre ut än jag gör nu på äldre dar. (35-40 år) tränar rätt mycket, så ser helt ok ut. Och är mycket snyggare än jämnåriga vanliga hemma män som sitter vid tv'n, men svårt att mäta mig med 25-30 åringar i form.

Mina kvinnliga vänner skulle säga att jag är en hög 6'a till en låg 7'a utseendemässigt.

I alla fall:
Senaste 108 mejlen jag skickat på dejtingsidan HP så har jag inte fått något svar alls på.
Och mindre än hälften blir ens öppnade, jag har en profilbild där man ser en bra kroppslig figur från topp till ute i vinterkylan, så en vanlig påklädd bild, därför ser man inte så detaljerat i ansiktet (det finns många bra bilder i albumet för det). Jag skriver kanske i snitt 5 rader ganska välformulerade texter per mail. Vissa kvinnor besöker mig när jag skrivit till dom (typ mindre än 5%) men dom öppnar normalt inte mejlet utan går direkt till profilen.

Jag hade uppskattat att i alla fall få mejlen öppnade och ett nej tack. Eller en blockning.
Efter att ja skrivit 3 gånger till en kvinna (under några veckor) utan svar så blockar jag dom. Jag blockar även kvinnor som inte är ett dugg intressanta för att slippa se dom i flödet, och jag är idag uppe i hela 537 blockerade kvinnor.

Och en annan sak jag märkt är att det är väldigt få kvinnor på HP i min åldersintervall (35-40)

Låter konstigt.
När jag hade en pluffsig ansiktsbild på mig fick jag svar av iaf 10-20%. Mer av mindre attraktiva tjejer strax under medel.

När jag har bara helkroppsbilder och på mig i kostym får jag svar av dom flesta tjejer jag skriver till, åtminstone 30-40% och många snygga unga tjejer. Jag är inte en typisk snygging men jag ser bra ut.
Dom flesta tjejer läser det jag skriver även om jag skriver något dåligt som: hej prettiewoman, what up? Bara en mindre andel besöker inte min profil även om det förekommer, fåtal läser inte mejlet.

Du måste se ful eller mesig ut om du inte får svar av någon eller så är det tjejerna som ser igenom att man har en 20 cm snabel?
Senast redigerad av kroksnoken 2018-03-25 kl. 04:53.
Citera
2018-03-25, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroksnoken
Låter konstigt.
När jag hade en pluffsig ansiktsbild på mig fick jag svar av iaf 10-20%. Mer av mindre attraktiva tjejer strax under medel.

När jag har bara helkroppsbilder och på mig i kostym får jag svar av dom flesta tjejer jag skriver till, åtminstone 30-40% och många snygga unga tjejer. Jag är inte en typisk snygging men jag ser bra ut.
Dom flesta tjejer läser det jag skriver även om jag skriver något dåligt som: hej prettiewoman, what up? Bara en mindre andel besöker inte min profil även om det förekommer, fåtal läser inte mejlet.

Du måste se ful eller mesig ut om du inte får svar av någon eller så är det tjejerna som ser igenom att man har en 20 cm snabel?
ser du arisk ut?
Citera
2018-03-25, 17:28
Medlem
Citat:
Det finns inga garantier för att någon får kvinnor för att de gör dessa saker men de kommer att leva bra och kunna vara lyckliga ändå. Det finns inte så många alternativ som är realistiska. Sitt och var olycklig, deprimerad och gräm dig över att inte få kvinnor, eller fokusera på dig själv och på att ta tag i alla de områden i ditt liv som du faktiskt kan påverka och lev lycklig. Sannolikheten att du träffar någon när du är lycklig, stark och frisk, har vänner och relationer, stabil ekonomi och har intressen och lever bra är trots allt högre än om du är olycklig och "misslyckad". Att symboliken ökar betyder inte att framgången är garanterad dock och det är viktig att förstå, det har du helt rätt i.

Det är som sagt bra förslag du kom med, problemet som jag och många andra totalt misslyckade killar vad gäller relationer är ju dock att sexualiteten finns där. Man kan försöka ignorera den så gott det går men försvinner ju inte bara för att man inte tänker på den, tankarna kommer att dyka upp ändå. Sexualiteten är inget man bara tänker bort direkt, den är fruktansvärt stark.
Citera
2018-03-25, 21:18
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Det är som sagt bra förslag du kom med, problemet som jag och många andra totalt misslyckade killar vad gäller relationer är ju dock att sexualiteten finns där. Man kan försöka ignorera den så gott det går men försvinner ju inte bara för att man inte tänker på den, tankarna kommer att dyka upp ändå. Sexualiteten är inget man bara tänker bort direkt, den är fruktansvärt stark.

De flesta filosofer och psykologer är överens om att vi skapar vår egen verklighet i och med vilka tankar vi väljer att fokusera på. Den gamla klassiska "det är inte hur man har det utan hur man tar det" stämmer alltså. Ju mer du väljer att fokusera på sådant du inte kan påverka och som du mår dåligt av, ju sämre kommer du att må. Mina förslag syftar till att försöka ändra fokus till saker som du faktiskt kan påverka och som du mår bra av. Det finns även mycket du kan göra för att lära dig påverka dina tankar. Meditation, till exempel. Där har du också mycket att hämta. Jag säger inte att du måste förtrycka din sexualitet men sluta definitivt med porr och sociala medier och annat som triggar igång negativa känslor kring kvinnor och sex. Man kan faktiskt ha ett tillfredsställande sexliv med sig själv och sin egen genuina fantasi. Är det lika häftigt/roligt/belönande/tillfredsställande som tillsammand med någon annan? Nej förmodligen inte, med vad är ett realistiskt alternativ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in